Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Tino Leffering
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2002 02:00
Locatie: gelderland

21-04-2006 17:51

48 uur op de rijn gevist.
Resultaat 5 windes en 1 karper verspeeld.
200 gram lood blijf net liggen op ongeveer 15 meter van de kant.
Windes alle op mais gevangen, de verspeelde karper op een boilie.
maar de aanhouder wint.
Een karper vangen op de rivier is .............
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

21-04-2006 19:09

Mijn leeftijd zegt toch niet zo veel in dit geval? Als ik beetje oplet en ervaringen van andere karpervissers die er al wel lang vissen gebruik dan valt mij wel gewoon op dat bijvoorbeeld de stek bij de brug lang niet meer zo productief was als dat hij vroeger bleek te zijn. Ik denk dat je hier wel uit kunt concluderen dat druk beviste stekken op een gegeven moment toch een bepaalde afkeer krijgen van de karpers. Ik heb inderdaad niet super veel rivier ervaring tot nu toe maar dat wil toch niet zeggen dat ik geen uitspraken over dressuur kan doen. Ik heb ogen en oren gekregen en ik hoef echt niet alleen mijn praktijk ervaring te gebruiken voor sommige conclusies of wel? Maar de rivier is gewoon niet voorspelbaar zoals jullie weten. Zo dacht ik bijvoorbeeld een keer dat ik wel lekker kon gaan vangen dit voorjaar.. Omstandigheden waren net zo als in het najaar toen ik wel leuk vis had gevangen op die stek, echter ving ik in het voorjaar geen staartje :oops: Agh iedereen gaat weleens op zn bek zeker met riviervissen. Dat hoort erbij vind ik. Krijg alleen maar meer respect voor iedere karper die ik daar aan de haak krijg door die vele blanks.

Anyways.. ik heb nog niet veel ervaring op de rivier net wat je zegt, als jij vindt dat ik dan niet over stekdressuur mag oordelen dan respecteer ik dat. Ik zal voortaan mn mond wel houden.. :oops:
arnoo jongeneel
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-03-2006 16:36
Locatie: het water

22-04-2006 00:24

hey pascal jij mag wel mee praten over de rivier hoor



ik zou zeggen ga zo door hoor laat ze maar lullen :D
Laatst gewijzigd door arnoo jongeneel op 22-04-2006 00:57, 2 keer totaal gewijzigd.
arnoo jongeneel
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-03-2006 16:36
Locatie: het water

22-04-2006 00:56

[quote="arnoo jongeneel"]hey pascal jij mag wel mee praten over de rivier hoor

de meeste noemen zich riviervissers maar na 3x niets te hebben gevangen zie je ze het hele jaar niet meer
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-04-2006 13:16

hey arno dus jij vindt dat ik maar wat zit te lullen??
en pascal ik heb voor jou respect daarom hoef jij voor mij geen respect te hebben en zeker niet als ik zeg dat jij niet zoveel ervaring kan hebben.
maar vat t niet te persoonlijk op.
maar toch schrijf je nu weer iets waar jij niks vanaf kan weten over de brug.
ik heb er zelf 5 jaar zitten vissen ik heb jou er nooit gezien hoe weet jij dan dat die stek niet meer zo productief is als toen????????
alleen maar van horen praten en of zeggen van andere vissers die waarschijnlijk gewoon jaloers waren dat ze er zelf nooit konden zitten.
omdat ik,kees,stefan en nog 2 goede maten er altijd zaten en mooie vissen hebben gevangen.
we oordelen allemaal weleens te snel hoor zo ik ook over dressuur misschien.
maar wat jij nu zeg over de brugstek heb je niet van je eigen!!
pascal vriendelijke groeten henry de gekste.p.s vang ze jongen!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

22-04-2006 17:51

Ik zeg toch ook niet dat ik dat weet uit eigen ervaring.. Als jij een nieuw water aan gaat pakken ga je toch ook niet alles zelf uit proberen als er mensen zijn die er heel veel vissen. Als ik op een nieuw water begin wil ik eerst het een en ander te weten komen over wat er gaande is. Zo hoef ik zelf niet het wiel opnieuw uit te vinden als het ware.. Waarom zou ik alles proberen zelf uit te vogelen en veel blanken, als ik ook via andere vissers het een en ander te weten kan komen en dan een stuk sneller vis kan vangen.

