Vanaf een eiland

Plaats reactie
Peter Bakker1985
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-06-2018 20:52

02-06-2018 21:22

Hallo allemaal!

Na deze site erg vaak bezocht te hebben, mijzelf eindelijk eens aangemeld. Ik ben Peter, ben 33jaar jong/oud en ik woon op het hele drukke Texel. Althans op het moment is het erg druk. Nadat we in de lonley planet zijn beland lijkt het wel steeds drukker te worden. Als echte texelaar moet ik hier natuurlijk even over zeuren. Maar begrijp mij niet verkeerd, ik heb donders goed door dat dit geld in het laatje brengt, en dus brood op de plank.
Ik ben een echt natuur mens, en hou van de serene rust die hier kan vloeien in sommige gebieden.
Nu terug naar het vissen, natuur en vissen staat voor mij erg dichtbij.

Ik ben zoals vele hier (denk ik) begonnen met het pennetje langs de sloot. Rugtasje om, blikje mais mee, pakje chocomelk en gaan met die banaan! De sensatie van het wegschuiven van de
Dobber, het omhoogkomen (plat gaan liggen) en het aanslaan o het goeie moment. Het was, en is eigenlijk nog steeds een heerlijk gevoel. Toen ik een jaar of 12 was heb ik ooit een keer de wekker gezet om 04:00. Mijn ouders verklaarde me voor gek, maar vonden het tegelijkertijd ook erg stoer. Ach die jongen heeft een hobby zei mijn moeder. Sindsdien, het was midden in de zomer, het zou een bloedhete dag worden, ben ik verkocht. De damp over de sloten, de ongelofelijk serene rust die er heerste, ochtend dauw op het gras, het was geweldig. En ik moest nog vissen! De wereld om me heen was nog niet ontwaakt, maar ik wel! Vol moed zat ik op mijn fietsje, blikje mais mee, stukje brood......landingsnet van voor de oorlog uitstekend uit mijn rugtasje (was mijn opa).
En vangen maar! Die ochtend heb ik zeker gevangen. Mooie polder schubjes, klok gaaf en net een miniatuur torpedo. Ik zal het niet snel meer vergeten.
In de jaren die volgde heb ik, zoals vele hier (denk ik oom) de ene stok met dobber ingeruild voor 2 mooie stokken met 2 vrijloop molens erop.... beetelders werden aangeschaf, eerst buzzer barst
, toen een rodpod. Jullie kennen het wel. De “ grotere “ statische visserij begon. Dit hele proces is mooi geweest, alles was nieuw en er viel zoveel te leren. Er valt nog steeds zoveel te leren voor mij, als ik sommige berichtjes lees hier, of filmpjes zie. Ik wil hier wel bij vertellen, ik kan nog steeds, even veel genieten om met het pennetje er op uit te gaan! Sommige van mijn meegegroeide vis vrienden kunnen dit niet meer, en verklaren mij dan voor gek dat ik op “kleintjes” zit te vissen. Ik vis niet om de grote vissen maar om het vissen zelf, het een zijn met de natuur, en te genieten van alles om mij heen.
Op het eiland heb ik 2 wel grappige thuis wateren, niet mee geteld de slootjes, zeker niet waar jullie wakker van gaan liggen. Een leuk water waar relatief simpel te vangen valt met een goeie simpele rig, en 1 water waar ik erg veel aan denk maar het maar niet wil lukken.
Ik zal hier nog wel een post over wagen, als julle zover hebben gelezen als dit. Het is een beetje een uit de hand gelopen voorstel post heb ik het idee! (Warning! Spelfouten! Mobiel getypt!)


Nou aangenaam!

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2018 09:06

Hoi Peter,

Ik had geen idee van karpers op Texel. Goed bezig, lees ik. Volhouden zo. En welkom op CarpBoard.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-06-2018 10:33

Ik denk bij Texel in eerste instantie aan sluchters en niet aan zoetwater. Leuk om te lezen dat je daar onze hobby uitoefent. Vertel maar niet over 20kg vissen op het eiland, want dan wordt het pas echt druk! :lol:
Welkom op het forum.
Let op slagboom !
Plaats reactie