ik zou wel eens.


K. van den Herik

05-07-2007 12:47

maar wie geeft zich op voor hulp paus?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 12:49

Wat schuift het?
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

05-07-2007 14:07

K. van den Herik schreef:http://www.karperstudiegroep.nl/images/brochureNVVS/nachtvissen.pdf

blz 12. 3.00 bij 3.60. Hier vallen aale toen gangbare visonderkomens onder.

We zijn allemaal roomser dan de paus.

- nachtvissen alleen 1-6 tot 1-9
- katapult
- kramperen, ook onder plu


Wil de gene die nooit 1 van deze overtredingen begaat zich melden?

De verkiezing voor huklppaus is aansaande.

Met meer dan het toegelaten aantal hengels vis ik persoonlijk niet meer.

Verder overtreed ik met een rein geweten de overige verboden.

Judge me, hang me.

MVG

Klaas



Ik dus, want ik heb geen katapult, ik heb nog nooit een tent gebruikt. Ik blijf gewoon wakker.

En in Breda mag je gewoon nachtvissen.


Maar ik ben niet gelovig, dus ik sla deze functie toch af. :-)




Rinus Schuurman schreef:
Josef Stalscu schreef:
Deze hobby heet vissen, niet vangen.


Beetje ondoordachte opmerking vind ik....jij hebt dus een goede dag gehad als je juist niets vangt? :o
Want dan ben je 100% van je tijd bezig geweest met je hobby (vissen) en heb je geen tijd hoeven besteden aan wat je eigenlijk helemaal niet interessant vind (vangen).



gaaaaaap, ga dan lekker met 10 hengels zitten vissen. Dan vang je er nog meer.




robert de jong schreef:

Wat alle mensen die regels bedenken over hoe ik wel of niet op een karper mag vissen ervan vinden, boeit mij niet en zal mij nooit boeien…



Robert 8)



kijk, dit bedoel ik met asociaal. ikke ikke ikke, en schijt aan de rest. Slecht voor ons imago maat.
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 05-07-2007 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

05-07-2007 14:13

Josef Stalscu schreef:
Rinus Schuurman schreef:
Josef Stalscu schreef:
Deze hobby heet vissen, niet vangen.


Beetje ondoordachte opmerking vind ik....jij hebt dus een goede dag gehad als je juist niets vangt? :o
Want dan ben je 100% van je tijd bezig geweest met je hobby (vissen) en heb je geen tijd hoeven besteden aan wat je eigenlijk helemaal niet interessant vind (vangen).



gaaaaaap, ga dan lekker met 10 hengels zitten vissen.


Sorry, maar ik snap hem niet helemaal ben ik bang.
Ik vis netjes met 2 hengels, 160 euro boete voor een extra hengel is mij net even teveel.
Toch vis ik niet alleen voor het vissen, ik vis zeer zeker ook om te vangen!
Voor jou wel lekker goedkoop trouwens, niet voeren en geen aas aan je hair/haak.
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

05-07-2007 14:18

Nouja, laat ik maar stoppen met deze discussie. Iedereen voelt zich ineens wel aangevallen zeg. Ik zeg toch helemaal niet dat jij met meer als 2 hengels vist Rinus? Of wel soms?

Doe maar lekker waar je zelf zin hebt mensen, niet aan de regels houden, en lekker door blijven zeiken op anderen over onthaakmatten, hengels die de lucht in staan etc.

Veel plezier ermee.

Jammer dat sommigen zo blind zijn, en niet inzien dat als we ons niet aan de regels houden, hoe belachelijk ze ook soms zijn, dat dit onze hobby verpest.


En dit topic gaat helemaal niet over regels. Het gaat erover dat de topicstarter vind dat er teveel gezeken wordt, en dan voornamelijk door mensen die zich zelf niet netjes aan de (andere) regels houden.

En daar heeft ie groot gelijk in.
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

05-07-2007 14:24

Goed zo Josef,

Eindelijk 1 die alleen een paraplu gebruikt.

Alleen:


Noord-Brabant
Brabantse Biesbosch:
De wateren gelegen in de Brabantse Biesbosch, voor zover zij in open verbinding staan met de Maas en alle andere stromende wateren en daarvan water afvoeren.

In de regio Breda:
2. In de regio Breda: vervallen!!!

Rivier de Donge:
Rivier de Donge, beneden de lijn gaande van het punt van de samenvloeiing met de "s-Gravenmoerse Vaart, haaks op de stroom.

In de regio Eindhoven:
14. het Eindhovens Kanaal vanaf kmpaal 76 tot aan de aansluiting van de Zuid-Willemsvaart, het Wilhelminakanaal vanaf de grens tussen de gemeente Son en Breugel en de gemeente Nuenen tot de sluis in de gemeente Lieshout, het Wilhelminakanaal vanaf de voormalige brug onder de gemeente Best tot de grens tussen de gemeente Son en Breugel en de gemeente Nuenen, het Wilhelminakanaal vanaf sluis 4 onder de gemeente Oost-West en Middelbeers tot de Aerlese brug onder Best, het ten zuiden van het Wilhelminakanaal bij sluis 4 te Diessen gelegen zijkanaal vanaf de stuw bij de Emmerscheweg oostwaarts tot aan de uitmonding in het Wilhelminakanaal uitmakende een gedeelte van het perceel, kadastraal bekend gemeente Diessen, sectie B, nr, 1768.

43. het Eindhovens Kanaal vanaf kmr. 76 tot aan de Zuid-Willemsvaart, het Wilhelminakanaal vanaf sluis 4 (kmr. 37.200) onder de gemeente Oost West Middelbeers tot aan de grens tussen de gemeenten Son en Breugel en de gemeente Nuenen (kmr. 62.200) en het ten zuiden van het Wilhelminakanaal bij sluis 4 te Diessen gelegen zijkanaal vanaf de stuw bij de Emmerscheweg oostwaarts tot aan de uitmonding in het Wilhelminakanaal.

In de regio Helmond:
32. de Zuid-Willemsvaart vanaf sluis 10 tot aan sluis 6 onder de gemeenten Asten, Lierop, Helmond, Aarle-Rixtel en Beek en Donk, het Wilhelminakanaal vanaf sluis 5 tot aan de uitmonding in de Zuid-Willemsvaart.

In "s-Hertogenbosch:
18. De Drainagevijver gelegen tussen rijksweg 265 en de spoorwegdam te Orthen, de Franse Wiel, de Grote Kerkwiel en de Wiel grenzend aan het Fort te Orthen;
De Zuiderplas (sectie S, nr. 145) met uitzondering van het gedeelte vanaf de Strandbadweg tot en met de Heemtuin, de Pettelaarse Vaartgraaf (sectie N, nr. 1180) met uitzondering van het gedeelte aan de bewoonde kant vanaf het benzinestation tot en met de Grote Hekel en de IJzeren Vrouw (sectie M, nr. 999).

In Hilvarenbeek:
52. het meer Beekse Bergen.

In Nistelrode:
44. visvijver "De Meuwel".

In de gemeente Nuenen:
89. de visvijver Enode, gelegen aan de Helmondse Dijk, kadastraal bekend sectie C, nr. 2624.

Oude Maasje en het Zuiderkanaal:
Het Oude Maasje en het Zuiderkanaal tot aan de schutsluis in de haven van Waalwijk en de daaraan gelegen open havens en de daarmee in open verbinding staande inhammen, kreken, stranken, hanken, killen en gaten.

In Roosendaal:
34. de Stok, de IJsbaan, de Engebeek en het Bakkersbergkanaal.

In de regio Rosmalen:
9. de Stenenkamerplas.

In de regio Steenbergen:
35. de Bergse Wateren, de Roosendaalse en Steenbergse Vliet en de Mark en Dintel.

In Uden:
37. de visplas "De Kleuter".

In de regio Veghel:
33. de Zuid-Willemsvaart vanaf sluis 5 nabij kmr. 98.300 te Erp tot aan de instroming in de rivier de Dieze onder de gemeente "s-Hertogenbosch.

In Veldhoven:
49. het Philips visvijvercomplex, Dommelstraat zuid, kadaster gemeente Veldhoven sectie B nr. 02810.

In de gemeente Westerhoven:
65. de hengelvijver, gelegen nabij de Eeuwselsedijk-Ganzenbroek en de Wetering, kadastraal bekend nr. D2 317 gedeeltelijk.

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.
Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.


MVG

klaas
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

05-07-2007 14:27

Ik mis even je punt K van den Herik. Gaat dat over het nachtvissen?

Zoja, tsja, 'sgravenmoer en de donge ligt hier 30 kilometer vandaan. Dat is niet echt wat ik bedoel met Breda.

Snap sowieso niet waarom dat nog bij de regio Breda hoort, das toch best ver. Maar In Breda zelf mag je wel nachtvissen, in het centrum maar ook in het buitengebied.
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

05-07-2007 14:43

Josef,

Breda mag je volgens de laatste berichten niet meer nachtvissen, in elk geval buiten de periode juni, juli en augustus.

Verder juich ik jou gebruik van geen tent maar paraplu toe.

MVG

Klaas
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

05-07-2007 14:46

K. van den Herik schreef:Josef,

Breda mag je volgens de laatste berichten niet meer nachtvissen, in elk geval buiten de periode juni, juli en augustus.

Verder juich ik jou gebruik van geen tent maar paraplu toe.

MVG

Klaas


Nou, dan ben je toch verkeerd geinformeerd K. Want ik weet zeker dat het wel mag. Zelf aan oom politie gevraagd. Ben zelf ook al meerdere malen gecontroleerd snachts, en na het tonen van vergunningen en legitimatie kreeg ik een welgemeend s6 gewenst.

Kan je mij een bron geven waarin die laatste berichten dan staan? Want je zou zomaar gelijk kunnen hebben wat betreft die maanden.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-07-2007 14:57

Lastig he Douwe om je ongelijk (misschien wel de enige keer, maar toch) te bekennen. De grote rivieren mag je al sinds 1963 het gehele jaar nachtvissen en dat blijft ook zo. Geldt trouwens ook voor HSV wateren waar e.e.a. geregeld is. Dus AL het viswater is feitelijk onjuist. De afschaffing van de WOR heeft niets met nachtVISSEN te maken, maar met kamperen, dus met onderkomens. En is dus niet gekoppeld aan de Visserijwet. Maar dat wist jij wel.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

05-07-2007 15:43

Josef,




De lijst is van december. Op http://www.sportvisserijnederland.nl wordt de lijst nu geactualiseerd.


Nederland

In de periode van 1 juni t/m 31 augustus mag in de meeste wateren ook "s nachts gevist worden. De rest van het jaar is het niet toegestaan om met een
hengel te vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang.

Voor sommige wateren is door de minister een vrijstelling gegeven, zodat nachtvissen daar het hele jaar mag. Indien nachtvissen het gehele jaar is
toegestaan, staat dit nadrukkelijk in de vergunning vermeld. Bij Sportvisserij Nederland is een lijst aan te vragen van wateren waar het gehele jaar "s
nachts gevist mag worden.

Er bestaan wateren waar het nachtvissen ook in de periode van 1 juni t/m 31 augustus verboden is. Nachtvissen is bijvoorbeeld niet toegestaan in het
IJsselmeer en in de daaraan gelegen open havens. Ook in een aantal andere wateren is nachtvissen het gehele jaar verboden. Raadpleeg hiervoor uw
vergunning en het boekje "Een kanjer van een sportvisakte" ("Wat iedere sportvisser behoort te weten") dat u bij uw sportvisakte ontvangt.


Drenthe
In Beilen:
57. de Brunsteringerplas.

In de gemeente Coevorden:
69. de grachten gelegen in het Van Heutszpark, alsmede de U van Kilse.

In Emmer-Compascuum
59. vervallen!!!!

In de regio Drenthe:
74. de door de Hengelsportfederatie Groningen/Drenthe gehuurde wateren, zoals deze staan vermeld in het boekje "Lijst van viswateren" van Sportvisserij
Nederland onder het kopje Drentse Federatie, met uitzondering van de visplas "Exloërkijl".

In Hoogeveen:
41. alle plaatselijke vijvers, met uitzondering van de vijvers in het Burg. Tjalmapark, het park Dwingeland, bij de Westerkom en in het hertenkamp.

In de gemeente Meppel:
73. het gat "De Bloemen", kadastraal bekend sectie B, nummer 2065.

In Zuidwolde:
58. de Veeningerplas.
Flevoland
In het gebied van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland"
95. De wateren van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland" visrechthebbende is zoals vermeld in de "lijst van Viswateren" van Sportvisserij Nederland, met
uitzondering van:
- Rayon 1: het recreatiepark Het Rutbeek te Usselo;
- Rayon 2: de wateren in recreatiepark Bussloo in de stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen en de oostelijke plas in het recreatiegebied Kievietsveld
in Emst, gemeente Epe;
- Rayon 3: de wateren in de Noordoostpolder, zijnde de Lemstervaart, Urkervaart, Zwolsevaart, Creilervaart, Espelervaart, Nagelervaart, Enservaart,
Marknesservaart, Luttelgeestervaart. Het Vollenhoverkanaal, het Vollenhovermeer, het Kadoelermeer, de voormalige buitenhaven van Blokzijl, het
gedeelte van Blokzijl-Kadoelen van de keersluis van de haven (sas) tot de grens van de Noordoostpolder, het Kanaal Beuker-schutsluis tot Blauwe Hand,
het Kanaal Blauwe Hand – Giethoorn – Steenwijk, het Kanaal Steenwijk-Ossenzijl, het Steenwijkerdiep, de Wetering, de Heuvengracht, de
Arembergergracht, de Linde, de Kalembergergracht, de Ossenzijlersloot, en het Nieuwe Kanaal;
- Rayon 4: de Wythemenerplas te Zwolle.
Friesland
In de regio Leeuwarden:
19. de Grote- en Kleine Wielen, de Merrie Dobbe, de parkvijvers en openbare boezemwateren van de gemeente Leeuwarden en de wateren in het
parkplan Zuid te Dokkum.
Gelderland
In de regio Asperen:
68.
- de Linge onder de gemeente Beesd en Gellicum, vanaf de Rumptse Korenmolen tot aan het gemaal "De Laar", Asperens en Leerdams water: de Linge
vanaf het gemaal "De Laar" tot aan de Berendrecht. Tevens hierbij de Veerwiel, Munnikenwiel en de Kolk bij het fort Asperen;
- de Linge vanaf de Berendrecht tot aan de Kedichemse kerk en vandaar Lingebreedte, zuidelijk gedeelte, tot aan de "Broekse Uitlaat".

In de gemeente Buren:
98. viswater "Put op het Eiland van Maurik", gelegen aan de noordoostelijke zijde van Maurik, kadastraal bekend sectie A, nr. 777.

