ermerstrand

Plaats reactie
jimmy van het riet
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-06-2011 10:15

06-07-2011 16:25

ik ga met me zwagertje en zusje en de kleine over plus minus een maandje naar ermerstrand toe voor een weekje zo is er voor iedereen wat te doen
nu zijn we alleen niet echt bekend met het water wel een aantal dingen over gelezen maar deze waren al wat ouder

we willen in ieder geval een chalet huren op het eiland

nu even een paar vraagjes in de hoop dat er iemand ons van een beetje informatie zou kunnen voorzien die op dit water een beetje bekend is of er dit jaar nog geweest is

is het verstandig om een redelijke voerplek aan te leggen van cq mais hennep of boillies bij aankomst en dan af en toe wat bij te voeren ?

wat ik ervan begreep is het bodemverloop vry egaal mijn vraag is ook bij deze houden ze zich overdag veel in het midden op vanwege de drukte in en rondom het water of geven ze hier niet veel om

nu nog een vraagje mag er met vast lood gevist worden want ik had meen ik ergens wat gelezen wat ik helaas niet meer terug kon vinden dat dit niet mocht

misschien iemand nog wat info wat handig zou kunnen zijn of waar rekening mee te houden


mvg jimmy
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

09-07-2011 15:03

hallo Jimmy,


lees het verslag van mijn dochter over dit pratige water en wellicht zijn je vragen beantwoordt ander kun je mij altijd een pb sturen.

http://www.esvsupplies.nl/testverslag.html

er staat ookeen stuk in het nieuwste blad van de KSN .

of kijk even hier http://www.esvsupplies.nl/ermerstrand.pdf

succes

groetjes

eric
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

09-07-2011 23:31

als je een huisje huurt mag je alleen op witvis
op karper moet je een plek huren
dus je mag niet op karper vissen dit is een btw water
tenminste zoals ik heb kunnen lezen op kcn
Voor meer info kun je ook bellen of mailen naar bfpproducts.nl
gr jans
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
jimmy van het riet
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-06-2011 10:15

10-07-2011 00:07

mijn dank is groot erik ik heb het eens doorgelezen en ben al een aardig stukje wijzer geworden als mij nog iets te binnen schiet zal ik u even een pbtje sturen

bij deze wil ik u en uw dochter nog feliciteren met de mooie vangst die jullie gemaakt hebben gratz

@jans dat het een betaalwater is was ik al van op de hoogte wij willen ook huren op het eiland dus karper vissen gewoon toe gestaan

mvg jimmy
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

13-07-2011 11:39

ik ben er oktober vorig jaar geweest. Door de invallende kou hebben we in een weekend maar 1 vis gevangen, desondanks wel heerlijk gezeten.
Naar horen zeggen is de 'geul' waar de waterskibaan langs loopt een erg goede plek.
De enige vis die wij hadden, pakten we in de doorgang achter het chalet.
Dit betrof overigens wel een mooie schub van 34pond.

succes!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-07-2011 20:09

Hoi,

Klik voor een impressie even op de volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=iotLjFtC ... r_embedded

Succes als je heen gaat!
dennis trip
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-05-2011 17:57

23-07-2012 20:07

wie is hier onlangs nog wezen vissen? ik ga met een aantal weken hier ook heen. welke boillies doen het hier goed en andere tips altijd welkom.

gr. dennis
Werner Keijzer
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-08-2012 00:19

16-08-2012 21:03

Goedenavond All ,

Wij gaan in september een midweek naar het Ermerstrand om te karpervissen. De laatste reacties die hier zijn geplaatst zijn weer van een tijd geleden. Zijn er daarna nog verhalen van vissers geweest.

Ik zou graag willen weten of we het beste met boilies of met pallets kunnen vissen , en dat we een flinke voerplek moeten aanbrengen.

We nemen iig de voerboot mee met dieptemeter , om zo precies mogelijk de lijnen uit te varen en in het water te gooien.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Werner
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

18-08-2012 14:10

Het beste kun je een week van te voren even contact opnemen met BFP (www.bfpproducts.nl) en vragen welke bollen op dit moment mee gevangen wordt en
deze bestellen. Op de dag van vertrek naar het Ermerstrand kun je zo even doorrijden naar Emmer Compascuum en de bollen ophalen bij BFP.

Ik zou in ieder niet te kleine bollen nemen aangezien er ook 70+ brasem schijnt rond te zwemmen.
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

19-08-2012 13:24

2 maand geleden had ik en een maat daar 32 brasems en 17 karpers op stek 1-2
dennis trip
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-05-2011 17:57

29-08-2012 20:00

Iemand nog iets meegekregen van die bliksem inslag 2 weken geleden op een van de masten van de waterskibaan? Wat voor gevolgen dat heeft gehad op het vis bestand? Heb gehoord van iemand die er werkt dat ze behoorlijk wat vuilnis zakken met dode vis eruit gehaald hebben. Bij de receptie durven ze te beweren dat het alleen brasems betreft. Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Ricardo vd Dag
Berichten: 143
Lid geworden op: 09-08-2010 17:08
Locatie: Makkum (fr)

08-09-2012 20:51

Jeroen Schulte schreef:Het beste kun je een week van te voren even contact opnemen met BFP (http://www.bfpproducts.nl) en vragen welke bollen op dit moment mee gevangen wordt en
deze bestellen. Op de dag van vertrek naar het Ermerstrand kun je zo even doorrijden naar Emmer Compascuum en de bollen ophalen bij BFP.

Ik zou in ieder niet te kleine bollen nemen aangezien er ook 70+ brasem schijnt rond te zwemmen.


Als je geluk heb, dan hebben ze de boilies apart gelegen.
dit was bij ons dus niet het geval.... :-?

ik en mn maat gaan over 4 weken weer een lang weekend :)
PR: 28 pond, 94 cm

De lijn breekt pas als het geduld van de visser op is......
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

26-09-2012 20:05

Hallo mede forum leden,
Ik ga in oktober een weekendje naar ermerstrand heeft iemand nog tips?
Alvast bedankt.
M.v.g. Andy
Gebruikersavatar
Ricardo vd Dag
Berichten: 143
Lid geworden op: 09-08-2010 17:08
Locatie: Makkum (fr)

30-09-2012 19:07

wanneer ga je precies en welke stek zit je?
PR: 28 pond, 94 cm

De lijn breekt pas als het geduld van de visser op is......
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

01-10-2012 22:15

Ik zit op bungalow park ermerzand in de karper bungalow die hun hebben die ligt tegen over de water ski baan.
Ik ga laatste weekend in oktober ik heb een boot tot mijn beschiking en heb diepte meter en fishfeinder op mijn voerboot.
Mijn idee was om het taluut op tezoeken van het diepe naar ondiepe stuk en daar een kleine voer plaat temaken deze bevis ik met 1 hengel andere twee hengels gaan tegen de eilanden aan 1 op linker eiland en 1 op rechter eiland.
Alle info is welkom alvast bedankt.
Groetjes andy
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

30-10-2012 15:17

Zo terug van een weekendje ermerstrand,
Het is een super mooie plas met water maar de diepte is ver tezoeken wat heel erg jammer is omdat het zo koud was.
de enige diepen stukken zijn bij de palen van het water ski gebied, de rest is allemaal even diep
ik heb de hele plas af gezocht naar de harde stukken en dat viel een beetje tegen bijna de hele bodem was voorzien van een laag dikke blubber dit is mede veroorzaakt dat er anderhalve week terug weer een stuk is uit gegraven achter het vissers eiland hier is de diepte nu zoon 2/2,5 meter diep.
Er zat nog een visser deze zat opstek nummer 10 hij was er voor de 7de keer 2 maal vorig jaar en vijf keer dit jaar de eerste twee maal was het helemaal super vertelde hij maar het ging achter uit met de vangsten het is dit jaar zo druk geweest, elk weekend wordt er gevist en gevoerd dat zelfs de brasems niet meer zijn te vangen.
Ik zat op een bungalow op park ermerzand super mooi en niet al tever van het water vrouw lief op de bank en ik lekker vissen helaas mocht ik er geen haken van het weekend het bleef bij de 250 piepjes die ik op mijn delkims kreeg.
Vlak voor vertrek sprak ik nog even met de buurman die vertelde dat de eigenaar van park ermerstrand een zandzuiger in het water laat legen voor het winnen van wit zand dit moet medio volgend jaar gaan gebeuren de diepte zal dan naar een kleine tien meter gaan als dit achter de rug is zal ik zeker nog een keer terug keren want de plas is nu gewoon veelste ondiep wat heel erg jammer is voor zoon mooi water.
Plaats reactie