Le Grand Large

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

18-11-2005 16:06

Nabij de stad Lyon ligt het resevoir "Le Grand Large". Aan dit resevoir ligt de camping "Camping du Grand Large". Vanaf deze camping kun het resevoir bevissen. Het is overigens een van de weinige plekken waar dat op dit resevoir mogelijk is. De eigenaren van de camping zijn 2 bijzonder vriendelijke mensen.

Voor meer informatie over de camping:
Adres: Rue Victor-Hugo, Pont-Herbens, Meyzieu, 69330
Tel: +33 4 78 31 42 16
Fax: +33 4 72 45 91 78
Email: camping.grand.large@wanadoo.fr

Het bestand in "LeGrand Large" bestaat uit voornamelijk spiegelkarpers. Er zitten behoorlijk grote jongens op. Ik heb wel begrepen dat men enige jaren geleden behoorlijk wat vissen van het water hebben afgehaald. Toch worden er jaarlijks beste exemplaren gevangen. Vooral het vissen tegen de scheidingswand van het canal du Jounage kan erg produktief zijn. Let wel het is een lastig water, waar menig visser (en ik dus ook) op zijn gezicht is gegaan. Het is echter wel degelijk mogelijk om een goede sessie te draaien op dit water. Voor het vissen vanaf de camping ben je wel afhankelijk van de juiste windrichting. Staat de wind niet in de hoek waar de camping(zuidoosthoek) ligt, dan kon het wel eens een lastig verhaal worden.

Hier vind je aan artikel over Le Grand Large;
http://www.carpweb.nl/portal/index.php? ... &Itemid=26
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2005 16:10

Heren,

Buiten de camping kan je heel goed vissen. Alleen ik durf het niet meer.

Het eind van het meer ligt bijna in de stad. Helaas komen daar aardige jongelui, die graag willen spelen.

Volgens mij hebben ze jou ook met keien bekogeld Arno?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

18-11-2005 16:40

Bierflesjes Klaas, bierflesjes, het zijn details maar toch........
Dat kwam vanuit het park naast de camping. Maar als je vanaf het strandje of wat verder op de camping vist dan heb je daar geen last van nietwaar??

Buiten de camping zou ik het inderdaad ook niet doen.
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

20-11-2005 23:11

Ik ben daar een paar jaar terug ook geweest en wij wouden ook aan het eind van het meer vissen.Supermooie stek,je kon daar in het meer vissen en in de rivier vanaf dezelfde stek.
Wij waren daar eind november maar volgens de weersvoorspelling was het daar nog goed uit te houden maar na meten van de watertemperatuur zakte ons de moed in de schoenen, 5 gr. en na enig peilwerk bleek dat tot 200 mtr uit de kant niet meer water stond dan 1.5 mtr.Toen hebben we na een nachtje maar besloten te verkassen.
We hoorden na de tijd ook dat daar inderdaad aardig wat gespuis rondliep s'nachts en dat het oppassen was met de wisselende waterstanden van de rivier.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-11-2005 23:47

Arjan, die watertemperatuur in november is toch logisch daar het water van de Alpen afkomstig is. Geldt in ieder geval vanaf november t/m maart en vaak ook nog voor april...
Plaats reactie