Vissen in Breda

Robster Zegers
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2008 14:10

12-03-2008 14:26

Hallo,

binnenkort wil ik een paar dagen gaan karpervissen in mijn woonplaats Breda.
Vroeger viste ik altijd in de regio Eindhoven (daar kom ik vandaan) op vijvers.

Ik woon nu inmiddels 8 jaar in Breda en ik heb de laatste 8 jaar alleen nog een beetje met het pennetje rondgelopen. Ik kan hier eigenlijk niet echt iets vinden. Ik heb ook 1 nacht op de Kuil in Prinsenbeek gezeten.

Weet iemand een leuke plek in (of rondom) Breda waar met relatieve methode karper te vangen is. Ik ben op zoek naar een leuke vijver.

Ik wil wel een plek waar ook grotere (20+) aanwezig zijn..... :D

Wie heeft er een idee.
Ik ken eigenlijk maar 2 vijvers in de regio :
1 is de Kuil: vorige keer geblankt...... en volgens mij nu blauwalg
2 is een vijver bij terheijden, maar hier weer ik helemaal niets van. Jullie misschien?

ik ben dus niet op zoek naar een stek, maar naar een locatie.
Heeft iemand al ooit op de emerput gezeten? Mag/ kan je daar vissen.

Gr
Rob
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

13-03-2008 10:25

Rob, neem aan dat je een vergunning hebt van de Baronische Hengelaars? Daarin staat dat vissen in de emerput tot nader orde 'ten strengste verboden is'. Plas ligt ook helemaal vol met buizen voor (ik denk) zandwinning. Of er vis op zit durf ik niet te zeggen.

Wat betreft de Kuil, hier zat idd enkele jaren geleden blauwalg op. Volgens mij allang niet meer actueel. Je kunt daar best vissen. Niet echt super makkelijk maar zit zeker de nodige karper op.

Verder heb je natuurlijk heet een en ander aan kanalen en rivieren in de buurt lopen. Probeer het daar anders eens.
Robster Zegers
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2008 14:10

13-03-2008 14:22

Hey Peter,

bedankt voor je reactie.
Ik ben zelf niet zo'n kanalen en rivierenvisser.
Ik ben dus meer op zoek naar een put.

Op de site van De baroniese hengelsportvereniging dacht ik te zien dat er nu blauwalg is op de Kuil.

Daarnaast leek het op de viskaarten dat een deel van de Asterd en een deel van de Emer is vrijgegeven...

Iemand toevallig meer info over de emer, de plas bij terheijden?
Gr
Rob
Gebruikersavatar
bas van der kloot
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-07-2007 16:47
Locatie: zundert

13-03-2008 17:39

rob, je zal ook eens langs de bhc kunnen gaan omdat je ook wel een watertje wilt met 20+ zullen hun ook wel wat aan te raden hebben en met de baroniese hengelaars mag je op best wat watertjes vissen hier in de buurt.

bas
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

16-03-2008 09:21

Robster Zegers schreef:Hey Peter,

bedankt voor je reactie.
Ik ben zelf niet zo'n kanalen en rivierenvisser.
Ik ben dus meer op zoek naar een put.

Op de site van De baroniese hengelsportvereniging dacht ik te zien dat er nu blauwalg is op de Kuil.

Daarnaast leek het op de viskaarten dat een deel van de Asterd en een deel van de Emer is vrijgegeven...

Iemand toevallig meer info over de emer, de plas bij terheijden?
Gr
Rob


ik ben er wezen kijken
maar daar werd mij verteld dat er veel snoek in zit maar weinig karper

succes
Robster Zegers
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2008 14:10

16-03-2008 13:49

dat schiet dan ook niet erg op ;-)

Ik heb nogeens goed op de waterkaart van DBH gekeken en daar lijkt aangegeven te worden dat het voorste deel van de asterd en het achterste deel van de Emer Viswater van DHB is...

Ik sluit me wel bij je aan Peter dat ik me afvraag HOE je er kan gaan zitten..

Daarnaast vraag ik me af wat het algemene visbestand van beide is....

Iemand ervaringen, ideeën?
Roel Korteweg
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: Sliedrecht

02-04-2008 16:59

Welke plas bedoelen jullie met de emer?
is dat die plas onder het markkanaal 3 km rechts van Terheijden?
weet iemand of je op de plas tussen terheijden en wagenberg mag vissen?

Groeten Roel
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-04-2008 06:22

Je kan in het markdal gaan. Schitterend plek om te vissen.

