als slapen aan de waterkant verboden word?


Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

22-03-2004 19:16

:o wat gaat er ge beuren als slaapen aan de waater kant verboden word. wat moet je dan gaan doen als je een langere sessie maakt en je bent alleen? :o
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

22-03-2004 19:35

Robin,

Dan zal je toch wakker moeten blijven vrees ik :wink:
Maar dat moet toch geen probleem zijn lijkt me, gewoon de dag ervoor slapen en dan een nacht zitten en flink wat koffie meenemen :lol:

Of je maakt een deal met je vismaat, dat jij de nacht zit en hij overdag, dus jij slaapt overdag en hij `s nachts :P

Robin
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-03-2004 19:36

Robin,

Is al verboden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

22-03-2004 19:40

:P ja dat met je vis maat af spreeken kan wel maar als je alleen bent word het ook moelijk he en ik heb het hier ofer 2 en meer nachten 1nacht is tedoen maar meer word moelijk :wink: robin de ronde
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

22-03-2004 19:44

ja oke het is meschien al verboden maar bij mij in de omgeving wort nog niet zo streng op gelet maar dat komt nog wel.
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Roy ter Steeg
Berichten: 72
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00

22-03-2004 20:06

In de provincie Groningen, en dan wat hoger gelegen zie ik ze nooit controleren :-? Maar da kan aan mij liggen
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-03-2004 21:14

hallo,
Is daar sprake van dan, dat ze het strenger gaan aanpakken?Ik dacht dat ze de wet zouden aanpasen zodat we niet meer voor wildkamperen bekeurd kunnen worden, maar zou het wel weer mis hebben dan.
Als het nacht vissen helemaal verboden word denk ik wel dat dat een hoop nep vissers weg houd van het water.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-03-2004 21:36

Gradus,

Niet het nachtvissen maar het slapen ( wildkamperen) is verboden.

We gaan toch om te vissen, dach ik toch?? :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-03-2004 21:48

henk,
je kan toch moeilijk verwachten dat ik 3 nachten wakker blijf, en jawel henk ik ga echt wel om te vissen, maar soms maak ik ook lange sessies.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

22-03-2004 21:52

Dan heb ik geen slaapplaats meer, nee grapje.
Ik hoop dat nooit zal gebeuren want dan heb ik nog maar weinig tijd om te vissen want ik zit vooral nachten te draaien en maar een enkele keer overdag. Maar als dat gaat gebeuren weet ik nog wel een paar mooie plekken waar ze me niet gaan vinden :lol: .
En om dit te voorkomen dat ook waar gaat worden moeten we met ze alle netjes met de natuur omgaan zodat ze geen argument hebben om ons daar weg te halen.

mvg,

Robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jurgen van erp
Berichten: 138
Lid geworden op: 27-01-2004 19:28
Locatie: britsum

22-03-2004 22:01

de oplossing is heel simpel :
Je moet er geoon voor zorgen met zn allen dat er een sort pasjes systeem komt , dat hebben wij tenminste wel in leeuwarden en het werkt perfect.
Degene die zich misdraagt kan gelijk worden verwijderd en kan zijn pasje inleveren alleen 1 nadeel het pasje kost 5 euro maar als iedereen met fox en daiwa wil vissen kan die 5 euro er togh wel af.
Als er iemand meer wil weten .......HSV LEEUWARDEN
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

22-03-2004 22:01

We hebben het zelf gedaan, zooi getrapt, geluids overlast,zo blauw als een tientje aan de waterkant, bomen rooien, riet kappen enz enz .
En hier moeten de goede weer omde kwade lijden.
misschien is het voor het kampeer gedoog beleid nog 1 voor 12 maar ik denk 5 over.
Met de jammerende groeten
Leon
Laatst gewijzigd door leon vantoorenburg op 25-03-2004 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-03-2004 22:05

jurgen,
ik ben het met je eens,bij ons hebben we ook een pasjes systeem, en ook dit werkt gewoon goed, en die 5 euro hebben we ook allemaal wel denk ik.
grt gradus
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

23-03-2004 08:10

he gradus

klopt het pasjes systeem werkt wel bij ons, maar ik ben ook lid van leeuwarden en daar is het systeem toch anders.

in leeuwarden heb je een pas die geld voor een bepaald gebied nl groene ster gebied en op deze pas staat.

ontheffing voor het gebruik van een overnachtingsmogelijkheid bij het vissen is verleend aan de persoon:

dus bij ons heb je een pasje die zegt dat je op een bepaald stuk mag nachtvissen,maar de tent is dan nog steeds gedoogd.

in leeuwarden heb je buiten je nachtvergunning de andere vergunning die speciaal voor een tent is,daar is een convennant tussen gemeente en politie en hsv afgesloten zodat je je een ontheffing hebt voor een tent.

dus beiden beogen hetzelfde maar zijn totaal verschillend,wel is de tijd nu rijp dat de hsv overal zulke overeenkomsten kan afsluiten daar de w.o.r
wet openluchtrecreatie op dit moment onderhevig is aan veranderingen.

voor ons allen een mooie zaak om op de jaarvergaderingen van de hsv hier vragen over te stellen.

groeten paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

23-03-2004 15:27

:o hey paul veenendaal. is dat echt zo dat je overal een apatte vergunning voor nodig hebt.
:o[/b]
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

23-03-2004 18:37

Beste Robin

In het kort komt het hier op neer:

je hebt de gewone vergunningen incl de grote vergunning die je het recht geven om te vissen,dit geld zowel bij mijn eigen vereniging als in leeuwarden.

