slaapcomfort?


Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

29-01-2004 15:17

hey mannen

ik heb advies nodig wat betreft slaapcomfort...

op het moment drijf ik me slaapzak uit als het warm is en raak ik half onderkoelt als het koud is..

wat zijn jullie geheimen om het zo comfortabel mogelijk te hebben snachts?

dan doel ik op type slaapzak, slaapkleding en kleding die je aantrekt als je snachts een anbeet krijgt en misschien hebben jullie nog andere tips of truukjes..

ik ga dit jaar eens diep in de buidel tasten om het vissen een stuk aangenamer te maken..

alvast bedankt (:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-01-2004 15:29

Reinier,

Als ik in de zomer vis, of het voorjaar, gebruik ik een 'dunne' slaapzak, een waarin ik niet ga lopen zweten!
Verder lig ik er met een korte broek in, mocht ik een run krijgen kan ik 2 dingen doen...
Of ik ga in mijn korte broek drillen, of ik trek snel een trainingsbroek aan, maar in de zomer tref je mij voornamelijk met alleen een korte broek aan.
Als de temp. wat warmer is slaap ik sowieso op mijn slaapzak, als een extra dekbed zeg maar... vaak gebruik ik hem dan niet!
in het voorjaar als het wat frisseer is, dan lig ik er wel weer in, maar dan met een dunne trainingsbroek, verder geen dikke warmtevasthoudende truien, maar gewoon een T-shirt en een sporttrui.

Als de temperatuur gaat dalen zoals het najaar, dan gebruik ik een ander soort slaapzak, één waarvan jje hem een extra voering kan geven als het koud is! In de winter vis ik met een thermo-ondergoed en een extra broek aan. Koud krijg ik het niet, muts op mijn hoofd en slapen maar!

Deze slaapzakken zijn alleen wel wat aan de prijzige kant, maar bieden een uitstekend comfort tijdens het wintervissen!
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

29-01-2004 16:27

Reinier,

Ik kan alleen maar zeggen........"Te Frost"

Kost een paar (!!) centen maar dan heb je wel wat!!

Als het wat kouder is, is hij heerlijk warm
En als het buiten aangenaam is, drijf je er niet in of op weg!!!

Bij mijn weten is hij te koop in Belgie, bij gebr. De Zutter in Genk.
Maar zoals ik al zei: " Hij kost een paar centen!!"
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

29-01-2004 16:29

Ik gebruik al vele jaren dezelfde eenvoudige slaapzak, een nomad wing van 80 gulden. Ik gebruik hem in de zomer nauwelijks, alleen als het wat frisser is. En ook voor de koudere dagen is ie prima. Ik zal in ieder geval geen 250 euro uitgeven voor een slaapzak :)

Denk er ook aan: hoe warmer jij in je slaapzak ligt (vooral als je gaat zweten), des te kouder is het als je eruit komt. Het meeste profijt heb ik van extra kleding: thermo-onderkleding en vooral ook een fleecemuts.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
johan frans
Berichten: 52
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Tremelo

29-01-2004 17:45

Boudewijn Lips schreef:Reinier,

Ik kan alleen maar zeggen........"Te Frost"

Kost een paar (!!) centen maar dan heb je wel wat!!

Als het wat kouder is, is hij heerlijk warm
En als het buiten aangenaam is, drijf je er niet in of op weg!!!

Bij mijn weten is hij te koop in Belgie, bij gebr. De Zutter in Genk.
Maar zoals ik al zei: " Hij kost een paar centen!!"


Hij kost 161 £, is een hele goede slaapzak heb hem ook zeker een aanrader,( bij de zutter te koop)
Als ge der voor gaat vangt ge ze wel
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-01-2004 18:40

Slaapzak met diverse lagen
Sleepskin System (van Sundridge bv.)
plastic waterzak voor warme voeten! :P

Mvg,
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

29-01-2004 19:19

ik snap niet waarom er kapitalen worden uitgegeven voor een slaapzak, ikzelf vis nu ruim een jaar met een texels 4 seizoenen dekbed, zomers heb je aan het dunnen gedeelte genoeg, en in de herfst rits je het wintergedeelte eraan, zo kun je zelf de temperatuur bepalen, daarbij komt ook nog eens dat je niet loopt te tobben met ritsen die niet open willen en al die andere ongein, ik kan het absoluut iedereen aanraden zelfs de echte kouwkleumen. Toevallig zit ik zelf in de beddenwereld, en ken de voor en nadelen van diverse produckten. Wol is een perfecte warmtebrom voor de winter, en is in de zomer heerlijk koel

succes
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

29-01-2004 19:30

Erik,

Ook ik heb thuis een texeler dekbed.
En ik moet zeggen, het slaapt heerlijk!!
Maar je wilt toch niet vertellen dat jij tijdens je sessie's dat dekbed mee neemt?!

Ook al was het maar om de prijs!! Volgens mijn vrouw heeft dat van ons rond de 250 euro gekost!!
Dan lijkt mij een slaapzak van The Frost toch een stuk voordeliger!

Met "warme" groet,
Boudewijn
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

29-01-2004 19:32

Koop ook een goede dikke onthaak mat.. en gebruik t lekker als kusse..
kussensloop eromheen huppa :lol:
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

29-01-2004 19:33

Hoi
Ik ben Koen
Ik slaap in bed
mvg
Koen
PS:
Ik ben Koen
Laatst gewijzigd door Koen Workel op 29-01-2004 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

29-01-2004 19:38

tot een graad of 5 lig ik in chub "5 seizoenen slaapzak" en als het gaat vriezen doe er nog een zomer slaapzak omheen werkt bij mij perfect.
rudy aerts
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00

29-01-2004 20:23

Ik heb onlangs ene gekregen van the north face. Deze is zeer warm maar het grootste enige nadeel is dat je der zo slecht uitgeraakt als je een run krijgt. Nog mensen dat zo een slaapzak hebben?
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

29-01-2004 21:48

beste boudewijn

Mijn texeler kost nieuw 85,- dus ik vrees dat jou vrouw voor de rest van het geld kleding heeft gekocht, of misschien als je geluk hebt,, een mooi lingeriesetje


groeten... erik
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

29-01-2004 22:10

en die slaapzak van nash?
iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Frans Knijff
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00

30-01-2004 00:09

Als het erg koud is lig ik in een dienst slaapzak met goretex hoes kost een paar centen maar is perfekt en waterdicht, zomers lig ik vaak onder de bag shroud van N***H is perfect voor het voor en najaar.


Frans
Carp anglers do it all night long with ...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

30-01-2004 09:59

ey wisten jullie wel dat de bristol zakken het beste uit de test kwamen?
ik heb er niet een dus ik kan dit niet bevestigen maar ze moetendonders goed zijn.

mit grunningse groet'n,
Tim :)
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

30-01-2004 10:13

Ik lig in de winter meestal in een nomad zak met daarin een andere slaapzak, bevalt prima ook met min 8 (heb ik reeds ondervonden dit jaar)
Ik heb dan een trainingsbroek aan, maar asl het waait en het is koud dam is dat wel vrij fris om in te drillen.
Bart
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

31-01-2004 14:25

Hey Reinier,

Die Nash slaapzak is volgens velen een van de betere slaapzakken op de markt. Ik wil er ook graag 1 (mijn slaapzak is vééls te warm in de zomer), maar hij kost volgens mijn 149,- bij PB.

Wat betreft kleding: Sleepskin van Sundridge (waar we het al over hadden) is warm en comfortabel. En als je echt koude poten hebt; erik zweert tegenwoordig bij een simpele kruik!

Spreek je later!
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

31-01-2004 21:24

Ik gebruik geen slaapzak. In de zomer neem ik een warmtepak mee en een dubbele trui ofzo. in het begin van de nacht is een warmtepak te heet dus gebruik ik dat dan als kussen. Tijdens de 2e helft van de nacht als het kouder is dan trek ik het pak aan en dan dienen de truien als kussen. als het nodig is dan houd ik de rits ook open van het pak zodat het minder warm is. In het voorjaar en de herfst neem ik ook een deken mee en dan slaap ik icm de truien en het pak altijd lekker warm. als het dan te warm word dan doe ik de deken wat omlaag of 1 of beiden truien uit. Zo slaap ik altiujd warm en het mooie is dat ik door mijn warmtepak ook bij een run goed warm blijf, zeker icm de adrenaline natuurlijk :lol:
Mvg Rob
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

02-02-2004 10:47

Erik,

Ik weet het natuurlijk niet zeker dat mijn vrouw voor het overgebleven geld iets leuks heeft gekocht!
Maar dit terzijde.

En ik neem aan dat een dekbed van Texeler ook verschillende kwaliteiten, dus ook prijzen heeft! Ik blijf er dus bij dat wij dit bedrag betaald hebben voor ONS dekbed. En ik begrijp natuurlijk volkomen dat het mogelijk is om een goedkoper dekbed te krijgen waar misschien de kwaliteit minder van is.

Maar, naar mijn mening, ga je toch geen wollen Texeler-dekbed mee nemen naar een meerdaagse vis-sessie!
Sorry hoor, dat gaat er bij mij niet in!
Maar als je bijvoorbeeld een synthetisch dekbed mee zou nemen kan ik dat wel geloven. Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Of dat dekbed dan ook lekker warm zal zijn als het vriest is ten tweede. Dan zal je, zoals al werd gezegd, termisch onder-goed moeten gaan gebruiken.

gr. Boudewijn
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

02-02-2004 10:58

te koop aangeboden,,,



texeler dekbed 140 x 200 4 seizoenen

per 10 stuks 80,-
per 100 75,-
per 1000 65,-

http://www.goedenacht.nl/sitemanager/go ... p?g=6&s=65

zullen we wedden boudewijn ?????
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

02-02-2004 12:37

Nou Erik, ik ga niet met jouw wedden!!

Ik ga daarintegen wel even aan mijn vrouw vragen waar de rest van de centen zijn!!!!
hahaha!!!

Maar ik vind het toch wel een beetje vreemd hoor. Mijn zuster heeft een winkel waar ze die dingen verkopen. Ik ben er vanuit gegaan dat ik, als haar "kleine" broertje het dekbed aan inkoopsprijs zou hebben verkregen. Maar nu zie ik in jouw bericht dat dit dus NIET zo is!!!

Ik ga dus naar haar toe met de gegevens die jij net hierop gezet hebt en vraag haar hoe dat kan!!
Ik zal zsm. de prijzen doorgeven die de dekbedden bij haar kosten.

Dus het is, volgens jou, niet mogelijk dat wij over VERSCHILLENDE soorten dekbedden hebben? Ik kan het namelijk heel moeilijk geloven dat het dekbed wat ik op mijn bed heb liggen maar zo weinig kost!!
Misschien dat ik een afwijkende maat heb, anders begrijp ik het echt niet!!!

Maar goed je hoort nog van mij..........
gr. boudewijn
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

02-02-2004 14:20

beste boudewijn,


er zijn 2 soorten texeler dekbedden.

De texelse wol onderneming maakt 2 soorten te weten, de originele texeler, en de actiematige texeler, deze laatste kost bij een winkelier die aangesloten is bij een inkooporganisatie 85,- terwijl die bij een gewone winkelier 129,- kost, diet dekbed heeft als verschil dat er een b keuze wol ( wel van het texelse schaap ) word gebruikt, daarnaast heb je dus de originele texeler, die is voorzien van zuiver lamswol, en kun je kiezen uit een katoenen of satijnen tijk, hier zit wel een heel groot prijsverschil in. Op mijn eigen bedje heb ik de originele met satijnen tijk, die prijs zal inderdaad zoals jij vermeld rond de 250,- pst uitkomen. Voor het vissen gebruik ik dus die andere. dat is de aap.

Wat ik er wel bij wil vertellen is dat het actiematige dekbed zeker zo lekker slaapt, dat kan ik zeggen omdat ik ze allebei heb, duur hoeft niet altijd beter te zijn...

groeten erik
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

02-02-2004 17:40

En zo leren we toch nog iets van dit forum.
Hogere dekbeddenkunde. :lol:
Perfect Erik
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

04-02-2004 11:08

Hallo Erik,

Zoals ik al vermoede hebben we beiden gelijk!!
Er zijn dus verwchillende kwaliteiten!!
Dus ook verschillende prijzen, dat is logisch nietwaar?

Zo, nu denk ik dat hier genoeg over gezegt is geworden want anders gaat deze discussie nergens meer over en kan Reinier straks helemaal geen keuze meer maken!!

Succes nog met je keuze!!

gr. boudewijn