karper vissen uit een boot(tje)


Plaats reactie
henk snoo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-06-2003 02:00
Locatie: hulst

12-04-2004 15:38

heeft hier iemand ervaaring mee?.dit is een niet zo breed _+15m wel lang
en +_3/4m.diep.(otheense creek)water. normaal snoek ik daar maar er zit ook mooie en groote karper(je ziet ze op de visvinder).maar nu de vraag hoe ze het beste te vangen van uit een visbootje piepers kan ik wel thuis laaten inverb.met ietwat golf slag of deining maar wat dan voor waaker???
ik wil gewoon met boilies aan degang. iemand ervaaring negatief of positief alles is welkom.
groeten uit zeeuws vlaanderen
henk.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

12-04-2004 15:43

Je kan wel met je piepers vissen hoor maar dan moet je je swingers i.p.v achter de pieper voor de piepers hangen dan pakken je swingers de golfslag zonder dat je steeds piepjes krijgt
Alleen heb je het niet altijd door als je een zakker hebt en daar meot je wel goed op letten maar een run merk je dus wel
Succes ermee ! :wink:
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

12-04-2004 17:58

Beste Henk,

Wellicht kan Michel Hollaar jou wel helpen. Die vist in een veel kleinere boot (zodiac) en zover ik weet met veel succes.

Veel vis toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
henk snoo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-06-2003 02:00
Locatie: hulst

12-04-2004 19:48

he jongens bedankt voor de snele reactie. henk.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-04-2004 21:45

Beste Henk,

Jouw boot ( 15 meter )vergelijken met mijn zodiacje zal niet gaan.
( Zie http://members.ams.chello.nl/hjonge/van ... llaar.html )

Maar ik vis ook weleens met een boot van 6,5 x 2,35 meter.

Ankeren: hoofdanker voorsteven een bijanker aan de linker en een aan de rechter achtersteven.

Overdag swingers voor de beetmelders i.v.m. schommeling van de boot en s'nachts slappe lijnen, dus dan NIET BIJ OBSTAKELS.

Mijn voorkeur bij de bootvisserij gaat uit naar korte hengels maximaal 330 cm. het liefst 300 cm. i.v.m. controle direct naast en onder de boot.
( Hengels in het water steken zonder de bodem te raken scheelt behoorlijk in reparatie en/of vervangingskosten van je hengels, tevens makkel;ijker netten)

m.vr.gr.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-04-2004 22:22

De enige tip die ik je kan geven is vooral om de boot goed vast te leggen, anders wordt je gek van de piepjes (als je kiest om met piepers te vissen). Slappe lijnen helpen inderdaad ook heel veel.

Zo vaak heb ik niet uit een boot gevist, maar je leert heel snel wat je wel en niet kan doen in een boot, geloof dat maar :D

mvg
Stefan
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-04-2004 23:09

Henk,

Zonder Michel tekort te willen doen, aangezien je Hellevoetsluis volgens mij alleen per boot kunt bereiken denk ik dat Michael 'Bob de Bootsman' Bouman: mcb70@wanadoo.nl je wellicht van interessante aanvullende info zal kunnen voorzien. Die is immers op een boot geboren en rijdt in een boot.
Als er nog iets aan te vullen valt tenminste.
Groet,

John
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2004 01:18

beste Henk,

voor info ben je altijd welkom.

Beste John, dat gaat Jeepie niet leuk vinden... volgende keer ga jij achterin :)

groet, MB
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-04-2004 10:42

Dag beste mensen
Even een vraag aan michel (Hollaar):

Ik vis ook geregeld vanuit de boot (4x2 polyester) op een groot meer, vaak op het midden, dus viol in de wind.
Ik gebruik altijd steekstokken waarbij ik me eerst met de punt in de wind laat keren.
Tot beaufort 3-4 gaat dit goed, echter bij hardere wind trek ik de stokken vaak om (ik monteer de boot los aan de stokken tegen het uit de grond trekken.)
Gaat dit beter met ankers op de door jou genoemde methode? heb je geen last van "onder de golven doorduiken" met de anker methode?? Ik neem aan dat je eerst het vooranker plaats en dan de boot zelf in de wind laat keren???

Ik hoor het graag!!!! kan helaas niet direct reageren, moet aan de slag!

Gr Vincent
Beter een strakke maagd dan een karper die al teveel wordt belaagd!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-04-2004 18:00

Beste Vincent,

Met de polyester boot en de drie anker methode inderdaad neus in de wind zetten. Wij gebruiken dan nooit steekstokken. Tot windkracht vijf geen problemen mee, hogere windkracht gaan we toch echt wel uit de wind tot max.100 meter uit de wal liggen.

Zodiacje, een klapankertje ( 2 kg ) voorzijde en zo'n zelfde ankertje aan de achterzijde, uiteraard weer neus in de wind en twee steekstokken.

Tot windkracht vier op het Haringvliet redelijk te doen mits je maar niet vol bij een vaarroute voor de beroepsvaart gaat liggen en het WZW is
want dan heb je helemaal nergens beschutting ( O.K. achter Tiengemeten
dan, maar dat is mij te ver varen )

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-04-2004 19:14

Bedankt voor de reactie michel!

Ik zal toch maar een ankertje aan gaan schaffen dus, of eigenlijk 2 (had er al één) heb zitten doordenken, 1 anker voor en dan een/twee steekstok(en) achter zou ook moeten werken............

In ieder geval vangse vanuit das boot (mischien vangen we nog wel een bijhoorende karper, ping..ping..ping

Gr vincent
Beter een strakke maagd dan een karper die al teveel wordt belaagd!!
henk snoo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-06-2003 02:00
Locatie: hulst

13-04-2004 19:36

ho ho michel m,n boot is maar 4m lang(ribowa mariner)maar het water is zo,n 15 meter breed maar o.k.Mooie foto,s is toch best een circus met die zodiac zo? dril jij ook van uit de boot?.Dus met piepers is te doen ik ga dit zeker uit proberen toch mooi dat er wel word gekarpert van uit de boot.
groet henky.
Plaats reactie