2 verschillende karperhengels


christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-02-2004 19:45

hoi allemaal ik heb een vraag aan jullie maakt t wat ui als je 2 verschillende karperhengels hebt en wie heeft dit nog meer?
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

15-02-2004 19:48

Christian,

Leg mij eens uit waarom het iets uit zal maken??
Denk je dat een karper gaat kijken wat voor spullen je allemaal hebt?
Het maakt dus helemaal niets, maar dan ook niets uit.
Dat zelfde geld voor je molens etc.

Pascal
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-02-2004 19:51

nou dat zal ik je vertellen een jongen uit de buurt (ik noem geen namen) heeft altijd comentaar over mn hengels en zo en over mn ander visspul en dat ben ik wel een keer zat dus is mijn vraag wat vinden jullie er van
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-02-2004 19:57

Niks van aantrekken Christian, het vangen van karper is (gelukkig) niet afhankelijk van 2 dezelfde hengels of van het hebben van dure vismaterialen.
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-02-2004 20:05

oke aart daar heb je gelijk in maar laatst heb ik hem mogen uitlachen zal ik t vertellen ????????? jaaaa duss :D :D :D :P ik zat te vissen aan een plaatselijke vijver in almelo wil die jongen wat altijd comentaar heeft op mij zn hengel ingooien hij gooit in en ik hoor knap en toen was zn hengel gebroken en toen kwam ik niet meer bij :P :D :)
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

15-02-2004 20:05

christian, misschien kun jij gewoon beter vissen, of lig je beter bij de meiden :lol:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

15-02-2004 20:20

Christian,

gewoon die gozer z'n gangetje laten gaan en jij op je eigen manier vissen. Laat je niet gek maken, al die mooie spulletjes zijn natuurlijk mooi voor de commercie. En vroeger vingen ze toch ook mooie karpers zonder gelijke hengels en baitrunners enz enz.

Gewoon je eigen ding doen. 8)

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

15-02-2004 22:26

vis op je eigen manier ,vang ze op jou manier, vang ze met de spullen die je hebt.



laat maar lullen die jongen, geniet maar van je hobby.
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

15-02-2004 22:49

Christian' je moet maar zo denken "LEKKER BELANGRIJK!!!!!!"

Mvg Michel :roll: :roll: :roll:
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

16-02-2004 12:38

Nou Chris, als die gozer mijn zooi zou zien dan zou die vast een hartverzakking krijgen :wink: Ik zeg altijd maar: spullen zijn om mee te vissen en niet om mooi te liggen zijn ( beetje raar zinnetje, maar ja :-? )

Wat dat betreft is het bij sommigen net een beurstentoonstelling aan de waterkant en voor die gasten is het belangrijker met wat voor spullen je zit te vissen dan het vissen zelf. Schijnbaar denken zij dat iemand met duurdere spullen beter kan vissen en meer vangt. :lol: :lol: :lol:

Laat ze maar lachen zeg ik altijd!!

Succes Chris! :wink:
Dit is pas een BIG :-)
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-02-2004 13:37

Of het verschil uit maakt of niet........jou misschien wel maar de karper niet (gelukkig)!

Het staat er wel strakker bij :D

En laat dat Sjappie die jou uitlacht maar z'n eigen gang gaan....ik denk als jij een dikke vis op jouw hengels pakt dat jij dan harder lacht.... :lol:

Suc6 ermee!

MVG Koen
Leen Hubregtse
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Kapelle

16-02-2004 14:52

He Christian,

Tuurlijk maakt het niets uit, het is altijd nog de visser die de vissen vangt en niet twee dezelfde hengels.

Laat die gozer maar lekker lachen, en vang jij de dikke vis maar voor z'n neus weg :wink:

Leen
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-02-2004 14:56

Wat natuurlijk wel een verschil kan maken is als je één baitrunner hebt en één gewone molen. Door het verschil zou een aanslag in alle hektiek wel eens mis kunnen gaan.

Groeten,

Mark
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

16-02-2004 15:00

Christian,


Ik heb zelf ook een jaar of 4 met 2 verschillende hengels gevist (toen ik net zo oud als jij was had ik zelfs maar één hengel) en ik ving toen meer dan ik nu vang :oops: .

Het maakt helemaal niets uit, als je er zelf tevreden mee bent vis je toch lekker verder zo. Je vist voor jezelf, niet voor een ander.

Gr. Raymon
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

16-02-2004 16:18

Tuurlijk ziet het strakker uit met 2 dezelfde hengels, molens, piepers. Maar een feitelijk nut (behalve egostrelerij) is er niet. Maak je daar maar druk over als je ouder bent en je je wat meer kunt veroorloven. Dat heeft bij mij ook aardig wat jaren geduurd. Ik ben ook begonnen met een goedkoop 2 meter hengeltje en een 3 meter rode telescoophengel.

En vooral niet naar gezeik van anderen luisteren. Doe gewoon je ding, vang je vissen en overtuig die anderen er maar van dat jij met 2 verschillende hengels net zo goed vangt en vooral net zoveel plezier aan je hobby beleeft.

