waarom al die negatieve reacties


vinden jullie de reacties op bepaalde topics te negatief en te kritisch

Peiling eindigde op 16-04-2004 13:53

ja
34
47%
nee
12
16%
valt wel mee
27
37%
 
Totaal aantal stemmen: 73
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-04-2004 22:20

Edwin,

Mijn kenmerkende Imago weghalen?? :oops: :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-04-2004 22:49

Eric,

Vind je het geen tijd voor een evaluatie van de door jou opgezette poll?
Ik bedoel, ben je nu al wat wijzer geworden?
De stand is 42% valt wel mee en 42% ja.
Kunnen we misschien weer een andere poll tegemoet zien....

Met spiegelende en bord voor de kop hebbende en nostalgisch groetende,

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-04-2004 23:02

Volgens mij heb ik Eric gister met bijna kaal hoofd door de 'PC Hoofd' zien lopen in rose/oranje gewaad met sandalen en gewapend met tamboerijn onder het zingen van liederen met een strekking van 'Hare Krishna, Hare Rana' of zoiets.
Had ook weinig anders verwacht na al die negatieve en kritische reacties op z'n pol!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-04-2004 23:11

Raymond Tilmans schreef:Sorry Hans, maar om dit te proberen te promoten vind ik onder elk niveau.

Raymond,...wat bedoel je :-? ??...ik dit boekje promoten :( ??..dacht het niet!
Gr
Hans Brinkel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-04-2004 23:21

Op de NVVS site kun je bij 'Visplanner' inmiddels al meer dan 2000 stekken vinden.:)
jan van kranenburg

08-04-2004 23:27

Ed,

Wat een bijzonder negatief beeld schets jij van het gebeuren op dit board.
Bijna zwartgallig!

Waarom lees je in vredesnaam WEL de postings terwijl je je er niet emotioneel bij betrokken voelt?
Om die ene "inhoudsvolle' uit de 100 te vinden?
Die ander 99 zijn dus naar jouw mening "loos"!

Waarom vroeger wel, en nu niet meer? Voldoen de postings niet meer aan het niveau dat jij stelt?.

Ligt dat dan aan die postings of ben jij veranderd?


Goed, je hebt recht op je eigen mening, evenals ik de vrijheid neem om me er niets van aan te trekken, en jouw generaliserende mening als onzin te beschouwen.

Elkaar "spreken" is altijd beter dan chatten op een board, maar helaas heb ik niet de gelegenheid om b.v. noem maar wat, Guido, Peter, Jan, Mark, Frank, Sjoerd, Erwin, Eddy, Koen, Michael, en ga maar door, persoonlijk te spreken. En dat geldt voor vele boarders.

Wanneer verschijnt jouw boek?

mvg

Jan
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-04-2004 23:55

beste Jan

Je bevestigd ondbedoeld precies mijn schrijven.

Als je iemand spreekt luister je naar wat hij zegt
Als men hier leest, denkt men te lezen wat er staat, maar vaak gaat dat gepaard met al een eigen interuptatie eraan meegegeven.

Heb ik geschreven dat 99 postings loos zijn?
Nee, ik heb geschreven dat van de 100, 99 mensen schrijven om te laten zien dat ze het weten (ipv simpelweg de ander van deze kennis te voorzien als hulp, die ene) We zijn nog niet vijf postings verder of mijn woorden zijn alweer verdraaid, beste Jan. En DAT gebeurd hier dus om de have klap, hoef ik jou niet te vertellen toch?

Kwestie van lezen Jan.

Ik lees de postings omdat er:

a: erg leerzame tussen zitten
b: Ik begaan ben met beleid rond karpervissen heen
c: Een aantal mensen alhier simpelweg mag
d: Een aantal mensen erg leuk schrijven (humor)
e: Ik soms gewoon effe achter de computer ga, dan slaapt de kleine rustig in als ik hem naar bed heb gebracht in de slaapkamer naast de pc
f: Soms in een deuk lig om het onzin gehalte
g: hier nog immer als visser leer.