In de regio Culemborg:
47.
- de waterput "de Lokkershoek", gelegen nabij de Rietveldseweg te Culemborg, kadastraal bekend gemeente Culemborg, Sektie N nr. 141,
- het Inundatiekanaal, gelegen tussen de Prijssenweg en de Rietveldseweg,
- de watergangen van de voormalige polder Culemborg met inbegrip van de nieuwe zuidelijke hoofdleiding vanaf de Paai tot aan de Beesdseweg te
Culemborg en vanaf de zijleiding naar het gemaal "de Horn" te Leerdam tot aan de Paai,
- de binnen de bebouwde kom van Culemborg gelegen wateren: de Westergracht, de Oostergracht, de Binnengracht, de Coentjesgracht, de vijvers
langs de Parklaan, het water langs de Weidsteeg, de waterpartij gelegen ten westen van de Parallelweg Oost, de Ronde haven nabij de Kleine
Buitenom, de Kleine Lek nabij het voormalige steenoventerrein.

In de regio Doesburg:
25.
- de Oude IJssel vanaf de sluis te Doesburg tot de Rijksgrens bij grenspaal 723 te Gendringen (instroming Kleefse Graaf),
- de oude loop van de Oude IJssel te Doesburg vanaf de duikerinlaat bij de Koppelweg tot aan de afdamming bij de huidige loop van de Oude IJssel,
- de oude loop van de Oude IJssel te Laag-Keppel vanaf de uitmonding in de Oude IJssel tot aan de duikerbrug in de Dorpstraat te Laag Keppel,
- de Aastrang vanaf de uitmonding in de Oude IJssel tot grenspaal 731a te Dinxperlo (in het grensgedeelte de halve rivierbreed-te),
- de Bielheimerbeek-Boven Slinge vanaf de uitmonding in de Oude IJssel te Gaanderen tot de brug circa 1080 meter stroomafwaarts van de Rijksgrens te
Kotten in de gemeente Winterswijk,
- de Kleefse Graaf vanaf de uitmonding in de Oude IJssel tot aan de Antholtseweg te Gendringen (halve beekbreedte),
- de Keizersbeek vanaf de uitmonding in de Aastrang tot aan de Hamelandroute te Aalten en vanaf de brug in de Haartseweg te Aalten tot aan het
verdeelwerk te Bredevoort,
- de Schaarsbeek vanaf de uitmonding in de Boven Slinge bij het verdeelwerk te Bredevoort tot aan de Corleseweg,
- de Zwanenbroeksgraven vanaf de uitmonding in de Keizersbeek benedenstrooms het verdeelwerk te Bredevoort tot aan de instroming van de Wanders
Waterleiding,
- de Pieriksbeek vanaf de uitmonding in de Schaarsbeek tot aan de brug in de Bessink Goorweg, de Lange Sloot vanaf de uitmonding in de
Bielheimerbeek tot de kruising met de Boven Slinge te Varsseveld,
- de Bergerslagbeek vanaf de uitmonding in de Oude IJssel tot aan de Vaste overlaat nabij de Rijksweg te Silvolde,
- de Akkermansbeek van de uitmonding in de Bielheimerbeek tot aan de overlaat/brug in de Slakweg/IJsselweg te Gaanderen.
- Vijver Huize Spits, vijver Molengaarde, vijver Hermaat/Zanderskamp, vijver Leigraafseweg, vijver Postmaat, vijver Ooi.

40.
- de IJssel vanaf de Zalm even beneden kmr. 897 tot aan de brug voor Doesburg, met dien verstande dat in de periode van 1 november tot 1 maart de
nachtvisserij vanaf de linkeroever van de IJssel tussen kmr. 899 en kmr. 902.550 niet is toegestaan,
- de afgedamde IJssel nabij de Bingerdenseweg ten zuiden van Doesburg,
- het gedeelte van de IJssel vanaf de brug voor de stad Doesburg tot de lijn dwars over de rivier getrokken, circa 150 m beneden de boerderij "het Zwarte
Schaar", circa 290 m beneden kmr. 906,
- de rechterhelft van de gekanaliseeerde IJssel van kmr. 903.200 N tot kmr. 904.700 N,
- de Kempermansgracht, de Molenkolk, de Looiersgracht, de Bleekersgracht, de Hessengracht, het water langs de Rijksweg (Flessen), de Koppenbergh en
het Hoornwerk.

In de regio Druten:
83. de putten gelegen tussen de Van Heemstraweg, de Heersweg en de Kerkstraat te Druten, kadastraal bekend sectie C, nrs. 50, 53, 494 en 1136.

In de gemeente Geldermalsen:
106. De Linge, vanaf het gemaal de Neust te Tricht tot stroomafwaarts het zogenoemde Afgebrande Huis te Rumpt, ter hoogte van Kleine Steeg
(kadastraal bekend voormalige gemeente Beesd, sectie C8, nr. 405 en sectie L6, nr. 569)

In de gemeente Haalderen:
84.
- de Grote Kolk, kadastraal bekend sectie C, nummer 765;
- de Kolk aan de Groenestraat, kadastraal bekend sectie C, nummer 765 en
- de Kleine Kolk, kadastraal bekend sectie G, nummer 87 en sectie C, nummers 111 en 112.

In Harderwijk:
17. de Lorentzhaven.

In de gemeente Hattem:
56. het water "De Waa".

In de gemeente Hengelo (Gld)
61. de Markeplas, groot ca. 6,5 ha., gelegen in de driehoek Hengelo, Zelhem, Ruurlo.

In het gebied van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland"
95. De wateren van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland" visrechthebbende is zoals vermeld in de "lijst van Viswateren" van Sportvisserij Nederland, met
uitzondering van:

- Rayon 1: het recreatiepark Het Rutbeek te Usselo;
- Rayon 2: de oostelijke plas in het recreatiegebied Kievietsveld in Emst, gemeente Epe;
- Rayon 3: de wateren in de Noordoostpolder, zijnde de Lemstervaart, Urkervaart, Zwolsevaart, Creilervaart, Espelervaart, Nagelervaart, Enservaart, Marknesservaart, Luttelgeestervaart. Het Vollenhoverkanaal, het Vollenhovermeer, het Kadoelermeer, de voormalige buitenhaven van Blokzijl, het gedeelte van Blokzijl-Kadoelen van de keersluis van de haven (sas) tot de grens van de Noordoostpolder, het Kanaal Beuker-schutsluis tot Blauwe Hand, het Kanaal Blauwe Hand – Giethoorn – Steenwijk, het Kanaal Steenwijk-Ossenzijl, het Steenwijkerdiep, de Wetering, de Heuvengracht, de Arembergergracht, de Linde, de Kalembergergracht, de Ossenzijlersloot, en het Nieuwe Kanaal;
- Rayon 4: de Wythemenerplas te Zwolle.

In de gemeente Horssen:

72. de kolk aan de Goorstraat, kadastraal bekend sectie E, nrs. 191, 192, 193, 538, 539 en 807.

In Huissen:
66. de kolk Grote Bloem.

In de gemeente Kesteren:
90. Visvijver De Hel, gelegen aan de Tolsestraat, kadastraal bekend sectie G-89 tot en met G 112.

In de regio Lingenwaal:
75. de grote vijver van het recreatiegebied "Het Lingebos" te Vuren, gemeente Lingenwaal.

In Lunteren
105. De Lunterse waterplas, kadastraal bekend gemeente Lunteren (sectie F, nr. 2712, 2714 en 2826), voor zover het visrecht hierop is verhuurd aan Hengelsportvereniging Barneveld.

In Neede:
21. de Ballastput.

In de gemeente Oldebroek:
85. de vier kolken gelegen langs de rijksweg A 28 ter hoogte van Wezep.

In de gemeente Rheden:
70. de vijver achter het zwembad en de voetbalvelden, alsmede de Laak en de sloot tussen de A48 en de Laakweg.

Delen van het Twentekanaal:
93. De volgende delen van het Twentekanaal:
- het hoofdkanaal van de sluis te Eefde (kmr. 3.600) tot nabij de Lonnekerbrug bij Enschede (kmr. 48.290);
- de zijtak van het hoofdkanaal tot kmr. 15.500.

In de gemeente Ubbergen:
94.
- viswater in "de Kasteelhof" te Ooij, kadastraal bekend gemeente Ooij, sectie C nr. 1082;
- viswater "de Koekoekskolk", gelegen aan de Hezelstraat en Spruitenkamp, kadastraal bekend gemeente Ooij, sectie D, nr. 818.

In de gemeente Velp (Gld)
60. de Overhagense vijver, kadastraal bekend gemeente Velp, sectie B nr. 60 en de oostelijke en westelijke circuitvijver gelegen nabij de President
Kennedylaan.

In de gemeente Wijchen:
99. viswater "de Vormerse Plas" gelegen aan de Ravensteinseweg, kadastraal bekend sectie L nr. 2625.

In de gemeente Zutphen:
55. de Vispoortgracht, de Slingerbosgracht, de Grote Gracht, de Hoofdgracht, de Kerkhofgracht, de Industriehaven tot aan uitmonding in de IJssel, de
vijver in het Staatliedenkwartier, de afvoerbeek van de vijver in het Staatsliedenkwartier tot aan de Vierakkerlaak en de Hank in de Hoven, voor zover
eigendom van de gemeente Zutphen.

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan.De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water afvoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.
Voor deze wateren gelden de volgende grenzen: * in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.

Groningen
In de regio Groningen:

3. de wateren in de provincie Groningen met uitzondering van het Zuidlaardermeer, het Drentse Diep, het Lauwersmeer en het Paterswoldermeer.

In Haren:
5. de plassen Sassenhein Noord en Sassenhein Zuid
Limburg
In de regio Epen:
76.
- het gedeelte van de wateren de Geul, de Terzieterbeek en de Mässel, kadastraal bekend gemeente Wittem, sectie D, nummers 3815 tot en met 3819, en sectie C, nummer 4786;
- het gedeelte van de wateren de Geul, de Cottesserbeek en de Bervesbergbeek, kadastraal bekend gemeente Vaals, sectie D, nummers 1045 tot en met 1047 en 1239 tot en met 1241 en
- het gedeelte van het water de Geul, kadastraal bekend gemeente Wittem, sectie D nummers 3596, 3597 en 3814 en gemeente Vaals, sectie D, nummers 1043 en 1044, met dien verstande dat de vrijstelling slechts geldt voor de maanden april, mei en september.

In de gemeente Gulpen-Wittem:
91. De visvijver te Wijlre, kadastraal bekend sectie E nr. 2503, met dien verstande dat de vrijstelling slechts geldt voor de periode van 1 mei tot en 31 mei en van 1 september tot en met 30 september.

In de gemeente Heerlen
107. Het Sigranomeer (kadastraal bekend gemeente Heerlen, nrs. 6631 en 6641).

In de regio Maasbracht:
51. het Julianakanaal tussen Borgharen en Maasbracht en de visvijver Maaren te Stevensweert.

In de regio Maastricht:
24. de Geusseltvijvers.
31.
- de visvijvers "Via Ragia" en "Vijfkoppen" gelegen in de gemeente Maastricht,
- de Maas vanaf kmr. 11.400 ter hoogte van de brug over de sluis te Sint Pieter tot kmr. 15.200 boven de Stuw te Borgharen, met inbegrip van het bovenstroomse toeleidingskanaal tot de sluis in St. Pieter,
- de Maas van kmr. 15.500 beneden de stuw de Borgharen tot kmr. 17.300 bij de Belgische grens te Smeermaes,
- het Afleidingskanaal in het Bosscherveld te Maastricht, van het Verbindingskanaal tot aan de uitmonding in de rivier de Maas nabij kmr. 16.600,
- het Verbindingskanaal in het Bosscherveld te Maastricht vanaf de Maas tot de sluis in dat kanaal,
- de Maas van grenspaal 49 te Lanaye tot de lijnbrug ter hoogte van de Bergweg te St. Pieter,
- de Zuid-Willemsvaart van de hoofdsluis binnen Maastricht tot de Belgische grens te Smeermaes, met inbegrip van de nieuwe havenkom ten westen van het kanaal buiten de voormalige Bospoort en het toegangskanaal naar de genoemde havenkom.

In de regio Nederweert:
48.
- de Zuid-Willemsvaart met daarbij behorende bermsloten vanaf sluis 15 te Nederweert tot de grensscheiding tussen de provincies Limburg en Noord-Brabant met inbegrip van het beneden toeleidingskanaal,
- de Zuid-Willemsvaart vanaf de Belgische grens tot aan sluis 15 te Nederweert,
- de Noordervaart vanaf 30 meter ten noorden van de sluis te Nederweert tot aan de brug in de weg van Meyel naar Roggel, alsmede het toeleidingskanaal vanaf de duiker onder het Kanaal Wessem-Nederweert,
- het voedingskanaal van de Noordervaart,
- het kanaal Wessem-Nederweert van het bovenhoofd van de sluis te Panheel tot de uitmonding in de Zuid-Willemsvaart.

In de gemeente Oostrum-Venray:
63. visvijver het Wanssums Ven.

In Susteren:
42. visvijver "de Bossen".

In de gemeente Venray:
79. de visvijver Ballonzuil, kadastraal bekend gemeente Venray, sectie H.

In de gemeente Voerendaal:
78. de vijver “’t Broek”, kadastraal bekend gemeente Voerendaal, sectie F, nr. 1622.

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.
Noord-Brabant
Brabantse Biesbosch:
De wateren gelegen in de Brabantse Biesbosch, voor zover zij in open verbinding staan met de Maas en alle andere stromende wateren en daarvan water afvoeren.

In de regio Breda:
2. In de regio Breda: vervallen!!!

Rivier de Donge:
Rivier de Donge, beneden de lijn gaande van het punt van de samenvloeiing met de "s-Gravenmoerse Vaart, haaks op de stroom.

In de regio Eindhoven:
14. het Eindhovens Kanaal vanaf kmpaal 76 tot aan de aansluiting van de Zuid-Willemsvaart, het Wilhelminakanaal vanaf de grens tussen de gemeente Son en Breugel en de gemeente Nuenen tot de sluis in de gemeente Lieshout, het Wilhelminakanaal vanaf de voormalige brug onder de gemeente Best tot de grens tussen de gemeente Son en Breugel en de gemeente Nuenen, het Wilhelminakanaal vanaf sluis 4 onder de gemeente Oost-West en Middelbeers tot de Aerlese brug onder Best, het ten zuiden van het Wilhelminakanaal bij sluis 4 te Diessen gelegen zijkanaal vanaf de stuw bij de Emmerscheweg oostwaarts tot aan de uitmonding in het Wilhelminakanaal uitmakende een gedeelte van het perceel, kadastraal bekend gemeente Diessen, sectie B, nr, 1768.

43. het Eindhovens Kanaal vanaf kmr. 76 tot aan de Zuid-Willemsvaart, het Wilhelminakanaal vanaf sluis 4 (kmr. 37.200) onder de gemeente Oost West Middelbeers tot aan de grens tussen de gemeenten Son en Breugel en de gemeente Nuenen (kmr. 62.200) en het ten zuiden van het Wilhelminakanaal bij sluis 4 te Diessen gelegen zijkanaal vanaf de stuw bij de Emmerscheweg oostwaarts tot aan de uitmonding in het Wilhelminakanaal.

