g

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

26-07-2003 13:59

gg
Laatst gewijzigd door Gerben Lievers op 18-03-2008 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

26-07-2003 22:00

Ik weet niet hoe het weg gehaald moet worden

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joris Kroes op 2003-07-27 15:25 ]</font>
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

26-07-2003 22:04

gg
Laatst gewijzigd door Gerben Lievers op 18-03-2008 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

26-07-2003 22:14

Ik weet niet hoe het weg gehaald moet worden


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joris Kroes op 2003-07-27 15:25 ]</font>
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

26-07-2003 22:19

Ik weet niet hoe het weg gehaald moet worden

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joris Kroes op 2003-07-27 15:24 ]</font>
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-07-2003 23:01

Beste Gerben,

Dit soort reacties had je zeker niet verwacht, maar het is nu eenmaal zo dat hoge bomen veel wind vangen (dus niet alleen karpers).
Het Twentekanaal is het kanaal niet meer van een aantal jaren geleden.
De drukte die er nu om gemaakt wordt, is dus in mijn ogen niet relevant.
Maar je moet er misschien wel rekening mee houden, in je berichtgeving.
Het valt mij op dat een aantal vissers niets of weinig meer publiceren, met schade en schande wijs geworden??
Het kan in veel gevallen de laatste jaren helaas niet meer.
Hopelijk blijf je toch, actief in je berichtgeving.
Vooral voor de jeugd is het een goede zaak dat er van jullie hand stukken gepubliceerd worden.
Succes gewenst.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-07-2003 12:33

Leuk dat er weer eens iemand uit Overijssel bij komt.

Waar het Twentekanaal ligt is niet zo geheimzinnig. Ik geloof pagina 89 in het Grote Stratenboek van Nederland en je kunt zo zien hoe je er naar toe moet rijden.

Ook vier vissen op een nacht vangen is op een aantal stukken niet zo heel uitzonderlijk. Ik zie dus geen reden om paniekerig te doen over dat Gerben een sessie beschrijft aan het Twentekanaal.

Mooi stukje Gerben, hoewel je van mij er nog wat inhoudelijker op in mag gaan.

Groeten, en ik spreek je wel weer,

Sjoerd
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

29-07-2003 16:27

Beste Sjoerd,

bedankt voor je positieve reactie, maar wat bedoel je met inhoudelijker op in gaan?
qua stek ofzo? ik heb het volgens mij toch wel redelijk ¨öpen¨ verteld.

Mvg,

Gerben
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-07-2003 20:32

Gerben,

ik vond je 'Seizoen van' nog niet erg speciaal. De lat word erg hoog gelegt (met een schuin oog kijkend naar de andere schrijvers), dat weet ik wel. Maar ik heb het iedee dat 'de charmes' van 'het Seizoen van' langzaam verminderen, doordat er steeds meer en meer komen. Mischien heb ik 't fout, en ben ik de enige, maar ik hoop dat je volgende bijdrage wat interessanter zal zijn.

Vind de reactie over 't Twentekanaal wel wat overdreven, maar daarnaast zijn sommige foto's wel erg 'stek gevoelig' genomen moet ik bekennen!

Gr,

Christiaan.
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

29-07-2003 23:32

Beste Christian,

Ik snap best dat je mijn bijdrage aan deze site nog niet erg speciaal vind. Ik moet het ook leren om een goed stuk te schrijven.
daarom heb ik deze topic geopend om misschien wat tips te krijgen voor mijn volgende bijdrages. ik zou graag argumenten willen wat je niet goed of wel goed vindt aan mijn stuk, zodat de volgende alleen maar beter wordt!. trouwens over de ¨stekgevoeligheid¨, ik weet cker dat vrijwel niemand mij exact kan vertellen waar ik heb gezeten. Ik vis trouwens op een stek waar niemand anders KAN vissen omdat Willem en ik alleen toestemming hebben om daar te vissen. het is een stuk privegrond aan het kanaal, dus ook al zien ze de hele stek, so what?¿?. Maar dit wist jij niet dus ik snap je reactie. ik hoop snel van je te horen, Christian!.

Bij voorbaat dank,

Gerben
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

30-07-2003 21:35

Beste Ronnie,

Jah maar jij bent een die-hard Twentekanaler. ik zou overgens ook ¨bijna niemand¨. maar ja, de groeten :grin: en bedankt dat je het een leuk artikel vindt! :grin:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

31-07-2003 00:45

Gerben,

wat ik minder aan je bijdrage vind, is dat het meer een opsomming van de vangsten en bezigheden is. Ik deed dit, ving dat, zo zwaar, daarna dit, ving dat, dit gewicht. Begrijp me niet verkeerd, het is best leuk om te lezen, maar het is niet iets speciaals.

