Artikel Mourad

Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-07-2007 15:42

hey kerel

mooi artikel!

je word er steeds beter in! is die inburgings cursus toch nog ergens goed voor 8)

zie je volgende week zondag! word lachen!!!!!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-07-2007 17:05

j van der beek schreef:hey kerel

mooi artikel!

je word er steeds beter in! is die inburgings cursus toch nog ergens goed voor 8)

zie je volgende week zondag! word lachen!!!!!


ik kan niet wachten 8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-07-2007 21:37

Frank, inderdaad hebben visrechthebbenden die op sommige wateren schriftelijke toestemming tot het vissen met meer dan 2 hengels toegestaan hebben tot nu toe altijd voor maximaal 3 hengels geopteerd.
Waar ik even op wil wijzen is dat per 1-1-2007 iedere visrechthebbende (HSV of Federatie dus) ZELF het aantal hengels, waarmee gevist mag worden kan bepalen. In de gewijzigde Visserijwet staat niets meer omtrent het aantal hengels, dus is er in principe geen minimum of maximum meer. Iedere vistechthebbende kan dus zelf bepalen of dat er 1, 2, 3 , 4 of zelfs 10 of 20 mogen zijn.
Zoals je weet mag je vrijwel overal in Frankrijk met 4 hengels vissen, ik kan heel goed begrijpen dat visrechthebbenden die wel een uitbreiding qua aantal hengels willen toestaan dit beperken tot 3. Anderzijds zijn er wel enkele wateren / rivieren waar het vissen met 4 hengels geen enkel overlast probleem op zou leveren. Daarentegen zijn er ook een heleboel putjes / putten en sierwateren waar men elkaar nu met 2 hengels al vaak in de weg zit en waar uitbreiding van het aantal hengels hopelijk nooit gerealiseerd zal worden.