Je zegt dat ik er niets van af KAN weten nou blijkbaar weet ik er dus wel iets van af aangezien je meteen hapt op het feit dat ik het maar van een stel jaloerse gasten heb gehoord. Maarja als jij vindt dat ik het niet weet van de brug zal ik mijn mond er wel over houden. Het is toch niet de stek waar ik vis of waar ik ga vissen omdat jullie er lekker bezig zijn. Zolang jullie mij lekker mn ding laten doen op de rivier en niet op mn stekken gaan zitten hoor jij mij niet zeuren hoor. Ik gun jou je vissen op je eigen stek en ik hoop dat je mij ook mn visjes gunt. Ik heb respect voor je dat je nog steeds op de rivier vist hoor zeker wel.

Ik vis nu al 8 jaar zeer fantiek op roofvis op de vliet en de vangsten op ieder gebied zijn volgens mij terug gelopen. Zo ook de paai van de vissen veranderd telkens. De rivier is ieder jaar weer anders. Zo vang je volop veel vis op een stek in het voorgaande jaar zo vang je er geen staartje het jaar erop. Het kan gek lopen weetje.

Vangze Henry.. Ik ga eerst eens 150 eitjes wegtikken in mn uppie :(

Kroeskup
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

22-04-2006 18:18

Eindelijk succes voor Kees en mij! Allebei (mooie) vis! YES! En gezellig, supermooie stek wat wil je nog meer?
Simon[/img]
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-04-2006 20:38

Pascal, Henry, dit is een riviertopic.
Bedoeld dus om over riviervissen te praten, NIET om persoonlijke ver's uit te vechten.
Laat nu niet een van de meest bezochte topics verpesten door wat onenigheden, die kunnen ook via pb worden "uitgevochten".
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

22-04-2006 21:05

Gisteren voor het eerst dit jaar de boot weer eens te water gelaten op de maas en op zoek gegaan naar mooie stekken.
We denken wel wat moois gevonden te hebben.
Vrijdagnacht maar eens kijken of de ze er al zin in hebben. :wink:

Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-04-2006 21:30

Wil Jeurninck schreef:Pascal, Henry, dit is een riviertopic.
Bedoeld dus om over riviervissen te praten, NIET om persoonlijke ver's uit te vechten.
Laat nu niet een van de meest bezochte topics verpesten door wat onenigheden, die kunnen ook via pb worden "uitgevochten".

Wil, geheel mee eens...dan gelijk ook maar ff dit?
Het begon heel goed deze rotary topic met veel informatie.
De laatste tig pagina's is meer info hoe het met de vangsten is gesteld..ook best leuk om te lezen, maar wellicht was het beter geweest hiervoor een aparte topic voor aan te maken. (suggestie riviervangsten).
Nu lees is veel kreten zoals de gekste, gaan met die banaan etc etc :(
Het is almost " not done" om 25 pagina's te doorspitten voor interresante info waar je wat mee kunt als meer dan de 1/2 flauwekul praat is.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

22-04-2006 21:45

Hans,
Toevallig had ik het daar met Kees over vannacht. lijkt mij een goed idee.

Wij vingen onze vissen op een diepte van max 1.5m. Zoek ze ver uit de stroming die is nog steeds zo hard, de karpers hebben daar niets te zoeken! We hadden al een karper met hom, waarschijnlijk krijgen ze de lente al in hun kop. Ga vissen in havens, zijtakken enz.

simon
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

22-04-2006 22:50

Hans,

Ik snap wel wat je bedoel, maar dit is wel een topic waar ik me thuis voel. Als je elke week 1 keer bij lees, is het best wel te doen. Ik hou wel van de combinatie's van informatie, vangsten en omstandigheden, fanatisme en af en toe ff een gekke kreet........eigenlijk deze topic dus.

Dat de serieuze discussie ff een beetje dood is, zal wel komen door het koude voorjaar. Maar de discussie's zullen zeker weder keren, daar ben ik van overtuigd :P

Wij hebben gewoon weer wat warm water en een beetje voer nodig, dat is alles.......en ik kan niet wachten, want ik ben uitgehongerd!!!

Morgen kan ik weer voor 3 nachten, hoop dat ie eindelijk nou eens gaat met die banaan.....HOPPA!!!!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

22-04-2006 23:17

Hey geksten, aadjes, ouwe kokosnoten, gaan aan de overkant van de banaan. Hoppa en knallen.

Ok misschien een beetje doodgebloeid en hebben we ff wat stimulans cq discussie nodig. Vraag:

op dit moment waar kan je de karper verwachten vind jij en waarom? niet bedoeld als stek maar onderwater
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-04-2006 23:37

Boudewijn,

ik had afgelopen nacht een karper vlak achter de opkomende "sla" en lelies. Zal daar niet veel dieper zijn geweest dan 1,5 - 2 meter. Nu het water warmer wordt, komen de lelies langzaam op, en ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is, maar hier zijn de oeverzones onder water dan ook bezaaid met een soort van groen blad wat op salade lijkt. Als je hier een paar bladeren van uit het water weet te dreggen, dan zie je dat deze bladeren vol zitten met slakjes etc. Mijn idee is dus dat de karper langs dat opkomend onderwatergroen gaat azen op zoek naar slakjes etc.

