freezerbaits echt beter?


Plaats reactie
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

15-04-2004 20:43

Beste vissers ik vraag me af wat de voordelen van freezerbaits zijn ten opzichte van normale boillies of je eigen gedraaide ingevroren boillies.Feit is dat ik alleen maar goede verhalen hoor over freezers maar wil nou toch weleens weten wat de achterliggende rede is voordat ik met dit relatief dure aas begin.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

15-04-2004 21:33

Eric,

Ik heb zelf geen flauw idee maar ben net zoals jij erg benieuwd naar een duidelijk antwoord.
Dus misschien dat enkele hier wat ervaringen kunnen neerplanten over het gebruik en/of de resultaten.
Als ik ze nl. zou moeten verkopen dan kwam ik ook met de "standaard" successtories die je op iedere "bollen-site" leest :)

[edit] oeps, niet goed gekeken; misschien hier ff verder Eric 8) : http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=13049 [/edit]

Mark
pepijn swagemakers

18-04-2004 11:02

tjaa ten eerste zijn freezers natuurlijk beter voor de vis, omdat ze veel minder conserveringsmiddelen bevatten en door hun voedzaamheid zijn freezers goed te gebruiken voor voercampagnes :wink:
Chris Kwadijk

22-04-2004 17:35

dat is ook de belangrijkste reden. Er zit geen conserveer in, ik blijf bij mn eigen boilies draaien, goedkoper en uit ervaring weet ik dat ze toch echt meer vis opleveren.
Rick Derks
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Hoogeveen

22-04-2004 17:54

Freezerbaits...

Minder conserveringsmiddelen klopt wel, maarja... Als je zelfs je bolies draait kun je het conserveringsmiddelengehalte ook zelf bepalen.
Ik zou liever een voerplek aanleggen met mijn eigen gedraaide bolies ( wat ik normaal ook doe) Dan met die dure freezerbaits.
Heb ze op Carp 2004 zien liggen voor bijna 17€ per kg.
haha absurd gewoon.
Dus het is maar wat je zelf wil, Maar ik draai ze wel zelf :D


M.v.g Rick
Hou je visstek schoon en netjes !
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-04-2004 18:43

Waarom freezers??

Ten eerste zijn freezers natuurlijk ten alle tijden beter dan de geconserveerde versie om de simpele reden dat het conserverings middel in freezers niet voorkomt.
Dit is natuurlijk nog geen reden om freezers boven je eigen draai bollen te zetten want dan komt er meer bij kijken dan 2 bollen vergelijken,samenstellingen en toevoegingen beginnen dan een rol te spelen,zeker je hebt freezers die zijn samengesteld uit de goedkoopste ingredieenten die er te krijgen zijn,maar door de tijd genomen gaan deze merken door de mand vallen,deze zal ik ook achterwege laten.

Er zijn kwalitatief hele goede freezers verkrijgbaar tegen prijzen die de meeste eigendraaiers niet halen.
Iedereen zegt dat freezers ontzettend duur zijn maar in de praktijk valt dit reuze mee,welliswaar zijn er merken die het durven om 10,00 euro of zelfs nog meer te vragen en juist die merken herinnert zich iedereen(de prijs dan) als het gebruik van freezers ter sprake komt.

Voordelen freezers nu:

Geen gerommel meer in de keuken of schuur,zodoende ook geen geneuzel meer met buren,vrouw/vriendin of ouders.
Geen schoonmaken meer na het draaien van de bollen.
Meer tijd beschikbaar voor te vissen of andere bezigheden.
De zekerheid dat je geteste spullen hebt die ook daadwerkelijk vis opleveren.
Geen resten meel,zoetstoffen,toevoegingen,flavours meer die door ouderdom weggegooit worden of niet meer gebruikt worden omdat je wat anders bent gaan gebruiken maar die nooit in de kostprijs van de zelfgedraaide boilies worden getelt maar die dus wel geld gekost hebben.
Kosten? ja kosten want zo duur is een freezer niet meer.

Voordelen zelfdraaien :

Je weet precies wat erin zit(hoewel ikzelf persoonlijk dat een van de minst belangrijke vind maar deze mening wil ik wel als er vraag naar is eens uitleggen)
Je bent wat flexibeler wat betreft vormen van de bollen(of vierkantjes)
Door echt grote inkopen kun je daadwerkelijk de prijs drukken.
De voldoening die iemand kan hebben om op eigendraai vis te vangen.
Je kunt je uitleven wat betreft het experimenteren mat de boilie ingredienten.

Voor de duidelijkheid ik vis met freezers maar verkoop ze ook,maar ga niemand proberen te laten stoppen met het zelf draaien,en te laten overstappen op freezers.

Ga ook geen prijzen hier op het board zetten daar dit weer naar reklame gaat rieken en dat is niet mijn bedoeling :wink:

Wil.
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

22-04-2004 22:44

maar zal je met freezer nou ook meer vangen dan met ready mates
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-04-2004 23:25

Doe waar je vertrouwen in hebt Raymond,

Het blijft een hobby en aantallen zijn maar relatief. Plezier is het belangrijkst. Ik heb meer plezier met zelf draaien, dus grijp ik niet snel naar een ready-made en laat ik freezers ook voor wat ze zijn. Maar ik maak als basis wel gebruik van mixen. Ik heb namelijk geen plezier in het winkelen naar allerhande componenten. Wat ik er nou meer of minder door vang is uiteindelijk niet zo van belang. Het gaat om de lol. Zolang ik niet het idee heb dat de karper daarvan hinder ondervindt is het mij wel best. En aan dat competitie gedoe heb ik geen boodschap.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

23-04-2004 16:34

ok daar heb je helemaal gelijk in het blijft een hobbie.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

24-04-2004 01:02

Ik denk dat je met freezerbaits inderdaad meer kans maakt op karper, puur omdat het aas VERS is. De rest van de argumenten zijn grotendeels genoemd.

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-04-2004 01:20

Heren, ik ben al helemaal van mijn geloof gestapt.
Ik heb nou al een paar keer zulke goeie resultaten (in slechte tijden) behaald met Freezers, dat ik er van ben overtuigd dat die dingen de weg naar voren wijzen.
Ze zijn er gek op, kan er niks anders van maken.

RC

PS. zeker na een paar voerbeurten!
De vissen weten ook wel heel goed waar ze zich lekker bij voelen.
Verteren het goed, schijten het goed uit, dat smaakt naar meer!
Alle vissen die ik de laatste tijd vang, schijten mijn boilies uit.
Terwijl anderen moeite hebben een run te krijgen, vang ik mij alweer gek!

Ik durf er op het moment geen andere boilie aan te doen, bang dat ik kansen mis loop :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Plaats reactie