UITZETTING SKP NEDERRIJN / LEK 2009 op 5 december

Plaats reactie
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-10-2009 00:11

!UITZETTINGEN 2009 5 DECEMBER!

SKP Nederrijn / Lek afdeling Arnhem e.o. opgestart:
Een ander nieuwtje is dat Pieter Bas van Duuren en Tijmen van der Sande een nieuwe afdeling binnen het SKP Nederrijn / Lek zijn gestart. Net aan de andere kant van de sluis van Driel, dit sluisstuk loopt vanaf de IJsselsplitsing tot aan de sluis bij Driel. Aan die kant lijken ook al een paar project spiegeltjes te zijn opgedoken die wellicht van stuwstuk 1 komen. Dat gaan we nog onderzoeken.
Voor het SKP het ook erg mooi dat wij niet alleen vis kunnen kwijtraken aan de andere stuwstukken, maar er zeker ook vis van het Arnhemse stuwstuk af kunnen zakken. Hopelijk zal het een mooie uitwisseling zijn in de toekomst, waar alle stuwstukken iets aan hebben. Zeer goed nieuws dus.

De contactpersoon voor het SKP Rijn/Driel is Pieter Bas van Duuren. Zijn e-mailadres is: pbvanduuren@gmail.com Ook kunt u informatie krijgen over de uitzettingen en donaties doen bij Tromp hengelsport in Arnhem.

Stuwvakken:
Het project is onderverdeeld in verschillende stuwvakken;
Stuwvak 0: (IJsselsplitsing – Driel)
Stuwvak 1: (Driel - Maurik)
Stuwvak 2: (Maurik-Hagestein)
Stuwvak 3: (Hagestein-Krimpen ad Lek)

Uitzettingen:
De eerste uitzetting van meer dan 100 spiegelkarpers heeft al op 15 december 2007 nabij Ingen plaatsgevonden!
In het najaar van 2008 is er op verschillende locaties uitgezet. Stuwvak 1: (Haven van Wageningen, 131 spiegelkarpers, gem. lengte: 41 cm gem. gewicht: 1525 gram + Rhenen, naast Rijnbrug, 131 spiegelkarpers gem. gewicht: 1890 gram), Stuwvak 2: (boven de stuw van Hagestein 200kg spiegelkarper), Stuwvak 3: (beneden de stuw van Hagestein 30kg spiegelkarper). Het eerste weekend van december 2009 wordt er ruim 700 kg spiegelkarper uitgezet over de verschillende stuwvakken. Dit jaar is de eerste uitzetting op stuwvak 0, wij willen dit jaar minimaal 100kg spiegelkarpers uitzetten en hiervoor hebben wij uw hulp hard nodig.

Uitzettingen 2009:
Stuwvak 0: minimaal 100 kg spiegelkarpers uit Frankrijk
Stuwvak 1: minimaal 500 kg spiegelkarpers uit Frankrijk
Stuwvak 2: minimaal 120 kg spiegelkarpers uit Frankrijk
Stuwvak 3: nog onbekend

Monitoring:
Om te kunnen bezien of de uitzettingen het gewenste effect bereiken, is besloten om het project volledig te monitoren. Hiertoe wordt van alle spiegelkarpers een foto van zowel de linker- als rechterflank gemaakt en worden de lengte en het gewicht bepaald. Zoals u wellicht weet, zijn de tekeningen van een spiegelkarper vrijwel uniek. Hierdoor is het heel goed mogelijk de vis weer terug te herkennen.

Kosten project:
De kosten van het totale project voor de komende 5 jaar, zijn begroot op ongeveer € 31.500 Uiteraard kan de commissie “SKP Nederrijn&Lek dit totale bedrag niet zelf betalen. Daarvoor is de commissie op zoek naar sponsoren.

Adoptieplan:
Ook u kunt een bijdrage leveren door één of meerdere karpers te adopteren. Indien u een spiegelkarper adopteert, ontvangt u een foto. Zodra er een terug vangstmelding van uw vis komt, wordt u daarvan in kennis gesteld. Het adopteren van een spiegelkarper kost € 10. Het bedrag dient voor de uitzetting voldaan te worden.

