Het seizoen van: Pim Vermerris

Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

06-09-2006 12:27

Nou nou mensen wat een herrie om dat stukje... :(

Iedereen weet toch hoe vissers overdrijven..ik ben ook een visser en ik heb hier en daar flink overdreven om een wat sappiger stukje te schrijven..

dus bij deze "ouderwetse mensen" Er wordt echt niet veel gedronken aan het water, ik zie het namelijk niet zo zitten om midden in de nacht een run te krijgen en in het water te flikkeren van zatheid... als er 1 groep vissers is die zijn visjes vertroeteld zijn wij het wel en troep nemen we gewoon mee...

voor verdere uitleg is Mathieu al duidelijk genoeg lijkt me...

verder commentaar ed..laat horen, dan discusieren we er even over..

peace
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

06-09-2006 12:32

OH en trouwens..zie nu pas waar er slingeren wordt gelezen...Dat ging om het lood met onderlijn!!

vissen zetten we gewoon met de mat terug
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-09-2006 10:22

OK Pim, dat is dan duidelijk!
Een hele opluchting ook. :wink:

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

07-09-2006 12:52

Hoi Pim.

Het gaat er mij om, dat er veel mensen zijn die het zo lezen zoals het er nu staat.

En het wordt hier op het board ook vaak zo geschreven.

Dus karpervissen is: Veel lol met meerdere vissers bij elkaar.

lekker bier erbij, en doorgaan tot je lekker moe je slaapzak ingaat.

Als er een aanbeet komt, je pieper niet horen, want je slaapt erg vast.

Omdat te verkomen, toch maar alles lekker luid zetten, voor de volgende keer.

Kleinere vissen mmmm wat een knolletje, hopen dat de volgende aanbeet een mooie karper is. (dus kleine vissen zijn niet goed)

Dit is in deze omgeving al de gewoonste zaak van de wereld,dus als ze erop aangesproken worden,dan is het....iedereen vist zo,dus doe niet zo moeilijk,en bemoei je er niet mee.

Hier is drinken, blowen, herrie, "gewoon"

En dat is dus ook een reden waarom er meerdere wateren worden verboden om te nachtvissen.

Piepers harder zetten,kan heel erg irritant zijn voor mensen erom heen, water draagt, dus het geluid is dan ook tot ver te horen.

Dus ik gaf er deze reactie op, om aan te geven dat het dus NIET de manier is, of behoord te zijn (vind ik)

Opscheppen en overdrijven is heus niet nodig, een vis is zoals hij/zij is,en ik hoop het volgende verhaal van jou ook.


Franca.
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

08-09-2006 13:11

Nee dat klopt, heeft u gelijk in. :roll:

Maar goed, ondanks dat een vis een knolletje zou zijn, wordt deze nog wel goed behandeld.

De rest is dacht ik niet zo ( weet het niet meer precies, is tijdje geleden dat ik het heb geschreven)

Ik hoor het wel wat u er dan van vind...

mvg pim
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Frank Huibregtse
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-01-2006 21:30
Locatie: Kapelle

22-10-2006 21:51

ski sokken ttb :P
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

22-10-2006 22:06

Kan je wel zeggen frank. Frenky aus Tirooooooooolll.

Btw voordat iemand gaat zeuren over dat maximaal zetten van de piepers. Geen kip in de buurt die er last van heeft anders hadden we daar zeker wel rekening mee gehouden hoor! Zijn geen omwonenden vandaar :wink: Hoogstends de ratjes die bij je rodpod lopen te kutten zullen flink schrikken maar das maar goed ook! 8)
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

26-10-2006 10:48

Skieen met Frankiee ttb :D

en waar blijven de reacties van alle mensen die zo'n commentaar hadden over het vorige stuk??? :wink:

peace!
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-10-2006 11:30

Je wilt het niet weten kerel, ik onthoud me verder maar van commentaar.
Dit is niet het karpervissen zoals ik het beleef en daar wil ik het maar bij houden.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

27-10-2006 12:55

Ik denk dat wij van een andere generatie zijn,en misschien daarom anders het karpervissen anders zien en beleven.

Ik ben dus net als Kees verstandig en hou ook mijn mond maar.

Dit om ja/nee te verkomen.

En ieder heeft zijn eigen mening,zo ook de beleving.

Deze reactie toch maar even tussendoor,door de vraag van Pim :lol:

Succes verder,met vissen en schrijven,er zullen er genoeg zijn die het wel leuk vinden.

Franca.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

27-10-2006 18:55

John Dobbe schreef:Ik denk dat wij van een andere generatie zijn,en misschien daarom anders het karpervissen anders zien en beleven.


Ik ben niet van jullie generatie hoor! Dus daar zal het niet aan liggen.
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

27-10-2006 19:39

Ik ben niet van jullie generatie hoor! Dus daar zal het niet aan liggen.


Dat wil zeggen?
Bedoel je dat je niet van statisch karperen houdt? of de lawaai en plezier aan het water zo gezegd?
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

27-10-2006 19:48

Ik denk dat er gewoon sprake is van verkeerde opvatting.

Het is echt geen groot zuipfeest hoor, juist NIET!. Maarja qua generatie verschilt het wel. Maar dat is ook logisch.... Leeftijd he :wink:

Wij vissen misschien gewoon op een wat vrolijkere manier of hoe je het ook wilt noemen. En Pim schrijft dat gewoon op zijn manier. Niks op aan te merken.

Wij hebben gewoon respect aan anderen en regels, meer heb ik niet meer te zeggen.

Grtz
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

27-10-2006 20:22

Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken. Het enige wat ik met die opmerking bedoelde is dat ik niet zo vis als jullie.

Ieder zijn visserij vind ik. Als jullie het zo beleven is mij best. Maar gezelligheid vind je ook op andere plekken.

Pascal
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2006 20:26

pascal kik schreef:Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken. Het enige wat ik met die opmerking bedoelde is dat ik niet zo vis als jullie.

Ieder zijn visserij vind ik. Als jullie het zo beleven is mij best. Maar gezelligheid vind je ook op andere plekken.

Pascal


Afbeelding
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

27-10-2006 20:44

Ik denk dat iedereen wel gaat vissen voor zijn plezier. Het is tenminste een hobby of een passie zelfs!

En als wij gaan vissen is het nou eenmaal gezellig, plezierig hoe je het wilt noemen. En dit komt echt niet door het nuttigen van een biertje o.i.d.
Het komt gewoon door kameraadschap onder elkaar. Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval is.. Ik denk zomaar dat jullie het beeld krijgen van peppie en kokkie vissers. Dit zijn wij nou eenmaal niet. Ik val ook niemand aan hoor, is alleen voor diegene die zich aangesproken voelen :wink:

Want zeg nou zelf, Wat is karpervissen zonder plezier of gezelligheid?

Het moet toch wel leuk blijven en motiverend zijn om NOG meer en verder te vissen?

Grtz
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

31-10-2006 10:44

Mathieu, ik ben het in elk geval met je eens. Als ik met een maat vis, is het ook altijd erg gezellig. We lopen veel te ouwehoeren en stomme geintjes met elkaar uit te halen etc. We maken echter geen lawaai, en we zorgen er goed voor dat niemand er last van heeft. Want zolang niemand er last van heeft is er naar mijn mening ook niets aan de hand.
Het enige wat ik me afvroeg Pim, is iets over het stukje met die krabben. Als je lijn doorgeknipt wordt, blijft er dus aas + lood + lijn in het water achter. Konden jullie de toppen v/d hengels niet helemaal omhoog zetten? lijkt me dat als de lijn niet meer over de bodem loopt, je hier geen last meer van hebt? Beter strakke lijnen dan slappe afgeknipte lijnen op de bodem? En, als je een vis aan het drillen bent, en je weet dat je lijn beschadigd kan zijn door de krabben, ben je dan niet superbang dat je lijn breekt?
Zomaar wat dingen die in me opkwamen.
Mvg Tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

31-10-2006 16:39

Gelukkig..ik begon mezelf al een buitenstaander te voelen :wink:

Wij zijn ook niet lastig hoor, mathieu heeft dat al prima verwoord, dus daar ga ik verder niet op in..

maar wat je je afvroeg..dat zijn goeie vragen..heb ik eigenlijk geen antwoord op...toen in ieder geval niet :roll:
Tijdens de drill schieten er altijd 1000 redenen door mn hoofd aan wat ik een vis kan verspelen en die zit er zeker ook tussen hoor..

haha vangse!
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

07-11-2006 01:02

Tim Schless schreef:Mathieu, ik ben het in elk geval met je eens. Als ik met een maat vis, is het ook altijd erg gezellig. We lopen veel te ouwehoeren en stomme geintjes met elkaar uit te halen etc. We maken echter geen lawaai, en we zorgen er goed voor dat niemand er last van heeft. Want zolang niemand er last van heeft is er naar mijn mening ook niets aan de hand.
Het enige wat ik me afvroeg Pim, is iets over het stukje met die krabben. Als je lijn doorgeknipt wordt, blijft er dus aas + lood + lijn in het water achter. Konden jullie de toppen v/d hengels niet helemaal omhoog zetten? lijkt me dat als de lijn niet meer over de bodem loopt, je hier geen last meer van hebt? Beter strakke lijnen dan slappe afgeknipte lijnen op de bodem? En, als je een vis aan het drillen bent, en je weet dat je lijn beschadigd kan zijn door de krabben, ben je dan niet superbang dat je lijn breekt?
Zomaar wat dingen die in me opkwamen.
Mvg Tim


Met die krabben is lastig!

Op hetzelfde water met een popup ongeveer 10cm. van de bodem haakte ik er ook 1 recht in z'n bekkie. Deze had geen kans meer om zich los te maken omdat hij er simpelweg niet goed bij kon.

Ik denk dat de krabben zodra ze enige weerstand voelen in het water van lijn o.i.d. ze gelijk de scharen gebruiken. Dit zijn immers hun ''handen''.

Toppen helemaal omhoog is inderdaad een optie om het te verminderen, maar helemaal wegkrijgen zal je het dan niet. Er is altijd een stukje waar ze tegenaan lopen of bij kunnen komen.
Zelfs knippen door tube+lijn is voor hun een koud kunstje aangezien ze ook m'n kneiterharde fluo popup met gemak kapot knippen. Om nou met een soort voorslag van leadcore te vissen durf ik niet aan. Als ze door een of andere manier toch bij je normale lijn komen en deze doorknippen ligt de leadcore+rig+aas los op de bodem. Stel je voor dat een karper toch gehaakt wordt aan deze rig. De gevolgen kan je al raden als hij daarna in de buurt van een obstakel o.i.d. komt.

Een andere optie is misschien de lijn strak tegen de bodem en de lijn dus totaal slap zodat ze er overheen lopen. Al is ook niet krabproof denk ik. Hierdoor mis je ook het directe contact tussen je pieper en de vis.

Vaak is het ook zo dat er een tijd is dat je er last van hebt. Zo heb je er bijv. 1 week ''last'' van en daarna 3 maanden geen krab te zien.
De ene stek is er ook wat gevoeliger voor dan de andere. Zo is er meestal maar 1 hengel van de 4 ( 2 vissers hoor! voor de miereneukers onder ons :wink: ) die er ook daadwerkelijk last van heeft.

Al met al toch verdomde lastig die krabben. Je weet nooit van te voren wanneer je er last van gaat krijgen of niet.

Maar ook van dit stukje verhaal heb ik weer genoten hoor pim! Al heb ik het al meerdere malen in words gelezen :lol:
Van afgelopen seizoen 2006 (zover hij afgelopen is) mag je ook best een verhaal schrijven naar mijn mening :wink:
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

07-11-2006 08:20

Zo zo...Mathieu heeft er over nagedacht :o :wink:

Dank u zeer! En dan heb ik nog een geheimpje voor je, heb al 17 pagina's seizoen 06 staan, heeft Menno tijdje terug om gevraagd en heb het na iedere nacht als een soort logboek bijgewerkt..
Komt binnen enkele weken online dus :D

kus DelPim 8)
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Ron Polderman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-11-2006 14:11
Locatie: Kapelle
Contacteer:

07-11-2006 14:15

Jooow Pim ouwe rukker !!!!
Machtig stukje jongen !!!! Geweldig!
Ik kan niet wachten op het seizoen 06 !!!! Sta er tog wel in ej :wink: haha

We zien het wel verschijnen !!!
Een karper in de morgen, is een dag zonder zorgen!
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

07-11-2006 14:42

TTB!

Zeker wordt jij ook vermeld...in de boom 8)
zal ook nog even de vangst van de eerste 20er vermelden..aight..

zie jou vrijdag @ de Rompstek :D

en dag eej
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Frank Huibregtse
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-01-2006 21:30
Locatie: Kapelle

10-11-2006 11:30

zometeen weer ff zwaar aan de bak of niet dan pim 8)
Gebruikersavatar
Frank Huibregtse
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-01-2006 21:30
Locatie: Kapelle

23-01-2007 21:14

jooow pim :lol:

waar blijft je nieuwe seizoen nou????
Gebruikersavatar
ruben tissink 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-03-2006 16:02
Locatie: kapelle

28-01-2007 20:39

Ik ben benieuwd wanneer het volgende deel wordt geplaatst op de site......
Wanneer komt het nou? :(
Houd je taai!