Het seizoen van Frank Avezaat

Hans-Peter van Ee

25-07-2002 17:57

Kiron

Dus jij leest nooit geen artikelen op internet of in de bladen??

HPE
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

25-07-2002 18:04

Rob en Kiron hebben nog noooooooit op een water gezeten waar ze geen vergunning van hadden, en zij kunnen niet roeien en hebben ook nog niet eens de mankracht om bij storm een tent op te zetten binnen het uur met 2 man.
Zeker niets beters te doen dan een enthousiast karper collega af te zeiken over zijn beleving.

tjonge jonge
sorry als ik jullie op de tenen trap maar ik moest het ff kwijt net zo als jullie.

Frank ga zo door man geen kwaad woord over deze bijdrage, Ik neem binnenkort nog wel ff contact met je op.

Met respecterende groet, Bob
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-07-2002 18:31

Hans Peter,

Lezen wel, maar in veel gevallen blijft het me niet bij.

Er zijn twee manieren van overdrijven:

1 om sfeer in je verhaal te brengen

2 om er stoerder en beter uit te zien in je verhaal.

Ik proef in dit seizoen van.... optie 2, maar jah dat zal wel aan mij liggen

Bob,

Ik heb ook weleens op wateren zonder vergunning gezeten, maar dan niet zo opzichtig als op de foto te zien is (ik neem aan dat die foto van boven genomen er eentje is van een sessie bij het fort), en je hoort mij mezelf erover ook niet op de borst kloppen zo van wat ben ik nu stoer man... Ik heb liever dat niemand het weet, en wel om de voor de hand liggende redenen.

Over dat roeien, ik vind het heel erg knap als jij bij windkracht 9-10 (ik heb het over beaufort, jij waarschijnlijk over een heel andere schaal verdeling, anders had je anders gereageerd) ook maar een meter tegen de wind ingeroeid komt in een Rubberbootje en dat op 150 meter uit de kant. wk 9-10 geeft aardige schuimkoppen die toch echt redelijk over het randje van je miezerige bart smit bootje van twee tientjes heen gaan. Zit je in een zodiac of quicksilver dan is het natuurlijk al een ander verhaal.

Dat van die tent is ook erg knap hoor, trek jij je overwrap er maar eens over heen, eer jij er haringen of scheerlijnen op heb zitten is ie al opengescheurt. Heb nog nooit een plutje met doek (volgens mij had ie een overwrap staan) gezien dat met windsnelheden van 120 km per uur (ja ja daar hebben we het over) bleef staan, misschien een titan of zo maar jah.

En Bob, je probeert niet op de tenen van iemand te gaan staan, je probeert de kop van een "eenling" met een eigen mening boven het veld weg te maaien.... Ach jah das je goed recht..... Bob, je moet altijd in de voetsporen gaan staan van degene die voor je loopt toch? anders raak je de weg misschien nog eens kwijt, en dat zou toch eens wat zijn, misschien wel een openbaring voor jouw......

Met nog altijd kritische groeten,

Kiron
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

25-07-2002 18:38

Bob, je moet altijd in de voetsporen gaan staan van degene die voor je loopt toch? anders raak je de weg misschien nog eens kwijt, en dat zou toch eens wat zijn, misschien wel een openbaring voor jouw......

Wat je hiermee bedoelt kan ik niet met mijn pet bij, ik denk dat je een verkeerd idee van mij hebt.

Verder gaat het er mij om, ik heb mijn mening jij de jouwe. jij zet die van jou neer en ik daaroverheen die van mij. Het is niet de bedoeling om jouw kop te laten rollen al mocht het wel zo overkomen.

Als je het water kent waar Frank geroeid heeft dan had jij die opmerking van jou ook niet gemaakt, ik weet waar ik over praat want ik heb er zelf ook gevist.
Je gaf zelf al de optie van de soort boot aan dus hierover kunnen we nu ophouden.
Volgens mij gaat hier dat spreekwoord op van die klok en die klepel.

Ik volg Frank zijn verhalen met regelmaat en lees ze meermaals door. Ook ken ik Frank persoonlijk en als ik hem zo in mag schatten dan ga ik voor optie 1!

Gegroet, Bob

_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-07-25 18:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-07-2002 19:47

Bob, je moet altijd in de voetsporen gaan staan van degene die voor je loopt toch? anders raak je de weg misschien nog eens kwijt, en dat zou toch eens wat zijn, misschien wel een openbaring voor jouw......

