Wat als je beroofd wordt of drijgt te worden


Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

05-02-2004 00:40

Er zijn al 100.000 discusies geweest over hoe schandalig het is dat vissers beroofd worden van hun spullen waar vaak jaren lang sparen aan vooraf is gegaan!
Maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen of hebben gedaan of denken dat het beste is om te doen als je merkt dat ze aan je spullen zitten! :evil:
Ik weet niet wat het slimste is maar volgens mij zou ik als een gek m'n tent uit komen stormen om ze er van langs te geven, of dat gaat lukken is een tweede want zoals bekend is staat er vaak iemand met een knuppel of iets langs je tent en zodra je eruit komt krijg je een pak slaag!
Als ik m'n verstand moet gebruiken weet ik niet wat ik zou doen maar m'n gevoel zegt maar een ding.... :x
Barst maar los hopelijk zitten er bruikbare tips bij!!

Mvg Niek
Catch them if you can...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

05-02-2004 07:06

Ik zou m'n superman pak aantrekken en voor de zekerheid the A-team bellen.. nee het ligt er maar net aan wat je hoort of ziet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er met m'n hengels bijvoorbeeld van door gaan..

veel succes ermee
Als je er maar vertrouwen in hebt.
piet pietsema

05-02-2004 12:39

nachtvissen is bij mij ook nachtvissen,dus s;nachts ben ik altijd wakker en allert,ik rust overdag wel uit. :P :P :P

P.pietsema
Gebruikersavatar
Frans Knijff
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00

05-02-2004 13:41

Ik heb m'n engelse stafford altijd bij me als ik aan het vissen ben en een ijzeren cobra 29 mm werpstick.
Ik denk niet dat ik iemand zomaar aan m'n spullen laat komen, kom eerst maar eens langs mij en de hond en die heeft geen goed humeur als ze wakker wordt terwijl ze ligt te slapen.
Maar ff serieus, ik zou niet weten wat er gebeurt als ze je bedreigen met een vuurwapen en wat m'n reactie zou zijn, het is maar te hopen dat je nooit in zo'n situatie terecht komt.
Geweld lost niks op. Maar m'n spullen zijn heilig.

Frans
Carp anglers do it all night long with ...
henk gerressen

05-02-2004 14:40

ik doe het net als frans maar ik heb een amerikaanse (slage groter)
meer heb ik nie nodig

en als je geen hond heb progameer dan 112 voor :D :D


de groete henk
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-02-2004 14:47

Of een BullMastiff van 60 kilo.... werkt ook goed... Maakt indruk genoeg en houdt andere mensen wel op afstand... Ze moesten eens weten... wat een schatten van honden het zijn (vertel ik natuurlijk niet).

Met kwijlende groet,
Martin
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-02-2004 14:58

Ik heb standaard een gummiknuppen bij en daar kun jeerdig mee slaan geloof me , hetvolgende heb ik mee gemaakt.

Een paar vrienden van me die kwamen 's avonds langs om te kijken hoe dat zou allemaal zat dat vissen van me .
Zo kwam beroven ook tot de orde en hoe we dat aan zouden pakken als het zo ver zou komen nou goed een uurtje of 2 lopen ouwe hoeren en toen gingen zij naar de stad.
Om een uur of 3 hoor ik gerommel om mn tent en zie iemand naar mn spullen lopen en met zn hand naar mn spullen reiken, ik was nog half slaap dronken en rende mn tent uit met mn knuppel en sloeg die gozer zo over het randje het water in toen werd ik wat meer wakker en wist niet meer precies wat er was gebeurd , zie ik een van die maten van me in het water liggen :lol: :lol: :lol: en die andere liggen te rollebolle over de grond van het lachen. :lol: :lol:

Toen pas realiceerde ik me dat ik die gozer zo een knal had gegeven dat hij over het randje heen viel ik moest toen ook gigantisch lachen maar bedacht me gelijk dat ik geluk heb gehad dat het maten van me waren het had ook anders kunnen aflopen.
Maar wat wel grappig was om te weten is dat het bij mij dus een automatisch reflex is om een giga knal uit te delen, wat overigens wel gevaarlijk kan zijn.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-02-2004 15:17

Bart-Jaap,

lijkt me erg onverstandig. Straks ben jij de lul als je uithaald met zo'n ding. Met voorbedachte raden noemen ze dat... en das nie zo mooi!

Martin
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-02-2004 15:26

Je hebt helemaal gelijk, maar wat moet ik dan mn spullen laten mee nemen ??
Ze zetten hier zoeen pistool op je hoofd als je niet mee werkt, dis is al meerdere gekeren gebeurd hier in de buurt
henk gerressen

05-02-2004 15:27

dat klopt martin die van is net zo'n schoot hondje maar ohwee als er iemand s'nachts langs de tent loopt dan draait bij mijn hond een knopie om en das wel handig 8)
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

05-02-2004 15:53

Je kan van tevoren nog de grootste plannen hebben en wapens meenemen enzo, maar het valt nu gewoon bijna niet te voorspellen hoe je op zo'n moment reageert.

Ikzelf had ook een wapen, maar liet die snel in mn warmtepak glijden (ze hadden m nog niet gezien) toen ik een pistool tegen mn hoofd kreeg. Ik had alleen mazzel dat die gasten niet voor mn visspullen kwamen en ook nog niet zo slim waren.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-02-2004 16:46

Verzeker je spullen en neem geen wapens mee (telt een goede sterke hond eigenlijk als wapen???!!). Ze zullen het ten alle tijden van je winnen als ze iets van je willen hebben. Als jij dan stoer gaat lopen doen met je gummi stik, kan je nog meer ellende verwachten.

Mijn motto:
1. verstop je zodat ongewenste gasten je niet zien (heeft me bijna mijn hengeltoppen gekost, ze voeren wel heel dicht onder de kant langs tijdens een controle.)

2. vermijd drukke plekken (vistechnisch ook nog eens beter),
3. verzeker je spullen (altijd verstandig)
4. doe geen domme dingen
5. ga met zn2-en vissen als het anders "gevaarlijk" is
6. Neem zeker geen wapens mee (een maglite is een goed alternatief, heb je iig wat)

Tjuus
Martin
piet pietsema

05-02-2004 17:25

mijn eerste reactie zou ook MEPPEN zijn maar ja,als ze met meer zijn wat dan?zoals martin zegt lijkt het me het beste en als ze met een pistool komen moeten ze me eerst neerschieten voordat ze m'n spullen kunnen pakken!!!!

P.P :evil:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-02-2004 17:38

Geweld is zeker niet de oplossing, maar je spullen af laten stelen ook niet!
Misschien is pepperspray wat? Let wel, dit is ook verboden bij de wet!
Voor de rest ben ik het aardig met Martin eens.

groetjes Benny
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

05-02-2004 17:54

stelen mag ook niet dus waarom zou ik geen pepperspray mogen gebruiken :) ik vis gelukkig toch meestal samen en meestal wel een wapenstok of stalen buis bij de hand. niet dat je hier wat aan hebt als er 5 om je heen staan maar je voelt je iig veilig.
Koen de Been

05-02-2004 18:04

Hey!

Best leuk zo'n topic.....

Ik heb 't nog niet meegemaakt maar het interessert me vrij weinig als ze met 1 of 2 man komen zonder wapen want een RVS steun en pepperspray doet veel pijn als je het moet gebruiken.....maar om een gun bij te hebben gaat mij te ver en gelukkig is het niet zo crimineel hier in de buurt.....

Als ik nou naar Frankrijk ga dan is het wat anders...... dan zou ik wel een gun aanschaffen als je met z'n 2en bent!!

Ik hoop voor diegene die met verkeerde bedoelingen langskomt dat het nooit zal gebeuren want óók mijn visspullen zijn me heilig, en om zoiets te verdedigen kan ik hele gekke dingen doen!!

MVG Koen
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

05-02-2004 18:13

Robin, de officier van justitie en de rechter leggen je tzt wel uit waarom jij geen pepperspray mocht gebruiken... ze gaan dan een verhaal afsteken waarbij de termen: "wapenwet", "pepperspray mag niet" en "foei toch" wel een paar keer zullen vallen.
Koen de Been

05-02-2004 18:23

Wouter,

Schijt me nix als de juten langskomen en ze zien dat ik pepperspray bij heb/gebruik......Als je "eigen rechter"speelt dan ben je toch beter af want als de dader wordt gepakt en m'n spullen zijn weg/verkocht dan voel ik me meer gestraft door de dader dan door de politie......
En waarschuwen moet je vooral niet doen als de diefjes langskomen want dan zijn ze op de dingen voorbereid, gewoon KNAL en dan maar zien wat er dan gebeurt....en als je goed hebt geslagen dan rennen ze hard weg of ze blijven gekrampeert liggen!!

De straf op gebruik of bezit van pepperspray zit ik dan wel uit want net als jij zegt dan komen herhaaldelijk de woorden "foei zeg" :lol: :P en "dat moet je niet meer doen, hoor!" :lol: :lol: van pas!!!!

MVG Koen :wink:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

05-02-2004 18:52

Als je al met een instelling aan de waterkant gaat zitten, dat je jezelf moet verdedigen...
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-02-2004 19:01

dan is het hek van de dam......

vissen had toch iets met ontspanning te maken...? dacht ik?
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

05-02-2004 19:44

wat dacht je d'rvan om gewoon:

a) te gaan vissen op een water waar je mag nachtvissen
b) niet te gaan nachtvissen op een water met hanggroepjongeren
c) je tentje niet te gebruiken, en wakker te blijven

misschien werkt het :)

verstoppen kan altijd nog he..
fishing rocks
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

05-02-2004 19:47

Heb nog nooit een wapen mee gehad naar de waterkant en zal dit ook nooit doen, je weet nooit hoe je gaat reageren in een bepaalde situatie en stel je voor dat je zoiemand zo'n rotmep geeft dat ie de geest geeft. En dan?

Nee, mij niet gezien, zie het vanzelf als er iets gebeurt en dan heb ik ook nog altijd mn armen en benen. Komen die vechtsporten toch nog een keer van pas.
Ach, t zal allemaal wel meevallen en anders pech gehad, visspullen zijn altijd te koop, andere dingen niet.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

05-02-2004 19:51

Eddy Norder schreef:Heb nog nooit een wapen mee gehad naar de waterkant en zal dit ook nooit doen, je weet nooit hoe je gaat reageren in een bepaalde situatie en stel je voor dat je zoiemand zo'n rotmep geeft dat ie de geest geeft. En dan?

Groet
Ed


wat dan nou dan pleur k hem gewoon in het water.. :) en peer ik hem...
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

05-02-2004 20:51

lorenzo berlijn schreef:
Eddy Norder schreef:Heb nog nooit een wapen mee gehad naar de waterkant en zal dit ook nooit doen, je weet nooit hoe je gaat reageren in een bepaalde situatie en stel je voor dat je zoiemand zo'n rotmep geeft dat ie de geest geeft. En dan?

Groet
Ed


wat dan nou dan pleur k hem gewoon in het water.. :) en peer ik hem...


Tuurlijk, dat doe je zo ff. Denk dat je raar op je neus staat te kijken als je iemand dood gemept hebt ofzo. En ik betwijfel of je op zo'n moment nog zo helder bent dat je dat doet. Maar ja wie weet. :-?

Laten we hopen dat het nooit zo ver komt.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

05-02-2004 21:11

voor cocaine dealen laten ze je ook gewoon verder lopen in verband met cellen te kort dus met dat pepperspray kom je der met een boete van een paar honderd euro. mijn visspullen zijn meer waard dan dat.

overigens zou ik een wapen alleen gebruiken in uiterste noodgevallen zoals levensbedreiging.