In de regio Helmond:
32. de Zuid-Willemsvaart vanaf sluis 10 tot aan sluis 6 onder de gemeenten Asten, Lierop, Helmond, Aarle-Rixtel en Beek en Donk, het Wilhelminakanaal vanaf sluis 5 tot aan de uitmonding in de Zuid-Willemsvaart.

In "s-Hertogenbosch:
18. De Drainagevijver gelegen tussen rijksweg 265 en de spoorwegdam te Orthen, de Franse Wiel, de Grote Kerkwiel en de Wiel grenzend aan het Fort te Orthen;
De Zuiderplas (sectie S, nr. 145) met uitzondering van het gedeelte vanaf de Strandbadweg tot en met de Heemtuin, de Pettelaarse Vaartgraaf (sectie N, nr. 1180) met uitzondering van het gedeelte aan de bewoonde kant vanaf het benzinestation tot en met de Grote Hekel en de IJzeren Vrouw (sectie M, nr. 999).

In Hilvarenbeek:
52. het meer Beekse Bergen.

In Nistelrode:
44. visvijver "De Meuwel".

In de gemeente Nuenen:
89. de visvijver Enode, gelegen aan de Helmondse Dijk, kadastraal bekend sectie C, nr. 2624.

Oude Maasje en het Zuiderkanaal:
Het Oude Maasje en het Zuiderkanaal tot aan de schutsluis in de haven van Waalwijk en de daaraan gelegen open havens en de daarmee in open verbinding staande inhammen, kreken, stranken, hanken, killen en gaten.

In Roosendaal:
34. de Stok, de IJsbaan, de Engebeek en het Bakkersbergkanaal.

In de regio Rosmalen:
9. de Stenenkamerplas.

In de regio Steenbergen:
35. de Bergse Wateren, de Roosendaalse en Steenbergse Vliet en de Mark en Dintel.

In Uden:
37. de visplas "De Kleuter".

In de regio Veghel:
33. de Zuid-Willemsvaart vanaf sluis 5 nabij kmr. 98.300 te Erp tot aan de instroming in de rivier de Dieze onder de gemeente "s-Hertogenbosch.

In Veldhoven:
49. het Philips visvijvercomplex, Dommelstraat zuid, kadaster gemeente Veldhoven sectie B nr. 02810.

In de gemeente Westerhoven:
65. de hengelvijver, gelegen nabij de Eeuwselsedijk-Ganzenbroek en de Wetering, kadastraal bekend nr. D2 317 gedeeltelijk.

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.
Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.
Noord-Holland
In Amstelveen:
12. de Ringvaart Middelpolder onder Amstelveen, de siervijvers in de gemeente Amstelveen, de Weespertrekvaart van de Hulksbrug tot de driesprong bij Diemen, de Purmerlanderpolder, de Grote en Kleine Die, de Meersloot, de Buitenringsloot, de Buikslotermeerpolder en het Zwet, het Buikslotermeer, de Schellingwouderbeek en aangesloten wateren, de Venserpolder, de sierwateren in de Bijlmermeer, de Bijlmerringvaart en de Nieuwe Bullenwijkerpolder.

In de regio Amsterdam:
1. de wateren, vermeld in het vergunningboekje van de Hengelsportvereniging "Amsterdam" onder de nrs. 1 t/m 8, 10, 16 t/m 33, 35, 37 t/m 39, 41 t/m 65, 68, 71 t/m 77, 79a, 81 t/m 93, 97 t/m 99, 101 en 102.

In Haarlem:
4. de Leidsevaart, de Brouwersvaart, het Spaarne, de Mooie Nel, de Zomervaart, de Houtvaart, de vijver aan de L. Sprin-gerlaan (de Fuikvaart), de Molenplas, de stadssingels en grachten alsmede de Binnen en Buiten Liede.

38. de Delft en de Jan Gijzenvaart.

In Heemstede:
6. de Zandvaart, de Wippervaart, de Van Merlenvaart, de Glippervaart, de Crayenestersingel, het Heemsteedse ka-naal, de Bronsteevaart en -vijver, de Wagnerkade en de Kees van Lentsingel.

In de gemeente Heerhugowaard:
101. de wateren gelegen binnen de bebouwde kom en in de parken van de gemeente Heerhugowaard, voor zover eigendom van de gemeente.

In de gemeente Hilversum:
100. het Hilversumskanaal tussen de brug te "s-Graveland en de sluis Het Hemeltje.

In de regio Landsmeer:
26. de wateren gelegen binnen de bebouwde kom van de gemeente Landsmeer voor zover eigendom van de gemeente.

In de regio Schagen:
11. Alle gemeentelijke vijvers van de gemeente Schagen, Schagen Wiel, alle verbindingssloten behorende tot de wa-teren van de voormalige Banne en polder Schagen in het waterschap Groot Geestmerambacht met uitzondering van de verbindingssloten in het gebied tussen de West-Friese dijk, de provinciale weg Stolpen-Kolhorn en de Waalweg.
Overijssel
In Almelo:
36. de visvijver "Dollegoor".

71. het Overijssels Kanaal, vanaf de haven in de binnenstad tot aan de sluis te Aadorp, en de insteekhavens op het industrieterrein "Dollegoor".

In de regio Balkbrug:
86. de zandwinningsplas "De Belten", kadastraal bekend gemeente Avereest, sectie I, nummer 2870.

In de gemeente Blokzijl:
92.
- de Haven, kadastraal bekend sectie F, nrs. 335 en 336 en sectie H nr. 176;
- de stadsgrachten, kadastraal bekend sectie F nrs. 61 en 356, sectie H, nrs. 406, 469, 547, 251, 546, 288, 291 en 340 en sectie G nrs. 544 en 103;
- de havenkolk, kadastraal bekend sectie H, nrs. 175, 514, 500 en 502.

In de regio Enschede:
15. de Enschedese stadsvijvers, de vijvers Smulders en de Enschedese haventak en haven.

93. De volgende delen van het Twentekanaal:
- het hoofdkanaal van de sluis te Eefde (kmr. 3.600) tot nabij de Lonnekerbrug bij Enschede (kmr. 48.290);
- de zijtak van het hoofdkanaal tot kmr. 15.500.

In het gebied van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland"
95. De wateren van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland" visrechthebbende is zoals vermeld in de "lijst van Viswateren" van Sportvisserij Nederland, met uitzondering van:
- Rayon 1: het recreatiepark Het Rutbeek te Usselo;
- Rayon 2: de oostelijke plas in het recreatiegebied Kievietsveld in Emst, gemeente Epe;
- Rayon 3: de wateren in de Noordoostpolder, zijnde de Lemstervaart, Urkervaart, Zwolsevaart, Creilervaart, Espelervaart, Nagelervaart, Enservaart, Marknesservaart, Luttelgeestervaart. Het Vollenhoverkanaal, het Vollenhovermeer, het Kadoelermeer, de voormalige buitenhaven van Blokzijl, het gedeelte van Blokzijl-Kadoelen van de keersluis van de haven (sas) tot de grens van de Noordoostpolder, het Kanaal Beuker-schutsluis tot Blauwe Hand, het Kanaal Blauwe Hand – Giethoorn – Steenwijk, het Kanaal Steenwijk-Ossenzijl, het Steenwijkerdiep, de Wetering, de Heuvengracht, de Arembergergracht, de Linde, de Kalembergergracht, de Ossenzijlersloot, en het Nieuwe Kanaal;
- Rayon 4: de Wythemenerplas te Zwolle.

