zoete bollen
- theo kievits
hallo
graag wilde ik weten met wat voor zoete boilie jullie vissen
het gaat mij niet om het merk boilie maar om de smaak
bv ananas, aardbei
waar gaat de voorkeur naar uit
ik hoor het wel
gr theo
graag wilde ik weten met wat voor zoete boilie jullie vissen
het gaat mij niet om het merk boilie maar om de smaak
bv ananas, aardbei
waar gaat de voorkeur naar uit
ik hoor het wel
gr theo
- Ger Milius
- Contacteer:
Vismeel aardbei.
birdfood marsepein.
birdfood marsepein.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
- Henk ter Maat
Je zou kunnen kiezen voor fruitsoorten met een hoog Brixgehalte..
Is in ieder geval al minder 'tegennatuurlijk'
Is in ieder geval al minder 'tegennatuurlijk'
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
weinig brixies in een fles aambeien flavour toch Henk? Of misschien toch aanmaken met druivensap? MVG
Klaas
Klaas
- mitsz van der kamp
- Contacteer:
Strawberry Spice
mijnzus, hapert weer...... Ik zou beginnen met ingrediënten die van zich zelf zoet zijn, flavours enzo die mag iedereen wel houden, die ene die werkt voegt mij niets toe.
uipoeder
uipoeder
- mitsz van der kamp
- Contacteer:
uipoeder is goed
- chris koekoek
- Contacteer:
gaat het zich hier om de "smaak" of de "geur" want daar zit wel duidelijk verschil in(vaak gemaakte fout)!
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
http://www.wf-baits.nl
- theo kievits
hallo chris
het gaat om de geur van de bol
ik wil er zelf een maken maar met een
zoete fruit smaak
en klaas veel plezier met je aambeien zalf
gr theo
het gaat om de geur van de bol
ik wil er zelf een maken maar met een
zoete fruit smaak
en klaas veel plezier met je aambeien zalf
gr theo
- Rene Schouten
De Aardbei/Peach/Ananas/Banaan/Butterscotch/Scopex/Caramel/Cocos/Cranberry/Framboos/Honing/Kers/Kiwi/Maple/Mixedfruit/
Passievrucht/Pistache/Toffee/TuttiFrutti/Vanille/Mais/Blackberry mix is legendarisch.
Zelf kies ik voor de Coffeecream/Whiskey.
Passievrucht/Pistache/Toffee/TuttiFrutti/Vanille/Mais/Blackberry mix is legendarisch.
Zelf kies ik voor de Coffeecream/Whiskey.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
There will be ATTITUDE.
- theo kievits
rene, bedankt voor je reaktie
gr theo
gr theo
Waarom moet een bol nu weer ruiken? Terwijl een karper niet kan ruiken?
Pas echt kut wordt het
http://www.turbogist.nl/index.php?useri ... ctid=19526
Pas echt kut wordt het
http://www.turbogist.nl/index.php?useri ... ctid=19526
- Ger Milius
- Contacteer:
okee Klaas ,, smaken"
zo beter?
zo beter?
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
- theo kievits
klaas als een karper niks ruikt
hoe vindt hij dan zijn eten
smaak doet er volgens mij dan pas toe
dus eerst geur dan smaak
of heb je een andere mening
gr theo
hoe vindt hij dan zijn eten
smaak doet er volgens mij dan pas toe
dus eerst geur dan smaak
of heb je een andere mening
gr theo
- Douwe Bijlsma
Door de omgeving te proeven, simpeler kunnen wij het niet maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
- James warner
Inderdaad Douwe
Neem nou een kom met water en limonadesiroop. Stop je neus erin en ruik....ik denk dat je vrij weinig ruikt. Proef het daarna eens....voilaaa!
boven de bak met limonade kun je de geur ook ruiken, alleen het is de kunst dat het onder water net zo lekker smaakt als dat het ruikt.
En laten de meeste flavours dit nou net niet doen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Dus topicstarter.....elke zoete flavour is gewoon goed in een boilie. Als het maar ook zoet smaakt.
Neem nou een kom met water en limonadesiroop. Stop je neus erin en ruik....ik denk dat je vrij weinig ruikt. Proef het daarna eens....voilaaa!
boven de bak met limonade kun je de geur ook ruiken, alleen het is de kunst dat het onder water net zo lekker smaakt als dat het ruikt.
En laten de meeste flavours dit nou net niet doen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Dus topicstarter.....elke zoete flavour is gewoon goed in een boilie. Als het maar ook zoet smaakt.
ONDER WELK SCHRIFT????
Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
- mitsz van der kamp
- Contacteer:
jij durft. ik vind er nogal veel verschil tussen...
- James warner
Ik doe als beginner een riskante uitspraak, ik weet het het is een beetje simpelle logica
als je me weet te verbeteren zie ik dat graag hoor.
als je me weet te verbeteren zie ik dat graag hoor.
ONDER WELK SCHRIFT????
- Maik van de Camp
Door zijn omgeving te proeven? Dat is voor mij iets nieuws. Dus een karper zwemt de hele dag als een walvishaai met zijn bek open?
Carpe Diem...!
- Douwe Bijlsma
Hmmmm misschien wel, maar hij heeft papillen over heel zijn lichaam en aangezien daar water langs komt kan hj behoorlijk precies de omgeving "waar nemen".
Bovendien is iets wat nieuw voor je is niet per definitie niet waar.
Bovendien is iets wat nieuw voor je is niet per definitie niet waar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Voor een beginner help je een ander lekker op weg zeg. Van zo ongeveer elke flavour moet de gore smaak verbloemd worden dmv een zoetstof....
Van de 1000 en soorten "karpervissersvang" flavours zijn er een enkele werkzaam. Vaak dan nog omdat de oplosmiddelen een bepaald singnaalfunctie krijgen.
Ik ben er van overtuigd geraakt dat in elk geval in mijn visserij en voor mij geldt: ondanks aanwezigheid van flavours en in een zeer enkele situatie dankzij een flavour. Top 100 allertijden op nr1 pistache welke gebruikt werd in de kletsmajoors. Inmiddels is het product vernieuwd zodat deze nu compleet waardeloos is geworden. Uit zwijndrecht de flavour om afval van olien, vissen, dierlijke vetten en visafval en plantentroep te smelten en doen en daarna naar boter te laten ruiken en smaken.
Maar ga gerust zo door.
- James warner
James warner schreef:Dus topicstarter.....elke zoete flavour is gewoon goed in een boilie. Als het maar ook zoet smaakt.
K van den Herik......ik bedoel toch ook dat elke flavour goed is......als het ook maar goed SMAAKT. En die bestaan echt wel. Ik bedoel dan ook flavours uit de levensmiddellenindustrie.
Ik bedoel echt niet letterlijk dat ELKE flavour goed is.
James warner schreef:En laten de meeste flavours dit nou net niet doen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
En hier bedoelde ik dus ook al mee dat de meeste flavours echt niet smaken waarnaar ze ruiken.
Dus als ik de topicstarter ermee wil vertellen dat smaak belangrijker is dan het geurtje die er vanaf komt ben ik niet goed bezig?
ONDER WELK SCHRIFT????
wees dan duidelijk hahahaha
spraakverwarring top 10 in de karpervisserij
- karper ruikt
- flavour komt uit potje bij hengelsportwinkelier vandaan
Gekke is trouwens dat veel smaakstoffen vanuit met name de voedingsindustrie bijna nergens naar ruiken...
spraakverwarring top 10 in de karpervisserij
- karper ruikt
- flavour komt uit potje bij hengelsportwinkelier vandaan
Gekke is trouwens dat veel smaakstoffen vanuit met name de voedingsindustrie bijna nergens naar ruiken...
- James warner
Ja ik zit met een griepje thuis....ik probeer me wel te mengen in een onderwerp met mn warhoofd, maar echt duidelijker word het er niet van
ONDER WELK SCHRIFT????
-
Een karper heeft niet alleen smaakpapillen om waar te nemen. Door zijn neus, een soort u buis, stroomt constant water. Een vernuftig systeem dat als er deeltjes doorheen komen die hem kunnen prikkelen gaat er een sein naar zijn oilfactory systeem. Een karper vind op meerdere manieren zijn voedsel. Een karper is gevoelig voor prikkels en het zit heel knap in elkaar.
Met de zij lijn kan hij ook prikkels ontvangen. In de wetenschap wordt de zijlijn ook wel six sense genoemd.
Door deze zijlijn kan hij in het donker navigeren, schrikken en nergens tegenaan botsen.....wonderlijk de natuur.
Zoet/flavours of andere ingredienten, het is belangrijk te weten welke ze het meeste preferen, waarom sommige boilies net dat beetje meer op de kant brengen of net die bonus vis.
gr Chris.
Met de zij lijn kan hij ook prikkels ontvangen. In de wetenschap wordt de zijlijn ook wel six sense genoemd.
Door deze zijlijn kan hij in het donker navigeren, schrikken en nergens tegenaan botsen.....wonderlijk de natuur.
Zoet/flavours of andere ingredienten, het is belangrijk te weten welke ze het meeste preferen, waarom sommige boilies net dat beetje meer op de kant brengen of net die bonus vis.
gr Chris.