Bob, kuddedieren en hun gedragingen! Wat zou de wereld toch mooi zijn als er eens een aantal van het pad zouden afwijken:)

Misschien heb ik echt een verkeerd idee van jouw, ik ken je namelijk niet, excuses voor deze (eventuele) afzwaaier mijnerzijds, ik neem mijn woorden hiervoor terug.

Verder nog even over dat gedoe met die meningen die blijkbaar nogal botsen. Ik baseer mijn mening op de feiten die ikzelf heb opgedaan en die door Frank worden gegeven in zijn verhaal. Ook ik ken de Plas waar het verhaal over gaat, dus laten we daar niet over gaan "Vechten". bij windkracht 10 is het ook daar onmogelijk om te varen. windkracht 10 is volgens mij iets van 120 km per uur!

om jouw reactie over het type boot te pareren hierbij een citaat uit het relaas van Frank:

"Michael neemt deze klus voor zijn rekening en vertrekt op een droog moment mat het rubberbootje…"

Lijkt me duidelijk genoeg.

Met vriendelijke groet,

Kiron
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-07-2002 19:58

Rob,

100 gram??? waar is mijn 50 gram dan gebleven??:)

Maar jah Rob, je hebt wel gelijk, er zitten er genoeg hier vaker achter de pc dan achter de stokken... want degene die hun leven aan de waterkant doorbrengen die zal je op het db niet tegenkomen.... door tijd gebrek. Schat, ben thuis, waar is me eten, eet het onderweg wel op, ben vissen, kus, smak smak smak doei doei.

De beste stuurlui zitten langs de waterkant en houden zich afzijdig van wat wij poentjes hier op het db doen, misschien wel zo verstandig..........

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2002-07-25 20:00 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

25-07-2002 21:11

Jongens,

jullie kunnen wel gaan opscheppen, met dat de beste stuurlui aan de waterkant zitten.
Maar sommige mensen hebben meer, dan alleen het vissen.
Oftewel een 'sociaal' leven.
Je hoeft niet altijd aan 'de waterkant' te zitten, om met het vissen bezig te zijn.
bijvoorbeeld:
Als je thuis bent, even wat rigs maken,
een nieuw deegje bedenken voor je boillies, ff je 'inventaris' checken, van wat er nog in je 'koffertjes' zit.
En ga zo maar door.

En dan over het verhaal van Frank,
ik heb best genoten, van het gehele verhaal.
Het opscheppen, gebeurd naar mijn inzien alleen bij het 'windkracht' stuk.
Het word mischien een beetje overdreven, maar iedereen snapte volgens mij wat hij bedoelde. oftewel teveel wind om eigenlijk uit te gaan varen.
Jullie zitten te zeiken dat je geen verhaal wil lezen waar in opgeschept word,
maar jij zal zelf nooit wat schrijven.
Als je zelf nooit wat zal schrijven, vind ik dat je totaal geen kritiek mag uitoefenen, op iemand anders.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

25-07-2002 21:23

Kiron, Rob, Ik heb echt geen zin om hier een vete te laten uitbarsten laten we er aub mee ophouden, we komen toch geen stap verder hier gaan anders straks kostbare visuurtjes inzitten. Ik ben altijd in voor een gezonde discussie maar dit gaat de verkeerde kant uit.

De reden dat ik zo fel reageerde is omdat ik het nogal makkelijk vind om iemand die zo verschrikkelijk zijn best doet om hier een mooi stuk neer te zetten om ons als vissers te vermaken te gaan lopen afmaken om futuliteiten. Hij schrijft naar zijn beleving en met passie, iets wat je niet echt vaak ziet.
Je gaf zelf al aan ook wel eens met een 3e hengel en op verboden water te zitten, ik doe dat ook, wie zijn wij dan om Frank hierover aan te vallen......... Juist niet de aangewezen personen.
Ook werd de plank finaal misgeslagen over de gedachten wie ik dan wel zou zijn, lees mijn eerdere postings maar en leer mij eerst persoonlijk kennen, je zal verbaast staan. Evenals dat andersom geld.

Met evenwel respecterende groet, Bob.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-07-25 21:28 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-07-2002 21:41

Bob,

Lijkt me heel verstandig om op dit moment onze discussie te staken, vis en laat vissen. Ruzie is nergens voor nodig.


Christiaan, heb jij nooit een film gezien die je klote vond en dit openlijk geuit tegen wie dan ook? ja vast wel, wie ben jij dan om kritiek te hebben terwijl je nog nooit een film hebt gemaakt, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. Het feit dat ik nooit iets zal publiceren staat totaal los van het feit dat ik kritiek lever op iemands werk. Het zegt alleen iets over mijn instelling bij het vissen.

Over dat opscheppen kan ik je niet volgen, ik zit namelijk zelf ook vaak achter de pc, dat is misschien ook wel uit mijn posting op te maken. Veel discussies ontaarden in ruzies omdat men niet de moeite neemt om een posting goed te lezen. En alle voorbeelden die jij noemt die doe ik ook langs de waterkant, daar hoef ik echt niet thuis voor te zitten. Daar heb ik trouwens helemaal geen tijd voor (pfff zucht shit morgen alweer werken:()

Met groeten,
Kiron
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

25-07-2002 21:43

Zijn we het toch nog ergens over eens :grin:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-07-2002 22:38

Beste Rob Kuijpers,
wat ben jij een super kneus zeg.
je gaat Chris vergelijken met het aantal postings...
Ditgene wat je niet mag doen.
Misschien typt die jongen wel heel vaak.
Je zoekt gewoon de kleine foutjes bij iemand anders op en gaat hierover zeiken, niet doen knul.

Nog eventjes een tip om op een forum te posten; leer is omgaan met punten.
want het hele geblaat van jou wordt je echt niets duidelijker uit.

En je zegt allemaal wat je werkt.
Wat heeft werk met een sociaal leven te maken?
Sociaal leven is een leven wat je met anderen in je vrije tijd deelt, iets waarmee je je socialiteit deelt.
En dit doe je niet met werk, als je werkt doe je het vrijwel meestal voor het geld en niet voor jouw sociaal leven.
maar dit was eventjes by the way.

En laten we nu kappen,
dit heeft Frankie niet verdient (ik heb het over de andere frank wel te verstaan:))
Ik ken hem niet persoonlijk, maar jezus man.. je kan toch uit opmaken als je meerdere artikelen van hem leest dat hij niet zo'n opschepper is als waar die kiron en kornuiten het over hebben.

MVG
Frank

En
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

25-07-2002 22:56

Rob,

Zoals je al aangeeft, ken je me niet.
waarom ga je dan gissen over wat mijn sociale leven is ?
Als ik een lijst moet geven van wat mijn hobby's zijn, dan komen de meeste uit, op wat merendeel te maken heeft, met m'n sociale leven.
Ik ga hier geen onnodige tijd aanverspillen, met het posten van mijn hobby's.
Daarintegen kan ik je wel vertellen, dat m'n PC wel degelijk een rol speelt in mijn sociale rol.
Omdat jij niet weet, wat er allemaal gedaan kan worden met een PC, hoeft het nog niet 'onsociaal' te wezen.
Naast al deze 'bezigheden' op m'n PC, heb ik nog zat tijd, om zo nu en dan het CarpBoard bezoeken.
het 'zo nu en dan' gedeelte, kan je best wel vertalen, naar best wel vaak.
Dit omdat ik veel leer, kan leren, en kan delen op dit forum.

Kiron,

Hier heb je wel degelijk gelijk in.
Maar dan nog niet compleet gelijk.
Jij kan wel bekritisen, en beoordelen.
Maar jij kan niet naar de Regiseur gaan, en zeggen van, 'Ey wat maak Jij nou weer voor een bagger film', en dit omdat jij hier geen verstand van heb, en/of het nog nooit gedaan heb.
Je mag wel de text bekritiseren, maar je kan frank niet aanvallen op de door hem beschreven artikel.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-07-2002 23:04

Rob,
Hmmz jij kan echt niet goed lezen he.
is het LOI niks voor je?
dan zou ik mijn posting nog is goed lezen.
En HELEMAAL lezen en niet alleen de eerste zinnen en meteen weer commentaar geven.
moeilijk he die punten gebruiken?

Je krabbelt ook meteen terug naar dat roeien.
Dat roeien zou best kunnen, aangezien ik geen boot heb, Alleen een bartsmit bootje voor 2 tientjes kan ik niet oordelen of dit mogelijk is ja of de nee.
Als dit volgens jou niet mogelijk is; zeg nooit nooit..
er gebeuren vaker dingen die niet verwacht zijn. en het gebeurd toch.

Maar reageer voortaan op een hele posting van iemand en niet regaeren op 1 10de deel ofwat.

Frank
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

25-07-2002 23:38

Bye the way Kiron, je geeft aan dat je de "roei"plas van Frank kent, ik snap je hint maar dit is hem dus niet. de foto van boven genomen is ook niet dat fort, hij zit daar alles behalve opzichtig. Die foto, ja dat is de plas waar het roeien over ging.

Even voor de duidelijk heid zodat we wel op 1 lijn zitten.

met duidelijkheid scheppende groet, Bob.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-07-2002 23:47

Mannen laat je niet fokken door Bliksemse Kiron en Rob.

Frank goed verhaal. Ga zo door.

Kees
Hans-Peter van Ee

26-07-2002 08:08

Kiron en Rob

Dat jullie kritiek hebben op Frank zijn artikel is jullie goed recht.
Op zijn (mis????)daden echter niet, kijk maar eens in de spiegel..

Als ik jullie tevens goed begrijp vertoeven er hier op het carpboard een aantal lieden die meer achter de pc dan achter de stokken zitten.
Hier voel ik mij ook op aangesproken.
Trouwens mooi dat jullie het aanhalen want nu kan ik hopelijk voor eens en voor altijd duidelijk maken dat ik meer uren achter mijn hengels verblijf dan hier op internet.

Laatst zat er hier weer één tegen
mij te mekkeren dat ik maar eens vaker moest gaan vissen.

Zelf werk ik s'avonds en s'nachts en vis dus veel overdag.
In het weekend vis ik eigenlijk nog zelden.
Zo ontloop ik lekker de weekend-rota aan de waterkant.
Ik ben vrijgezel(lig) dus heb ook alle tijd van de wereld, ik hoef met niemand rekening te houden.

En kennen jullie mijn aanslagen per minuut op het toetsenbord??
Oordeel niet te snel.

Frank

In jouw eerste posting spreek je nog over 'een stom stukje' aangaande jouw vorige update.
Nu vond ik dat zelf niet, maar één ding lijkt me duidelijk.
Vangen van vissen is het beleven van echte avonturen, de ultieme droom.
Het geeft inspiratie, en het schrijven gaat mij dan vaak makkelijker af.
En soms als het wat minder loopt dan wordt het moeilijker, schrijven over falen is niet makkelijk, maar jij deed het wel in jouw vorige seizoens-bijdrage's.

Daarom is die dertiger dik verdiend, Frank.
Laat ze kletsen, joh.
Deze resultaten staan, die pakt niemand jouw meer af.
En weet jij wat ik vermoed, jij bent Kiron en Rob voor geweest.
Nu eens zien of zij het komende jaar daar een dertiger weten te landen.

Proficiat!!

met applaudiserende groet

HPE
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

26-07-2002 10:53

Rob en Kiron.

Het is de toon die de muziek maakt.

Reageren op verhalen, artikelen, topics enz. is juist het leuke en interessante (interactieve) van het Internet.

Je mag best kritisch zijn en zeker vragen hebben of stellen bij wat je leest, maar het ging hier om de manier waarop.
Jullie hebben nogal wat vooroordelen zonder dat jullie de meeste mensen persoonlijk kennen, dus wees daar invervolg wat voorzichtiger mee.

Toch jammer dat we van jullie nog geen verhaal of artikel hebben mogen lezen hier op Internet, want als ik jullie antwoorden zo eens bekijk, zitten jullie al heel snel op 2 A4-tjes, zijn jullie niet op je mondje gevallen en hebben jullie een uitgesproken mening.
Ook over hoe visverhalen geschreven moeten worden.

Ik (we) blijven dan ook reikhalzend uitkijken naar jullie geschreven avonturen.

Met kritische groet,

Mike
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

26-07-2002 13:35

Rob en Kiron,

Beetje jammer..

Sluit me verder bij Mike aan.

Groeten
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-07-2002 14:08

Rob & Kiron,

zoals Roy al vermeld;
een minpuntje.