In IJsselmuiden:
30. de Koerskolk en de Dompelkolk.

In de gemeente Oldenzaal:
62. de visvijver gelegen in het recreatiepark Het Hulsbeek, groot ca. 5 ha.

In Zwolle:
23. De Stadskolk, de Riezenboschkolk, de kolk Ruimzicht en de Wijde Aa.

95. De wateren van Hengelsport Federatie "Oost-Nederland" visrechthebbende is zoals vermeld in de "lijst van Viswateren" van Sportvisserij Nederland, met uitzondering van:
- Rayon 1: het recreatiepark Het Rutbeek te Usselo;
- Rayon 2: de wateren in recreatiepark Bussloo in de stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen en de oostelijke plas in het recreatiegebied Kievietsveld in Emst, gemeente Epe;
- Rayon 3: de wateren in de Noordoostpolder, zijnde de Lemstervaart, Urkervaart, Zwolsevaart, Creilervaart, Espelervaart, Nagelervaart, Enservaart, Marknesservaart, Luttelgeestervaart. Het Vollenhoverkanaal, het Vollenhovermeer, het Kadoelermeer, de voormalige buitenhaven van Blokzijl, het gedeelte van Blokzijl-Kadoelen van de keersluis van de haven (sas) tot de grens van de Noordoostpolder, het Kanaal Beuker-schutsluis tot Blauwe Hand, het Kanaal Blauwe Hand – Giethoorn – Steenwijk, het Kanaal Steenwijk-Ossenzijl, het Steenwijkerdiep, de Wetering, de Heuvengracht, de Arembergergracht, de Linde, de Kalembergergracht, de Ossenzijlersloot, en het Nieuwe Kanaal;
- Rayon 4: de Wythemenerplas te Zwolle.

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.
Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.

In de gemeente Staphorst
108. de wateren van het Waterschap Groot Salland die gelegen zijn binnen de door de gemalen Kloosterzijl en Kostverloren bemalen gebieden, het water langs beide zijden van de spoorlijn tussen de Klaas Kloosterweg en de A-28, het Kerkenbos en De Spoortippe.
Utrecht
In Benschop:
46. de vijver in het park Bosplan.

In de gemeente Loosdrecht:

102. de plassen 3, 4 en 5 van de Loosdrechtse Plassen.

In Montfoort
104. De Grote en Kleinie Gracht te Monfoort.

In de regio Utrecht:
87.
- het Amsterdam-Rijnkanaal tussen kilometerpalen 29,95 en 58,8;
- het Lekkanaal;
- het kanaal langs het tweede veld tussen de Ravense Wetering en het Amsterdam-Rijnkanaal in Nieuwegein.

In Veenendaal:
22. de vijvers gelegen in de wijken De Engelenburg, De Groene Velden en Dragonder Noord en Zuid.

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.
Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.
Zeeland
In de regio Axel:
29. de Grote Kreek gelegen in de polder Beoosten en Bewesten Blij, kadastraal bekend gemeente Axel, sectie F, nummers 2209, 474, 1831, 1884, 48 en 34, de Moerspuise Watergang sectie M, nummers 261, 274, 330 en 372, sectie O, nummers 22 en 211, de hoofdwaterloop van de Varempepolder, sectie M, nummer 351, de Kleine Kreek, sectie F, nummer 1595, het Kleine Putje, sectie N, nummers 56 en 57, de IJsbaanvijver, sectie N, nummer 5, de omgelegde Rijkswaterleiding, zijnde het zijkanaal naar Hulst van piketpaal O nabij de platte brug te Hulst tot de brug in de Kinderdijk te Axel.

In de regio Goes:
45. het Schelde/Rijnkanaal nabij Bath, vanaf 100 m ten noorden van de verkeersbruggen in de Kreekrakpolder in zuidwaartse richting tot aan de grens Nederland-België.

In de gemeente Middelburg:
80. het kanaal door Walcheren vanaf de schutsluis van Vlissingen tot de schutsluis van Veere.

In de gemeente Zaamslag:
96. viswater "de Boschkreek", gelegen in de Beoosten Blijbenoorden polder tot aan de grens met het waterschap De Drie Ambachten, kadastraal bekend sectie U, nrs 264 en sectie T, nrs. 105, 153, 312 en 345.

In de regio Zierikzee:
27. de Zoute Gracht, de Verse Gracht, de Brakke Gracht, de Zoete Gracht en het Kaaskenswater.
Zuid-Holland
In de regio Alblasserdam:
88.
- het Nieuwe Waterschap van de Nederwaard, vanaf 3 meter uit de brug nabij de Blokweerse molen tot 25 meter voor het boezemkanaal te Kinderdijk;
- de Alblas/Graafstroom, vanaf de uitmonding in de Noord te Alblasserdam tot aan de Nieuwe Zijdebrug te Oud-Alblas, met inbegrip van de "groep", en
- de Lage Boezem van de Nederwaard vanaf 3 meter uit de Kortlandse brug (gemeente Alblasserdam) tot 3 meter ten oosten van de eerste voet- en fietsbrug voorbij de Blokweerse molen, met dien verstande dat voor Lage Boezem van de Nederwaard tot aan het meest zuidoostelijk gelegen deel van de kade van de Hoge Boezem van de Overwaard, de vrijstelling slechts geldt voor de periode vanaf 1 september tot en met 14 april.

In Brielle:
13. de Langevest, de Kaaivest, de Molenvest, de Tramvest, het Spui tot aan het gemaal De Klomp en de havens in de gemeente Brielle.

In de gemeente Delft:
64. de wateren gelegen binnen het gemeentelijk recreatiegebied "de Delftse Hout".

Dortse Biesbosch:
De wateren gelegen in de Dortse Biesbosch, voorzover zij in open verbinding staan met de Rijn, Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water afvoeren.

In de gemeente Gorinchem:
97.
- het Merwedekanaal vanaf de Bazelbrug, gemeente Hoogblokland, tot de grote Merwedesluis te Gorinchem;
- het kanaal van Steenenhoek, vanaf de noordpunt van de landtong van het Merwedekanaal te Gorinchem tot aan de Bullekeslaan in die gemeente;
- de Linge, de rechterhelft met inbegrip van de Kedichemse wiel, vanaf de Kerkstraat in Kedichem tot plm. 700 meter benedenstrooms van het poldergemaal "De Broekse Sluis" te Heukelum en vanaf dit punt de gehele Linge tot de Oude Merwede schutsluis nabij de tweede Voorhaven te Gorinchem, voorzover het gedeelten van dit water betreft die niet op grond van de Natuurbeschermingswet zijn aangewezen als natuurmonument.

In Hellevoetsluis:
7. de Hoofdgracht van Hellevoetsluis met inbegip van Oost en Westkom, kadastraal bekend gemeente Hellevoetsluis, sectie A, nrs. 1275, 1276, 1956 (ged.), 1757 (ged.) en 1655.

Hollandse IJssel:
De Hollandse IJssel, beneden de afdamming bij Gouda.

In de regio Leiden:
20. de Zijl tussen de Spanjaardsbrug en Huize de Eenzaamheid bij de Kagerplassen alsmede het Nieuwe Rijn- en Schiekanaal vanaf de Rijn bij de Spanjaardsbrug tot de uitmonding in de Vliet bij Cronesteyn (Lammerbrug).

39. de Does vanaf de Oude Rijn tot de brug te Hoogmade en de Dwarswetering vanaf de Zijl tot aan de Does te Leiderdorp.

53. de Oude Rijn vanaf de Haagsche Schouwburg tot de Rijksweg A44 over de gehele breedte, vanaf de brug van de Rijksweg A44 tot aan het voetgangerspontje te Valkenburg voor zover het betreft de linkerhelft, vanaf het punt ter hoogte van garage Jongeneel tot de splitsing Additionele kanaal te Katwijk voorzover het betreft de rechterhelft, vanaf de splitsing Additionele kanaal tot de splitsing ter hoogte van Schutterswei.

In de regio Liesveld:
82. de Zuidoostgracht van Nieuwpoort, kadastraal bekend gemeente Nieuwpoort, sectie B, nr. 1259.

In de gemeente Maassluis:
54. de plassen gelegen binnen de Oranjepolder, met dien verstande dat de vrijstelling slechts geldt voor de periode vanaf 1 september tot en met 30 september en voor de periode vanaf 1 maart tot en met 31 mei.

In de gemeente Ridderkerk:
67. de wateren gelegen binnen het gemeentelijk recreatiegebied "Oosterpark".

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.
Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.

In de regio Rijsoord:
10. De Waal lopend van Hendrik Ido Ambacht naar Heerjansdam.

In de gemeente Schiedam:
81. de singels en vijvers binnen de bebouwing van de stadswijken, de havens binnen de gemeente Schiedam, inclusief de Wilhelminahaven, de Spuihaven, de Voorhaven, en de Vijfsluizerhaven, de Poldervaart met aansluitende waterpercelen, voor zover die met de Poldervaart in open verbinding staan, de vijvers en singels in het Beatrixpark, inclusief de sloten in het volkstuinencomplex “Thurlede”, de vijvers en sloten in het Hargapark en de Polderwatering tussen de Poldervaart en de Schiedamse Schie, met dien verstande dat de vrijstelling geldt voor de periode vanaf 1 september tot en met 31 oktober.

In de regio Spijkenisse, Hellevoetsluis, Brielle:
50. de wateren, vermeld in het vergunningenboekje van de Hengelsportvereniging "Ons Genoegen" te Spijkenisse, behoudens de wateren die in het boekje vermeld zijn onder "... met uitzondering van:".

In de regio Stellendam:
77. de Zuiderdiepboezem, vanaf de uitmonding van de haven van Dirksland tot, en met inbegrip van, de haven van Goedereede.

In de regio Vianen:
103.
- de Lek, linkerhelft na de nieuwe Lekbrug te Vianen vanaf km 948.250 tot km 958.100 te Lexmond tegenover de Kiezersoever;
- Het Merwedekanaal, vanaf de Bullekeslaan te Gorinchem tot en met de Buitenhave te Vianen tot aan de buitensluishoofd van de Grote Sluis;
- de waterplas, gelegen aan de noordzijde van de Helsdinkse Achterweg, kadastraal bekend gemeente Vianen (sectie D, nr. 484).

In Voorschoten:
28. de vijver in het Burgemeester van der Hoevenpark en de singels rond de algemene begraafplaats Rosenburgh.




o enne:

Met uw plu?


Artikel 1
1.

c. kampeermiddel: tent, tentwagen, kampeerauto of caravan dan wel enig ander onderkomen of enig ander voertuig of gewezen voertuig of gedeelte daarvan, voor zover
geen bouwwerk zijnde, waarvoor ingevolge artikel 40 van de Woningwet een
bouwvergunning vereist is; een en ander voor zover deze onderkomens of voertuigen
geheel of ten dele blijvend zijn bestemd of opgericht dan wel worden of kunnen worden
gebruikt voor recreatief nachtverblijf;


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 16:25

Kees Verheij schreef:Lastig he Douwe om je ongelijk (misschien wel de enige keer, maar toch) te bekennen. De grote rivieren mag je al sinds 1963 het gehele jaar nachtvissen en dat blijft ook zo. Geldt trouwens ook voor HSV wateren waar e.e.a. geregeld is. Dus AL het viswater is feitelijk onjuist. De afschaffing van de WOR heeft niets met nachtVISSEN te maken, maar met kamperen, dus met onderkomens. En is dus niet gekoppeld aan de Visserijwet. Maar dat wist jij wel.

Groet,
Kees


Is geen kwestie van ongelijk hebben, is een kwestie van een zin te optimistisch interpreteren.
Ik had eventjes de hoop dat het nu vanaf het begin af aan goed geregeld zou worden.
Helaas blijkt dit niet geheel op te gaan, een gemiste kans naar mijn mening.

Het staat een HSV volgens mij dan nog wel vrij om een gebied waar wel het hele jaar in de nacht mag worden gevist eventjes een nachtvisverbod op te zetten om daarna na goed overleg bepalen waar het wel en waar het niet gewenst is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-07-2007 16:35

Klopt als een bus.

Meestal hangt de HSV er dan meteen een nachtvergunning c.q. nachtvispas aan vast.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 16:41

Oke dan zou ik kunnen stellen dat het mogelijk is om op al het water de nachtvisserij te verbieden om van daaruit de zaken nu eindelijk eens goed te regelen.

Dat was namelijk het standpunt waar ik vanuit ging.
Ik had in mijn eerste posting geen gelijk dat wil ik gerust toegeven.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

05-07-2007 17:06

Een visrechthebbende heeft altijd het recht om zelf aanvullende regels voor haar viswater te maken. Mits deze niet in strijd zijn met de Wet (lees: de Visserijwet en eventuele APV's en of keuren). Denk bijvoorbeeld maar eens aan een langere gesloten tijd voor snoek en een meeneemverbod voor karper (om maar wat te noemen) die door een aantal HSV's wordt toegepast. Ook mijn HSV heeft voor een aantal wateren een aantal aanvullende bepalingen v.w.b. o.a. het nachtvissen. Een verbod op nachtvissen uitgevaardigd door de visrechthebbende is dus zeker mogelijk!

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 17:16

Dat klopt Omar, maar ik vind het een gemiste kans om het nu bij de veranderingen die eraan komen niet mee te nemen.
Basis alles terugtrekken en van daaruit regelen waar wel en waar niet (meer).
Vissen is een hobby, geen religie!
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

05-07-2007 19:56

tja, even terug naar mijn opmerking dan maar.
Robert de Jong; ben blij dat je ergens anders woont, hoef ik mijn vrije tijd voor jou in ieder geval niet zinloos opteofferen.

goed, hoe kom ik hierop; hier in Hoogeveen zijn er zoveel klachten binnen gekomen over voor wat betreft karpervissers die het, ook s`nachts niet zo nou nemen met de regels en waarden en normen, dat de vereniging besloten heeft het nachtvissen in alle vijvers te verbieden.

gelukkig hebben een aantal karpervissers het tij kunnen keren, en een afspraak kunnen maken met de hsv, om binnen een jaar weer orde op zaken te stellen. we zijn dus erg druk met info rondes, controle e.d.
hier gaat vanzelfsprekend erg veel tijd in zitten, maar het loont.
er is dus hoop voor volgend jaar, maar dan moeten we wel erg ons best doen.
Okè, ongetwijfelt zullen wij hier niet de enige in zijn, op meer plaatsen zal dit spelen, diegenen die zich hier voor inzetten zullen dan ook wel weten hoe frustrerent het is om dan vooral op dit board mensen tegen te komen, die dus overal lak aan hebben.
in al mijn bescheidenheid dacht ik dat we hier op het board 'goed' bezig waren,

gr.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

05-07-2007 20:21

K. van den Herik schreef:
o enne:

Met uw plu?


Artikel 1
1.

c. kampeermiddel: tent, tentwagen, kampeerauto of caravan dan wel enig ander onderkomen of enig ander voertuig of gewezen voertuig of gedeelte daarvan, voor zover
geen bouwwerk zijnde, waarvoor ingevolge artikel 40 van de Woningwet een
bouwvergunning vereist is; een en ander voor zover deze onderkomens of voertuigen
geheel of ten dele blijvend zijn bestemd of opgericht dan wel worden of kunnen worden
gebruikt voor recreatief nachtverblijf;


MVG

Klaas


Ik weet niet wat je mij steeds met die plu wilt zeggen.

Waarschijnlijk neem je aan dat ik onder zo'n halve paraplutent zit.

Moet ik je weer teleurstellen, ik zit gewoon op een stoel, en als het regent houd ik een kleine plu in mijn handen. Of ik ga onder een boom staan.
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

05-07-2007 20:46

je hebt gelijk, je mag op voor de 2e ronde.


MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-07-2007 20:59

Henk Derks schreef:tja, even terug naar mijn opmerking dan maar.
Robert de Jong; ben blij dat je ergens anders woont, hoef ik mijn vrije tijd voor jou in ieder geval niet zinloos opteofferen.


En ik ben blij dat u ergens anders woont, hoef ik mij niet druk te maken om de mensen die je gaat aantrekken als je straks dankzij u (in je tent) aan het water mag bivakkeren. Of zouden de mensen die het daar verpest hebben niet terug komen?

Ik heb 1 boete in mijn hele leven gehad die met vissen te maken had, dus overal lak aan hebben, dat zal dan ook wel mee vallen, of nee eigenlijk valt het niet mee, maar je weet het omdat ik het zeg, niet omdat je het merkt. En daar gaat het uiteindelijk om. Er zijn geen mensen die last hebben van mijn visserij. Al die problemen die jij bij jou hebt, heb je hier helemaal niet. Toch vis ik hier al heel lang en heel veel. Door mij komen ze dus zeker niet. Wat u van mij vindt, moet u zelf weten, maar ik vertik het om over zoiets simpels als het vangen van een karper me door anderen de wet voor te laten schrijven. Met aangetekend dat ik dus 1 boete heb gehad in al die jaren (enkele tienduizenden uren illegaal nachtvissen met drie hengels), zo moet je mijn aandeel in de overlast aardig in kunnen schatten niet? Ik heb dus niet overal lak aan, wel aan de regels voor het vissen, MAAR ZONDER DAT IEMAND DAT MERKT.

Mvg. Robert.
8)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-07-2007 21:16

Henk Derks schreef:tja, even terug naar mijn opmerking dan maar.
Robert de Jong; ben blij dat je ergens anders woont, hoef ik mijn vrije tijd voor jou in ieder geval niet zinloos opteofferen.

goed, hoe kom ik hierop; hier in Hoogeveen zijn er zoveel klachten binnen gekomen over voor wat betreft karpervissers die het, ook s`nachts niet zo nou nemen met de regels en waarden en normen, dat de vereniging besloten heeft het nachtvissen in alle vijvers te verbieden.

gelukkig hebben een aantal karpervissers het tij kunnen keren, en een afspraak kunnen maken met de hsv, om binnen een jaar weer orde op zaken te stellen. we zijn dus erg druk met info rondes, controle e.d.
hier gaat vanzelfsprekend erg veel tijd in zitten, maar het loont.
er is dus hoop voor volgend jaar, maar dan moeten we wel erg ons best doen.
Okè, ongetwijfelt zullen wij hier niet de enige in zijn, op meer plaatsen zal dit spelen, diegenen die zich hier voor inzetten zullen dan ook wel weten hoe frustrerent het is om dan vooral op dit board mensen tegen te komen, die dus overal lak aan hebben.
in al mijn bescheidenheid dacht ik dat we hier op het board 'goed' bezig waren,

gr.



Wat is het probleem,als ik midden in de nacht een 3e hengel op de rodpod gooi,NIEMAND die het ziet,dus ook NIEMAND die er last van heeft,tegen de tijd dat er passanten langs komen ligt ie er al lang niet meer op.
Een groter probleem vind ik de overlast die soms veroorzaakt word door 'karpervissers' denk hierbij aan geluidshinder, een bbq aansteken,en dan niet te vergeten het achterlaten van heel veel afval.
Dit zijn de dingen die we moeten zien kwijt te raken,dit moet heel erg hard aangepakt worden.
Maar aub menheer derks ga u niet druk maken om een 3e hengel,in een ander topic zie ik zelfs dat u zich druk maakt om winkeliers die i.p.v. een setup voor 2 hengels,een setup verkopen voor 3 hengels,bah wat zijn we weer lekker bezig,als ik u was zou ik me druk maken om de punten die ik boven aangaf,en niet om een 3e hengel,denk je echt dat buitenstaanders er zich druk om maken?
gegroet
gradus
....................
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-07-2007 21:31

Overzetten van vis, beschadigde bekken, onkundige karpervissers, teringzooi aan het water, verloedering van de karpervisserij, steeds meer betaalwater, dat zijn problemen, voor de karpers (je weet wel, die dingen waar het om gaat..) en de vissers.

Dat we misschien niet meer vol met de bek in het zicht met of zelfs zonder een dome mogen/kunnen nachtvissen, daar zouden wij als VISSERS verdomme toch om moeten lachen man…

Tenminste, zo zie ik het.

Sorry 8)
8)
K. van den Herik

05-07-2007 22:12

Ik heb dus niet overal lak aan, wel aan de regels voor het vissen, MAAR ZONDER DAT IEMAND DAT MERKT.


dan mag het wel? wel jammer, maar wel lekker egoistisch.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-07-2007 22:25

Liever een egoïst die van zichzelf weet dat de karpers niet meer dan nodig onder hem te lijden hebben, dan een sociaal figuur die de alles verpestende oeverbewoner weer een kans geeft het nogmaals, nog verder, nog definitiever, te verneuken.
( wie is hier dan de egoïst, ik met mijn derde hengel? Of de visser die met een tent wil vissen/ legaal wil nachtvissen en dan op de koop toe neemt dat de verpestende oeverbewoner dat dan ook mag?)

Dé kans om het een beetje te reguleren, dat tent/ plu verbod.

Maar nee, “de karpervisserij”, dat is belangrijk, en die karper, ja ach, die karper.

Egoïst naar “de karpervisserij”, misschien wel, zolang ik dat voor mijn gevoel maar niet ben naar de karper, zit het voor mij goed.

Ik beleef het wel op mijn manier, dan maar als "egoïst" 8)
Laatst gewijzigd door robert de jong op 05-07-2007 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
8)
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

05-07-2007 22:31

Gradus,

noem me maar gewoon Henk hoor, noem jou toch ook geen Gratje. :-?
over de setups, de karpervisserij wordt natuurlijk wel erg toegangkelijk gemaakt als je 3 hengels voor nog geen 100 euries gaat verkopen.
je klaagt wel over bbq, en geluidoverlast, maar vaak komt dit juist door personen die voor een appel en een ei een setje kopen, of vis jij ook met een hengel van een tientje??
maar goed, ik merk het wel, waar maken we ons druk over, niet waar!
dat er mensen midden in de prairie zitten waar niemand last van heeft zal allemaal wel, niemand heeft ook last van mij, maar vis nog niet met drie hengels, ook niet in een tent, omdat het hier domweg niet mag, plu wordt gedoogd, trouwens.

iedereen wil dus vooral ZIJN ding doen, nou mooi toch!!

gr.