Komt nog bij dat de vissen met deze temperaturen veel sterker zijn als bijv in de winter. Je gaat zelf dus niet vrijuit Koen, als die 2 vissen van jou die je verspeeld hebt met lijnbreuk zich vastzwemmen in die takken zal de reactie van die vis echt niet anders zijn als met een haak waar de weerhaak nog aan zit. De vis zal alles in zijn macht doen om van de druk weg te komen. Het resultaat zal hetzelfde zijn...krak scheur dag bek...Zelf laat ik het extreem obstakel vissen wachten tot in de winter, en dan alles potdicht en hangen in die stok. Maar nu durf ik dat niet, ik vis wel bij obstakels maar alleen als ze niet te heftig zijn en alleen als ik mijn tent dicht op mijn hengels kan zetten en mijn slaapzak open kan laten. En als ik mijn boot mag gebruiken.
En weerhaakloze haken meer schade??? Ik denk het niet, misschien met zon piggyback haak of benthook, maar dat zijn sowieso kutdingen. Nee ik geloof daar niet zo in.
Tenslotte persoonlijk bericht aan alle HSV's van NL die wel het gebruik van een voerboot toestaat maar niet dat van een rubberbootje (pro line 160cm bijvklein en beschaafd maar o zo handig)
Legaliseer het gebruik van een KLEIN bootje!!! De reden?
Visser komt aan met zijn mooie voerboot, ziet een mooie boom staan met wat takken, visser vaart ernaartoe met dat pleurisding en laat zijn prachtige klepje openklappen, oooh wat een feest en kijk al die lampjes eens.
Wat de visser niet weet is dat de boom onder water veel groter is als boven water...kut he.
En iemand zoals ik die nog niet te beroerd is om een bootje op te blazen en in de regen uitvaart en die dus ook met eigen ogen en een goede polaroid bril kan zien dat die boom veeeeel groter is die mag er niet op met zijn bootje.
Als ik dan uitleg dat het bij een vis die zich onverhoopt toch vastzwemt veel kans maak om hem los te krijgen als reactie krijg dat ik geroyeerd word als ik nog 1 keer met een boot gezien word dan zakt mijn broek aardig af. Wat is het verschil tussen uitvaren met zo'n pokkeding en een rubberboot, ik weet het wel, ik vis veiliger...