!SPOED ADOPTANTEN!
De kosten van de uitzettingen dit jaar zijn geraamd op 3.600 euro waarvoor wij nog op zoek zijn naar adoptanten, we komen vooralsnog geld tekort. Hopelijk willen jullie dit jaar weer een aantal vissen adopteren. De foto's krijgen jullie zo snel mogelijk na de uitzetting.

Als je dit jaar weer wilt helpen het project tot een succes te maken zouden jullie dat dan a.u.b. zo spoedig mogelijk willen overmaken. Dat zou super zijn omdat we dan een goed inzicht hebben in hoeveel kilo we kunnen bestellen.

Hieronder staan de gegevens.. maak er wat van!!
Postbank: 1708236 t.n.v. SKP Rijn/Lek te Veenendaal o.v.v. stuwvak naar keuze (bijvoorbeeld stuwvak 1) plus je naam.

Contant:
Stel dat je niet wilt overmaken maar contant geld wilt geven tijdens de uitzetting, wil je dit dan ook even in een email aangeven hoeveel karpers je wilt adopteren. Ook dit weer om inzicht te houden op de financiën en hoeveel kilo we kunnen bestellen! Laat het me dus a.u.b. even weten!! Alvast mega bedankt voor jullie bijdragen!

!SPOED VRIJWILLIGERS!
Ook zijn wij voor dit najaar op zoek naar vrijwilligers die mee willen helpen bij de uitzettingen, voor meer informatie over de uitzettingen en het aanmelden als vrijwilliger kan je contact opnemen met een van de contactpersonen.

INFORMATIE:
Informatie en adoptieformulieren kunnen jullie krijgen via:
Stuwvak 0 (IJsselsplitsing - Driel): Pieter Bas van Duuren, e-mail: pbvanduuren@gmail.com
Stuwvak 1 (Driel - Maurik): Bertil Wielink, e-mail: Bertil@karperwereld.nl
Stuwvak 2 (Maurik - Hagestein): Peter Bos, e-mail: peterenpatricia26@kpnplanet.nl
Stuwvak 3 (Hagestein – Krimpen): Kees Verheij, e-mail: clverheij@hetnet.nl

Of je kan de website bezoeken van het Centraal Overleg Spiegelkarperprojecten: http://www.spiegelkarperprojecten.nl

Met vriendelijke groeten,

SKP Nederrijn / Lek
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-10-2009 05:49

Heb nu twee jaar foto's mogen maken bij verschillende uitzettingen aan de Lek. Wat indrukken die genoeg zeggen.

Groet,
Peter

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-10-2009 09:09

De uitzettingen zijn altijd een hele happening. Gelukkig zijn er karpervissers genoeg die een handje willen uitsteken!

En gelukkig willen de meeste ook wel een paar vissen adopteren. Maar dat is natuurlijk nooit genoeg.. dus woon je in de buurt van de Nederrijn of Lek (Arnhem, Ede, de Betuwe, Veenendaal, Rhenen, Vianen etc. etc. ) neem dan even contact op met 1 van de contactpersonen.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-10-2009 21:31

Hopelijk krijgen we nog wat steun van de IJsselvissers die solidair willen zijn en nu al de vruchten plukken van het SKP IJssel?

In ieder geval zoekt stuvak 0 nog naar vrijwilligers bij het uitzetten (en uiteraard nog naar fondsen)!

Er is nog weinig response van vissers uit Arnhem e.o. wat op zijn minst raar is aangezien er velen aanwezig zijn op dit forum.

Karpervissers uit Arnhem, Velp, Oosterbeek, Driel, Westervoort etc. wij hebben dringend uw hulp nodig!

