openbaar water in frankrijk

Plaats reactie
maarten vd spoel
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-05-2010 21:59
Locatie: Oss

25-01-2011 22:59

hallo vissers. ik ben al een keer of 6 naar betaal wateren geweest in frankrijk, maar ik ben nou eens op zoek naar iets anders. ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk openbaar water in frankrijk (als het kan niet te ver weg) waar ik af en toe op een vrijdag middag heen kan rijden en dan een weekend kan gaan zitten. ik heb een beetje op google maps gekeken en wat info gezocht maar er zijn zo veel verschillende wateren en meningen. is er iemand die mijn een leuk water(tje) of meer kan vertellen? met waar het liefst ook wat zwaardere vissen op zitten kg20+ bijv. en mischien hoe groot het is e.d. of een link sturen met info.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-01-2011 23:29

maarten

in frankrijk heb je zat wateren waar 20 kilo vissen zwemmen.zo goed als elk water bevat denk ik wel 20 kilo vissen.
koop het boekje nachtvissen in frankrijk,kies een paar wateren uit in de buurt.het is toch niet ver rijden als je zo nu en dan een weekendje vissen wilt,dus waarom niet 1 keer een weekendje eropuit ? beetje peilen,beetje verkennen,volgende meertje bekijken ?
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-01-2011 11:42

Hey Rik,

Zeker de laatste jaren komen er in verhouding steeds minder grote vissen voor op "openbare wateren" Het is een fabel dat bijna elk water wel 20kg vissen herbergt.
Zo dacht iedereen vroeger, even naar Frankrijk om 20kg vissen te vangen… Dat op de meeste (grote) lac´s nog 20kg vissen voorkomen uiteraard, maar door de vele uitzettingen, sterfte, vidanges en diefstal is dat aantal sterk afgenomen. Tegenwoordig is die zoektocht naar biggen, best wel lastig. Natuurlijk heb je nog wel de bekende meren, Orient, Der, Madine, Stock, of Cassien en Salagou of de grote rivieren.
Maar ook die meren hebben al lang niet meer de populatie die het ooit had.

Maarten, waarom toch die 20kg vissen willen vangen? Als dat je insteek is, zou ik zeggen blijf lekker vissen op die betaalwateren.
De openbare (nachtviswateren) zijn heel andere koek. Mocht je echt kans willen maken op die grote vissen, zou ik het zelfde water een aantal keer aanpakken.
Ga dus niet al na 1 een sessie gedraaid te hebben, waarbij de vangsten teleurstellend zijn geweest opzoek naar wat anders. Ga vissen in het voorjaar en najaar.
Bekijk de situatie daar, leer en ontdek. Dan komen uiteindelijk die 20kg vissen vanzelf.

Groet
Alex
K. van den Herik

26-01-2011 11:57

.
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 27-01-2011 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.
maarten vd spoel
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-05-2010 21:59
Locatie: Oss

26-01-2011 22:09

rik je hebt gelijk een betaal water is ook wel leuk maar ik wil juist een openbaar water omdat ik dat weer een nieuwe uitdaging vind. en waar ik ook zo nu en dan een weekend kan gaan zitten. ik wil gewoon een leuk water vinden en die dan het hele jaar dor aanpakken
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

29-01-2011 19:38

Wat dacht je van de Moselle? Openbaar, uitdagend en vissen tot ver boven de 30 kg. De kans dat je er 1 vangt van deze gewichten is uiteraard heel klein. 20 kg zitten er wel maar zal waarschijnlijk ook heel veel moeite kosten.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

09-02-2011 10:07

Boekje nachtvissen in Frankrijk aanschaffen. Doornemen voordat je gaat en wat wateren afzoeken en bekijken. En gewoon gaan vissen!

Niemand die meer pioniert en denk dat ze alles op een presenteerblaadje krijgen.

Vind het zelf super als ik een onbekend water vinden, waar mooie vissen blijken te zitten!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-02-2011 18:57

Inderdaad..

Boekje aanschaffen
Locaties uitkiezen
Met google earth eventueel navigatie alvast instellen
Te plekke rondje lopen
Franse vissers zijn vaak behulpzamer dan Nederlandse Boarders, zeker op de wat minder beviste wateren
Gedraag je

Binnen twee dagen geen noemenswaardige actie, pleite..

Next..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie