Flitsintensiteit

Plaats reactie
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

16-10-2011 12:54

Ik heb een canon powershot sx20IS. Ik selceteer de potretmodus en dan via de zelfonstapnner maak ik diverse foto's. Het valt mij hierbij op dat de ene keer veel flitslicht gebruikt wordt en de andere keer minder. Het resultaat laat zich raden.

Hoe kan ik dit aanpassen? De camera heeft geen losse flitser. Daarnaast ben ik benieuwd welke instellingen jullie gebruiken als je het toestel 'manueel'instelt dus sluitertijd en diafragma etc.

Groet.
Theo
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

16-10-2011 17:14

Ik heb zelf de Powershot S5. Ik herken de beschrijving dus misschien komt deze instelling bij de camera's overheen.

Zover ik weet kan je bij de Portretstand geen aanpassingen doen wat betreft de instellingen. De camera bepaald dus automatisch de intentsiteit van de flitser. Wil je dit aanpassen moet je in programma P gaan werken. In het menu kan je de intensiteit bepalen. Bij mij is dit van -2 tot +2 geloof ik. Ik zet hem meestal op het midden voor een nachtfoto, en op een bewolkte dag op de laagste stand. Dit ligt natuurlijk een beetje aan de omstandigheden.

Nogmaals, ik heb een andere camera. Dus ik weet niet zeker of ze wat dit betreft overeenkomen.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

16-10-2011 21:53

Mitchel, ik ga ermee aan de slag. Kwam het bij mijn toestel ook tegen alleen niet in het P menu.
Plaats reactie