Uit de winterslaap.

Plaats reactie
Ray van Monnik

25-03-2008 20:45

hey, ik heb een stukje geschreven, zeg maar iets als je het wat vind.

Uit de winterslaap.

Sneeuw, regen, hagel, het weerbeeld voor Pasen 2008. Niet echt lekker weer om eitjes te zoeken, de paashaas moet het ook fris hebben gehad in de nacht, het heeft zelfs eventjes gevroren laatste tijd. Niet echt een spetterend begin van het voorjaar, toch zit ik eraan te denken om te beginnen met voeren. Het kriebelt gewoon te erg, ik loop al weken langs de sloot waar ik wil gaan beginnen met vissen, zie altijd wel wat actieviteit maar heb gewoon het lef niet om te gaan zitten in dit barre weer. Ik wacht nog tot de temperaturen iets hoger liggen, en dan moet het gaan gebeuren.

Elke dag ongeveer 500 gram particles moet voldoende zijn om de vis op zijn plaats te houden, gelukkig heb ik afgelopen weken de aasperiode ontdekt en weet ik hoelaat ik moet voeren. De vissen die in deze sloot zwemmen zijn niet eens zo groot, hooguit een pondje of 17, daar doe ik het ook niet voor. De vissen die er zwemmen zijn namelijk puntgaaf en ( hoogswaarschijnelijk ) nog nooit gevangen. Nooit gevangen karpers in Nederland? Jazeker, er zijn zat plaatsen waar nog nooit of amper is gevist, trek er eens op uit met de fiets en probeer zo wat watertjes te vinden. Maargoed, ik dwaal af, ik zit in de testperiode op mijn school, veel leren en moeite om over te gaan, elke dag toch even langs het slootje lopen om te kijken of ik wat zie. Ik loop langs de houten kade in de sloot, af en toe zie ik wat giebels schrikken die tegen het kantje aan azen, leuke beestjes. ik heb een blik mais bij me, ik gooi 4 korreltjes tegen het kant, ik ga zitten en ga wachten. Ik weet niet precies wat ik nu aan het doen ben, maakt niet uit het voelt goed. Een beetje zomers voelt het, lekker in het gras genieten van het water en de visjes. Overal om me heen zie ik al bloemen, dat voelt goed, ook zie ik in het water wat jonge rietstengels omhoog komen, de lente zit er nu echt aan te komen. De giebeltjes eten de maiskorreltje op en schrikken daarna, ze hebben me gezien. Ik loop door en zie midden op de sloot wat aasbellen, duidelijk karper, als ik nog een stap dichtbij kom kroest een mooie schub over de oppervlakte. Ik schrok me dood, hij blijkbaar ook. Het is bar koud en er staat een stevige wind, ik ga naar huis.

Thuis moet ik steeds aan de zomer denken, ik kijk er echt weer naar uit. Lekker in de avond nog even je spinhengeltje pakken en even gaan baarzen in de avondzon, heerlijk!
Ik heb het nu gewoon echt gehad met de winter, samengevat was dit gewoon weer een smerige winter met amper vorst en sneeuw, he bah, tijd voor de zomer.

Afbeelding

Zomerse tijden.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

25-03-2008 20:49

Hmmmmm Raymond, bedankt! :D

Kom helemaal in het gevoel zo! :D Ik kan ook niet meer wachten! Mooi stukje! :D
Ray van Monnik

25-03-2008 21:04

Heey Marvin , bedankt :D
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

25-03-2008 23:36

Inderdaad, leuk geschreven!

Ik zit ook te popelen! Kan niet wachten om aan de gang te gaan. Ik heb een aantal, voor mij, nieuwe wateren op de planning staan voor dit jaar. Bij één daar van kon ik de verleiding tegen beter weten in niet weerstaan en heb daar al een paar sessies gepakt en, helaas, geblankt. Maar de kriebels zijn er zeer zeker en hopelijk levert dit seizoen weer een paar mooie vissen op!
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

26-03-2008 07:04

Marvin, leuk artikeltje. Helaas hoort deze hier niet thuis, maar bij Artikelen. Ik zal em daarom ook verplaatsen, maar ik zet hier wel een linkje ernaar neer.

Groetjes! Mourad
Ray van Monnik

26-03-2008 08:07

Oke bedankt, maar mijn naam is Raymond.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

26-03-2008 08:42

Mourad Aviara schreef:Marvin, leuk artikeltje. Helaas hoort deze hier niet thuis, maar bij Artikelen. Ik zal em daarom ook verplaatsen, maar ik zet hier wel een linkje ernaar neer.

Groetjes! Mourad


raymond de munck schreef:Oke bedankt, maar mijn naam is Raymond.


Kijk maar uit, straks ga ik met de eer strijken 8) :lol:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

26-03-2008 19:27

sorry raymond

gr mourad
Plaats reactie