Reportage over stroperij door Oostblokvissers op TV Oost

Moderator: Hoedemakers Mark

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-08-2010 11:07

Filmpje op TV Oost (België) over de problematiek van Oostblokstroperijen:

http://www.tvoost.be/nl/2010-07-27/pole ... aart-leeg/
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

03-08-2010 11:22

hoi

hier in zeeland zijn de polen ook al meerdere keren aangetroffen aan het water.
hier helpt het niet eens om ze een boete te geven,de volgende dag zijn ze gewoon weer terug aan het water.
heb van diverse medevissers al gehoord dat ze het recht in eigen hand willen gaan nemen,lijkt mij een beetje te ver gaan.

gr

ronald
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-08-2010 12:23

Tja, Ronald

Hier in België zijn er ook al vissers die zelf hebben ingegrepen door een karper uit de handen van de Polen te bevrijden. Van twee gevallen heb ik zelf weet. Twee keer is het tot lichamelijke schade gekomen...

Grts
Mark
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2010 12:30

Dit gaat echt tever zoiets moet toch te stoppen zijn, maak die boetes gewoon nog duurder. 200 voor een derde hengel slaat nergens op. Geef hun lekker 200 euro voor elke vis welke maat en soort dan ook...

en vrienden van mij hebben ook wellis het heft in eigen handen genomen en dat is niet slim want binnen enkele dagen kwamen hun ze weer tegen althans hun waren ze gaan zoeken en zijn vele tenten afgeweest hoorde ze naderhand.. en dat liep niet echt lekker af en de vispullen hebben die polen mee genomen onder bedreiging en tenten en een rubberboot hebben ze gesloopt toen..

ik zou zeggen zoek het nummer van een boa en sla die op in je telefoon en bel gewoon als je ze ziet..;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

04-08-2010 10:32

hoi r

ik heb die gasten die het recht in eigen hand willen nemen ook verteld dat het geen goed idee was.
en dat als ze dat doen het ook wel eens fout af zou kunnen lopen,zeker omdat die gasten slechts op een paar honderd meter van die polen hun stekken hebben.
en politie bellen hebben we al vaker gedaan,en die boete die ze krijgen betalen ze niet,en blijven gewoon doorgaan.
ze moeten van die polen de spullen in beslag nemen en elke keer als ze aan het water komen dat blijven doen,dat moet op den duur toch wel afdoende zijn lijkt me.

gr

ronald
Plaats reactie