Seizoen Ton van de Bruggen

Plaats reactie
Tom Boer

09-01-2002 10:46

Hallo Ton,

Echt een hele mooie bijdrage aan het seizoen.
Proficiat.

Die "Toon-rig" zal ik zeker gaan proberen, klinkt goed.

En wat een fotografie van die azende karpers, buitengewoon gaaf zeg!

Groeten,

Tom
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

09-01-2002 14:39

hallo toontje
ik vond het weer een schitterend verhaal
en heb er weer van genoten en wacht weer vol smart op je volgende verhalen is die politieagente niet meer langs geweest uit je vorig verhaal dat is wel jammer he maar de foto.s waren ook weer toppie.
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Arjan van den Berg

09-01-2002 16:08

Ton of Toon,

Jullie bedoelen toch deze link:

http://www.karperwereld.nl/schrijfs/ton1.php

Die fotos zijn echt heel mooi. En het verhaal natuurlijk ook.

En over die politieagente wil ik ook wel meer weten?

MvG

Arjan
Pieter de Jongh

09-01-2002 19:34

Hoi ton, jij hebt ook wat met politie en homo's, die zie ik regelmatig terug komen in jou belevenissen.

Verder goed aangepakt dat water, de aanhouder wint.
Maar dat hoef ik jou eigenlijk niet te vertellen.

Groeten en tot vrijdag?

Pieter
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

09-01-2002 23:34

Leuke en vooral goede bijdrage Ton.
Hoe gaat het nou met de 'Toonspiegel'(tjes)?

Je zou me nog wat foto's daarvan mailen ben benieuwd Ton. Merk het wel!

Veel su6 verder dit seizoen!

Gr. Raymond
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

10-01-2002 19:08

Dank jullie heren, ook voor de leuke reacties.

Raymond, zodra ik wat fatsoenlijke foto's heb van de spiegeltjes stuur ik ze zeker op.

Groeten
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

10-01-2002 20:21

Beste Ton,

Zo te lezen een mooi seizoen, heb ervan genoten.Zeker het fotowerk van de azende karper is zeer mooi!Wat mij echter opviel tijdens het lezen, veel van jou aanbeten komen aan het eind van een sessie van 24 of meer uren (de sessies in mei en juni meen ik), zou het toevoegen van bepaalde ingredienten of additieven het aas niet nog instanter kunnen maken? ben erg benieuwd naar jouw ideen daaromtrend.Hoop zeker dat het vervolg op Het seizoen niet lang op zich laat wachten!
Groet Walter.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

10-01-2002 21:48

Luitjes
Even tussen door,

Ik ben er jaren terug op een water door schade en schande achter gekomen nadat ik ook op het allerlaatste moment vissen begon te vangen dat het er wel eens mee te maken zou kunnen hebben dat het een aasperiode was die dan toevallig net op het moment (uurtje of 10 s'morgens) dat je wilt inpakken plaats vind, ben toen overdag gaan vissen vanf 8 uur s'morgens en vanaf dat moment vis ik er niet eens meer snachts, je vangt er namelijk geen moer snachts! Wat een tweede optie zou kunnen zijn is dat de vis je boilie pas eet wanneer ie een bepaalde zachtheid heeft bereikt en dat kan dan als ie daadwerkelijk 24 uur onaangeroerd in de plomp heeft gelegen. Dit laatste vindt ikzelf geen slechte gedachte, wat vinden jullie hiervan?

gr ray
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

11-01-2002 08:38

Beste Ray,

Ik prefereer boilies die binnen 12 uur papzacht worden, de "labels"die de boilies meedragen wasemen eerder uit en het lijkt mij zo dat het voor karper interessanter is om zacht voedsel te nuttigen dan hard. Daarnaast kunnen aminozuren ed. sneller hun werking doen bij een boilie welke sneller uiteenvalt, wel vis ik met een harder haakaas waar dit nodig is.
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

11-01-2002 14:08

Op 10-01-2002 20:21, schreef Walter de Wit:
Beste Ton,

Zo te lezen een mooi seizoen, heb ervan genoten.Zeker het fotowerk van de azende karper is zeer mooi!
[quote]
Bedankt, om dit soort foto's te maken heb je eigenlijk nog meer geduld nodig dan tijdens het vissen; je moet immers erg lang stil en geconcentreerd langs het water blijven zitten!
Na een tijdje voorgevoerd te hebben kwamen de vissen, als ik bepaalde geluiden maakte in het water vrij snel (ongeveer 10-15 min.)uit het wier om te komen kijken of ze iets te eten kregen. Let wel; er werd op die bepaalde stek vrijwel niet gevist i.v.m. het wier, het is daar onmogelijk een karper te landen. De vissen die ik gefotografeerd heb varieren tussen 8- en 23 pond.

Wat mij echter opviel tijdens het lezen, veel van jou aanbeten komen aan het eind van een sessie van 24 of meer uren (de sessies in mei en juni meen ik), zou het toevoegen van bepaalde ingredienten of additieven het aas niet nog instanter kunnen maken?
[quote]
Weet ik niet, eerlijk gezegd durf ik niet zoveel meer aan de samenstelling te veranderen, daar gaat weer veel tijd inzitten en het vangt nu goed dus waarom veranderen? Ik denk dat het toeval is dat de vis pas later op de sessie zich aanmeldt. Het is ook veel gebeurd dat er gelijk bij aankomst al vis werd gevangen en tijdens het foto's maken van de aarzelende vissen waren "ze" er na gevoerd te hebben vrijwel direct.

Groeten, Ton.
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

11-01-2002 19:19

Ton, Bedankt voor de nadere uitleg, mocht ik uitgevist raken op Aminos van Premierbaits dan heb ik zeker wel interesse in jou Toonmix.
Lever je ze wel als freezerbaits, dan ga ik helemaal om!

Groeten en vang er nog een paar,

Walter.
Plaats reactie