seizoen Michiel Pilaar

Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

25-02-2003 17:46

Kiron,

Is toch wel raar dan, dat alleen de spiegels het hebben en de schubs niet!
Als het aan de vissers lag, moeten (sommige) schubs het toch ook hebben!

Misschien dat het ingeknipte vinnen zijn of het is met het uitzetten gebeurd.
Het zijn in ieder geval hele oude vissen en dat is goed te zien ook!!

Mvg, Stefan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan Kazen op 2003-02-25 17:47 ]</font>
HansPeter van Ee

25-02-2003 18:32

Michiel

Wederom een lekkere seizoensbijdrage van jouw (pijnlijke) hand, en het was wel weer genieten van jouw lekker-los-uit-de-hand schrijfstijl.

Veel succes komend seizoen.

Stefan en Kiron

Als ik zo die spiegel bekijk die Michiel bij het kroost heeft gevangen, lijkt het wel vinrot.
Wat dus kan betekenen dat de spiegels van een andere en eerdere uitzetting zijn dan de schubkarpers.

met blankende groet

HPE
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

25-02-2003 18:35

Stefan,

Je hebt volgens mij grotendeels gelijk: de schubs die ik en m'n maatje vingen waren relatief echt nog in goede staat. Niet alleen het schubbenkleed maar ook qua conditie: kei-sterke vissen allemaal! De spiegels daar-in-tegen draai je zo binnen... En die spiegels zijn vrijwel allemaal beschadigd :sad:.

Nu heb ik eerder es gehoord dat spiegels zoiezo sneller beschadigen dan schubs, doordat het (beschermende) schubbenkleed (grotendeels) ontbreekt. Maar het verschil op dit water is wel erg groot. De kans dat het aan het ras ligt lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk.

Tenzij de spiegels véél ouder zouden zijn dan de schubs... Dat de ouderdom ze de teloorgang injaagt zegmaar...

Maar uh Kiron, voordat jij gaat miepen over de vissen daar... zorg eerst maar es dat je er één tezien krijgt :razz: !

Raymond en HPE,

Bedankt voor de goede boodschap en Raymond, ik kom er zkr bovenop maar het is soms moeilijk om 'terug te stappen' in het normale leven...

Groeten,

Michiel

_________________
In het verleden gevangen karpers bieden géén garantie voor de toekomst!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michiel Pilaar op 2003-02-25 18:38 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-02-2003 18:55

Wees gerust Piller, mijn tijd komt nog wel..........sneller dan je denkt

Ontbreken van het schubbenkleed is geen reden om sneller te beschadigen vind ik. Ik ken veel oude spiegels en leders die nog perfect staat verkeren, ik heb het hier over vissen die ouder zijn dan 20 jaar. Echter sommige vissen binnen deze groep zijn wel beschadigt echter allemaal door toedoen van vissers. Vandaar mijn reactie. Wat Hans zegt over vinrot enzo misschien ligt de oorzaak wel daar.

groetjes,
Kiron
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

27-02-2003 21:26

Michel,

Wederom een masterlijk stukkie vakwerk.
Lekker makkelijk leesbaar. Prima, niks dan lof :grin:

Groeten,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

17-11-2003 23:33

Michel,

Leuk artikel. Ga vooral door met schrijven, ik vermaak me altijd prima met jou schrijfsels!

Groet,
Blank
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-11-2003 00:30

Hey Michiel,

ik sta hier heel hard te applaudiseren voor je

*klapperdeklap*

wat een geweldig stukkie tekst heb je ervan gemaakt man :smile: dat ik je schrijfstijl mag, was al bekend maar dit is wederom weer super.

Echter, laat het nou weer die kiron zijn die moest showen met een vis he. Zonde hoor, maar ik ben ervan overtuigd dat je hem nog wel pakt :wink:

Ik denk trouwens dat je met die grote volschub net zo blij mag zijn, wat een prachtig schepsel.

nu ja, Succes nog dit seizoen en laat ons snel weten hoe het verderging met een vervolgje !

Frank
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

18-11-2003 01:44

beautyful top verhaal enne 2 bier ??? wat dacht je van chapagne :smile:
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-11-2003 08:52

Pilaar, gewoon akelig weer. Echt masterlijk geschreven, vooral het laatste gedeelte :wink: Echt weer een herbeleving van het moment supreme

Alleen wat doet tha Wine daar met die vis man... Willempie in mijn armen is toch een veel mooiere plaat :grin:

Kusjes
Kiron
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-11-2003 10:23

Michiel,

Wat een kunst om zo te schrijven over de dood, je vriendin het kunnen relativeren van het vissen en er weer van te gaan genieten na een poosje mindere motivatie. Top hoor.

Ik vind ook dat je het door velen verfoeielijkte(nederlands?) targetvissen zeer mooi beschrijft. De jacht, de spanning, de diepe dalen en uiteindelijk het nooit te vergeten gevoel als zo een target in je net ligt.
Echt top man!

Vr.Gr.,

Bertil
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

18-11-2003 10:57

gewoon lekker stukkie hoor, ga door zo zou ik zeggen... mee genieten van andermans beleving is altijd leuk als het maar lekker omschereven is en leesbaar.

gr rrray
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

18-11-2003 11:33

Ik hou er niet van om veren in andermans reet te steken (ik hou er überhaupt niet van om dingen in andermans, laat staan mijn eigen reet te steken), maar ik wil toch even kwijt dat ik bijzonder te spreken ben over de kwaliteit van de artikelen die de laatste tijd op KWO zijn verschenen.

Ga vooral zo door mannen!

Gr. Tinuzzz
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

18-11-2003 12:50

hey Michiel,
Heb weer erg zitten genieten van jou stukkie!
Ik hoop voor je dat ook jij ooit willempie even beet mag houden, hij ligt zo lekker in de hand :razz: misschien heeft Kiron jouw naam er toch wel niet afgepoetst :wink:

greetz Caspar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: caspar hendriks op 2003-11-18 12:55 ]</font>
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-11-2003 13:27

Michiel,

Dit is de eerte keer dat ik met zoveel bewondering heb zitten lezen. Velen waren goed maar dit is perfekt!!

Ik heb een piep klein kanttekeningetje.
Je schrijft ENIGSTE. Geloof mij dat woordje bestaat niet het is ´enige´. Overigens ´enigst´ bestaat wel maar dat wordt gebruikt als bijv. ´enigst kind´.

Voor de rest ik kan niet wachten op je volgende stuk. Veel succes komend jaar en laat gauw weer wat van je horen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

18-11-2003 18:24

Heren,

Bedankt voor de lovende woorden! Zulke reacties is één van de motiverende factoren om snel weer in de pen (toestenbord) te klimmen :smile:!

Kiron, Het was wel iets speciaals ej :smile: Ik huil er nog elke nacht om :wink:

Casper, van 't voorjaar ej :smile:

En aan een ieder: de laatste foto in deze update, met het onderschrift: 'De zon komt op, tijd om Willempie op de gevoelige plaat te zetten!'

De vis + vanger is níét Kiron met Willempie MAAR de uitermate lelijke Wijnand met een 26er :smile: (sorry Wine, kon het ff niet laten:P).

De foto wordt een dezer uren vervangen door een zonsopgang want uiteraard krijgt Kiron de primeur van hem en Willempie!

Groeten,

Michiel
Peter Schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle

18-11-2003 19:46

Eej Michiel,

Zeker een zeer fraai stuk schrijf(typ)werk. Altijd weer leuk om te lezen, zeker nu de foto's er ook bij staan. (leuke foto van die zonnende karpers trouwens :wink: ) Willempie gaat er hopelijk voor je wel uitkomen dit voorjaar... Kan ik weer ff een paar fototjes schieten. Zoals gewoonlijk:)

Groeten Peter
Willem Barnas

18-11-2003 19:57

Ja,

Een lekker knetterend houtvuurtje, zo leest het tenminste...

BLIJVEN SCHRIJVEN!

Willempie :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-11-18 19:58 ]</font>
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

19-11-2003 07:50

In één woord prachtig!! Met zichtbaar veel passie geschreven. Ik heb je verhalen met veel plezier en bewondering gelezen.
Keep on the good job!!

Wees gegroet,


ps. Sorry maar 'Willempie' gun ik je nog(!) niet :wink: , eerst moet hij door 'n maat van me gevangen worden die er al enkele jaren achteraan zit.
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-11-2003 08:52

Printklaar.
Zo naar school. in de metro "ff" lezen!

Ben benieuwd :wink:
Ziet er nu al mooi uit

gr Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-11-2003 11:06

Michiel,

schitterend geschreven, geen pondengeilerij, gewoon straight to the point en lekker je ding doen, zoals ik het graag lees

Well Done!

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-11-2003 13:24

Michiel,

Ik heb het net gelezen, en er is geen lovend woord te veel gezegd. Je weet het op een zeer aparte manier te verwoorden en ik heb niks meer dan respect voor de wijze waarop je met het verlies van je kameraad omgaat en dit verwerkt in je artikelen.

Het verliezen van een goede maat is zowat het ergste wat je overkomen kan. Zo te zien ben je er weer bovenop, sterker uit de strijd gekomen en klaar voor je targetvis... veel succes... binnenkort loop ook jij van blijdschap dat schelpenpad op en neer en schreeuw je de sterren van de hemel...

Cheers,
Laurens
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-11-2003 14:43

Zo, ben terug van school.
Heb genoten in de metro!

Het verlies van een goede maat zal je nog tijden bij zijn, maar zoals ik de rest leest kom je er weer boven op!

Sterkte ermee en gewoon lekker schrijven!!

Tot zaterdag

Frank