Trouwens, is het een foutje bij je 'profie' van 'Seizoen van'? Wil niet mierenneukerig overkomen, maar ik kwam het tegen, en 't staat zo raar. Dit m.b.t. je eerste gevangen dertiger.

Gr,

Christia(a)n.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

31-07-2003 07:54

Gerben,

leuk stuk, gewoon doorgaan zo.

Als we hier inderdaad gaan mierenneuken op ieder foutje, en inderdaad gaan zeiken over ieder artikel, dan zal je zien dat er bijna geen jeugd meer een artikel zal insturen. Het was net eindelijk zo dat er meer jeugd artikelen naar kwo stuurde.

Iedereen moet ooit eens beginnen, en niet iedereen begint perfect.

mvg
stefan
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

31-07-2003 09:37

Stefan,

geen kritiek, betekent vaak ook geen vooruitgang. Kritiek is niet altijd slecht bedoelt, denk daar graag aan!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

31-07-2003 16:53

christiaan,

stefan geeft aan dat gerben gewoon moet doorgaan met zijn schrijven, dat het een leuk stuk is. dat is positieve kritiek.

dat er wellicht ook verbeterpuntjes zijn is niet vreemd. maar dat denk ik ook als ik de karperwereld lees, en al helemaal als ik de beet lees. die mensen krijgen artikelen betaald, en bij de beet is het om te janken.

tot slot: tis gezeik om te gaan zeuren over het noemen van het water, tis kilometers lang, wereldberoemd in nederland. er is zelfs een boek dat voor de helft over de visserij op dit kanaal gaat. het twentekanaal is gewoon een mooi water, dat is geen geheim meer in nederland en omstreken. doe een beetje je best, en dan vind je gemakkelijk een leuke stek, waar het nog niet overloopt van de collega's. en let ook niet op afwijkingen in het kanaal, daar zit iedereen al (zoals afgelopen weekend bij de splitsing, omg delden, een tent of zes op 1 hectare water :-S)
groetjes Da Fox
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

31-07-2003 22:16

Kees,

over je tweede punt, ben ik het zeker mee eens, daarom zei ik ook dat ik vond dat er een tikkeltje overdreven gereageerd werd.

Over je eerste punt niet helemaal. Stefan geeft namelijk geen kritiek (niets mis mee!) maar vertelt alleen dat hij het een leuk artikel is.

Dat het bij Beet om te janken is, ja dat is ieder z'n mening, maar als je dat aan de slechte kant vind, vind ik dat je daar ook Kritiek op moet kunnen geven.

Kritiek zoals ik 't op Gerben gaf, zal hem (hoop ik) helpen in de goeie richting. Aangezien ik heb niet af ging lopen zeiken, maar hem argumenten gaf waarop er verbeterd kon worden, zal dit hem zeer zeker helpen in z'n volgende artikel. Een eerste debuut is altijd moeilijk, dat weet ik. Stel je nou voor dat ik een slecht artikel van iemand zou lezen, en een reply ging maken van hoe geweldig het artikel wel niet was. Ten eerste lieg ik dat ik barst, en ten tweede zal de Auteur geen verbetering krijgen in 't schrijven, en komt er meerdere malen, een 'minder goed' artikel online te staan.

Stefan,

Het is niet m'n bedoeling om de jeugd af te kraken (hoop ook niet dat het zo over komt!). Dat mierenneukerige gedeelte, was meer nieuwsgierigheid, over hoe het nou echt zit.

Gr,

Christiaan.
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

31-07-2003 23:27

Beste mensen,

ik snap jullie reacties heel goed!
Christian bedankt dat je je eerste reacties hebt onderbouwt met goede argumenten!. het is een beetje een vangstverslag, daar heb je gelijk in!. ik bij mijn volgende bijdrage de ¨charmes¨ erin brengen!. in ieder geval allen bedankt voor jullie reacties, kijk zo helpen we elkaar!.
Ik zal erg mijn best gaan doen om een heel goed stuk in elkaar te gaan zetten.
mijn profiel klopt inderdaad niet...:grin: ik zal hier verandering in brengen!.

Mvg uit het warme Spanje :grin:

Gerben

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerben Lievers op 2003-07-31 23:29 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerben Lievers op 2003-07-31 23:30 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-08-2003 11:06

Christian,

ook ik snap wel wat je bedoeld, maar ik probeerder er nog iets van een positieve klank aan te geven (wat ook oprecht bedoeld is!. Het verhaal is goed bedoeld, en vaak moet je even wat verder kijken dan de foto's en de vangsten, om te zien dat er toch wel een goed karpervissers hart achter zit, en daar gaat het mij om.

mvg
stefan
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

01-08-2003 11:07

Gerben,

Maar maak aub niet een artikel van om met de mode mee te gaan. Ik zal het uitleggen, het is volgens mij in de mode om tegenwoordig een artikel te schrijven in de vorm zoals bijvoorbeeld Alijn en Joris dat neigen te doen.
Je kunt het beste gewoon schrijven in je eigen stijl, geforceerd schrijven leidt mijner inziens tot geforceerd lezen.


MvG van een een Ex-spanjool.
Raymon

Ya te has follado a unas perras maravillosas?
Si no, suerte! :grin:
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

01-08-2003 13:09

Gerben,

aangezien ik zelf meeschrijf met het seizoen van wil ik je een paar tips geven. Alle begin is moeilijk (ik wil niet linken maar voor voorbeelden moet je maar eens naar de discussie over mijn seizoen kijken, dat wordt enkel maar positiever.)

tips;

- blijf jezelf, schrijf niet iets omdat je denkt dat anderen dat mooier vinden

- als je zelf aan de waterkant zit... ga dan eens kleine dingen/gebeurtenissen op papier zetten. Ik heb zelf een kladblok in mijn vistas waar ik ieder kleinigheidje in noteer... wanneer ik het uiteindelijke artikel ga schrijven komen die dingen vanzelf naar voren. Voorbeeld: de intro's van mijn artikelen zijn vaak dingen die ik aan de waterkant meemaak, en die een onvergetelijke indruk op me achterlaten.

- keep the faith

Succes,
Frank

_________________
Hey, turn around... it's time to wake up and go back to tell the story...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-08-01 13:11 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-08-2003 16:41

christiaan, ik geloof dat jij niet helemaal bekend met de definitie van kritiek.

kritiek is namelijk niet per se negatief. nooit gehoord van lovende kritieken. kritiek op iets leveren is dus jouw mening geven over iets, in dit geval het seizoen van gerben. dus we zijn het volgens mij gewoon met elkaar eens.

ook ik weet goed dat een goed artikel schrijven, dat lekker wegleest nog helemaal niet meevalt. ik vind het echter wel een uitdaging om een stuk te maken dat boeit, en lekker wegleest.

tot slot,
gerben, ik vond het erg leuk eens wat te lezen over een stuk kanaal waar ik niet bekend ben. je zou zoals al eerder vermeld iets minder chronologisch kunnen vertellen over je bezigheden tijdens een sessie, en wellicht wat meer over waarom je iets gedaan hebt zoals je het hebt gedaan. denk maar eens aan voeren, aas, onderlijn enz.
hierdoor wordt het niet alleen aangenaam om te lezen, maar ook nog zeer informatief!
groetjes Da Fox
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

01-08-2003 19:36

Kees,

over de definitie van 't woord kritiek kunnen we gaan lopen discuseren, maar gelukkig zijn we het over de rest wel eens.

Kritiek in mijn ogen is opbouwende/afkrakende informatie geven over het artikel. Simpelweg je mening geven vind ik geen kritiek.

Gr,

Christiaan.

ps; Gerben, sorry voor 't vervuilen van je topic, hopelijk kunnen we voortaan alleen onze Mening geven over je te komen artikelen :wink:
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

08-08-2003 13:06

Beste mensen,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
en Christiaan, jullie vervuilen mijn topic echt niet hoor! ik heb er juist heel veel aan!. bijvoorbeeld de reactie van Frank om een kladblokje mee te nemen is al een heel goed idee, wat ik ook zeker ga doen. bedankt Frank! ik zal proberen om in mijn volgende bijdrage minder chronologisch te vertellen en er meer inhoudelijker op in gaan en natuurlijk meer de sfeer erin brengen!. nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Adios,

Gerben
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-08-2003 19:43

Hoi Gerben,
Een beetje meer sfeer in je artikel zou inderdaad niet zo gek zijn, al moet ik toegeven dat ik het zelf waarschijnlijk niet beter zou doen de eerste keer.
Het gezeik hierboven over het noemen van het water vind ik zwaar overdreven, het Twentekanaal is bekend en iemand die de stek niet kent vindt hem ook niet zo snel. Ik zat zelf ook even te kijken welke stek het was. Ik heb hem wel gevonden omdat ik er als eens met een roeibootje naartoe gevaren was.
Succes met je volgende bijdrage.
groeten,
Daaf
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

15-08-2003 16:23

Op 2003-07-31 22:16, schreef Christiaan van Klaveren:
Kees,

Het is niet m'n bedoeling om de jeugd af te kraken (hoop ook niet dat het zo over komt!). Dat mierenneukerige gedeelte, was meer nieuwsgierigheid, over hoe het nou echt zit.

Gr,

Christiaan.


je bent 19, ben jij geen jeugd meer ????
!*!<Tight Lines>!*!
Plaats reactie