'Ollanders vissen in België?

Moderator: Hoedemakers Mark

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

19-08-2010 11:53

Vroeg mezelf af, als je lid wordt van het VBK en ook voor een syndicaat water betaald onder beheer van het VBK, kan je daar dan als Hollander vissen of ben je steeds aan het verkassen omdat je weer iemand's stek zit?
Serieuze vraag, ingegeven door persoonlijke ervaringen op het KK destijds, ik denk dat ik een serieuze visser ben met respect voor lands eer en wijze, maar ik denk wel 's dat Hollander zijn genoeg is voor sommige buren om gelijk een hekel aan je te hebben.
Ooit voerde ik in NL stekken voor voor Vlaamse vrienden, regelde vergunningen zodat er gelijk bij aankomst gevist kon worden, denk daar nog met veel plezier aan en alhoewel het jaren geleden is krijg ik van sommige nog steeds kaarten met kerst, zo kan het ook dus.

Ik begrijp natuurlijk ook dat er Hollanders zijn die blind zijn voor een andere omgeving en iets andere omgangsvormen, ik heb mezelf in Frankrijk wel 's geschaamd voor landgenoten, maar ik heb ook Belgen er een potje van zien maken, ik hoop dat er begrepen wordt waar ik naartoe wil, worden Hollanders beoordeeld naar wie ze zijn of is van tevoren al besloten dat het niks is?

Zou een eerlijk antwoord op prijs stellen, ik wil dolgraag in Belgie vissen, maar als aan de waterkant blijkt dat je niet welkom bent is het geld al uitgegeven en is al de ingestoken tijd en moeite al gedaan, zou rot zijn als dat voor niets zou blijken te zijn.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-08-2010 15:08

De waters in eigen beheer: Eendenmeer, Oasis en Hombeek (dat laatste in een beheersvorm met ANB en VVHV), hebben allen vrije stekken. Eerst komt, eerst vist. Zo staat dit ook duidelijk in de reglementen. Op geen enkel van die waters is er een vaste stek.

Ook Puyenbroek en Blaarmeersen (medebeheer) hebben vrije stekken. Al zijn er op Blaarmeersen een heel aantal andere problemen de laatste jaren waar we maar geen vat op krijgen. Dat is het nadeel van medebeheer, je bent teveel afhankelijk van de eigenaar/beheerder. Puyenbroek werkt schitterend, daar staat de beheerder ook 100 % achter de manier van werken van VBK.

Openbaar water is vaak een ander verhaal...

Groeten
Mark
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-08-2010 15:15

De enige ervaring die ik heb, is de ervaring die ik dit jaar heb opgedaan. En wat ik daar van kan zeggen is dat die ervaring mijnerzijds zeer positief is geweest, ik was daar op uitnodiging. Ik hoop ook dat ik als Hollander een positieve indruk heb achtergelaten, waarschijnlijk wel, want ik ben alweer voor een volgende keer uitgenodigd.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

21-08-2010 11:17

De regels was ik mee op de hoogte, ik had al het een en ander gelezen, maar het gaat mij meer om de sfeer, ik denk dat Jan beter begrijpt wat ik bedoel, misschien moet ik het maar gewoon doen en dan zien we wel.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-08-2010 19:17

Rick,

Het enige wat ik je mee kan geven is, behandel iedereen zoals je zelf behandeld wilt worden en dan komt het allemaal wel goed.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-08-2010 10:56

Ik doe niet anders Jan, deel van een goede karpervisser zijn is goed om gaan met je collega's die het ook goed menen, daarom neig ik ook steeds meer naar België.

Bedankt Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie