onthaakmat verplicht ???


moet/mag een onthaakmat verplicht worden??

ja
62
68%
nee
23
25%
geen mening
6
7%
 
Totaal aantal stemmen: 91
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

25-01-2004 09:43

Ik heb ja gestemd,

Ik vind dat je een onthaakmat moet gebruiken! Eerder in deze topic werd gezegd dat het eigenverantwoordelijkheid is maar daar ben ik het niet mee eens, het is toch om het beschermen van de vis? of niet! Met verplichte onthaakmat zullen de andere vissers ook minder beschadigde vissen vangen. en de vissen hebben er ook baat bij!

Met verplichte groet Melvin
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-01-2004 12:12

Het gebruik van een onthakingsmat is een goede zaak maar het moet niet over dreven worden, enkele jaren geleden waren er geen matten en moest jezelf wat inproviseren een eigen creatie of op een handoek of je regenjas of zelfs gewoon op het gras maar wel met de grooste zorg onthaken en zorgen dat de vis niet lag teklapperen eff een fototje en terug die vis en dat ging toen ook prima. Wel eens paaiende vis gezien, die rossen elkaar gewoon door riet, takken en wat al niet meer de kant op en zien er niet uit, een paar weken later is er niets maar dan ook niets meer van tezien. Nee dan maak ik me meer zorgen over die jongens die zonodig met gevlochten lijnen moeten vissen en over die interessante kerels die met voorslagen en tubes vissen notabene bij opstakels zitten, of die uitvinders met speciale rigs en loodmontage"s, dagelijks hoor en zie het weer...vis met een stuk gevlochten lijn of zelfs met lood,tube en haak dood gevonden, ze hebben klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt, maar maken zich wel druk om het gebruik van wel of geen mat , hoe dikker hoe beter, een beetje overdreven en volgens mij zijn er wel andere belangrijkere zaken over het welzijn van deze vissen. Gr C Nannings :o
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-01-2004 12:57

Heren, wij gebruiken allemaal een onthaakmat, toch?

Laat ze het dan verplichten, daar hebben wij de onthaakmat gebruikers toch geen enkel nadeel van, wij gebruiken hem toch altijd.

Wie er wel nadeel aan zullen ondervinden zijn de mooi weer vissers die dus niet in het bezit zijn van een onthaakmat.
Of vertikken hem te gebruiken.
Dit zijn over het algemeen ook de vissers die iets minder voorzichtig zijn met de vissen.

Voor ons maakt het dus niks uit maar je zorgt er dan wel voor dat een ander beter met de vis omgaat.

Nou snap ik het wel, hoe ga je dat controleren, wie gaat dat controleren maar je moet ergens beginnen, toch?

Wij doen er alles aan om het welzijn van de vis te waarborgen, waarom dan dit niet?
Van mij mogen ze ook overal controles uitvoeren of er wel met veilige sijstemen word gevist, wat hebben wij te verliezen, daar vissen we allemaal mee toch? .......... of toch niet?

Je hoeft alleen maar om je heen te kijken naar bepaalde overbeviste putten, kijk wat voor nachtmerries je daar wel eens vangt.
Een hoop mensen maken er gewoon een potje van, hup! verplichten die handel.

VOOR DE VIS!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
gerrit haverhoek
Berichten: 132
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: zwolle

25-01-2004 21:59

Ach ja. het is ook ieder voor zich,ik heb er in ieder geval altijd 1 bij me.
Maar mensen luister allen, mocht je zo 1 als op de foto van Tom hodinius
tegen komen vergeet die dan zeerzeker niet om op een onthakingsmat te
leggen. :roll: :wink: :roll:
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

26-01-2004 14:04

voor de ja-stemmers: als je het wil verplichten. Voor wie dan?
Voor de karpervissers zullen de meesten eerst denken lijkt me. ok wat is dan een karpervisser? Is een beginner met een simpele uitrusting een karpervisser? is mn neefje van 12 met een spinhengel met wat zoete mais een karpervisser? Is mn opa ( witvisser) die een hengel erbij legt met kaas voor karper een karpervisser? is een matchvisser die ook op kroes- en kleine karper vist een karpervisser?
Volgens mij valt hier geen grens te trekken... Overigens, eigenlijk is dit hetzelfde als met het schepnet bijvoorbeeld, het is nergens verplicht geschreven zover ik weet. Maar iedereen gebruikt er 1 een dat is niet altijd zo geweest... Zoiets word gewoon als normaal en verplicht beschouwd na verloop van tijd. en bovendien heeft het verplicht stellen van een schepnet ook geen zin. Je kan mij wel een verplichting opleggen maar ik ga er echt geen gebruiken als ik er geen nodig heb. Zo zal ik ook geen mat meenemen als ik met de vaste stok met mais ofzo ga vissen op een water waar relatief veel kleinere karper( <5 pond) zit. Die heb ik in zo'n situatie niet nodig dus sleep ik die niet mee.
Samengevat, afgezien van de controles, hoe wil je dat in de praktijk regelen?
Mvg Rob
Koen de Been

26-01-2004 15:48

Rob,

volgens mij noemt iedereen zichzelf hier op dit board zich een karpervisser.........

Dus die controle is ook weer moeilijk..... :wink:

groeten koen
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

26-01-2004 20:33

Ik heb op ja gestemd, als ik op nee stem lijkt het alsof ik tegen het gebruik van een onthaakmat ben!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-01-2004 08:13

Simon,

Dat vind ik flauwekul. Als je beargumenteert waarom je op nee stemt hoef je helemaal niet tegen het gebruik ervan zijn. Het gaat puur om de vraagstelling, niet hoe een antwoord mogelijk geïnterpreteerd zou kunnen worden.

Groeten,

Mark
dennis smit
Berichten: 207
Lid geworden op: 28-03-2003 01:00
Locatie: Odijk

27-01-2004 14:52

ik heb nee gekozen het moet gewoon vanzelf sprekend worden

Gr Dennis
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

27-01-2004 17:35

mark,
als dat zo is moet iedereen dus eerst alle berichten afgaan, als je alleen naar de score kijkt zie je dat niet en wordt het geinterpreteerd als voor of tegen.
groet
Simon
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-01-2004 10:06

Simon,

Het is inderdaad handig om eerst even de berichten te bekijken, daarmee voorkom je ook dat er in herhaling gevallen wordt en de thread doodbloedt.

Groeten,

Mark