24-08-2010 12:17
Chris gewoon blijven en posten, zo af en toe komt er wel iets of iemand bovendrijven die de moeite waard is, voor de rest gewoon je bullshitmeter aanhouden, anders blijft dit forum niet de moeite waard als iedereen die echt wat te melden heeft wegblijft.
Christian, een wijs man zei ooit dat cynisme zelfbescherming is, de beste humor ter wereld komt voort uit leed en pijn helaas, ik doe mijn best om niet mijn vader te worden (vroeger was alles beter) maar zo heel soms heb ik wel een verlangen naar de begindagen toen karpervissen nog een soort eredivisie zoetwatervissen was, en niet net zo plat als SBS6 nu.
Ondanks dat ik soms loop te zeiken en amechtig probeer leuk te zijn ben ik ook weer niet dom, ik praat met biologen, lees studies over karperachtigen waar bijna niet doorheen te komen valt, en leer van mensen die echt wat te melden hebben.
Daarom weet ik ook dat soort filmpjes niet zo heel veel waarde hebben, alleen voor dat moment in die situatie, zoals ik al zei, ga vanmiddag vissen en alles zal je alleen maar het tegendeel bewijzen.
Aan de andere kant, een stilstaande hobby is een dode hobby, dus vooruitgang is goed, ik heb alleen moeite met de randverschijnselen.
Ik zal niet zeggen welke maar een paar jaar geleden is een voerbootidee van mij in produktie gegaan en best goed verkocht, (en ook nagemaakt) ik heb toen te maken gehad met het commercieële en op zaterdagmorgen op het serviceuurtje kennis gemaakt met de mainstream moderne karpervisser, ik werd daar al als raar gezien in die winkel, na een parade van mijn collega's werd dat alleen maar erger, er zijn er nog maar weinig die echt vanuit het avontuur aspect gezien visser zijn geworden, het is meer een hype geworden, veel 'vissers' zijn overgehaald door de enthourage van 1000-den euris spullen langs de waterkant en de uitstraling daarvan.
Soms heb ik daar moeite mee, EN DAT IS MIJN PROBLEEM, maar daar komt dus het cynisme vandaan, buiten het feit dat echte humor altijd een beetje pijn doet.
Dus nogmaals, mijn mening, mijn visie, voor de rest ben ik ook maar een klojo.
Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.