Ware slachting!!


jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

02-12-2003 09:21

Ongelooflijk, ik zou gek worden als ik dit op mijn thuiswater zou zijn, al draait mijn maag hiervan al! Als dit mensenwerk is: moge hij/zij rotten in de hel!!!!

met meelevende groet,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-12-2003 16:55

Fijnaart Westbrabant is niet direct in mijn omgeving, maar hierdoor kunnen dat soort dingen ook gebeuren.
Op de kaart zie ik daar ook een grote waterpartij, als de overstort van de riolering daar in uitkomt....

http://www.internetbode.nl/diversen/279250358867656.bsp
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

02-12-2003 19:26

moie,
van een watervergiftiging dmv een riooloverstort is doorgaans alleen sprake bij zware regenval, en zelfs dan gebeurt het tegenwoordig nog maar zelden. T kan wel, maar dan is er een oud riool aanwezig of hebben mensen fouten gemaakt.
Vr. Gr.
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

03-12-2003 10:15

wat een ramp helaas is het fenomeen van riooloverstort mij zeer bekend............
bart
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

03-12-2003 22:15

eye stuur ze mij ook ff
naar remco.caris@wanadoo.nl

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2003 22:30

Remco, ze staan hier al op, op verzoek van Marco

http://members.home.nl/l.braakhuis/heel_lelijk.htm

Marco, heb je al iets gehoord over de mogelijke oorzaak?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

04-12-2003 19:32

het gebeurt na zware regenval wel dat vissen in zuurstofnood komen. Omdat op sommige vijvers een riooloverloop zit :S. Dan wordt dat water gebruikt om het overtollige rioolwater op te lozen bij veel regen, maar ik kan me niet indenken dat er de laatste tijd van die stortbuien zijn geweest.
Zitten er dan tussen de dode vissen ook zeelten en kroeskarpers? want deze vissen kunnen erg goed tegen zuurstofarme condities. Dan zou het een ziekte of een vergifteging kunnen zijn zoals gezegd is.
Leuk is anders natuurlijk. Hopen dat je de oorzaak nog te weten komt en dat zoiets in de toekomst voorkomen kan worden, wie of wat de oorzaak ook is.

Groetjes Rick
Martijn Schild

08-12-2003 18:31

ik was een aantal maanden geleden ergens bij een plasje in Zoetermeer en daar heb ik 13 dooie karpers gezien. Ben heel het plasje rond geweest en allen geteld.. misschien dat er nog wel meer tussen het riet lagen. Vroeger was het mijn plasje, toen ik 10 was samen met een vriend vissen. Zonde dat ik een paar vissen zag liggen die voor velen bekend waren. In dit geval weet ik niet hoe het kwam, maar ik denk dat het met de warmte kwam, door bacteriën en algengrooi etc. Spijtig...
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

08-12-2003 19:42

Hoi

Martijn zou je me mischien doormiddel van een prive berichtje willen vertellen bij welk meertje je dit heb gezien.

MVG
Remco
Jos de Laat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-09-2003 02:00
Locatie: Rutten

15-12-2003 10:46

als zelfs de paling op gapen liggen, dan zal het wel niet veel met zuur maken hebben, ik denk toch ook meer aan vergifiging,
dit is niet normaal.


gr jos
!Karper is een obsessie!
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

15-12-2003 11:10

dit heeft veel symptomen van een riool-overstort maar ik weet niet hoe de ligging is van dit fijvertje.
stel het ligt aan de rand van een industrie terrein dan kan het ook komen door een fabriek die met giftige stoffen werkt.
het is maar een suggestie.

veel sterkte nog.
met grunningse groet'n
Tim
jan van kranenburg

16-12-2003 02:22

KLaas,
Je hebt als een van de eerste om foto's gevraagd (en gekregen).

Mag ik nu aub aan mijn voorzitter vragen wat zijn conclusie is.
Bij deze, dus.

Mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-12-2003 00:21

Jan,

De foto's stonden al geplaatst bij een ander, anders had ik ze op mijn chello gezet.

Wat de voorzitter voor conclusies trekt weet ik niet.

Hoe vervelend ook, maar vissterfte door riool overstort is door niemand iets te doen. Met heel veel geluk wil de veroorzaker een gebaar maken de schade te vergoeden. Dit is een puur regionale aangelegenheid.

Bij een uitbraak van een virus ligt dat iets anders.

Je kan je voorstellen, dat het handjevol niet overal direkt klaar kan staan. Dit toont nogmaals aan, hoe belangrijk het is een goedwerkende regionale CBB te hebben. Deze kennen de situatie, de HSV etc.

MVG

Klaas
jan van kranenburg

17-12-2003 02:18

KSN ism HSV laten kadavers en desbetreffend water onderzoeken en stellen oorzaak vast.
KSN en HSV treffen maatregelen om herhaling te voorkomen. Of doen pogingen in die richting. En stellen de betrokkenen op de hoogte.

Om zo maar wat te noemen.....

"Studeren" alleen, is vaak niet voldoende.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-12-2003 02:44

Jan,
zelfontplooiing is een schone zaak, indien je dit soort zaken enorm stoort kijk dan eens of je niet een regionaal cbb op kunt starten. de landelijke ksn kan niet overal zijn helaas ook al zouden ze wel willen.

alleen het soms cynisch afgeven door personen is wel heel erg simpel.

geloof me jan het werkt een regionaal cbb en je zult hoewel langzaam vooruitgang boeken, spreek uit ervaring daar ikzelf lid ben van regionaal cbb noord.

groet,
peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-12-17 02:45 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-12-2003 08:31

Jan,


KSN, in persoon van ....

Hier hoort de naam te staan van een lid.
(Heel handig zou zijn als hier vutters of zo voor beschikbaar zijn. Heb zelf maar 28 vrije dagen of zo.)

Dacht niet het bestuur. Of de 10 CBB-ers heel Nederland kunnen belopen.

Ik geloof ook, dat er in Friesland nog een beetje hulp nodig is.

Mocht je gemist hebben hoe het kan werken:

http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... 0Assen.htm

Het is geen perfecte wereld.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-12-2003 08:52

... Het is geen perfecte wereld. ...

Maar kan beter.

Al dit soort problemen, maar ook nachtvissen, 3 hengels, uitzettingsbeleid enz. enz. Kunnen alleen van binnenuit opgelost worden. In bijna alle gevallen beslist een HSV. Een gemiddeld HSV bestuur bestaat uit 0,05% uit karpervissers. Daarnaast worden HSV besturen geadviseerd door bepaalde commisssies (waterbeheer, controle etc.) Percentage kaprervissers? 5%?

Je kan dus direkt de invloed van het karpervissen uitrekenen. Weinig.

Een doelstelling van de KSN is het motiveren van KSN leden om zitting te nemen in dergelijke cie's of HSV besturen.

En verrekt: het werkt!

Terug naar voorbeeld:

"KSN en HSV treffen maatregelen om herhaling te voorkomen. Of doen pogingen in die richting. En stellen de betrokkenen op de hoogte."

KSN KAN geen maatregelen treffen. Hooguit een advies geven. Dit advies werkt alleen, als dit via een bestuurslid, niet geheel toevallig KSN lid, op een vergadering ingebracht wordt.

Per saldo:

KSN en HSV ben je zelf!


Studie: ach.

Hoe noem je in kaart brengen van allerlei virusuitbraken? Dit combineren bij met/ bij gegevens van buurlanden? Input vragen en krijgen van laboratoria?

MVG

Klaas
jan van kranenburg

17-12-2003 15:31

Als ik b.v. stel dat de "regering" maatregelen neemt tot...., verwacht ik ook niet dat Balkenende himself opdraaft.

Bij het verhaal over herbezetting vijvers in Asssen tref ik gelukkig ook de naam KSN aan.
Als hier een topic wordt geopend met als titel "slachting", ondersteund door illustratief foto-materiaal, dan zou ik verwachten dat de KSN via allerlei lijntjes eea meldt aan rechthebbende op dat bewuste water.
Kan HSV zijn, of lokale overheid.
Ministerie van Landbouw etc, Klaas, weet je ook te vinden.
Dus vertel me nou niet dat alleen de individuele visser dit zou moeten aankaarten.

Beetje ruggesteun lijkt me op zijn plaats.
Dat bedoel ik; niets meer en niets minder.
Voornaamste doelstelling van KSN is toch het behartigen van de belangen van de karpervisserij?

mvg

Jan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-12-2003 16:52

Beste Jan,

Ook in regio Brabant willen we komen tot een regio CBB.
Als een van de belangrijkste taken behoren voor mij althans, als (KSN) RCBB,lid worden van de “Federatie Zuid West Nederland”. En contacten leggen met de “HSV” in de regio, dit werkt beter door dat lijnen korter zijn, in vergelijking met de landelijke CBB. Problemen terug koppelen naar de landelijke “CBB”, daar zij over de nodige expertise beschikken. Dat werkt zeker in het voordeel van karper en karpervisser.

Groetjes, Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-12-2003 20:07

Jan,


Wees blij dat je niet weet hoe vak dit voorkomt. Meestal door menselijke fouten. Gemeente X weet heus wel dat ze fout zitten. Ook een bepaalde bandenfabriekant, maar ook zoutfabriek weten dat best wel.

Een brief werkt dan alleen averechts.

KSN helpt....

Dat zou mooi zijn. Wordt ook aan gewerkt. Ik ben bijv. nu 1 keer in Friesland geweest. Bijna 500 kilometer. Is niet te doen.
Daarom is de KSN bezig om regionale CBB's van de gronsd te krijgen. Zie:

http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... ordcbb.htm

Zeg maar de brandweer.

Toevalllig weet ik ook, dat de Regio Den Haag al ver op weg begint te raken. Misschien kan je hier iets bijdragen.

Jan,

Het is geen onwil, maar vaak logistiek.


Maar nu we het toch over Friesland hebben? Wie gaat er zaterdag daar vissen?

MVG

Klaas
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

17-12-2003 22:37

gnegne
binnenpretje

ut leeft, en dan op zo'n doodse topic.

groeten ed