Voerbak Baitliner

Plaats reactie
Erik Jan Timmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-06-2017 14:46

07-06-2017 14:50

Hallo,

Wie weet hoe ik mijn voerbak van mijn Baitliner kan aanpassen zodat de klap niet zo hard is als deze word gelost.

Hoor graag.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-06-2017 15:59

Beste Erik Jan, een topic opstarten was persoonlijk destijds niet in me opgekomen 8) ...

Je neemt die boot namelijk gewoon voor je op een tafel en laat de bak een aantal x kiepen. Dan zoek je de contactvlakken, en wat blijkt;

- Het metalen losplaatje klapt tegen de onderkant van de voerbak.

Ik nam daarop destijds een stukje zelfklevende rubber tochtstrip en plakte dat op de plaats van contact met de voerbak (een reepje/blokje voldoende dik pop-up foam o.i.d. er tegenaan verlijmen met secondelijm zal vast ook werken, mocht je zonder tochtstrip of ideeën zitten).

- Bovendien kantelt de voerbak tegen twee randjes van de (holle) boot zelf aan, die dan als klankkast voor het lawaai fungeert.

Daarop monteerde ik midden op het zwarte foam drijfblok aan de achterzijde van de boot een ander rechthoekig blokje foam (7x4x5cm) wat richting de achterzijde 0,5-1cm. over het drijfblok uitsteekt. Dat uitstekende stukje foam vangt de klap voldoende op, terwijl de bak nog schuin genoeg kantelt om al het voer te lozen.

En klaar was Co :wink:.

Ik heb dat langwerpig stuk foam trouwens simpel, maar doeltreffend tussen de boot en het drijfblok geklemd en verder vastgeprikt met een spijker. Als materiaal heb ik wit beschermingsmateriaal gebruikt wat ook als verpakkingsmateriaal wordt gebruikt bij elektronica (nee, geen piepschuim), maar elk dempend materiaal voldoet. Het veel stillere resultaat had ik bovendien sneller voor elkaar dan dat het me nu aan tijd koste om de boot tevoorschijn te halen om te kijken wat ik aangepast had, en daarop dit stuk te typen...

Maar graag gedaan hoor, ..kon ik tenminste weer een keertje lekker sarcastisch behulpzaam zijn.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-06-2017 16:26

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie