op visvakantie met een klein budget

Plaats reactie
Joep van Hoorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2014 13:00

12-01-2016 16:43

Hallo karpervrienden,

M'n maat en ik willen deze zomervakantie voor het eerst samen een weekje of midweek op visvakantie gaan. Hij is dan 17 en ik ben 16. Ons budget is €200,- / €300,- per persoon. We zijn afhankelijk van onze ouders dus we kunnen ook niet te ver weg. Vanuit Tilburg maximaal 3 uur rijden. (als je iets weet wat verder is graag wel zeggen, wie weet dat ik m'n ouders over kan halen om iets verder te rijden :D )

Ik heb op internet al vanalles opgezocht maar ik ben er nog steeds niet uit. Het liefst zouden we gewoon onze tent ergens langs een kanaaltje of riviertje opzetten, alleen ik weet niet of dit wel zomaar mag... Ik dacht er ook aan om ergens aan het water te kamperen op een camping alleen dat heb ik tot nu toe ook nog bijna nergens gevonden (waar je wordt toegelaten onder de 18). Betaalwater zou ook kunnen alleen ik weet niet of je daar wel onder de 18 mag vissen en of dat binnen het budget past.

Het maakt ons niet heel veel uit of je er ook hele grote vissen vangt of heel veel.

Kort samengevat: We willen een weekje gaan vissen voor maximaal 300 euro maar we hebben geen idee waar.

Alvast bedankt voor de reacties! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2016 09:18

Voor dat bedrag kun je makkelijk een week vissen in jouw geval.
Er zijn heel veel campings aan het water in frankrijk te vinden, je kunt in frankrijk of online een week vergunning halen die kost rond de 30 euro.gewoon Google gebruiken als zoekmachine.
Bijvoorbeeld met de woorden :

Camping noord frankrijk
Noord frankrijk wateren
Kanalen noord frankrijk
etc

Kanalen noord frankrijk zoeken, de naam van het kanaal opzoeken met Google maps, plaatsnaam van daar kun Je weer gebruiken met daar achter camping.
Laat dat betaal water maar zitten, en geniet lekker van de vrijheid aande kanaaltjes of rivieren.
Joep van Hoorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2014 13:00

13-01-2016 11:23

Bedankt voor je antwoord Rik, ik zal even kijken.
Alleen het probleem is dat m'n ouders mij niet helemaal naar frankrijk gaan brengen... Maar ik kan het natuurlijk altijd even voorstellen :D
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-01-2016 12:13

Kanaaltjes net over de grens in Frankrijk zijn zo'n 3 uur rijden.
Plancke Lorenzo
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-12-2015 19:46

17-01-2016 11:02

Hallo Joep
Nog niet aan gedacht om een chalet te huren aan een water waar je ouders eventueel ook kunnen verblijven dan kan je meteen een stuk verder rijden er zijn genoeg zo plaatsen in Frankrijk.
Je moet maar eens hier kijken keuze zat http://www.leboncoin.fr/annonces/offres ... tang+carpe
Gewoon eens een uurtje zoeken en je vindt er vast wel iets.
MVG Lorenzo
Plaats reactie