De vergeten vis.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal Klei
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-12-2011 16:32
Locatie: Groningen

20-12-2011 18:34

Hallo, mijn naam is Pascal en ik ben 26 jaar.


Vroeger viste ik regelmatig met vrienden met onze bamboestokjes, of het nou uit de winkel kwam of bij een buurvrouw uit de tuin ("waarom hangen mijn struiken opeens zo slap?"), als er maar een draad en haak aan zat vonden we het prima.

In mijn tienerjaren werd het al wat serieuzer, maar nooit zelf hengels aangeschaft, het gebruiken van een ander zijn materiaal was natuurlijk veel makkelijker, tegenwoordig erger ik me kapot als iemand weer het zoveelste iets van me moet "lenen", dus ik zorg dat ik zo ver het kan mijn eigen materiaal in orde heb.

Toen ik de 20 aantikte besloot ik dus zelf maar wat spullen te kopen, niet echt gericht op karper maar meer op roofvis, mijn eerste hengel was dan ook een niet al te dure telescopische spinhengel, die overigens tot de dag van vandaag nog prima in orde is, en al aardig wat klappen van zowel snoek en karper opgevangen heeft, niet iedereen kan beginnen met dure karperstokken dus toen ik me ging verdiepen in karpervissen ging de spinhengel mooi mee naar de waterkant om het uit te proberen.
Onderlijntjes werd ook niet veel aandacht aan besteed omdat ik het "simpele" van witvis en roofvis gewend was.
Toch aardig wat kleine karpers gevangen in de wat makkelijkere vijvers zoals de hamburgvijver en pioenvijver (groningen), een simpele no-knot en een boeitnietzoveelhoelange hair kan dus ook werken.

Omdat ik het karperen toch erg leuk vond besloot ik een karperstok te kopen, een Spro Saffire Carp 3,90 3lbs met een Spro Hydro 640 molen met titanium spoel.
Later kocht ik nog een Spro Strategy Experience 3,60 2.5/2.75lbs stok en kreeg ik een Shakespeare Oracle baitrunner van een vriend van me.
Hier heb ik ook aardig wat kleine karpers mee gevangen in de vijvers, echt serieus op pad voor karper gingen we nog niet, we waren meestal op roofvis aan het vissen.
De 3 grootste karpers die ik toen gevangen heb:

Schubkarper. (niet gewogen, erg slank iig). 67cm. Hamburgvijver.
Graskarper. 10.5pond. 73cm. Visplas bij Tynaarlo.
Schubkarper. 15pond. 66cm. Vijver in Corpus den Hoorn.

Zoals ik al zei was ik toen voornamelijk aan het roofvissen, en de laatste jaren de karper een beetje vergeten en me verder verdiept in het roofvissen.

Een paar week terug zocht ik visfoto's van een paar jaar geleden, toen ik mezelf weer met die 15pond schub zag wist ik het weer, ik besloot om me eens echt in het karpervissen te verdiepen, hoogste tijd om die 15ponder te verbreken en deze mooie vis weer op te zoeken!

Qua karpervissen moet ik dus nog veel leren maar ik ben mezelf al aardig aan het verdiepen door flinke lappen info, text en ervaringen van anderen te lezen en op te schrijven.
Hier wil ik ook mee door gaan en ik baal dat ik de laatste jaren niet met karperen bezig ben geweest!
Heb dus al mn karperspul bij elkaar gezocht en ben bezig dit weer een beetje compleet te maken.
Gelukkig had ik nog genoeg lood, loodsystemen en haken liggen.
Ook knoop ik mijn onderlijnen nu iets doordachter als jaren geleden, dus er is alweer aardig wat klein spul bijgekocht.

Over flinke lappen text gesproken, ik denk dat ik mezelf nu wel genoeg heb voorgesteld..!
Hoop hier meer ervaring op te doen en te delen en wie weet een keer samen vissen.

Pascal.
.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

20-12-2011 21:04

Welkom hier :D
CarpeR Diem
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-12-2011 21:10

Welkom !!!
Gebruikersavatar
Ardon Zijlstra
Berichten: 65
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Hoogezand

20-12-2011 22:40

Welkom !!

Mocht je een keer willen vissen .... je geeft maar een gil.

gr
A
Same Shit ... Different Day !!!

http://www.ksngroningendrenthe.nl/cms/
Gebruikersavatar
Pascal Klei
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-12-2011 16:32
Locatie: Groningen

21-12-2011 00:07

Bedankt voor het welkom mannen.

Om nog even aan mijn verhaal toe te voegen (aangezien ik mijn 1e post niet meer kan wijzigen): dat ik weer ga karpervissen wil niet zeggen dat ik stop met roofvissen, probeer er een mooi balans in te vinden en terwijl de piepers paraat staan kan er natuurlijk altijd een plug door de lucht worden gegooid. :D

Ardon ik stuur wel een keer een PM, ben vooral in de zomer regelmatig in HGZ.
.
Plaats reactie