t kanaal bij maasmechelen

Plaats reactie
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

22-01-2002 12:51

Hoe heet t kanaal dat in de buurt van maasmechelen en op en neer oeteren loopt? En hoe zit t met de karpertjes aldaar?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-01-2002 16:28

Dat is de Zuid-Willemsvaart.
Over karpers kan ik zeggen: ze zitten er!!!

Groeten, Mark
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

23-01-2002 00:58

Ja, ik ken iemand die aan dat kanaal woont, zij is de fokker van onze hond, afgelopen zomer brachten wij een bezoek aan haar en zag ik vanaf de loopbrug over het kanaal een gigantische (dode) karper drijven, omdat deze een beetje opgezwollen was, was het gewicht moeilijk te schatten, maar deze vis was zeker ver boven de 15 kilo! Heb er ook wel eens een nacht gevist, zelf toen niks gevangen, en mijn maat na een vervelende dril van ruim een kwartier.....ook niks!
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2002 20:05

Hiern zitten inderdaad karpers, ben daar eens gaan waterskien met een maat. Toen dreef daar een 20 ponder in het water die spijtig genoeg gestorven was. Bij het eilandje denk ik wel dat je een karper kan vangen, hier waren toen volgens mij lelievelden, veel succes
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Tom Sterkens
Berichten: 62
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-01-2002 20:34

Maas(mechelen)

licht dat kanaal dan vlak bij het plaatsje mechelen in limburg ??
Tightlines ><> ><> ><>
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2002 20:39

Nee, dit ligt niet in kort bij mechelen,mechelen ligt boven brussel, dus in het midden van belgie terwijl maasmechelen in oosten ligt, langs de maas
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Gast

31-01-2002 09:31

Beste Tom,

Jij bedoelt vast mechelen in z-limburg(nederland)Neh, dat is een kilometer of 30 verder naar t zuiden! Maasmechelen ligt net over de nederlandse grens, bij geleen de autoweg op naar belgie en je bent er binnen 5 minuten. De hengelhoef( dat moet je iets zeggen) ligt daar weer n minuut of 10 vanaf)

Ik kan jullie vertellen, dat ik ben gaan spotten zondag op de zuid willem in belgie, en ik heb gonoeg gezien. Zaterdag en Zondag ga ik er vissen. Hoe zit t nu met nachtvissen in belgie en wat kost de vergunning voor dat kanaal. waar en wanneer kan ik die halen. Wat zijn de boetes voor overtredingen van de nachtvisserij, en zijn er gesloten tijden voor de karper???

Groetjes Tim
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

31-01-2002 15:08

Beste Tim,


De vergunningen liggen ergens rond de 14 €. Het nachtvissen is er nog steeds verboden, het vissen is er toegestaan 1uur voor en 1 uur na zonsondergang. De boetes kunnen vrij hoog oplopen, maar van controle ga je waarschijnlijk niet veel last hebben. Je moet je wel niet langs de waterkant parkeren in een fluo gele tent !! :smile:

Je kunt de vergunningen afhalen in ieder postkantoor (vlaams gedeelte) tijdens de gewone openings uren. Je hebt niet meer nogig dan een gewone vergunnig (koste vroeger 500 bfr + zegels).

Hopelijk kun je er wat vangen...


MVG

Peter


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Nys op 31-01-2002 15:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

01-02-2002 18:22

Tim, Peter,

Volgens mij mag je vissen van twee uur voor tot twee uur na zonsopgang. Iets meer "bewegingsvrijheid" dus.

Over die controles zou ik toch niet zo gerust zijn. Er zijn zeker stukken waar de pakkans miniem is, maaar ik zou toch oppassen. Ik heb al andere dingen gehoord.
Stel je sober op, maak vooral geen lawaai of rotzooi, en parkeer je auto a.u.b. niet aan je stek, op het jaagpad. Als je controle krijgt, kunnen die dingen het verschil maken tussen weggestuurd worden, of een boete erboven op krijgen.

Veel succes op de ZW.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

03-02-2002 23:36

Tja, het kan ook 2 uur voor en na zijn, maar wat maakt het nu uit als je aan't nachtvissen bent?? :grin:


mvg

Peter
Gast

04-02-2002 10:04

Tja, Jongens bedankt voor alle info. Maar mijn eerste ervaring op t belgischkanaal was toch wel zeer negatief. Ik ben er zaterdag geweest. Op n wat wij vermoedde n HOTSPOT. En dit werd bevestigd op n zeer vervelende wijze. Om 9.00 uur na t halen van t visverlof. Begonnen wij met vissen. Rond 10uur toen mijn vismaat 25m verderop even iets uit de auto was aan t halen stopte er n auto achter me. N belgische Karpervisser! Yes! dacht ik, kun je wat praten over t kanaal hier. Verkeerd gedacht dus!!! T raam zakte naar beneden en ik werd meteen aangesproken. Wat doen jullie hier?? Ikke: Vissen!Dat kan niet zij hij. Hoezo niet, vroeg ik. Werd ik me toch ff toegesnauwd: Dit is MIJN stek, hier vis ik ALTIJD! Waarop ik antwoordde: ALTIJD??? Vanmorgen om 9.00 uur anders niet, en JOUW stek? Waar staat je naambordje?? Normaliter zou ik wel even mijn spullen pakken en wat verderop gaan zitten,m als ie t gewoon normaal gevraagd had. Maar de manier waarop die ##KEL me aansprak, was te veel.Ik had me dan ook voorgenomen om dus niet te verplaatsen.De wereld kon op zijn kop gaan staan maar ik zou niet verplaatsen. Vroeg ie toen: AAAhh, dus dat gaat bij jullie Hollanders altijd zo, stelletje lullo's! Dat was m!! Ik werd helemaal gek. Flipte uit! Mijn vismaat had t nu ook in de gaten! Die belg schrok, en reed meteen weg.Dat was dat! DUS NIET!! N kwartier erna stopt n auto aan de overkant. Geen aandacht aan besteed. Ineens hoor ik toch wel zeer dicht bij boillies in t water kletteren. Ik kijk, en ja hoor, die zelfde belg. We visten in n soort zwaaikom en meneer stond lekker te voeren op de aanzwem route! Wat lulletje rozenwater! Te zielig voor woorden. Ik verrekijker gepakt, had ie daar n ton staan met zeker 15 kg boillies er in!! Waanzin, in de winter! Toch? Ik dacht: Die schiet ie toch niet allemaal erin. Hij had onze vangkansen toch al naar nul gereduceerd! En jawel, de hele ton ging erin! Toen ik dit in de gaten had flipte ik helemaal uit. Ik heb die gek vanalles naar ze kop geslingerd. Aangezien hij dus vrijwel altijd in die buurt vist, heb ik m dus ten strengste aangeraden om de volgende keer zijn zwembandjes aan te trekken! 15 KG DAT IS TOCH MEGA SLECHT IN DE WINTER! En wie weet wat voor n puin boillies dat t waren!


Jongens ik ben best bereid om te verplaatsen, maar vraag t dan normaal. Ik ben zondag weer geweest, maar toen dus op n andere stek.

Greetz Tim
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-02-2002 16:40

Tim, zo zijn we dus niet allemaal hè.

Dat bedoel ik dus ook wanneer ik zeg dat 75% van de karpervissers klootzakken zijn... Laten we ermaar 80% van maken.

Ik bied bij deze mijn excuses aan in zijn plaats.
Plaats reactie