Ik woon ook in Breda, en na 2 jaar afwezigheid van mijn kant omdat het markdal helemaal opnieuw ingericht werd, ga ik dit jaar zeker weer veel dagen daar zitten.

De Mark zit vol met vis. Ook grote karper, ik durf zelfs te beweren dat er 40tigers zitten.

Zelf vis ik ook regelmatig in de singels, ook daar zitten grote jongens.

In Breda heb je geen fatsoenlijke visvijvers. Of je mag er niet vissen, of er zit niks of de kleine schubjes springen van ellende de kant op.

Dus mijn advies, voor korte sessies lekker in de singels (als je net zoals ik daar woont) , en voor de lange sessies ergens in het markdal.

Misschien tot binnenkort, :-).
Zit hier wel vis?
Robster Zegers
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2008 14:10

21-04-2008 10:23

Roel Korteweg schreef:Welke plas bedoelen jullie met de emer?
is dat die plas onder het markkanaal 3 km rechts van Terheijden?
weet iemand of je op de plas tussen terheijden en wagenberg mag vissen?

Groeten Roel


Roel wat is rechts? :D Ik denk dat je bedoelt tegen de snelweg aan, dat is volgens mij de vliet. Ik weet daar verder ook niets van. De emer ligt bij de Donk. Tegen het kartcentrum.

@Josef Stalscu Wat is het markdal? Je bedoelt gewoon de mark zelf?
Het nadeel van de singels is dat je daar niet echt heeeel rustig kan zitten volgens mij.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

21-04-2008 16:50

Het markdal is het stuk van de mark vanaf het ginneken (duivelsbruglaan) tot aan belgie ongeveer. en dan het 1ste stuk heet markdal, maar tot aan belgie mag je vissen, je hebt dus 8 kilomter aan stekplek. De een nog mooier dan de andere.

Aan de singels is het in principe wel druk. Maar er zijn zat plekjes te vinden, direct aan de singel, midden in de stad, waar je toch rustig kan zitten. Zeker savonds/ snachts. En omdat je lager zit dan het verkeer, heb je er haast geen last van.

Maar er gaat niks boven de polder he. :-)
Zit hier wel vis?
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

21-04-2008 17:29

eeej josef...40ers..?op de mark..? nou je kan me veel vertellen maar dat geloof ik nie..op het mark kanaal kan het mss wel..maar op de mark nie..maargoed..

en de singel vin k niet echt een plek waar je rustig ken gaan vissen..in het ginneken wel maar de rest mmm zou k nie graag willen zitten margoed dat is ieder voor zich..
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

21-04-2008 19:10

Ik denk toch echt dat ze er zitten. De singels zijn gewoon verbonden met de Mark en Aa.

Dus ik zie geen enkele reden waarom ze er niet zouden zitten. zo groot is 40 pond toch ook weer niet?

Ik heb er in al die jaren dat ik er vis toch echt wel hele grote gezien. Ik heb er 1 gevangen, gewicht heb ik niet gewogen, maar dat was echt een bakbeest. Ik baal nog steeds dat ik daar geen foto van heb. Maar die zat zeker rond dat gewicht. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu net de allergrootste was die hier zwemt. Er moeten grotere zitten, en soms zie je een rug waar je U tegen zegt.

Tot nu is het misschien allemaal visserslatijn, maar ik zit echt niks uit mijn duim te zuigen.

Maar goed, bewijs heb ik niet. Hopenlijk deze zomer wel. Met camera in de aanslag.

:-)
Zit hier wel vis?
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-04-2008 08:17

zo groot is 40 pond toch ook weer nie..? weet nie wat voor vissen jij dagelijks vang..? nou k heb heeel lang op het water wat van de singel naar rijsbergen en zo belgie in stroomt gevist maar daar zitte ook geen 40ers..en k ken gaste die vissen veel op de mark maar die vangen zelden een bij 30+vis..

ik vis ook al 3 jaar op het mark kanaal bij de suikerfabriek..en nog geen eens een 40 er gezien..er is daar een paar jaar geleden ooit een keer een 42 pond uit gekomen..maargoed als er daar 40ers zitte zou het er wel elk weekend vol zitte denk ik ..het staat bekend om ze knolletjes..
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-04-2008 08:19

en wat voor visser ben je als je ga vissen en geen weger bij heb..?
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

22-04-2008 09:32

Ik heb een keer een hoge 26 ponder gevangen en zweerde op het moment dat hij in mijn net lag dat het een dikke 30 ponder was. De lengte had hij maar na het wegen was ik verbaast over het gewicht ;)
Mvg,
Stephan van Went
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-04-2008 09:45

jaa ok er wordt weleens 20+ vissen gevangen..maatje van me heeft ok een 29 pond leder gevange op de averijs..maar het zijn geen vissen die weekelijks op de mat komen...hier rond breda op putten zit amper 40+ vissen..dus dan zou het op de mark ieder weekend wel kei druk zijn op jacht na die dikke 40+ vissen...
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

22-04-2008 09:47

kees peters schreef:en wat voor visser ben je als je ga vissen en geen weger bij heb..?


Een vergeetachtige? :lol:

Sommige mensen vissen voor de rust en de ontspanning en geven niets om gewichten en of grote hoewel ik dat niet uit zijn tekst kan opmaken.
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

22-04-2008 09:52

kees peters schreef:jaa ok er wordt weleens 20+ vissen gevangen..maatje van me heeft ok een 29 pond leder gevange op de averijs..maar het zijn geen vissen die weekelijks op de mat komen...hier rond breda op putten zit amper 40+ vissen..dus dan zou het op de mark ieder weekend wel kei druk zijn op jacht na die dikke 40+ vissen...


Ik vis 15 jaar op karper en heb nog nooit een 40+ hier in Nederland mogen vangen, dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn maar ze zijn (gelukkig) wel zeldzaam.
Mvg,
Stephan van Went
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-04-2008 10:17

jaa gelukkig is het zeldzaam ..zou niet meer leuk zijn als het je dagelijkse vangst is..
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

22-04-2008 11:08

Er zwemmen er meer dan je denkt genoeg 40ers in nederland wordt alleen weinig over gelult gellukkig maar ook. dan nog niet over 50ers gesproken.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-04-2008 12:00

er zwemmen genoeg 40+ dat is zeker een feit..maar niet het WATERTJE(slootje) waar ze het over hebben
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-04-2008 16:00

kees peters schreef:en wat voor visser ben je als je ga vissen en geen weger bij heb..?


pffff, wat een belachelijke opmerking.

Wat moet ik nu met een weger. Ik vang een vis, ik maak een foto en zet hem weer terug.

Dat gewicht interresseerd me verder helemaal niks. Tis dat het hier gevraagd wordt.


Maar het heeft verder geen zin om te discussieren over het wel of niet aanwezig zijn van grote klappers. Dus laten we het er maar op houden dat er alleen kleintjes hier zwemmen, totdat het tegendeel bewezen is.
Zit hier wel vis?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-04-2008 16:06

kees peters schreef:er zwemmen genoeg 40+ dat is zeker een feit..maar niet het WATERTJE(slootje) waar ze het over hebben


Wat bedoel je met een slootje?

Als je daar de mark en de singels mee bedoeld, dan zijn dit toch gewoon open wateren. Een vis kan van de Biesbosch naar Breda zwemmen toch?

Geef mij dan eens 1 reden waarom hier geen grote kunnen zijn? Want ik heb in de 25 jaar dat ik daar vis wel honderden grote vissen gevangen (zien worden). En met groot bedoel ik 30 plus. (er zijn, ik geloof tot een jaar of 10 geleden, ook veel stropers actief geweest, en die kwamen niet voor de kleintjes)
Zit hier wel vis?
Chris Bazen
Berichten: 23
Lid geworden op: 13-08-2008 15:27

13-08-2008 15:54

Ik heb me hier vandaag aangemeld, woon zelf nu sinds 3 jaar in Breda.

Sinds ik hier woon vis ik vrij regelmatig op de mark, in het markdal.

Als ik het topic boven me heb doorgelezen denk ik dat Josef best wel eens gelijk kan hebben. Het wemelt op sommige plekken echt van de vis (10-12 karpers in enkele uurtjes) Meeste zijn niet heel groot. Tussen de 55 en 70 cm.

Begin de laatste tijd ook wat regelmatiger grote vissen te vangen. Ik weeg mijn vissen ook nooit, maar meten wel. Maar heb genoeg ervaring om te weten dat sommige tegen de 30 pond komen. En ze zwemmen er ongetwijfeld groter.

Groetjes
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-08-2008 17:18

Selectief gaan vissen op dit (deze) wateren dus :wink:

Met de diameter van je boilie spelen kan al een hoop ''ongewenste'' vis tegenhouden :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E