les ormes in de lot et garonne frankrijk

Plaats reactie
Pascal Krebbers

21-01-2007 17:06

Wij gaan dit jaar op vakantie in het departement Lot-et Garonne, hier ligt boerderij camping en Tentenhotel Les Ormes vlakbij het plaatsje Saint ETIENNE DE VILLEREAL.
Het is de gezinsvakantie maar er schijnt een putje op te zitten van 1 hectare waarin ook karper zit, dus de hengels gaan mee.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die hier geweest zijn of misschien in de buurt en nog tips hebben voor dit watertje en of water in de buurt.
Hierbij gaat het wel om instantvisserij daar ik met mijn gezinnetje op stap ben en dus niet enkel om te karperen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

21-01-2007 17:27

Pascal,

Ik heb afgelopen jaar op deze camping gestaan. Het plasje zelf is meer een vijver en echt geen meer! De karpers zijn schitterend, zwaar beschubte spiegels maar klein, heel klein, heel erg klein. Er zwemt een koi in van een pond of 12, maar de rest is 2 a 3 pond! De eigenaar zei dat ik er gerust een stuk of 100(!) uit mocht vissen en meenemen.
Ik heb er erg leuk met mijn zoontje gevist, gewoon lekker met de vaste stok of een werphengeltje met mais, erwt of korst.
De Lot is snel te bereiken, maar een goede stek vinden is moeilijk. Er zijn veel steile kanten en ook in het water lopen de kanten sterk af. 5 meter uit de kant en 10 meter diep enzo!
Ten noorden van Villereal zijn een paar meren waar je het wel kan proberen.

succes! Simon
Pascal Krebbers

21-01-2007 17:35

Hoi Simon, bedankt voor je snelle reactie. Dat wordt dus enkel een penhengeltje meenemen, scheelt weer een hoop spul dan en bolies mee sjouwen. Jammer had gehoopt dat er iets grotere in zouden zitten, maar ja wie het kleine niet eert ... toch. Ga ik proberen die koi te vangen. En tenslotte gaan we in 1e instantie voor de vakantie. Was de camping verder nog leuk ?
Als je verder er nog tips over hebt hoor ik het graag,

grtz Pascal
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

21-01-2007 17:49

toevallig vandaag nog in Austerlitz geweest...

Het is een erg gezellige camping met Nederlandse eigenaar en dito personeel. 95% van de bezoekers zijn ook Nederlanders. Hij zal wel erg goed zijn aangeschreven want er is een erg hoog volvo/audi gehalte.
Ik heb natuurlijk ook op die koi gejaagd, tevergeefs natuurlijk!
Ik heb me ook veel bezig gehouden met de onwetende jeugd, want er wordt gevist met tentstok, scheerlijn en daaraan een omgebogen haring! (echt waar) Ik hoop dat je ook wat pedagogie kan loslaten op de jeugd, want ook op dit watertje zitten inmiddels papegaaiebekken!
Pascal Krebbers

21-01-2007 19:00

jee das niet best van die manier van vissen en die pappegaaienbekken dan. Dat de camping voor de rest wel ok is ben ik blij om.

In Austerlitz ja zie dat jij uit Ojik komt da's vlakbij voor jou, misschien kunnen we wat tips uitwisselen mbt watertjes in de buurt. Misschien heb je mijn bus nog wel zien staan.
Die volkswagen spijlbus pickup is van mij, mijn andere hobby 8)
Plaats reactie