Brasem... leuk???


Mark Pijnappels
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-10-2003 02:00

20-04-2004 14:32

Zelf vis ik samen met mijn vader en nog een aantal vissers al 7 jaar gericht op grote brasems. We krijgen van de serieuze karpervissers altijd positieve reacties.
In principe kan je het bij het brasemvissen zo moeilijk maker als je zelf wilt. Het ene water is het andere niet, want ik ken wateren waar die grote brasems redelijk makkelijk te vangen zijn. Maar er zijn ook wateren waar je een jaar met z'n tweeen vist en slechts een handjevol vangt.
Al met al hebben wij bij elkaar ook al vele tientallen keren geblankt. Maar dat is nou eenmaal hetzelfde bij elke specimenhunter, ongeacht de vissoort.
De relatie met het karpervisssen is daarom ook groot. Zelfs in Nederland zie je al wateren waar de brasems de klappen van de zweep kennen en zich veel moeilijker een tweede keer laten vangen.
Het omzeilen van dit komt vaak aan bod in de karpermagazines en diverse boeken. Deze lees ik dan ook regelmatig en heb er veel voordeel uit kunnen halen. Ook spreek ik regelmatig met karpervissers en kan hun informatie goed gebruiken. Net zo als zij soms voordeel kunnen halen uit onze bevindingen.


Met vriendelijke groet,

Mark
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

24-04-2004 22:54

brasem staat bij mij in m'n geheugen als de vis die toen ik nog een jaartje of 7 a 8 was en op voorntjes viste altijd me tuigje kapot trok :(
**Arwin Bos**

26-04-2004 14:11

Brasem is zeker wel een leuke vis. Mijn vader nam mij al heel vroeg mee naar de kanalen in Flevoland. Eerst met de vaste stok op voorn en later met een werphengel en een voerkorfje op de brasem. Todat ik 3 jaar geleden mijn eerste karper daar ving, toen was het gedaan met het brasem vissen.
Maar volgens mij komt er steeds meer grote brasem, want ik vang ze regelmatig op de grotere plassen (meestal diepe grindgaten). En dan bedoel ik met groot 60 cm en groter. Alleen je moet er natuurlijk niet met een zware karperhengel op vissen.

mvg arwin
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

29-04-2004 11:31

Ik vind het ook helemaal niet erg als ik een Brasem vang..

Ik vis zelfs soms op Kapitale Brasem!

De brasem is een mooie vis toch?

Ik zou zeggen: kijk de dvd ''Door de ogen van de karper''

De auteur zegt:''Zonder brasem geen karper''

''Waar brasem is is voer''

Het is toch waar..als de karpers een grote school Brasem ziet azen denkt die: hé daar is voer..

Ik denk dat een Brasem het Herkenningspunt is voor de Karper dat er voer is :wink:
MVG SVW