even voorstellen

Plaats reactie
rick post
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-01-2016 20:05

01-02-2016 22:03

Hallo allemaal

Ik ben Rick. Vis al zo'n beetje mijn hele leven. Maar toch ben ik een beginnende karpervisser.
Vis vooral statisch op karper ,maar vis ook geregeld op witvis met methode feeder. Snoeken doe ik ook vaak woon namelijk aan een sloot/kanaaltje waar veel witvis en snoek zit(jammer genoeg geen karper)

Wil jullie bedanken voor alle nuttige tips die jullie geven en hoop hier nog een boel te leren.

Groetjes rick
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-02-2016 07:47

Welkom hier, Rick, en wat tips en info betreft: komt wel goed.

Dat kanaaltje, weet je zeker dat er geen karper zit?
Karper zit bijna overal hoe diep of ondiep een water ook is.

Tipje: koop eens wat maisblikjes en maak een voerplekje bij riet,
en een duiker en doe dat dagelijks rond de zelfde tijd. Op de derde/vierde
dag vis je daar eens (statisch: met slappe lijn, met de pen: dicht tegen riet/duiker aan).
Voer niet meer dan een handje of twee. Met een blikje doe je dus al gauw twee, drie dagen.

Kies wel een periode dat het wat stabieler weer is om mee te beginnen
(>6 graden, geen koude wind/regen/sneeuw), dan is de karper nog (redelijk) actief.

PS. er zijn ook meerdere manieren, maar dit is goedkoop, eenvoudig en
wellicht leuk om eens te proberen.

Probeer het eens, zou ik zeggen.

Succes!
rick post
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-01-2016 20:05

02-02-2016 08:59

Heej frenk

Ja weet het heel zeker er zijn er een paar uitgezet een paar jaar geleden maar die zijn allemaal dood(heel zonde waren echt mooie vissen). Het kwaliteit van het water is niet heel denderend. Wel perfect voor dikke brasem en zeelt. Kheb de hele zomer gevoerd met boilies en pellets maar zonder enig succes. Ik ving alleen maar brasem en zeel't. (Had nog geen karperset)

Ik ben nog aan het uitzoeken wat het beste past bij het water bij mij in de buurt(veel kolken en een oude zand winning. Ben echt net begonnen met karper vissen 2 maand dus heb niet veel sessies kunnen doen ook in verband met werk

Maar bedankt voor de tip ik ga het ook even proberen wie weet zwemt er nog 1 rond.

Groetjes
Jochem Voskuil
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-01-2016 23:09

02-02-2016 12:17

Dag Rick

Welkom hier, ook net als ik, nieuw binnen het Fora.
Leuk om te lezen, ben benieuwd naar jou ervaringen binnen het vissen op karper.
Binnen de verschillende fora's staat genoeg info t.a.v. het aanvliegen van nieuw water en adviezen t.a.v. (basis) techniek.

Veel plezier hier.

groet Jochem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-02-2016 12:34

Welkom op CarpBoard Rick en Post maar veel. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

02-02-2016 20:18

Welkom op het forum rick :D.. hier genoeg tips en trucs te vinden om nieuwe wateren meester te maken. Post af en toe ook hoe je sessies gingen en je aanpak, dan kunnen mensen vast tips en nieuwe inzichten geven.
Plaats reactie