Op vakantie met de vrouw....Er moet ook gevist worden!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-02-2006 11:01

Beste karpervissende minnaars,


De zomervakantie komt eraan en op reis met je vriendin is dan zeker niet uitgesloten! Het mooie is dat we allebei richting Frankrijk gaan rijden(auto dus). Er moet ook gevist worden maar m'n vriendin vertikt het om dagen achter de hengels te zitten( vanuit vrouwenogen gezien logisch), ze gaat tenslotte mee voor mij en niet voor de karper. :)

Ochtenden en avonden vissen zijn goed te plannen voor een dag of 10 in Frankrijk. Hier zitten wel een aantal eisen aan verbonden.

1) Niet verder rijden dan 500 kilometer.
2) Water moet goed bereikbaar zijn voor korte sessie's.
3) Het water moet zonder bootje bevisbaar zijn.

Het bestand doet er niet toe, als ik regelmatig maar met een kromme hengel sta, of dat nou een 20er is of een 40er. 8) Natuurlijk moet er gevangen worden......
In de middag hangen we de toerist uit en Koen wilt in de ochtend of avond wat karpers vangen.
In Karperwereld 46 wordt het "compromisse sluiten" erg mooi uitgelegd maar enkel water wordt er niet benoemd(hoeft ook niet) al ben ik wel opzoek naar een water dat aan mijn eisen voldoet.

Geen buurman die je lastigvalt of andersom. Er moet leuk karper te vangen zijn en het water moet geen Betaalwater zijn, vergunning halen en klaar.

Tips, reactie's en opmerkingen zie ik graag tegemoet, of dit via het board of via PriveBericht gaat is aan jullie. Wegens commercie-aanvallen voor het betreffende water adviseer ik namen graag via PB te ontvangen. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-02-2006 11:36

Ik heb wat mogelijkheden gevonden:

- Departiment de Somme. Noord-Frankrijk.

- Gebied rond het Gerardmer. Noord/Zuid-Frankrijk.

Campings e.d heb ik al genoeg informatie, het enige wat ik nog wil weten hoe het zit met privé-water en vergunningen.

Misschien weet Aart me meer te vertellen?? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie