Ik heb zelf een rubberboot in mijn bezit met een electromotor.
Nu zit ik te denken om een benzinemotor aan te schraffen voor de grotere meren.
Mischien een domme vraag,
- Ik neem aan dat je ze ook liggend kunt vervoeren, maar voor welke moet je dan gaan?
Een 4 of 2 takt, een motor met een inwendige brandstoftank of een seperate brandstoftank?
Alle info is welkom.
Mvg Marcel
Vervoeren van een b.b motor
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
2 of 4 takt maakt niet uit, 2 takt is wel lichter in gewicht.
Separate brandstoftank is ook weer wat lichter als je twee dingen los kan tillen en heeft meer liters tankinhoud.
Bij vaste tank bij liggend vervoeren iig wel ontluchtingsdopje sluiten
Prijs en gebruik zijn meer van belang,
Separate brandstoftank is ook weer wat lichter als je twee dingen los kan tillen en heeft meer liters tankinhoud.
Bij vaste tank bij liggend vervoeren iig wel ontluchtingsdopje sluiten
Prijs en gebruik zijn meer van belang,
CarpeR Diem
- dennis gerits
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
- Locatie: Weert
heb zelf voor een 2 takt met inwendige tank gekozen
je hoeft nooit benzine omhoog te pompen (handig snachts), en het is makkelijker vervoeren en in gebruik
en 2 takt is makkelijk zelf te onderhouden
gewicht van de tank maakt amper wat uit...al zal 4 takt wel een beetje zwaarder zijn dan 2 takt
vervoeren is het beste met een bijna lege tank op de kant leggen waarmee de motor tegen de boot zit.
tot 4-5 pk is er nog met inwendige tank
je hoeft nooit benzine omhoog te pompen (handig snachts), en het is makkelijker vervoeren en in gebruik
en 2 takt is makkelijk zelf te onderhouden
gewicht van de tank maakt amper wat uit...al zal 4 takt wel een beetje zwaarder zijn dan 2 takt
vervoeren is het beste met een bijna lege tank op de kant leggen waarmee de motor tegen de boot zit.
tot 4-5 pk is er nog met inwendige tank
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06-10-2009 15:17
Je moet wel zorge dat de motor de goede kant op ligt.
Ik weet niet meer welke kant maar ik moest dit vroeger ook altijd doen.
Ik weet niet meer welke kant maar ik moest dit vroeger ook altijd doen.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07-08-2008 22:02
Tot nu toe iedereen bedankt voor de informatie.
Ben weer wat wijzer, maar elke info blijft welkom
Ben weer wat wijzer, maar elke info blijft welkom
-
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 03-01-2006 19:20
4takt kan je meestal maar op EEN zijde neerleggen. 2 takt maakt dat niet uit. Yamaha heeft wel 4takt die op 3 zijden kan liggen.
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
Een viertact motor kan over het algemeen maar op 1 zijde vervoerd worden. in de meeste gevallen is dat de zijde waar ook de stuurknuppel zich bevind. HEt is niet aan te raden hem lange tijd zo neer te leggen(winterstalling) Tegenwoordig mogen alleen nog maar 4 tact buitenboord mootoren verkocht worden. Dit omdat deze motoren beter zijn voor het milieu. Voordeel van 4 tact is dat ze in de regel zuinig en stiller zijn dan 2 tact motoren en minder roken/stinken. Dit omdat er geen olie verband word. Voordeel is dus ook dat je geen mengsmering hoeft aan te maken. Qua zuinigheid kan ik uit eigen ervaring vertellen dat dat zeer veel kan uitmaken.
mvg martijn
mvg martijn
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07-08-2008 22:02
Top, luitjes voor de info.
Hier kan ik wat mee, en ik kan gericht gaan zoeken.
Bedankt allemaal
Marcel
Hier kan ik wat mee, en ik kan gericht gaan zoeken.
Bedankt allemaal
Marcel