Nieuw hier!

Plaats reactie
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

23-05-2010 21:32

Hallo karpervissers,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Romano Geerling, heb de leeftijd van 20 jaar en woon in Papendrecht, Zuid-Holland. Ik vis al een aantal jaartjes, maar ik heb eigenlijk nog nooit op karper gevist. Statische vissen met al die piepers, rodpods en de hele reutemeteut interresseert me niet zo. Ik ben hier eigenlijk gekomen voor het penvissen. Voor mij is het een kick als ik rustig aan de waterkant zit en opeens een dobber de diepte inschiet. Daarom wil ik dus een poging gaan wagen om te gaan karperpennen.
Als je meer wilt weten, vragen staat vrij. Antwoord krijgen is een tweede.

De groeten,
Romano
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-05-2010 00:06

Welkom!

Ik zit hier ook nog niet zo lang. Je verhaal klinkt me erg bekend in de oren. Ik moest tot ongeveer een jaar geleden niks hebben van statisch vissen en ik vond het vooral 'lui' vissen. Bovendien had ik een behoorlijk vooroordeel over statische karpervissers en ik dacht dat die 'lui' vooral veel dingen deden die niks met vissen te maken hebben zoals blowen, zuipen, liggen pitten in je tent en vooral veel rotzooi achterlaten zonder echt geïnteresseerd te zijn in het vissen ansich. Nu heb ik hier deels gelijk in want er is een groep die dat inderdaad doet maar er is ook een veel grotere groep die toch echt passie heeft voor het karpervissen zelf!

Ik heb zelf 15 jaar met de pen gevist op voornamelijk karper. Eigenlijk alleen in de polder, niet op het grote water en niets was zo rustgevend als het staren en wegdromen terwijl ik in spanning aan het wachten was tot die dobber een ferme tik gaf! Zodra het donker werd knalde ik een breeklichtje op m'n dobber en dan ging ik gewoon door tot in de late uurtjes. Niks mis mee! Alleen... anderhalf jaar geleden kwam ik mijn vriend tegen die ook bleek te vissen. Hij viste dus wel statisch en ik heb 'm eerst echt zwaar uitgelachen omdat ik het een luie visser vond etc. Ik was (alleen op visgebied) nogal conservatief opgevoed door mijn vader en die vond het allemaal maar niks, dat gebliep :lol:
Probleem werd nu alleen wel dat pen en statisch niet echt te combineren is dus ik ben gezwicht en ik vis nu ook statisch! Het is net zo ontspannend, spannend en de adrenaline giert misschien nog wel harder door je lichaam als je een run van een karper op je piepers hebt! Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het 1 per definitie beter/leuker/effectiever is dan het ander. Beide manieren hebben hun charmes. Nadeel van het statisch vissen is dat je toch altijd wel behoorlijk zwaar belast bent (ik ben af en toe net een pakezel) maar aan de andere kant heeft dit toch ook echt wel wat! Wat ik wel jammer vind is dat het statisch vissen me echt een godsvermogen kost ten opzicht van het penvissen :evil:

Ohja, wel grappig om te vermelden: De echte penvisser is absoluut niet uit me! Mijn hangers (lekker opvallende knaloranje solars) dienen nu als dobber. Statisch vissen of niet, mijn ogen blijven continue op de hangers gericht. Van de week sprong ik dan ook op nog voordat m'n pieper afging :roll:

Wellicht maak je ooit ook nog eens de overstap naar statisch vissen, of niet. Dat maakt uiteraard helemaal niks uit. Vissen blijven vissen natuurlijk :wink:

Heel veel plezier op het forum in ieder geval!!!

Groetjes Stéphanie
Gebruikersavatar
Patricia Boer1
Berichten: 36
Lid geworden op: 07-07-2008 13:58
Locatie: Up North

26-05-2010 10:14

Welkom!
"Dream yourself along another day, never miss an opportunity"
Plaats reactie