beide vergunningen behelzen ook dat je mag nachtvissen,ga hier niet gelijk aan verbinden dat je er dan een tent neer mag zetten want dit is een foute gedachte,nachtvissen wordt aangevraagd door je hsv voor buiten de normale seizoentijd.

bij mijn eigen vereniging heb je in het verleden overlast gehad op een bepaald stuk water in onze vereniging,hier moet je nu een apparte vergunning voor halen om daar te mogen nachtvissen.
als je dat in een tent doet dan kan dit omdat het gedoogd is door de gemeente.

in leeuwarden gelden dezelfde voorwaarden als hiervoor met 1 uitzondering,wil je nachtvissen in een tent dan heb je hier een apparte vergunning voor nodig dus niet om te vissen maar om er in je tent te mogen verblijven,dit heet ook een ontheffingspas
lettrlijk nogmaals :
ontheffing voor het gebruik van een overnachtingsmogelijkheid bij het vissen is verleend aan de persoon:

hopend je een beetje duidelijkheid te hebben kunnen verschaffen.

vriendelijke groet paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

23-03-2004 21:32

heel erg bedankt paul :P nu snap ik het wel zoon beetje :lol:
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

23-03-2004 21:38

:D beste jurgen ik denk dat dat een heele goede op lossing is. :P ik zou het over leggen bij de hengel sport zaak en bij de jeug vergadering van 't vislust :wink:
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

24-03-2004 17:06

En tegenwoordig heb je dat soort paparassen en papieren zoals:
ontheffing pasjes:
kleine vergunning:
grote vergunning:
bijzondere vergunning:
uitzondelijke vergunning:
apparte vergunning:
ect,ect
----------------------------------------------------------
Weet je waarom:
omdat er bergen vuil langs de waterkant zwerft:
een vreselijke crimminaliteit heerst:
een abnormale geluits overlast is:
ongeloofelijk veel drank misbruik:
veel schade en vernielingen:
respect voor vis en visser ver tezoeken:
alle regels aan hun laars lappen:
Omdat we er gewoon een tering zooi van maken...Daarom mannen!!! CN
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-03-2004 18:23

Ik denk dat de vlam in de pan vliegt als het Ministerie v. Binnenvisserij het nachtvissen gaat (volledig) verbieden.......

Er zijn veel karpervissers die het van de nachtelijke uurtjes moeten hebben om hun droomvis te kunnen vangen!
Ik vis ook heel veel s'nachts en in de meeste gevallen moet ik het ook hebben van de nachtelijke uurtjes!

Hoop niet voor Defensie dat ze dit gaan verbieden.........
Vriendelijke groet,

Koen de Been
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-03-2004 18:30

Nee hoor koen, Nederlanders kunnen niet voor zich zelf opkomen (zo lijkt het) als ze het gaan verbieden nemen wij het gewoon zo als het is!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-03-2004 18:50

Beste koen

Nacht vissen zal niet zo snel worden verboden .

Maar ik heb het idee dat iedere karpervisser er van uitgaat dat als die gaat nachtvissen dat die dan ook automatisch een tent mag plaatsen.

Niks is minder waar de tent valt onder wildkamperen W.O.R.
Deze wet de wet openluchtrecreatie is aan veranderingen onderhevig ook bij de ksn zijn ze hier hard mee bezig voor zover ik weet om te kijken of er landelijk wat gebeuren kan in de toekomst.

Nu even naar Cor

Cor je hebt volkomen gelijk dat er teveel rotzooi envooral lawaai e.d het er niet beter op gemaakt hebben.
Neemt niet weg dat nu de deur openstaat om er wat mee te doen en proberen het tij te keren, ook ik ben soms wel eens moedeloos en denk waar doe ik het voor,maar dan herrinner ik me gelukkig op tijd dat we het voor de toekomst doen en onze hobby

Er zal heus nog een lange weg te gaan zijn, soms geef ik de moet bij jongeren wel eens op ,maar ook dit jaar neem ik toch weer 1 of 2 jongeren mee,en hoop op die manier toch een positieve indruk op die gasten te kunnen achterlaten,zodat die het ook weer overdragen op hun vrienden
Dit ondanks dat ik wel eens denk waarom doe ik het eigenlijk,maar ik geloof nog steeds dat er voldoende jeugd is die het wel wil leren.

Hopend dat we ook in de toekomst nog menig nachtje kunnen vissen en dan ook eindelijk eens legaal met tent .

groet ik

paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-03-2004 19:12

als ze het verbieden en mij controleren en dan zeggen wat ben je aan het doen zeg ik : ik was mn oogleden vanuit binnen goed aan het bestuderen ! :lol: :lol: :lol: :P
Nee maar zou wel erg jammer zijn als het verboden word maar daar hebben we het dan gezamenlijk naar gemaakt denk!
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

24-03-2004 21:39

:( hey Cor Nannings dat komt niet alle door de vissers er zijn ook nog van die soweco lui die de boompjes snoeien en dan de hand schoennen laten liggen en de kofie bekertjes enz. en wie kreigen het op de kop de karper vissers in het biesonder :evil: ja oke je hebt wel van die klojoos die dat doen. alles in een vuilniszak gooien en een stukje verder op in de bosjes vlikkeren. :cry: ja sorry voor de schelt woorden maar meer respect kan ik er niet voor op brengen :evil:
ik leef aan de waterkant
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-03-2004 00:11

Bart-Jaap,

Maakt niet uit: kamperen is verboden, voornamelijk de wilde vorm.

MVG

Klaas