Groeten,

Pieter Bas van Duuren
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

28-10-2009 21:40

knappe kerel...
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-10-2009 21:55

Ik dacht al die ken ik.....mooie vis!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

28-10-2009 22:43

Ik hoop maar dat het dan het laatste weekend van november wordt. Zaterdag 5 december zou erg slecht uitkomen... Het zal niet de eerste keer zijn dat het donker wordt tijdens het fotograferen en dat zou Sint niet zo leuk vinden.

In principe wil ik bij stuw 1 meehelpen, maar indien nodig kan ik ook naar stuw 0 fietsen

< wat een oude avatar zeg
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

28-10-2009 23:35

Over de exacte datum krijgen we van Bertil binnenkort het verlossende antwoord.

Dank voor het aanbod voor stuvak 0, ik ga het met Bertil overleggen. Ik hoop dat we nog wat response krijgen uit Arnhem e.o. want het blijft vooralsnog erg stil. Kom op jongens we hebben jullie hulp nodig!

Donaties en vrijwilligers gezocht!

Pieter Bas
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-10-2009 13:41

Halloa,

De uitzetting zal voor 99% zeker op 5 december plaatsvinden.. en als het even meezit gewoon 's morgens.. we zitten niet zo hoog in Nederland hé.. en dit jaar worden de grote bestellingen zaterdag geleverd en de kleinere de week erna als ik het goed begrepen heb.

Jeroen, wacht nog maar even om te kijken hoeveel vrijwilligers bij ons op stuw 1 willen komen helpen, al zijn dat er meestal meer dan genoeg.

Ik denk ook wel dat er in Arnhem animo genoeg is.. alleen je moet er zelf achteraan Pieter-Bas. Komt goed! Geduld is en blijft een schone zaak :wink:
Zoals ik al eerder zei.. spreek Sjoob Kobus en Johny Teunissen van de regio IJsselstreek eens aan, zodat die wellicht wat kunnen doen op de regiomeetings waar zeer veel mensen uit Arnhem en er vlak omheen komen.

Verder zelf actief mensen benaderen werkt het beste.

Doe je best dan komt het wel goed!

Gr.
Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

30-10-2009 20:47

Mensen die vragen hebben, meer informatie wensen, willen adopteren, zich willen aanmelden om te helpen met uitzetten enz. kunnen elke zaterdag terecht bij Tromp Hengelsport in Arnhem. Ik werk daar tussen 10:00 en 17:00 en dan kan je met al je zaken bij me terecht. Een mail naar mij of PieterBas mag natuurlijk ook altijd.
En mocht je op 5 dec. nog geen plannen hebben kom dan gewoon helpen. Het is altijd ontzettend gezellig! Je leert veel vissers kennen, er wordt veel informatie uitgewisseld enz. We kunnen je hulp goed gebruiken! Als je ons wilt helpen stuur een mail of kom langs bij Tromp!

Gr, Tijmen! 8)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2009 21:14

Vissen op karper is al jaren een hobby voor velen. Karper uitzetting ter willen van een spiegelkarperproject is ook al jaren een hobby van me. Maak je dit een keer mee dan ben je echt verkocht dit karpervirus kan gelukkig geen kwaad. Wil je spreken van een duurzaam bestand dan is dit zeker op een rivier als de Lek van toepassing. Waarom nog maar een rivier als de Rhone om te vissen als op een rivier al Lek of de Waal hetzelfde mogelijk is?? Steun de mannen die voor jou je nek uitsteken. Op tal van plaatsen in ons land lopen dergelijke projecten niet voor de mannen die hun ziel en zaligheid er in gooien maar wel voor jouw.



Afbeelding

Hier voor de verandering een foto van een uitzetting die vorig jaar in Helmond aan de Zuid Willemsvaart plaats vond.

Peter
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

31-10-2009 22:31

Bedankt voor je steun Peter! :D Het gaat de goede kant op! Maar we kunnen nog steeds een aantal sponsors gebruiken om dit jaar tot een succes te maken!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

03-11-2009 16:05

Bedankt Peter,

Ik deel jouw mening volkomen, uiteindelijk zorgen deze projecten er voor dat iedereen hier later de vruchten van plukt. Van de Friese meren, grote rivieren, randmeren etc. al deze wateren worden omgetoverd tot prachtig karperwater.