Maar daarentegen, ik krijg de meeste actie (qua witvis) op de diepe hengel die op dik 4 meter water ligt. Ook dat zegt wel iets.

Daarom is de rivier juist zo heerlijk, nét als je denkt dat je het weet, kom je er achter dat je het eigenlijk helemaal niet weet. De beste remedie is gewoon blijven gaan en blijven proberen :lol: .

Groet,
Steef.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-04-2006 09:00

Qu-wote :

(Groet,
Steef.
_________________
Waar blijven die bitterballen ?)


Pukka niet te vreten steef ?????


Gr :wink:
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-04-2006 11:44

o jee ik ben weer thuis !!
ik maak weer wat mee 2 karpers gevangen vannacht de eerste om 23.00 uur wat denk je ik onthaak de vis zie ik nog een rig zitten 2 weken terug had ik 4 vissen gev. 2 verspeeld een verspeelde vis was me rig net onder de wartel gebroken .
dat had deze vis dus nog in ze bek zitten bizzar he dezelfde vis terug gevangen binnen 2 weken op de zelfde stek weer van me ballen aan t snoepen.
ik stond gelijk te rocken op de blokken,en dan zeggen sommige die haak zijn ze zo weer kwijt nou hij zat nog goed vast.
om 6.00 uur vanochtend de tweede gevangen.
boudewijn ik hoef jou niet te zeggen waar en hoe ik ze vang he??maar wel weer een leuk discussiepunt inderdaad. o ja pascal kroeskup je heb t gehoord we mogen geen discussies meer uitvechten op dit forum van de grote jongens.
ik mag niet eens meer me roepnaampje gebruiken (de gekste) en andere jongens mogen niet meer t woord gaan met die banaan gebruiken belachelijk zeg ik blijf toch lekkuh de GEKSTE.
kerger ik kom wel effe bij je kijken je bier opzuipen .
GROETEN DE gekste,gekste,gekste,gekste,gekste......!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

23-04-2006 12:16

Ik hoop dat ik de vissen de komende dagen in de buurt kan verwachten...
Waarom????
Omdat het tijd wordt.....

De tijgers zijn weer klaar, nog ff wat mais en hennep maken en de ballen liggen te ontdooien....

Ik ben er weer helemaal klaar voor.

Twee hengels, twee verschillende stekken, twee schepnetten, drie nachten en 26 biertjes (voor vanavond)........zal het nu dan wel lukken???

Helaas zit ik wel op een zware dressuur stek.......dus dat zal wel lastig worden.....maar ik zit daar dan ook alleen maar om te target vissen!? :lol:

Hen, ouwe kokosnoot met een banaan in je reet, man,

Gefeliciteerd weer......je bent ook gewoon eigenlijk de gekste/gestoortste....

Hen, om alsvast een discussie te beginnen, hoe komt het dat je het redelijk goed doet ten opzichte van anderen in de buurt. Laat ons iets van jou leren.......
Ik heb al uren staan rocken op de blokken, maar het heeft me geen donder opgeleverd. Ook heb ik alleen Arrow Classic Rock aanstaan en ben ik aan het kicken zonder pilletje, maar nog vang ik niks....komop met die tips.
Ik neem zelfs deze sessie een banaan mee in de hoop dat dat me wat opleverd.
Moet ik dan ook stiff-rigs van 3 cm knopen??? Of moet ik me haar rood verfen en afscheren. Draag jij boxer-shorts??

Nou ik weet het niet meer, maar ik laat het nog wel horen. In ieder geval gaat mijn korte broek mee :lol:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-04-2006 13:19

he kerger fijne gozer ik heb maar een tip voor je (wie zaait,zal oogsten).
als je nou ziet dat ik dinsdag,woensdag per dag2kilo ballen en 3 kilo tigers heb gevoerd donderdag niks maar vrydag 4kilo ballen 4 kilo tigers .
en dan vannacht 2 karpers en 2 windes vangt dat zeg toch genoeg!!
gr.de gekste.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-04-2006 14:50

Boudewijn Stolk schreef:Hey geksten, aadjes, ouwe kokosnoten, gaan aan de overkant van de banaan. Hoppa en knallen.

Ok misschien een beetje doodgebloeid en hebben we ff wat stimulans cq discussie nodig. Vraag:

op dit moment waar kan je de karper verwachten vind jij en waarom? niet bedoeld als stek maar onderwater


Kort maar helder:

Uit de stroming, dus in de luwte,
ondiep, in de zon/op de zonkant.