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

16-02-2004 17:12

Vissen met een scheve hutsie-flutsie setup kan zelfs een psychologisch voordeel hebben... ;)

vr gr Sjoerd
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

17-02-2004 22:18

mooie foto raymon ben jij ook een fan van IT :) :D
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

17-02-2004 22:28

Het is gewoon een irritante clown Christian :P

Op één of andere manier raakt die kop me altijd weer, zal wel verdrongen angst zijn van de keer dat ik die film voor het eerst zag :(
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

18-02-2004 15:03

hahahaha IT rullezzzzzzz oftewel pennywise want dat is zn echte naam pennywise the clown hahahahahah :P
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-02-2004 16:29

Christian,
Je vangt een karper meestal met 1 hengel,
hoe die andere hengel er uitziet maakt dan niet meer uit.
Vang je toevallig met die andere hengel,
dan maakt het niet uit hoe de ene er uitziet!?
Geen èèn of andere f... dus!
Snappie??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

18-02-2004 16:34

Ik hoe het toch liever bij BC Rulezz
(BC=Big Carp :lol: :lol: )

Goed terug naar ontopic,

Ik heb ook een hele tijd met 2 verschillende hengels gevist en het maakte mij echtniet uit dat andere allemaal de zelfde hengels hebben.
Ook had ik 2 verschillende molens. 1 met Baitrunner en 1 zonder. verschillende keren gehad dat ik snachts een hengel pak wara ik een run op heb, draai, en aansloeg. en dan ineens een nestje om je molen hebben. Dat is wel kloten, maar kwa hengels maakt het mij echt niet uit. ALS ze maar vangen :wink:

Groeten en succes,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
jan van kranenburg

19-02-2004 02:44

Denk dat ik even moet ingrijpen.

O.K., Ik kan meevoelen met het feit dat jullie Christian niet op kosten willen jagen.
Dus al die opmerkingen inhoudend dat ' t niet uitmaakt of je met verschillende hengels vist, zijn in deze kontekst natuurlijk begrijpelijk.
In feite siert 't jullie dat je zo reageert.

Maar ja, dan de realiteit.

De werkelijkheid is anders. Hebben we dan met zijn allen geen image op te houden, na al die negatieve berichten over troep, rotzooi langs de waterkant? Om maar niet te spreken over lawaai, barbeque-walmen etc.

Die negatieve indruk moet je met alle macht bestrijden.
Daar hebben we de middelen voor!!!

Zoals keurige outfit, liefst in natuur-groen, uiteraard netjes gestreken, bijpassend schoeisel en hoofddeksel, ook groen natuurlijk.
En dat is nog maar 't begin!!

Je tentje mag absoluut niet protserig zijn maar "passen" in de natuurlijke omgeving; dus ook groen. Camoe gaat mij wat te ver. Vietnam ligt after all gelukkig ver achter ons.

En dan de finale! Het piece de resistance, zogezegd!

De hengels en wat erbij hoort.
Je begint met deugdelijk en goed ogend transportmateriaal. Foudralen voor alles dat je meeneemt. Weer groen natuurlijk.
Tja, die hengels. Moeten uiteraard identiek zijn. Geen twijfel mogelijk.

Liefst drie, maar de overheid ziet daar helaas de esthetische noodzaak niet van in. Blijft dus behelpen met twee. Stiekem met drie heeft geen zin; niemand ziet je dan (hopenlijk).
Zorg dat die hengels glimmen en nieuw zijn. Veel vervangen dus. Laten ze niet denken dat wij "karpervissers' armoedzaaiers zijn.

Molens met een hoog glimvermogen hebben de voorkeur. Geheel zwart wil ook wel eens een nonchalante, maar doeltreffende indruk maken.
Tip: Hoe groter hoe mooier!!
Let erop dat je beetverklikkers veel en fel licht uitstralen; doet 't altijd goed. Een fors volume maakt ook de noodzakelijke indruk.

En dan de presentatie. Kan geen misverstand over zijn. Grote, eveneens glimmende rodpod, liefst met de hengels strak omhoog, betekent een verbluffende indruk op de passant.
Voerboot kan; maar alleen als je gezien kunt worden. Zorg danwel voor een exemplaar met alle toeters en bellen erop. Grootbeeld fishfinders worden door belangstellenden als bijzonder ervaren. Kopen die hap!

Oh ja, zoek een plek waar je gezien kunt worden. Struikgewas en bossages zijn absoluut afkeuringswaardig.


Wat je tenslotte voor lijn en aas gebruikt doet niet terzake; zit allemaal onder water, en dat ziet geen mens.

Vergat het schepnet. Moet zeer forse afmetingen hebben. Maak 't even nat
als niemand kijkt.

Al met al; zo krik je het mago van de karpervisser simpel op.
Kost wel wat, maar ja, je moet er wel wat voor over hebben.

mvg

Jan :D :D :D
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

19-02-2004 08:49

Jan, TOP :D :D :D
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

19-02-2004 09:13

nou jan, Heb je goed gedaan.

Kun je ook alles nog in het rood vertellen ?? :P

In je profiel staat dat je al 1500 eruo kwijt bent. 3 de zelfde hengel + 3 grote molens van to kwaliteit!! groene (of camou)tent, groene foudraal enz enz. En dit alles moet regelmatig vervangen worden.....
Waar haal jij je visspullen dan :lol: :lol: :lol:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-02-2004 09:21

Jan,
wil jij dan de sponsor zijn voor drie identieke, glimmende, mooie parabolische stokken ?

Dan kan ik ieders eer hoog houden !

Met meedenkende groet ,
CarpeR Diem