Ik denk dat je dan eigenlijk best mag verwachten dat iedereen hier solidair mee is en een bijdrage levert aan een van de vele projecten.

Elk beetje helpt, elk tientje is een vis!

We kunnen de hulp echt heel erg goed gebruiken op alle stuwvakken en op alle projecten! Vergeet niet dat het meeste geld van donaties komt, de rest van sponsoren, federaties en verenigingen.

Kijk gerust op http://www.spiegelkarperprojecten.nl om te kijken waar het dichtsbijzijnde project is. Schrijf de coördinator aan en vraag hoe je kunt bijdragen. Niet alleen financieel maar ook met de handen uit de mouwen te steken en meehelpen uiztetten.

Arnhem en omgeving, er is nog verdomd weinig response en we hebben jullie hulp heel erg hard nodig.

Groeten,

Pieter Bas van Duuren
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

13-11-2009 18:01

Angeren, Heteren, Arnhem, Oosterbeek, Driel, Huissen, Velp, Westervoort, Rheden, Elst, Duiven en omgeving,

Het team van SKP Nederrijn / Lek stuwvak 0 wacht nog steeds op donaties.

Voor de uitzetting van 100 kg spiegelkarpers bij de stuw van Driel op 5 december a.s. hebben wij 510 euro nodig. Hiervoor komen wij nog ruim te kort.

Van alle donaties die nu binnen zijn komt het merendeel van de Federatie, Hengelsport Tromp en een aantal bekenden (hopelijk komt er nog een sponsor bij "Viper voerboten" uit Groningen)!! De rest minder dan 10% komt van adoptanten uit Arnhem en omgeving.

Deze vissen zullen zich verplaatsen binnen (minimaal) in een straal van 20 km. Waarschijnlijk zullen een aantal vissen de bovenloop van de IJssel opzoeken maar zeker ook richting het Pannerdensch Kanaal trekken.

Velen van jullie zullen hier later zeker de vruchten van plukken. Het verbaast mij persoonlijk hoe weinig mensen hier echter een bijdrage aan willen leveren. Zeker als je voor 10 euro al een mooie spiegel kan adopteren. Zet dit af tegen de bedragen die een gemiddelde karpervisser uitgeeft aan vismateriaal en aas, dan is dit een schijntje.

Het adopteren is heel makkelijk, je kunt het geld overmaken naar de rekening van het SKP of even bij Tromp hengelsport binnenlopen en daar jouw donatie achterlaten. Ook kan je komen helpen tijdens de uitzetting en ter plekke een vis adopteren! Laat dit wel even weten via pbvanduuren@gmail.com, dan stuur ik direct meer informatie op over het project.

Verder begrijpen wij het heel goed dat velen het op dit moment financieel niet heel ruim hebben, crisis, feestdagen etc. Je hoeft echter niet te doneren om mee te kunnen helpen tijdens de uitzetting. Ook mensen die geen donatie leveren zijn hier meer dan welkom.

Wel hopen wij op nog wat meer betrokkenheid uit de regio, die is tot op heden verbazingwekkend laag te noemen.

Wel wil ik alle betrokken die wel al hebben gedoneerd even in het zonnetje zetten, dank jullie wel. Verspreid het woord en help ons meer donaties en vrijwilligers te regelen voor de uitzetting zaterdag 5 december 2009 om 11:00 bij de sluis bij Driel.

Bij voorbaat dank,

Pieter Bas van Duuren, Tijmen van der Sande, Chris Bos, Remco Berendsen,

SKP Nederrijn / Lek, stuwvak 0, IJsselsplitsing t/m Driel
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

13-11-2009 19:02

Hoe zit het met de visrechthebbende hengelsportverenigingen langs dit gedeelte van de nederrijn? Deze ontbreken nog bij de genoemde deelnemers.