En liefst in de buurt van een paaiplaats.

groet,
Kees

PS Simon, wat een bescheiden berichtje over jouw/ons succes, het was toch warempel geen kattepis!

En jongens, gewoon verder lullen zo hoor in deze topic, laat die Hans er de graantjes maar tussenuit pikken en daar wat moeite voor doen! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Michiel Bramer
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00

23-04-2006 15:35

Om even terug te komen op "stekdressuur", na afgelopen weekend kan ik mededelen dat er wel degelijk stekdressuur is op de rivier (hollandsch diep)... Maar dan meer onder de karpervissers zelf, in de trant van het type "nu heel snel wegwezen" en "je weet wat daar van komt". Daar wordt je toch niet blij van. Er zwom in ieder geval karper in je kommetje, dus veel succes vriend.

Karper vindt je nu in ondiepe kommetjes vooral met riet etc waar de paai zal gaan plaastvinden, eigenlijk al eerder vermeld. Brasem heb ik gemerkt vang je lekker diep :(

Zelf lekker een nachtje geblankt...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-04-2006 20:08

Jongens de eerste karpers hebben we op de paaigronden (0,5-1,5 m)gespot. Springend in de morgen en 's middags lekker in de SON, slanke schubs en een spiegel (waarschijnlijk wat mannetjes). De aanbeten beginnen ook wat meer te komen, dus binnenkort gaat het weer echt los!

mvg Lex

PS Vang een beer!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

24-04-2006 10:29

Zo goed Lex?

Afbeelding

Groet,
Stefan
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-04-2006 10:37

Ha Steef,

Ouwe berensleurder!
Van harte met je prachtbak!

Hartelijke groeten vanuit de 4 kantoormuren,

Cheers, Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

24-04-2006 17:16

o ja by the way heb dat ook nog iets met de dressuur discussie te maken wat ik vertelde over de vis die ik gedubbeld heb binnen 2 weken.
dus nogmaals 2 weken geleden verspeel ik een vis onderlijn onder de wartel af .
en afgelopen zaterdag vang ik de vis terug met de rig nog in ze bek.
tuurlijk deze vis is misschien honkvast (stekgebonden) voordat iemand daar weer mee aan kom waaien.
maar hij was toch weer lekkuh aan t eten ,en wat frank van amerongen al aangaf hoi frankie ze zullen niet blij worden van die strakke lijnen o.k mee eens . een beetje mee eens dan want aangezien ik tegenwoordig met 45.00ste vis en geen voorslag meer.
en ze snaarstrak trek op 6 oz. ving ik toch die vis weer .
misschien toevallig geen gedreseerde vis voordat iemand daar weer mee aan kom zetten. daaaaggg groetjes de allergekste.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
fred kwist
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-03-2006 21:43
Locatie: roosendaal
Contacteer:

24-04-2006 19:37

henry,

dressuur zal best wel meevallen daar.........ik heb ook regelmatig vissen
gedubbeld in het tijdbestek van een week.
zelfs 1 vis maakte het wel heel bont,die ving s,avonds om 8 uur en om 12 uur s,avonds ving hem weer........(ging al nachtmerrie,s krijgen....karper terroriseert karpervisser hahaha)
was trouwens ook nog mijn enigste spiegel die ik ooit gevangen heb op het diep/haringvliet.......zal hem ieder geval niet meer vergeten.
het is gewoon een feit dat er zeker stek gebonden vissen zijn op de rivier
heb zo als je weet een paar jaartjes in de buurt van jou gevist.....en er zijn altijd wel een paar vissen die blijven hangen in de buurt van de brug.
er zijn daar ook vissen die gewoon een nomaden bestaan hebben,die vis ving je de ene keer daar en de andere keer,hoorde dat ie bij moerdijk 20 km verderop was gevangen(foto,s gezien en vergeleken met andere karpervissers)
en dan zijn er ook nog karpers die je alleen in het voorjaar of najaar vangt daar.........ze zijn in ieder geval moeilijk te doorgronden die rivierkarpers........zucht.
de ene keer denk ik weet het nu wel en de andere keer.....krijg je weer
een dikke blank!
in ieder geval vissen als een gek nu jij.......nu zitten ze er nog!
rond deze tijd raakte ik de karpers daar meestal kwijt ,voor een paar weken.....trektocht naar de paaigronden(om de hoek)en wist ik maar sporadisch nog een visje te vangen.
ieder geval suc6 ermee......
het blijft onberekenbaar zo,n rivier,en is dat nu juist niet het mooiste ervan?

mvg fred