Vliegvissen op karper

Plaats reactie
Marc kerver
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-07-2013 19:31

18-07-2013 19:36

Ik wil op karper gaan vliegvissen wat is een goed merk en goede aftma hengel voor deze visserij????? Ik ben ervaren vliegvisser alleen niet op karper!
Mvg
Edwin Kerssies
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-05-2013 23:01

19-07-2013 00:28

Hoi Marc,
Tja daar zeg je nogal wat. Ik heb al meer dan 5 jaar een eigen shop, dus heb m'n voorkeuren. Maar laat ik het zo zeggen. Ik verkoop veel TFO BVK voor deze type visserij (die ook goed op bijv. snoek, zeebaars of bonefish) in te zetten is en wil je echt een toplat dan is de Loop Cross S1 Flatsman de lat, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. De aftmaklasse is de 8. Tuurlijk kun je met een 7 aan de slag, maar als de karpers over de 20 pond zijn, dan zul je toch voldoende body moeten hebben, dus mijn advies is absoluut een 8, wellicht zelfs soms een 9 of 10. Voor meer info over vliegvissen op karpers kun je natuurlijk ook even op m'n site kijken - check dan de blog - dyckers.com of neem anders even contact met me op door te mailen of te bellen.

Gr. Edwin
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

20-07-2013 19:38

Ik mag niet eens de veters strikken van edwin, want ik ben pas net begonnen met kleine karpertjes op de vlieghengel. Maar dat is wel meteen mijn puntje.

Welke karpers ga je bevissen? Hele grote, dan zal je een 8 wel nodig hebben, maar doe je dat op kleinere jongens, dan kan dat ook met een #5, zoals ik dan nu doe.

En geloof me, die kleine jongens op een vijfje, het is re-te-gaaf!


Er is ook een "het grote vliegvis topic" op het forum, daar staat ook al wel wat info in over hengels. Het topic loopt nog niet zo goed, maar het is nog een relatief nieuwe manier van op karper vissen, althans voor de meesten.

Ik denk dat dat gaat veranderen, want man, het is echt heel erg tof.



Hier is de link van dat topic, mocht je het willen lezen.

viewtopic.php?f=38&t=72253


Succes en al vast heel veel plezier!
Zit hier wel vis?
Plaats reactie