Kwestie van lezen Jan. Heeft niets met mijn niveau te maken, ook dat is weer jouw interuptatie ervan.

Ik schrijf zelf niet meer mee (DIT is dus de emotionele kant) omdat ik ervaren heb, dat ik ermee niets bereik. Je schrijft stukken en stukken, avond na avond. Soms met adreline in je lijf zit je te wachten op responce.... en eerlijk is eerlijk (geen zwartgalligheid, maar persoonlijke ervaring) het leverde gewoon geen zak op. Klein lichtpuntje heb ik wel bereikt op de een of andere manier. Hoe het wel kan is me intussen duidelijk. Buiten, aan de waterkant, op vergaderingen, meetings, in gesprekken met andere karpervissers. Minimale voorwaarde om te kunnen weten hoe het wereldje in elkaar zit.

Meeschrijven op een forum als dit leert niets.... Brengt zo vaak een vertekend beeld van verdraaide woorden, die verdraaid worden, omdat ze anders de ander niet zo goed uitkomen in hun betoog beste Jan...

mijn boek komt pas uit als niemand meer boeken leest Jan
Maar vertel eens Jan, wat is precies het nut van je vraag wanneer komt mijn boek uit? Toch niets anders dan een steek?

Of lees ik het nu weer verkeerd?

spelletjes is het zovaak
nietwaar?

groeten ed
jan van kranenburg

09-04-2004 02:06

Ed,

Geen steek (onder water).
Heb al lang geleden gepost dat je je verhalen in boekvorm moest laten verschijnen.

Maar afgezien hiervan, je kunt natuurlijk wel weer een eigen interpretatie geven van hetgeen ik uit je posting lees, maar dat neemt niet weg dat je spreekt over een "loos" forumgebeuren, geillustreerd door diverse voorbeelden.
Een gesprek noem je "eerlijk", een posting "loos".

O.K., je voelt je nu beter in het KSN gebeuren; meetings, vergaderingen, gesprekken met.....
Zeker niks mis mee, maar je geeft ook aan dat "meeschrijven op een forum als dit niets leert". Vertekend beeld en verdraaide woorden etc. "Je bereikt er niets mee" Ondergetekende wordt opgevoerd ter illustratie van je gelijk.
Moet jouw of wie danooks geschrijf dan wat opleveren?

Ik ben van mening dat je dit forum diskwalificeerd.
Zeker, soms is 't herhaling van zetten. Steeds weer dezelfde vragen en of opmerkingen.
Maar een goede waarnemer ziet dan dat vooral beginnende, jongere
karpervissers hieraan debet zijn. Maar ze hebben dankbare oren, hoor Ed!!

En in deze kontekst mis ik je leerzame en relativerende postings van weleer.

Concluderend; steek hand in eigen boezem voordat je de Zwarte Piet naar mij schuift.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2004 10:50

Tussen alle geweld door:

Aart,

Tijdje niet op die site geweest. Inderdaad een mooie handwijzer geworden. Inclusief onderscheid tussen karper en grote karper als selectiecriterium. Nu nog controleren of het allemaal zo is. Kost je heel wat visdagen… :wink:

Groet, Kees

Ps., Ik heb ook graag een overzichtelijk boekje in de handen, dus Erwin maak er wat van! Als het klaar is oordeel ik wel. :)
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

09-04-2004 22:01

Hans Brinkel schreef:
Raymond Tilmans schreef:Sorry Hans, maar om dit te proberen te promoten vind ik onder elk niveau.

Raymond,...wat bedoel je :-? ??...ik dit boekje promoten :( ??..dacht het niet!
Gr
Hans Brinkel


Sorry Hans, Deze quote was niet richting jou, maar richting Hans ouwehand. Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat jij het betreffende boekje wilt promoten.

Gr.,
Raymond
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-04-2004 22:42

Raymond Tilmans schreef:
Hans Brinkel schreef:
Raymond Tilmans schreef:Sorry Hans, maar om dit te proberen te promoten vind ik onder elk niveau.

Raymond,...wat bedoel je :-? ??...ik dit boekje promoten :( ??..dacht het niet!
Gr
Hans Brinkel


Sorry Hans, Deze quote was niet richting jou, maar richting Hans ouwehand. Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat jij het betreffende boekje wilt promoten.

Gr.,
Raymond
.....aha..duidelijk, bedankt voor de uitleg...maar euh..de heer Ouwenhand heet dus ...kees (en niet Hans) :wink: :lol:
gr
HANS ...Brinkel
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

09-04-2004 22:43

Kees Ouwehand schreef:Gut wat wordt ik weer veel geciteerd. :cry:

Niet mee eens Raymon,

Ik heb het boekje “Vissen onderweg, lijst van viswateren in Nederland ‘74/75” (ANWB).

Nu verouderd, maar indertijd toch wel wat plezier van gehad. Al was het alleen maar om inspiratie op te doen als ik de bakens weer eens wilde verzetten. Je moet het natuurlijk niet overschatten, maar ik heb met behulp van dat boekje wel mijn arsenaal aan wateren vergroot. Daarnaast gebruik ik nog steeds de waterkaarten van dezelfde ANWB. Er staan overigens geen karperstekken in het boekje. Dat hoeft ook niet, want het is moeilijker water te vinden zonder, dan water met karpers. Voor zover ben ik wel met je eens. Maar zo een boekje voorziet wel in een behoefte, al is het wat makkelijker met vergunningen dan dat het toen was.

Groet, Kees


Nou Kees,

Als je denkt dat ik je citeer heb je het helemaal mis. Als ik iemand bewus citeer zal ik dit er echt wel bij vermelden.
Waren er uitspraken bij die jij al eens hebt gemaakt... Oei dan... :oops:

Hoezo arrogantie...?

Maar terug naar het onderwerp, ik ben het wel met je eens tot een bepaald niveau. In alle wateren zwemmen karpers rond. In bepaalde wateren zwemmen er veel, en in andere wateren (veel) grote.
Maar waarom in godshemelsnaam zo'n boekje. De moeilijkheid zit 'm niet in het vinden van een water maar in het vangen, of niet dan?

Wat heb ik eraan als ik aan een geweldig water of stek zit en weet niet hoe ik ze moet vangen??? Heb ik de kennis of ervaring hoe ik ze moet vangen is het vinden van een geschikt water het minste probleem, of niet dan?

Dit boek levert alleen maar ergernis op voor mensen die straks hun dierbare stek (ik zeg niet water!!!) misschien moeten delen met 'goudzoekers'.

En, gaan mensen straks het boekje daadwerkelijk kopen voor een vergunning, dat geloof je toch zelf niet? Waar hebben we het over, het het vullen van een behoefte...?

Gr.,
Raymond
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

09-04-2004 23:05

He pannekoek diegene waar jij het over hebt dat is diegene die je op dat fotootje van je ziet of ben je dat zelf?
Maar geeft niet hoor want als ik al die reacties lees dan is mijn mening bevestigd.De vraag is zijn er teveel negatieve reacties en wat krijg je een hele discussie over iemand die een boekje uitwilbrengen.En oja pannekoek als jij het dan wel genoeg vindt waarom kom je dan zelf iedere keer terug bij deze topic.

M.V.G eric allias hara khrisna
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

09-04-2004 23:27

Eric,

Het zou je niet misstaan als je m'n laatste reactie in de juiste context van je (goede!) topic zou plaatsen ipv. je zo persoonlijk gepakt te voelen.
Sterker nog, je zou je een volgende keer onterechte en/of onnodige irritaties en daardoor negatieve reacties besparen.

Ooit wel eens van de uitdrukking 'doemdenken' gehoord???
Relativeren jongen, wie begint er nou over boekkies? Ik????
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2004 23:34

Raymond,

Laten we er maar over ophouden want ik geloof niet dat je precies begrijpt waar het mij om gaat. En daarbij begin je me langzamerhand zaken in de schoenen te schuiven waar ik niks mee te maken wil hebben. Verder is het off-topic, waarvoor mijn verontschuldigingen. Ik stoorde mij alleen aan de negatieve reacties om iets wat heel onschuldig kan zijn. Nota bene onder een topic wat over negatieve reacties gaat.

Als laatste. Dat er een behoefte is aan zuivere informatieverstrekking over viswateren is niet van vandaag. Dat die informatie zich binnen bepaalde grenzen moet begeven zodat de belangen van andere sportvissers niet geschaad worden is mij helder.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

10-04-2004 09:04

Goed, oké, dan, ik houd er over op.

Was al bijna het oorspronkelijk onderwerp vergeten. hoezo oftopic...? :wink: :D :D :D :D :D

Groeten,
Raymond
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-04-2004 10:05

On TOPIC ;

heb JA ingevuld, bij vele wordt direct negatief gereageerd terwijl het vaak om misverstanden gaat.

Maar als er ergens negatief op gereageerd wordt is het wel over STEK-INFO, dus als er iemand begint over een boekje met vissplekken vind ik het wel "logisch" dat er zo negatief gereageerd wordt.

Op de NVVS visplanner ( Aart ) staan de wateren aangegeven met de vissoorten die er voorkomen. Ik heb het idee dat het boekje van Erwin ook met interessantere info komt in de trand van bij de derde boom ligt Betsy met een gewicht van 30 Pondjes te wachten op Aardbeien boilies.
Weet nu al dat zijn schrijfstijl mij bijzonder zal aanspreken, om nog maar te zwijgen over de visplekkeN.
CarpeR Diem
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

13-04-2004 21:59

Heel veel communicatie loopt mis op 't board hier omdat mensen tegenwoordig overspoeld worden met communicatie.

Vroeger, toen had je thuis een telefoon, toen kon je niet bellen als je in de file stond, toen keek je 's avonds het 8 uur journaal op nederland 2, en daarna Mies Bouwman (Michael, familie? :) )

En nu? Nu sms je als de persoon in gesprek is op z'n gewone telefoon én op z'n mobieltje, nu stuur je gauw effe een emailtje, nu zit je meer dan een uur per dag berichtjes te tikken naar andere mensen middels MSN/AIM/ICQ/YAHOO/whatever. Je wenst je aankomend vriendinnetje nog even een fijne nacht middels een smsje, 's morgens word je wakker en sms je naar je baas dat je iets te laat bent, zelfs op je werk zit je nog met jan (sorry mijnheer Van Kranenburg, niet persoonlijk bedoeld :) ) en alleman te sms'en, en als je dan thuiskomt 's avonds kruip je gauw nog even achter de PC om iedereen berichtjes te sturen...

Dat kan niet anders dan foutlopen. Bovendien (en dat is ZEER belangrijk), zie je de persoon niet naar wie je een berichtje typt. Én jouw manier van typen/uitdrukken correspondeert niet altijd even goed met wat door de ander geïnterpreteerd wordt. In het nederlands: ik kan je een compliment geven, maar dat zou je als belediging op kunnen vatten.

Hoe maak ik dus duidelijk wat ik bedoel. Dat is, gezien de diversiteit in onze cultu(u)r(en) onmogelijk. Ondanks het feit dat ik, in tegenstelling tot redelijk wat mensen hier op 't board, normaal nederlands placht te spreken en te typen, wordt het voor mij vrij moeilijk om iets uit te leggen aan bijvoorbeeld Señor Pannenkoek. Om de doodeenvoudige reden dat hij uit een andere provincie komt, en (sowieso) een andere perceptie heeft. Ik kan nog zo gaaf en stoer uit de doeken doen hoe ik m'n 4oz lood preciés voor die takken wierp, en daarop gelijk een dikke 26er op m'n gesoakte shoarmaboilie klapte, als hij penvisser is, en een andere achtergrond heeft (niet iedere visser is een boerenjongen, en niet iedere visser draagt corduroybroeken), is het haast onmogelijk voor mij om me adequaat uit te drukken.

Buiten de overdaad aan communicatie, en het onmogelijke qua overbrengen en perceptie, is het natuurlijk ook zo dat het niveau daalt. Als ik bijvoorbeeld kijk naar posts van Ed Siol, dan bemerk ik in zijn taalgebruik, dat die persoon toch echt verstand van zaken heeft. Zelfde met andere mensen. Met andere mensen weer, heb ik soms lichtelijk de indruk dat zij enigszins gevult zijn met gebakken lucht. Voor mij geldt altijd nog: een foto van een 30er wil nog niet zeggen dat je verstand van zaken hebt. :)

Groetjes,
Toon

Zou het overigens absoluut op prijs stellen om feedback van jullie allemaal te krijgen.
fishing rocks
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

13-04-2004 22:05

Toon,

Bekende hamer..spijker en kop-verhaal !

Helemaal mee eens dus en derhalve geen aanvullingen en/of opmerkingen bij je verhaal.

Mvg
Mark
jan van kranenburg

13-04-2004 23:14

Toon,

Dat je me zelfs meeneemt naar je werk!
Waar het hart vol van is, loopt de mond van over.....

En die Senor valt zelfs niet te doorgronden voor mensen uit dezelfde
provincie......

Even serieus.
Mark zei 't al. Je slaat de spijker op zijn kop.
In een gesprek, zelfs by phone, kun je evt. scherpe kantjes van je uitspraken nog corrigeren.
Hier staat alles zwart op wit, en komt 't veel nadrukkelijker over. Vergt dus even tot 10 tellen voordat je een reactie plaatst.
Vergeet ik ook wel eens, helaas.

mvg

Jan
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-04-2004 07:48

Toon Fokkema schreef:Heel veel communicatie loopt mis op 't board hier

Hoe maak ik dus duidelijk wat ik bedoel. Dat is, gezien de diversiteit in onze cultu(u)r(en) onmogelijk. Ondanks het feit dat ik, in tegenstelling tot redelijk wat mensen hier op 't board, normaal nederlands placht te spreken en te typen, wordt het voor mij vrij moeilijk om iets uit te leggen aan bijvoorbeeld Señor Pannenkoek. Om de doodeenvoudige reden dat hij uit een andere provincie komt, en (sowieso) een andere perceptie heeft. Ik kan nog zo gaaf en stoer uit de doeken doen hoe ik m'n 4oz lood preciés voor die takken wierp, en daarop gelijk een dikke 26er op m'n gesoakte shoarmaboilie klapte, als hij penvisser is, en een andere achtergrond heeft (niet iedere visser is een boerenjongen, en niet iedere visser draagt corduroybroeken), is het haast onmogelijk voor mij om me adequaat uit te drukken.

Groetjes,
Toon



Moi??????

Parbleu!!!!!!!

J :wink: hn[/quote]
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

14-04-2004 18:56

De volgende keer zal ik vragen of ik je (naam) mag misbruiken, John

Mvrgr
t :o :o ntje
:D
fishing rocks
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-04-2004 23:54

Toon,

Allemaal leuk en aardig maar dan is het opwindendste er alweer vanaf en wordt het weer het oubollige ordinaire GEbruiken.

Wat ik overigens een nadeel van die corduroy broeken vindt is dat er met geen mogelijkheid een strakke messcherpe vouw in te strijken valt.
Maar voor de rest vallen ze wel mee hoor. Net als ikzelf!
Groet,

John
jan van kranenburg

15-04-2004 00:55

Hebbie dan ook spijkerbroeken van corduroy?
Is mij als modebewuste, gedistingeerde "oudere" ontgaan!

Sorry ff off topic.

mvg

Jan
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-04-2004 01:33

Vroeger, toen had je thuis een telefoon, toen kon je niet bellen als je in de file stond, toen keek je 's avonds het 8 uur journaal op nederland 2, en daarna Mies Bouwman (Michael, familie? )


Beste Toon, zeker humor uit Etten-Leur :evil:

Met Haagsche humorloze, groet MB :P