Camping Blauwe meer!

adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

01-11-2007 09:54

je hebt helemaal gelijk Martijn elke keer als ik er aan terug denk kan ik wel janken als je ziet hoe de vissen daar behandeld worden en er nu zwaar verminkt uit zien :cry: :(

het liefst zou ik met alle mensen die dit ook zo vinden daar heen gaan het dicht storten of ze allemaal vangen en op een water zetten waar veel natuurlijk voedsel is want dat kennen deze vissen niet ZUCHT............. :cry:
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

01-11-2007 10:56

Gewoon allemaal weer heen gaan! :roll:
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

03-11-2007 16:39

Sander Benjamins schreef:Gewoon allemaal weer heen gaan! :roll:
meen je dit nou of wat?elke karpervisser die daar nu nog komt hoop ik dat hij daar verdrinkt klinkt hard maar een echte visser komt daar niet meer
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

25-11-2007 10:07

Sander Benjamins schreef:Gewoon allemaal weer heen gaan! :roll:


Tuurlijk er heen met z'n allen!!

38 pond man! :o
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

26-11-2007 22:43

niet dus mensen die daar nu nog heen gaan zij ziek
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

17-01-2008 18:45

jongens er zit wel degelijk groot vis.... en 38 pond heb hem zelf gevange :-? maarja... er zit ook wel vis wat nog rede gaaf is maar dat is vrijwel heel jong en klein... ik ga er niet meer heen tis zielig.... die 38 van mij had niet eens meer een bek man...
ik heb ook nog een punt gave 33 ponder gavange...

we hebben daar in een weekje gezeten met mijn vader en mijn 2 nefen in de helevaart vakantie... luister goed 1 week... dus 7 dagen... 250 vissen...

dus dat wil zeggen 35 vissen per dag... en dat met 4 man is ongeveer 8a9 vissen per dag... ik weet dat het misschien niet meer word gelezen maar ik wilde toch nog even het een en ander kwijt over dit water...

de mensen die daar al jaren op de camping staan net zoals ons... vissen wel met een onthaakingsmat en een schepnet en tangetje en 28/00... die mensen maken een fototje en het visje word weer terug gezet... maar de mensen die er een weekje staat en nergens benul van hebben en die gewoon een witvisje willen vangen hebben die spullen allemaal niet...

ook al die dagjes mensen hebben dat niet...

lang geleden toen het water er net was liep het tot aan de weg...

is ook nog te zien aan het zand...

mensen van die camping daar wilden meer mensen dus meer plaatsen dus er werd water afgezogen... ze gooiden een paar waterfietsen erin... en een fontijntje... al het vis werd in een kleiner stuk gedreven... mensen gingen komen, vissen, vangen namen het jaar daarna vrienden mee en zo liep het allemaal maar verder... dus wat verwacht je dan... als er wel totaal opgeteld ongeveer 10 weken lang (drukste perioden) ongeveer 30 a 40 hengels in het water leggen... verder voedsel bronnen hebben deze vissen niet... dus wat gaan die vissen doen... die gaan azen... als een gek... nu vermoed ik dat de populatie toen der tijd dat ik er nog kwam ongeveer 200 vissen is... en voor zo'n kleine plas is dat heel veel, echt heel veel... sommige vissen worden slimmer en gaan alleen snachts azen omdat je snachts niet mag vissen...

of ze azes op brood dat word gevoerd... maar andere vissen blijven gewoon boillies eten... en ze vonden het zonnetje wel lekker en die draait precies om de plas heen... als het ware met de zon mee... dus je kon zo zien waneer je een aanbeed kon verwachten...


het werd nog drukker... dagjes mensen kwam... visten bijna met staal kabels en dergelijken :evil:


maar er zitten nog echt wel punt gave vissen bij...


zo dat wilde ik even kwijt aan alle mensen die deze camping afwijzen,afkraken, naar beneden trappen, alles...

de eigenaaresse is een vrouwtje alleen... die dr eige hellemaal het lep lazerus werk... om die camping een beetje te onderhouden... er lopen nu vrijwilligers die de vissers in de gaten houden... 2 hengels de man, van zonsopkomst tot zonsondergang vissen, niet met brood, onthakingsmat, niet voeren.... blablabla...

jullie denken toch niet dat al deze vrijwillgers zich maar enigzins druk maken om het aantal vissen wat er zit...

maar al met al het is een wel een topcamping voor een tussen vakantie
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

17-01-2008 18:50

Afbeelding
34 pond


lelijke bekken... lelijke vissen?[/img]
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

17-01-2008 19:45

Davey,

Doe waar je zin in hebt.

Ik hou je niet tegen...

erg triest voor die vissen maar het is niets anders...had hij maar geen 38 pond moeten worden...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

17-01-2008 22:44

jah... maar dan moeten ze al het "slechte"vis eruit halen en ergens anders uitzetten in de hoop dat het beter word... maar ik verwacht zelf niet echt dat een karperbek weer heelt... en zeker in deze gevallen niet...

erg zonde want er zitten mooie vissen tussen met een papagaaienbek... nouja wat er daar nog van over is...

en dan gewoon al het "goede" vis erin laten
en nog strenger controleren... ligt er geen schepnet en onthakings mat... hup hengels eruit en pas vissen zodra je dat hebt...

het was ook niet persoonlijk bedoelt maar gewoon in het algemeen zodat mensen ook een beetje een beelt krijgen hoe het allemaal is ontstaan... en dan kun je overwegen om er niet heen te gaan...

ik ga in ieder geval niet meer...
het is nu gewoon te...

ik heb ook karpers gevangen zonder staart en een zweefende rib en een open rug door de waterfietsen... vissen met hele systemen in de bek... en dan niet een ne gewoon 2 a 3... het is te gewoon TE erg
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

17-01-2008 23:33

Mensen ik hoop gewoon dat de karpers daar echt uit uit hun leiden verlost kunnen worden.want je wilt niet weten wat je daar allemaal tegen komt dat was toen al en nu VEEL erger nog.heb al weer een verhaal van een jongen die ging met 3 vrienden 5 dode karpers lagen er waarvan 3 midden op het strand en 2 zonder staart en allemaal geen bek meer.en ik durf te zeggen dat 90 % van de vissen daar ZWAAR VERMINKT is en de rest zal er onder deze omstandigheden ook zo aan gaan ja ik zal er nooit meer komen ja wie weet een keer om te helpen om die beestjes te reden daar ZUCHT
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

18-01-2008 16:34

Davey,

Ik weet dat er ook normale vissen zwemmen. Heel je verhaal klopt. De meeste mensen hebben bijna nooit gevist en vissen dus met een hengel van 1lbs, 50/00 lijn, geen schepnet en onthaakmat, en geen safety system. Maar er zijn ook normale karpervissers die goed met de vis om kunnen gaan. Maar ik heb nog een vraag aan je, waarom blijf je er nog vissen, kan jij het tolereren dat er zo met vissen om worden gegaan, en dat je vissen vangt met papagaaienbekken. Ik zou dat niet kunnen hoor.

Hier ook nog een foto van een "normale" karper(let niet op mijn kop/kwalitiet van foto)

Afbeelding
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

18-01-2008 16:36

adrie halberstadt schreef:Mensen ik hoop gewoon dat de karpers daar echt uit uit hun leiden verlost kunnen worden.want je wilt niet weten wat je daar allemaal tegen komt dat was toen al en nu VEEL erger nog.heb al weer een verhaal van een jongen die ging met 3 vrienden 5 dode karpers lagen er waarvan 3 midden op het strand en 2 zonder staart en allemaal geen bek meer.en ik durf te zeggen dat 90 % van de vissen daar ZWAAR VERMINKT is en de rest zal er onder deze omstandigheden ook zo aan gaan ja ik zal er nooit meer komen ja wie weet een keer om te helpen om die beestjes te reden daar ZUCHT

Ik denk 99%
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

19-01-2008 06:57

ja dat is zo denk ik ja 99 % en snap echt niet dat sommige mensen daar vrolijk van worden om daar een vis te vangen als het nou nergens wat voorsteld om een vis te vangen is het daar wel en als je dan weet dat als je hem op je mat hebt 99% zwaar verminkt is zie ik daar het nut totaal niet van in.hoop echt zo dat daar wat gaat gebeuren want dit kan zo niet langer.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

19-01-2008 10:39

dichtstorten met zand ze zijn toch niet meer te redden.het is echt te zielig voor woorden daar.dat heefd helemaal niks meer met karpervissen te maken .gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-01-2008 15:05

[list=]
Harald van der Graaf schreef:dichtstorten met zand ze zijn toch niet meer te redden.het is echt te zielig voor woorden daar.dat heefd helemaal niks meer met karpervissen te maken .gr harald
[/list]

Helemaal mee eens Harald en dan een parkeer plaats van maken.
En deze topic ook, te droevig voor woorden.
CN
Unicorn Carp Fisching
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

20-01-2008 16:43

maar er zijn nog zat van dit soort achtige campingmeertjes waar het precies het zelfde is. Cor ik vind ook dat dit topic nergers meer opslaat. Ik ben er geweest en kom er ook niet meer terug. Klaar, dus hoezo zou dit topic nog open blijven
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

22-01-2008 22:58

ja daar hebt je wel gelijk in idd.
Gebruikersavatar
jan schipper
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-02-2008 15:18
Locatie: hoofddorp

29-02-2008 17:12

hallo visvrienden

ben eind mei 2007 naar het blauwe meer geweest met mijn zoon en kleinzoon. was daar voor de eerste keer en we hebben er ook gevist,en ja het is allemaal waar wat jullie schrijven 9 van de 10 vissen zie er niet uit uitgescheurde bekken geen baarddraden beschadigde vinnen en ga maar door.we hebben een paar keer gevist en er ongeveer 35 gevangen .waarvan er maar een paar er normaal uit zagen spijtig genoeg. er werd niet veel gevist enkel in het weekend was het behoorlijk druk ,en dan zie je jullie verhalen waar worden.zelf hadden we alles meegenomen schepnet onthakingsmat ect.maar ik was direct besloten hier nooit meer naar toe te gaan en raad dit ook alle andere vissers aan .dit is pure mishandeling van de vissen hier