penvissen montage?

Plaats reactie
Mark seibers
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-04-2014 16:05

19-06-2014 13:28

Wie heeft er een goed penvis montage en ik heb gehoord van een stuitje en hoe werkt die
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-06-2014 17:10

Www.google.nl staan zat montages op en waarvoor een stuitje..

En gebruik de zoekfunctie hier rechts boven in. Vind je ook veel

Succes
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-06-2014 01:21

Waarom staat dit in de map bootvisserij? En niet bij Penvissen?
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

22-06-2014 09:12

Mark seibers schreef:Wie heeft er een goed penvis montage en ik heb gehoord van een stuitje en hoe werkt die


Ik kan het waarderen als mensen zelf ook enige moeite doen om het antwoord op hun vraag te vinden en er niet klakkeloos van uit gaan dat iemand anders het wel voor hun opzoekt.

Als je even gegoogled had of hier in 't penvis gedeelte had gekeken dan had je het antwoord op je vraag zelf kunnen vinden.

Hieronder de montage die ik gebruik.

Afbeelding

1. Steek je hoofdlijn door de lus en sla hem vervolgens dubbel.
2. Schuif nu het rubber stuitje over de dubbele hoofdlijn.

Afbeelding

3. Steek de hoofdlijn door het oogje onder aan de dobber.

Afbeelding

4. Lood nu de dobber uit door 3 loodhagels op de lijn te plaatsen. Het lood van Dinsmores is ideaal lood daar voor.

Afbeelding

Afbeelding

5. Knoop nu de haak met een polomarknoop aan je hoofdlijn. De korum haken zijn ideale haken voor het vissen met boillies, mais, pellets e.d. Wil je met zacht aas (mais, wormen, maden) vissen dan een normale haak zonder hair nemen.

6. Als laatste op 10 - 20 cm van de haak een loodhagel plaatsen die er voor zorgt dat de je dobber zinkt.

7. Het rubber stuitje schuif je vevolgens zo ver om hoog dat de onderste loodhagel op de bodem ligt. De onderste loodhagel is bedoeld om mee te peilen, maar wordt het bij een aanbeet van de bodem getild dan zal je dobber zinken.
Plaats reactie