Welke slaapzak adviseren jullie mij?


Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

31-03-2006 13:20

Die Barnass de slaapzak ingedoken? :-)
Iemand anders die mij de vragen kan beantwoorden?

Thanks alvast,
Cheers
Frank
Marcel van Balkom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31-07-2002 02:00
Locatie: Hank
Contacteer:

01-04-2006 09:22

second to no one : Big Skipper van Rod Hutchinson
Willem Barnas

01-04-2006 09:54

Frank,

Nog net niet, ik wacht nog even met dat hondeweer.

Niet alle slaapzakken hebben een binnentijk (zoals zo'n hoes die je er aan de binnenkant inclipt heet), die M90 heeft er wel eentje.
Een mummymodel heeft als voordeel dat je minder loze lucht in je slaapzak hebt, wat als voordeel heeft dat je al die loze lucht ook niet hoeft te verwarmen; hoe strakker de slaapzak, hoe sneller warm en hoe langer warm. natuurlijk moet ' ie niet om je taas gespannen zitten, maar je snapt wat ik bedoel. Fjallraven heeft zelfs mummy-slaapzakken die gevormd zijn naar het lichaam, eentje voor mannen en eentje voor vrouwen!!! Zo'n Gore-Tex hoes zit bij de M90 en dat is een uitkomst! Nooit meer vocht in de zak (druppels regen/condens) en ook winddicht. Het ademt perfect als je het schoonhoudt (niet zelf wassen in de machine, daar sloop je Gore-Tex mee), maar het is peperduur. Een mummymodel heeft 1 rits en die zit bovenop.

Als je die M90 voor honderd euro krijgen kunt moet je dat zeker doen, al helemaal als die Gore-Tex erbij zit!

Hopende uw vragen zo beantwoord te hebben, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
W.P.J. Barnas
Slaperige zak.
Gebruikersavatar
jeanmichel de buck
Berichten: 41
Lid geworden op: 26-08-2003 02:00
Locatie: sas van gent

01-04-2006 11:16

in het begin van mn karper vissen had ik wel een slaapzak voor in de zomer maar niet voor in de winter
wat ik deed was gewoon een 2 persoonsdekbed met flanellen overtrek open klappen op mn bedchair en er op gaan liggen en dicht klappen
ik heb het een hele winter niet koud gehad
ik weet het klinkt misschien stom maar ik heb er wel baad bij gehad
ik heb wel meer fratsen mee gemaakt in mn prille begin op de groete karper zoals in mn onderbroek slapen in mn slaapzak in de zomer 1 x en nooit meer damn wat is dat koud op die steiger midden in de nacht in je naakie nu heb ik gewoon een slaapzak van het begies leger met binen zak 1 nadeel het is een cocoon met zoeen kapuchon in het na jaar es een nieuwe halen ik denk dat het een nash word
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-04-2006 12:52

Michael Walraven schreef:Verder een tip gebruik die compressie zak niet, iig compromeer hem niet..

Is heel handig als je er moet lopen in het leger, maar verder is het erg slecht voor de slaapzak en wordt steeds minder warm!


Je kan je slaapzaak gerust vervoeren in die compressiehoes hoor. Maar zodra je thuis komt moet je meteen je slaapzak er uit halen en ophangen. Doe je dat niet, dan gaan inderdaad de fibers naar de knoppen!
Gebruikersavatar
WoutuH StegginK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57

01-04-2006 13:41

Nou,

ik heb me laatst ook een nieuwe aangeschaft, een van Nash. Die zak bevalt zeer goed.

MAAR, in de winkel kwam ik er achter dat van zo;n beetje alle slaapzakken de onderkant (de korte kant) niet open kan.

Dit is een erg groot nadeel, vind ik.

Blijkbaar heeft het gros van de vissers de schoenen / laarzen naast de stretcher staan, en hebben de meeste mensen bij een aanbeet enkele tientallen seconden rustig de tijd om eerst de zak open te ritsen, dan de beentjes buitenboord te slingeren, een plas te doen, dan wakker te worden, dan de slaap uit de ogen gaat wrijven, dan eerst kleren aan te doen, om dan vervolgens in de schoenen / laarzen te stappen, dan een zware VaNelle te draaien en aan te steken om dan vervolgens op hun dooie gemakje naar de hengels te lopen om te kijken wat er loos is.


Voorheen had ik 2 ouwe slaapzakkies, die aan de onderkant open konden (1 van de lange zijdes ook), daar lag ik dan gewoon tussen, met de laarzen / schoenen gewoon aan (die staken dan net buiten de slaapzak. Daardoor stond ik supersnel bij de hengels om dan vervolgens met een hengel in de hand wakker te worden.

Die nieuwe slaapzakken zijn goed voor de mensen die alle tijd van de wereld hebben, maar niet voor luitje die even vlug een hengel willen pakken.

Ik heb de rits altijd open, want, de rist van mijn nieuwe slaapzak gaat niet vanzelf open. Ik ben bang dat de rits het niet overleeft als ik een run heb en dat ding zit nog dicht....

Wel een mooi voordeel van die nieuwe zak zijn die dingetjes waarmee het ding op de stretcher vast te klikken is. In het verleden heb ik regelmatig met een hengel in mijn hand gestaan, terwijl ik nog een slaapzak om een van mijn ledematen had zitten..

nou, dat was dan in het kort mijn visie op dit fenomeen van het nacht-vissen.


MVrGr;

WouteR StegginK
Wegens een defect in mijn andere carpboard account (Wouter Steggink) is dit een (tijdelijk) backup-account dat ik nu even gebruik
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

01-04-2006 18:55

probeer eens aan een nieuwe slaapzak uit het leger te komen.

die is koel in de zomer. en als het dan echt koud wordt dan kan je een
extra laken erin vast zetten die lekker dik is.
dit is echt super kwaliteit en hij is echt waterdicht. (goretex)
daar kan je gewoon mee in het water gaan liggen als je dat wilt :wink:
behalve vanaf je nek dan
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

02-04-2006 00:42

Michael Walraven schreef:
Willem Barnas schreef:Frank,

Ik heb ervaring met slechts één slaapzak en dat is de M90 van de landmacht. Dé slaapzak als je het mij vraagt.
Zeker wanneer je de Gore-Tex bivakzak erbij koopt krijg jij het nooit meer koud. Met een beetje mazzel moet je 'm wel kunnen vinden voor rond de honderd euro. Zoek bij de dumpzaken.
Ik lig altijd onder de plu, ook al vriest het als de tering en ik krijg het niet koud in deze zak, gewoon een superding. En ik ben een koukleumpie hoor!

In Nijmegen zit een dumpzaak, Nijmeegse Jopie, die heeft ze wel en ik weet ook een zaak in Velp (gld.) die ze verkoopt voor €100,- inclusief Gore-Tex hoes. Ben de naam van die zaak even kwijt, maar hij zit aan de Nordlaan in Velp.

Suc7.

Mazzel,
Barnas



Deze slaap zak voor 100 euro...???

Dan heb je echt mazzel gehad of ben je opgelicht namelijk, de ´´echte´´ kost namelijk wel wat meer dan 100 euro!

Heb hem namelijk ook... Niet gekocht maar toch..

Heb je ook een binnenhoes..?? En de compressiezak??



Trouwens de nieuwe slaapzak van de landmacht is nog beter, compacter en een stuk lichter...

Helaas nog nergens te krijgen...Ook niet via de leverancier van de landmacht.. Het KPU bedrijf..

mvg,


De nieuwe slaapzakken zijn er al :wink: en ja hoe weet ik dat omdat ik ze zelf vervoer voor het kpu.
Tevens 100 € voor een echte defensie slaapzak dat kan hoor deze worden genoeg verloren door het personeel :o zelfs als de bilaminaat jassen.
Ik meen dat een compleet slaapzak rond de 500€ ligt zal ik even moeten opzoeken.
Heb er zelf een van de baas en ooit van een Engelse sergant-majoor de Engelse variant gekocht. Maar deze is kleiner, lichter, inclusief goretex hoes maar geen binnenhoes en dat voor 50 DM ( duitse mark ).
Ik hoefde er eigenlijk niks voor te betalen maar dat wilde ik zelf kon hij een fles lekkere drank kopen voor zijn vrouw.

Btw probeer gewoon een tropen slaapzak te regelen voor in de zomer en in de winter gewoon de oude versie gebruiken.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

02-04-2006 09:43

TNT the frost van de zutter

in de nieuwe deel van de karperwereld staat er een test verslag van :wink:
krijg je het echt niet koud in :wink:
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

02-04-2006 11:33

Ik heb zelf een niet al te dikke slaapzak van Capture. Van de buitenkant is het een soort glad materiaal en van de binnenkant katoen. Die heb ik voor de zomer en als het te koud word doe ik er nog een andere slaapzak omheen. Toch vind ik dit nioet echt ideaal en ik wil er ook nog een van Nash kopen. MIjn neef heeft de " Snugbug" van Nash en die lijkt mij super..
.
Gebruikersavatar
wil roza
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2006 10:08
Locatie: woudrichem

02-04-2006 11:59

amiaud en slaapzakken :roll:
JAZEKERS !
en nog een aanrader ook,
kocht hem op de beurs in Zwolle ( onder de 100 euro ) en ben er zeer tevreden over.
deze is zeer breed en is helemaal fleece aan de binnenkant.
je kunt hem aan je stretcher vast maken en de rits werkt super.
en hij is lekker warm :D
respect dwing je af..
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

02-04-2006 21:06

@ roberto

werk jij voor het KPU bedrijf dan?

weet jij dan of ik de nieuwe slaapzak verstrekt krijg als ik mijn oude in de ruiling gooi?
dan doe ik dat gelijk namelijk!
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

02-04-2006 23:12

Roberto Kluijtmans 1 schreef:
Michael Walraven schreef:
Willem Barnas schreef:Frank,

Ik heb ervaring met slechts één slaapzak en dat is de M90 van de landmacht. Dé slaapzak als je het mij vraagt.
Zeker wanneer je de Gore-Tex bivakzak erbij koopt krijg jij het nooit meer koud. Met een beetje mazzel moet je 'm wel kunnen vinden voor rond de honderd euro. Zoek bij de dumpzaken.
Ik lig altijd onder de plu, ook al vriest het als de tering en ik krijg het niet koud in deze zak, gewoon een superding. En ik ben een koukleumpie hoor!

In Nijmegen zit een dumpzaak, Nijmeegse Jopie, die heeft ze wel en ik weet ook een zaak in Velp (gld.) die ze verkoopt voor €100,- inclusief Gore-Tex hoes. Ben de naam van die zaak even kwijt, maar hij zit aan de Nordlaan in Velp.

Suc7.

Mazzel,
Barnas



Deze slaap zak voor 100 euro...???

Dan heb je echt mazzel gehad of ben je opgelicht namelijk, de ´´echte´´ kost namelijk wel wat meer dan 100 euro!

Heb hem namelijk ook... Niet gekocht maar toch..

Heb je ook een binnenhoes..?? En de compressiezak??



Trouwens de nieuwe slaapzak van de landmacht is nog beter, compacter en een stuk lichter...

Helaas nog nergens te krijgen...Ook niet via de leverancier van de landmacht.. Het KPU bedrijf..

mvg,


De nieuwe slaapzakken zijn er al :wink: en ja hoe weet ik dat omdat ik ze zelf vervoer voor het kpu.
Tevens 100 € voor een echte defensie slaapzak dat kan hoor deze worden genoeg verloren door het personeel :o zelfs als de bilaminaat jassen.
Ik meen dat een compleet slaapzak rond de 500€ ligt zal ik even moeten opzoeken.
Heb er zelf een van de baas en ooit van een Engelse sergant-majoor de Engelse variant gekocht. Maar deze is kleiner, lichter, inclusief goretex hoes maar geen binnenhoes en dat voor 50 DM ( duitse mark ).
Ik hoefde er eigenlijk niks voor te betalen maar dat wilde ik zelf kon hij een fles lekkere drank kopen voor zijn vrouw.

Btw probeer gewoon een tropen slaapzak te regelen voor in de zomer en in de winter gewoon de oude versie gebruiken.


Ben hem ook verloren...

Crash move met de leo.. komt altijd geloofwaardig over....

heb het zover gekregen bij julie dat ik een volledige uitrusting opnieuw kon krijgen, en dat met 2 vra´´tjes :lol:
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

02-04-2006 23:14

Willem Barnas schreef:Frank,

Nog net niet, ik wacht nog even met dat hondeweer.

Niet alle slaapzakken hebben een binnentijk (zoals zo'n hoes die je er aan de binnenkant inclipt heet), die M90 heeft er wel eentje.
Een mummymodel heeft als voordeel dat je minder loze lucht in je slaapzak hebt, wat als voordeel heeft dat je al die loze lucht ook niet hoeft te verwarmen; hoe strakker de slaapzak, hoe sneller warm en hoe langer warm. natuurlijk moet ' ie niet om je taas gespannen zitten, maar je snapt wat ik bedoel. Fjallraven heeft zelfs mummy-slaapzakken die gevormd zijn naar het lichaam, eentje voor mannen en eentje voor vrouwen!!! Zo'n Gore-Tex hoes zit bij de M90 en dat is een uitkomst! Nooit meer vocht in de zak (druppels regen/condens) en ook winddicht. Het ademt perfect als je het schoonhoudt (niet zelf wassen in de machine, daar sloop je Gore-Tex mee), maar het is peperduur. Een mummymodel heeft 1 rits en die zit bovenop.

Als je die M90 voor honderd euro krijgen kunt moet je dat zeker doen, al helemaal als die Gore-Tex erbij zit!

Hopende uw vragen zo beantwoord te hebben, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
W.P.J. Barnas
Slaperige zak.


Geef mij maar lekker veel lucht etussen, de beste isolatie !!!

10x opdrukken in je slaapzak en hij is ook warm :wink:
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

03-04-2006 17:03

Ik vind slaapzakken van ajungilak een aanrader, heb er zelf al jaren plezier van. De kwalliteit is goed en blijft ook goed.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-04-2006 19:09

Bij die VRA-tjes schrijf je zeker wel dat je niet bereid bent de schade te vergoeden.
Rekening rijk en jij lekker warme ballen tijdens het vissen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

05-04-2006 15:07

een tanker op het forum :o

waar zitten jullie allemaal gelegerd dan?

ik Oirschot!!!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-04-2006 17:44

Jij in Oirschot? Dan kom ik je over een aantal weken vervelen. Ik heb er tijdens het OJKL en de AMO gezeten. Ik zit op het moment in Soesterberg voor de functie opleiding voor kok maar kom in mei weer naar het zuiden. Kok bij 17 painfbat tot ik rond de herfst weer naar een andere eenheid moet.

Dat vijvertje op de kazerne? Beetje leuk voor de penstok?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

06-04-2006 18:37

Ja, ik zit ook bij het 17e en een goede kok kunnen we wel gebruiken!
Het avond eten is niet echt goed om het maar even zacht uit te drukken.

Ga je ook met ons mee naar Afghanistan??

De vijver op de kazerne is wel leuk om wat voorntjes te vangen maar ik weet nog een hele goede stek voor je in de buurt met dikke en mooie spiegels erop. Stuur tegen die tijd maar een pb`tje en dan kan je het daar ook eens gaan proberen!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-04-2006 20:44

Johan,

Het avondeten van Paresto of bedoel je het eten van de huidige keukengroep?

Zover ik weet heb ik een hele grote kans dat ik meemoet naar dat geitenland. Zekerheid is er echter nog niet.

Dat water???? PB-en mag je me ook als ik er nog niet zit. Nog iets meer dan een maand.....
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

28-04-2006 18:06

Iemand ervaring met de 3 Season Culture Slaapzak van Ultimate ?
Ik ben op zoek naar een nieuwe en deze is niet al te duur.
Aangezien ik niet elk weekend aan het water lig hoef ik ook niet de allerbeste te hebben.
Nu heb ik zo'n mummie ding wat wel ideaal is om het hoofd warm te houden.
Heeft de culture ook zoiets ?

Gr.
Edward
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

28-04-2006 18:12

In de vrijetijdszaak waar ik werk hebben ze er 1 liggen
tot -23 voor ik meen iets van 40 euro!
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

09-11-2006 20:25

Iemand ervaring met de de nieuwe Armotexx van Trakker?
Wat is het verschil tussen legerslaapzakken en slaapzakken die verkocht worden om in te slapen tijdens je nachtsessie (behalve het merkje en daardoor de hoge prijs)?

mvg Rob