En Frankie visze en schrijfze.

met altijd graag lezende groeten
Frank
Hans-Peter van Ee

26-07-2002 17:28

Rob

Er zit een kern van waarheid in jouw kritiek.
Jij heb de vrijheid om hier te spreken en te zeggen wat jij vindt.

met vriendelijke groet

HPE
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-07-2002 17:38

robs mening over het internet begrijp ik wel.
zit weinig waarheid in :smile:
lol

MVG FRank
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-07-2002 18:30

Zo ben je een nachtje weg en wordt de schrijver hard aangepakt, Door personen die het er wel mee eens zijn en persoon die het er niet mee eens zijn. Stond er niet iets in De karperwereld van een persoon JW genaamd die dat ook deed/doet, en zijn er niet honderden die dat oook doen wat frank doet.

Kijk over dat roeien, misschien zit hij net als ik in een GROOT DICHT BOS waar je verdomd weinig last heb van wind.

ik denk dat het zinloos is om hier verder over te discuseren. Denk dat je dat het beste over de PERSOONLIJKE berichten kan doen.

MVG JoHaN
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-07-2002 19:38

Christiaan, bekritiseren doe je op de inhoud van een text, en als de inhoud niet klopt..........

Hans Peter,

jij vermoedt dat hij ons is voor is geweest en dat er van afgunst sprake is? Ik vis voor mezelf en niet voor andere, ik strooi dan ook niet met gewichten. Maar laten we dan maar zeggen dat mijn gemiddelde over de wintermaanden hoger was dan die ene vis van frank, en ik heb deze winter meerdere vissen gevangen. Meer zeg ik er niet over, vraag er ook maar niet naar. Verder denk ik te weten over welk water het gaat (Bob corrigeer me nog maar een keer als het nodig is :grin:)en ik zal daar niet zo snel langsgaan om te vissen, in de nabije omgeving (voor iemand met een auto) zijn veel wateren te vinden met een beter bestand.

Frank van Amerongen, jij zegt dat werk niets te maken heeft met een sociaal leven, daar ben ik het niet helemaal mee eens, werk is een plaats om geld te verdienen maar ook om vriendschappen en relaties op te bouwen (sociaal leven). Misschien in jouw geval niet, maar ik heb plezier in het werk en de omgang met mijn vrienden/collega's.

Bob, dan kan ik op mijn vingers natellen over welk water het dan wel gaat, kdenk dat ik maar bij 4 stop.

Nou mensjes, ik heb hier al een paar keer mijn mening gegeven, kheb er niet zo heel veel meer aan toe te voegen, mocht je nog verdere problemen hebben dan is er mijn email, jullie zien me nog wel opduiken bij andere discussies (waar ik iets te zeiken heb :razz: )

houdoe,
Kiron




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kiron zaal op 2002-07-26 23:57 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-07-2002 19:50

Zo schrijf je een stukkie tekst, ga je eten , kom je terug, post je berichtie en blijkt je weer wat andere reacties gemist hebt.

Om jullie niet het gevoel te geven genegeerd te worden :grin: hierbij dan nog ff mijn reacties:

Mike, mijn reacties gaan vooral door op de feiten gepresenteerd door frank, die kloppen dus niet. verder ken ik frank niet maar wel de omstandigheden die frank beschrijft, en die omstandigheden ken ik door en door en ik weet verdomd goed dat het onmogelijk is te doen wat hij heeft gedaan (roeien, tent opzetten)

HPE, zie mijn vorige posting


Roy, van jouw een nutteloze posting, geen verdere reactie van mijn kant waard.

Frank van Amerongen, zie mijn reactie bij Roy


Johan, kijk nog eens naar de foto, je zal zien dat er nouwelijks boompjes langs het water staan, dus al helemaal niet een heel groot dik sprookjesbos. die verklaring valt dus ook af.

pfff dat hebben we ook weer gehad,

tot laterz,
Kiron
Hans-Peter van Ee

26-07-2002 20:20

Kiron

Jij zit jouw hier te beklagen dat Frank een seizoensbijdrage heeft geschreven die jouw fantasie te boven gaat.
Daarintegen zou jij zelf nimmer een artikel schrijven voor welk medium dan ook.
Al dat gewichtengeneuk en die heroïsche drils dat staat jouw niet aan.

Ondertussen heb jij aardig wat postings geplaatst hier.
De manier waarop jij vist en wie jouw vismaat is, dat is me wel duidelijk.
Afgelopen winter heb jij meerdere dertigers gevangen.
Kiron, jij bewijst jouw eigen ongelijk, door hier toch wat te vertellen over jouw visserij en vangsten.

met blankende groet

HPE