Op de andere stuwstukken zien steeds meer HSV's in dat een evenwichtige visstand op de rivier ook in hun belang is. Doordat naastgelegen hengelsportverenigingen ook bijdragen is het argument 'ze zemmen toch weg' meteen van de baan.

Als lid verwacht ik dat er iets gedaan wordt met mijn contributie aan de betreffende HSV's. Het uitzetten van pootvis is daar een voorbeeld van. Het is heel mooi dat particulieren bijdragen aan dit project, maar in principe vind ik dat de HSV's en federaties het grootste aandeel zouden moeten hebben in het onderhoud en herstel van de visstand. Daar betaal je immers je bijdragen voor bij de aanschaf van een VISpas.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

13-11-2009 20:39

Beste Jeroen,

Dank voor jouw zinvolle inbreng. Wij zijn in initieel contact met de HSV’s (hengelsportverenigingen) uit de regio, er blijkt wel enige interesse maar meer uit beleefdheid. Dit weekend ontvangen ze een brief van het project met het verzoek om een bijdrage.

Maar wederom ook hierbij hebben wij hulp nodig, karpervissende leden van deze HSV’s zouden het verenigingsbestuur moeten kunnen overtuigen mee te doen als sponsor van het project!

Het is niet zo dat je zomaar kan denken, “ik betaal al mee aan de vispas dus het is mijn verantwoordelijkheid niet”. Dat is al veel te lang gebeurd en daardoor is ons (openbaar) viswater lang niet zo aantrekkelijk als in andere Europese landen. Ik zie dit ook een beetje als verschuilen en verantwoordelijkheid afschuiven. Wij proberen met een kleine groep vrijwilligers het project op te zetten binnen een kort tijdsbestek. Echter met twee tot vier man redden we het niet om alles alleen te organiseren.

Jeroen, ik ga er van uit dat je ons met inzet wilt meehelpen i.p.v. financieel?

Dit jaar staat er een kleine uitzetting gepland van 100 kg, waar wij nog ruim geld te kort voor komen. Hopelijk hebben we volgend jaar meer fondsen en kunnen we (ook) op een andere locatie uitzetten.

Verandering begint bij jezelf, dus neem je verantwoordelijkheid en schrijf of bel jouw eigen HSV en vraag als lid om steun van de HSV aan ons project. Verder redden we het ook met bijdragen van deze HSV’s niet, buiten sponsoren en de bijdrage van de Federatie hebben we nu eenmaal fondsen nodig van karpervissers.

Ik denk dat velen zich ook verkijken op de bedragen die via de verenigingen of Federaties beschikbaar worden gesteld. Wie inzage wil in onze financiering kan een mail sturen naar: pbvanduuren@gmail.com Hieruit blijkt hoezeer wij afhankelijk zijn van donaties van karpervissers.

Jeroen, ik verwacht een mail van jou op pbvanduuren@gmail.com dan stuur ik je ons kasboek en heb je inzage in alle bijdragen! Verder hoop ik alleen maar dat je vervolgens woord bij daad voegt en contact opneemt met jouw eigen HSV?

Verder plukken straks wel alle karpervissers langs de Nederrijn / Lek hier de vruchten van, echter hoeveel mensen hebben zich hier uiteindelijk dan voor ingezet. Vandaar dat de grote groep zich, in mijn ogen, zeker wel solidairder kan opstellen en wel een bijdrage zou moeten doen. Neem allen ook contact op met de eigen HSV om hen te overtuigen van de noodzaak het SKP te steunen.

Want met de mentaliteit, “ach, ik betaal er al voor” redden we het als karpervissers niet. Het laat juist weer zien hoe weinig mensen uiteindelijk bereid zijn zich in te zetten voor de karpervisserij!

Ik hoop dat anderen het voorbeeld van Jeroen niet volgen. Of beter gezegd, ik hoop dat Jeroen een bijdrage aan het project levert, het zijnde financieel of met inzet! Daarna hoop ik gaarne dat iedereen het voorbeeld van Jeroen volgt!!!!!


Bij voorbaat dank,

Pieter Bas van Duuren, Tijmen van der Sande, Chris Bos, Remco Berendsen,

SKP Nederrijn / Lek, stuwvak 0, IJsselsplitsing t/m Driel
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-11-2009 21:29

Zo, effe 10 euro voor de mannen die hun nek voor ons uitsteken overgemaakt.

Groet,
Peter
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

13-11-2009 22:49

Dank je wel Peter, dat is weer een hart onder onze riem en een duwtje in onze rug!

Ik hoop dat nog een aantal mensen jouw voorbeeld volgen?

Wederom herhaal ik dat alle hulp welkom is, een bijdrage/adoptie, de eigen HSV bellen/schrijven, meehelpen uitzetten of gewoon even langskomen op 5 december bij de stuw bij Driel. Er wordt uitgezet in de draaikom bij het pondje aan de kant van Oosterbeek en we verzamelen om 11:00 uur! Je mag ook een bakkie warme koffie of chocolademelk meenemen....!!???

Informatie over de uitzettingen op de andere stuwvakken 1 +2 kan Bertil het beste geven.

Jeroen, hoe het er nu naar uitziet ben je zeer welkom bij ons, we kunnen nog wel wat handen gebruiken. Maar ik wil niemand wegkapen bij stuwvak 1 of 2. Daar is alle hulp ook hard nodig!

Gr,

Pieter Bas
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

14-11-2009 11:02

'Mijn' hsv; www.HSVdeBaars.nl doet al mee.(stuwstuk 1)

Er zijn nog een aantal hsv's stroomopwaarts (waar ik overigens geen lid van ben) die nog niet bijdragen. Daar zijn ongetwijfeld andere karpervissers die zich kunnen laten horen?

Mijn bijdrage kun je op meerdere gebieden tegemoet zien ;-)

Jeroen

PS Door lid te worden van meerdere verenigingen die meedoen aan het SKP, draag je niet alleen -indirect- financiëel bij, maar mag je ook op meer stukken vissen. Dit neemt niet weg, dat er nu directe bijdragen nodig zijn...
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

15-11-2009 21:50

Pb je hebt een pb ,grt hans!
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

16-11-2009 16:24

Hans,

Je krijgt morgen een antwoord op jouw PB!

Jeroen,

Dank, weet wel dat je al actief meehelpt. We gaan kijken wat er uit het contact met de verenigingen gaat komen. Daarbij een oproep aan leden van een Hengelsport Vereniging in Arnhem of Oosterbeek, een belletje of e-mail naar de voorzitter met het verzoek om een bijdrage te leveren aan het SKP doet wonderen! Ik denk echter niet dat dit over een nacht ijs zal gaan, en het is dan ook maar afwachten hoeveel zij uiteindelijk beschikbaar stellen.

Vandaar dat we dit jaar een relatief kleine uitzetting doen, en hopelijk kunnen we volgend jaar wat meer uitzetten met behulp van fondsen van de verenigingen.

Vooralsnog hebben we nu nog steeds een aantal donaties nodig om het dit jaar klaar te spelen!

Pieter Bas van Duuren

SKP Nederrijn / Lek stuwvak 0, IJsselplitsing - Driel
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

30-11-2009 19:09

Dag heren,

Het is bijna zover en vol verwachting klopt ons hart. Over een ruime week kunnen we een boel mooie spiegelkarpers uitzetten op de Rijn bij Driel/Oosterbeek.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp en eventuele financiële bijdrage ook aan onze sponsoren, Tromp Hengelsport uit Arnhem en Viper voerboten uit Groningen.

Voor nu is het belangrijk dat iedereen weet wanneer we op welke plek moeten zijn en dat iedereen een beeld krijgt bij wat er van hem of haar wordt verwacht.

Waar & Wanneer:
Om 12:00 uur op 05 december 2009 op de parkeerplaats het pondje tussen Oosterbeek en Driel bij de stuw bij Driel aan de kant van Oosterbeek.

Zie: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=18>

We verzamelen op de parkeerplaats waar Tijmen en Chris klaar staan.

Remco Berendsen gaat al vroeg naar Rhenen waar de vissen worden afgeleverd, hij neemt 100 kg K2 spiegels mee. We verwachten hem om 13:00.
Hiervoor moeten we met zijn allen alles opbouwen en hiervoor hebben we nog wel wat materialen en hulp nodig.

We hebben:

- Vervoer voor de vissen (auto plus 1000 liter tank)(Remco)
- Een zwembadje (Tijmen)
- Een fotobak (Tijmen)
- Emmers (Richard van der Zand)
- Weegschaal, weegzak en statief (Remco)
- Etiketten (Tijmen)

Wat hebben we nog nodig:

- VRIJWILLIGERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- fotograaf met goede digitale camera (+reserve) en voldoende geheugenkaarten, batterijen om 320 foto's op te slaan!
- 4 vis paraplu's (als het regent kan de fotograaf van onder de paraplu fotograferen, ook de fotobak kan dan worden afgedekt)
- koffie, warme chocolademelk, thee etc...
- vuilniszakken
- meetlint
- schepnet
- 3 zwarte stiften
- tafeltje + stoel
- stoeltjes strechers voor het uitrusten met een bakkie leut....
- laptop verwerken gegevens meting in EXCEL bestand + voor het opslaan van een back up van de foto's / liefst met cd brander.
- twee extra emmers (voor verversen water 1000 liter tank en zwembadje)

Mochten jullie voor een van de bovenstaande zaken kunnen zorgen geef dit dan zo snel mogelijk door aan Tijmen.

Ik wil iedereen vragen om te komen helpen, we hebben echt nog een stel handen nodig, meld je wel even aan bij mij of Tijmen!!!

Ik ben er dit jaar niet bij, aangezien ik in Guatemala woon. Tijmen neemt het roer nu over en ik wil jullie vragen om met hem contact op te nemen of jullie komen helpen en of jullie iets kunnen meenemen. Geef het ook even door als je niet kan komen, dan kunnen we hier rekening mee houden!

Tijmen van der Sande / tijmenvandersande@planet.nl / 06-38211954

Tijmen zal een indeling maken en iedereen een taak toewijzen, we hebben scheppers,

Mvg,

Pieter Bas van Duuren, Tijmen van der Sande & Remco Berendsen

SKP Nederrijn / Lek stuwvak 0, IJsselsplitsing - Driel
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-12-2009 18:33

Spiegelaars veel succes morgen met de uitzetting aan de Lek. Mijn foto apparatuur, labtop en tent om het spul droog te houden als het moet staat klaar.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

04-12-2009 19:15

Morgen onze dierbare vriendjes uitzetten in oosterbeek!

Hoop niet dat door het slechte weer op komst ineens mensen niet komen!

Maar wij zijn echte mannen toch.. :wink: tot morgen!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

04-12-2009 20:56

Dag heren,

Morgen is het zover, dan gaan we eindelijk de vissen uitzetten.

De vissen zullen iets vroeger worden afgeleverd, dus wij hopen dat jullie ook iets vroeger willen komen helpen.

We verzamelen om 11:30 op de parkeerplaats het pondje tussen Oosterbeek en Driel bij de stuw bij Driel aan de kant van Oosterbeek.

Zie: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=18

Het weer is ons hopelijk goed gezind, redelijk wat wind maar temperaturen tussen de 6 en 9 graden. Wel is er kans op een buitje, neem dus vooral een regenjas mee of extra visparaplu met banksticks!

Voor meer informatie neem dan vooral contact op met:

Tijmen van der Sande / tijmenvandersande@planet.nl / 06-38211954

Mvg.

Pieter Bas van Duuren, Tijmen van der Sande & Remco Berendsen

SKP Nederrijn / Lek stuwvak 0, IJsselsplitsing - Driel
Plaats reactie