Aangenaam, een rondje voorstellen ...

Plaats reactie
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

07-08-2010 00:18

Hallo,

René vd Put uit Amersfoort, getrouwd, 2 kids, vijver met koi en binnen wat tropische visjes en een leguaan .... tot zover de meest belangrijke informatie :o

* Hoe ben je erop gekomen om te gaan karpervissen
Na een pauze van 20 jaar en voor de grap weer eens na jaren met broerlief wezen vissen, daarna nog een keer en "besmet", beetje hetzelfde verhaal als wanneer je met koi in aanraking komt :D
Mezelf (in mijn ogen) een redelijk setje aangeschaft (Spro hengels, Shimano 3500b molens, etc etc het kleinere spul) en dat mag zich gaan bewijzen komende tijd, heb er in ieder geval erg veel zin in !

* Wat is je persoonlijk record
Ik denk een jaar of 22/23 geleden een graskarper van een cm of 80, gewicht ? daar deed ik toen nog niet aan :o
Gevangen in heel klein putje achter een gemaaltje tussen de weilanden, tevens m'n enigste karper tot nu toe (in 't wild dan, koi schep ik nog net niet dagelijks).
Hoop er komende tijd wat "wilde" aan toe te kunnen voegen.

* Je leeftijd
36, maar het voelt nog steeds zoals ik wakker werd op m'n 18e verjaardag :D

* Je ervaringen
Aantal keren met een dagvergunning bij broerlief in Kampen in een put, 4x een run en 4x gewoon er af, zal gebrek aan ervaring zijn :o broerlief ving die keren gewoon z’n vissies.

* eventueel je email adres, maar dat is geheel vrijblijven
Zie profiel :D

* Heb je een website of een foto site laat ons er eens van meegenieten
Meerdere websites, alleen niet over de sport karpervissen.
Op een bepaalde manier wel met karpers te maken, maar dan in de zin van Japanse Koi en vijveraanleg, onderhoud, etc via PB op te vragen.

* Wat zijn je doelen voor dit jaar of op langere termijn
Korte termijn: heel simpel, gewoon een karper vangen en dan maak ’t niet uit of ‘ie nou 10 of 12 pond weegt.
Ik ben weer gestart omdat de rust van het vissen, het zitten aan het water in de open lucht, het “leren” begrijpen van de vissen en het water me weer ontzettend aanspreekt.

* Ben je een statische visser, een groot water visser, een voerder voor de langere termijn, een hit en run visser, een stalker, een buitenland visser of een genieter die af en toe eens een hengeltje uitwerpt.
Van alles eigenlijk wel iets, buitenland visser in de vakantie’s (afgelopen jaar Tsjechië), zeker een genieter !, vooral geen groot water visser omdat ik het toch ook wel op prijs kan stellen om tijdens een avondje een run te krijgen (en ik simpelweg de tijd niet heb om voerplekken te maken, laat staan onderhouden).
Een afgelegen put, rietkragen en wat mist over het water …….. daar ga ik voor !

Als afsluiting: afgelopen weken “stiekem” of te wel ongeregistreerd meegelezen hier en dat is me goed bevallen, veel geleerd (vooral over die putjes langs de A1, put in Nijkerk en nog wat waters) complimenten dus !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-08-2010 08:45

Welkom, en wat een uitgebreid rondje voorstellen :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-08-2010 09:47

Kan zo naar maak kennis met: http://www.karperwereld.nl/kennismaking ... making.php

Nou, laat maar eens wat van je lezen, René.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

07-08-2010 11:46

Het is wat uitgebreider geworden dan de planning was inderdaad ... :o

Maar goed, mocht ik vragen hebben dan laat ik ze zeker horen en ik hoop binnenkort een vangst te kunnen laten zien, zondagavond gaan we weer een poging wagen ...

Grt René
Plaats reactie