Wie is er ook verslaafd aan spullen kopen?? :-)

Plaats reactie
robertino smith

10-02-2019 13:58

Nou, afgelopen maanden toch aardig wat spullen uit de UK besteld, scheelde toch heel wat euro's! Vraag mij af of dit na 29-03-19 zo blijft ivm. die brexit, het uit de EU stappen, zou dit misschien weer invoerrechten gaan kosten of dergelijk? Misschien iemand die dit wat beter kan toelichten?

Of verandert er niks qua import/ export :roll:

Groet.
Peter Matheesen

11-02-2019 07:06

robertino smith schreef:Nou, afgelopen maanden toch aardig wat spullen uit de UK besteld, scheelde toch heel wat euro's! Vraag mij af of dit na 29-03-19 zo blijft ivm. die brexit, het uit de EU stappen, zou dit misschien weer invoerrechten gaan kosten of dergelijk? Misschien iemand die dit wat beter kan toelichten?

Of verandert er niks qua import/ export :roll:

Groet.

Heb speciaal voor die reden ook een item besteld voor de brexit roet in het eten "zou" kunnen strooien
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Willem de Bruin

12-02-2019 12:38

Er bestaat ook de kans dat de/het Engelse pond zal devalueren, en dat zou de evt. invoerkosten
behoorlijk kunnen drukken.
Het is koffiedik kijken op het moment, wel heb ik het idee dat we als euroburgers goed genaaid
gaan worden :evil:
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Arno van Beek

12-02-2019 15:43

Bij een brexit zonder afspraken ga je een euro of 18 betalen voor de invoeringsverklaring en de b.t.w.
Maar als de UK geen onderdeel meer is van de EU en geen overeenkomst heeft dan betaal je daar geen b.t.w. per saldo scheelt dat dus niets. (b.t.w. is ongeveer net zo hoog)

Dus bij een brexit zonder deal tel je bij hun prijzen (exclusief de Engelse b.t.w.) 21% op (NL b.t.w.) + 18 euro.

Maar mocht dat gebeuren dan zakt inderdaad de pond weg en dan ben je boven de +/- 80 euro al goedkoper uit t.o.v. NL voor de meeste dingen.
Plaats reactie