Spiegelreflex digitaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-08-2007 17:23

Dus de Canon BG-E2 Grip voor EOS 20D/30D past met zekerheid ook op de 40D?

En het is raadzaam om die nu snel te bestellen als ik die wil hebben?
Bernard Holtkamp

23-08-2007 18:02

Ja die past!

Ik koop hem niet,ik klik hem wel vast op de 40D en doe dan wel ff tijdelijk zonder op de 30D.

Kom vanzelf op de 2e hands markt eentje tegen.


Of de nieuwe grip moet niet al te duur zijn dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-08-2007 18:30

Ja oke, maar jij hebt al een grip op je 30D.

En ik heb er niet zo'n zin an dat dalijk alleen die dure grip te krijgen is, vandaar dat ik even wil weten of het raadzaam is om nu de grip alvast te kopen. Want als je eenmaal gewend bent...


Ik heb trouwens als het goed is al een opvolger voor mijn 350D, dus dat verzacht de pijn enigszins. :lol:
Bernard Holtkamp

23-08-2007 20:01

Ik zou hem nu kopen rick als het zeker is dat je de 40D neemt.

Alleen moet je wel goed zoeken want bij veel zaken is hij niet meer leverbaar en staat hij al een tijd in bestelling.

Maar ik krijg nu twijfel of de "oude" grip wel goed gaat werken met de 40D.

Lees dit maar:



Battery Grip BG-E2N
The BG-E2N battery grip replaces the B-E2. The improved grip is weather-resistant and intended to be matched with the weatherproof EOS-40D, launched today. The grip is also reverse compatible with the 30D and 20D. The battery grip can accept one or two BP-511 batteries to double the shooting capacity. The BG-E2N also accepts six AA batteries with an optional tray.

“The BG-E2N is a very versatile accessory that a lot of photographers will prefer,” Westfall said.

The BG-E2N Battery Grip will retail for $270.

Er word dus niet gezegd dat de oude op de 40D werkt.

Ik wacht het officiele bericht van canon wel af.
Bernard Holtkamp

24-08-2007 07:31

Ben even verder aan het zoeken gegaan en zie dat de gemiddelde prijs 157 euro is.
Hij is nog niet leverbaar op dit moment.

http://www.fotokonijnenberg.be/product_ ... duct=49040

Voor mij is het nu duidelijk,op de 40D komt gewoon een nieuwe grip!

waterdicht dus.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

24-08-2007 08:02

Als die prijs van 157 zo blijft dan zou ik idd ook eerder een nieuwe kopen, alhoewel er daar geen tray bijzit om met conventionele batterijtjes te werken ( kan verdomd handig zijn op reis of visvakanties ! ) . Bij de oude versie zit die er wel standaard bij…
Voor die wheatherseal zou ik het in elk geval niet doen… mijn 1D en de meeste van m’n lenzen zijn ook wheathersealed maar ik denk er niet aan om in de gietende regen aan het fotograferen te gaan, gezond kan het wel allemaal niet zijn, dat zie je trouwens op het voetbal niet anders, koop dan beter zo’n waterdichte hoes, zal een pak gezonder zijn denk ik.

PS: de oude 20/30D grip zal 100% zeker werken op de 40D. (bevestiging gekregen via CPN )
Bernard Holtkamp

24-08-2007 08:09

In de stromende regen zie je mij ook niet buiten hoor :wink:

Maar ik ben in het najaar en winter met dikke mist wel buiten te vinden en dan geeft die weather sealing wel weer een hoop voordelen.
En voor zover ik het heb gelezen kan je er wel 6 AA bat's in kwijt hoor,dus lijkt het mij dat er een losse tray bij moet zitten.

Wel leuk om te lezen is dat er al 40D's zijn gesignaleerd voor nog geen 1200 euro.

Ben benieuwd naar wat de werkelijke prijs is als hij eind september leverbaar is.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-08-2007 08:40

Net wat Ryan zegt. als dat de prijs is, is het slechts een paar tientjes meer dan de oude grip.

Ik neem toch aan dat er een tray voor batterijtjes bij zit? Was bij alle grips tot nu toe het geval Mag ook best voor dat geld!!!
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

24-08-2007 09:07

Rick Boerboom schreef:Net wat Ryan zegt. als dat de prijs is, is het slechts een paar tientjes meer dan de oude grip.

Ik neem toch aan dat er een tray voor batterijtjes bij zit? Was bij alle grips tot nu toe het geval Mag ook best voor dat geld!!!


Battery Grip BG-E2N
The BG-E2N battery grip replaces the B-E2. The improved grip is weather-resistant and intended to be matched with the weatherproof EOS-40D, launched today. The grip is also reverse compatible with the 30D and 20D. The battery grip can accept one or two BP-511 batteries to double the shooting capacity. The BG-E2N also accepts six AA batteries with an optional tray. “The BG-E2N is a very versatile accessory that a lot of photographers will prefer,” Westfall said.


Als ik dit las dan ging ik er van uit dat dit er niet standaard zou bijzitten ( Canon is goed in dergelijke trukjes alvast :evil: )
Bernard Holtkamp

24-08-2007 09:31

Dan is hij dus niet standaard meegeleverd.

Echt weer iets voor canon :evil:

Maar gelukkig kosten de BP511 accu's via de I.K.A maar een tientje per stuk dus eigenlijk heb je hem niet nodig die tray.

Ik bestel wel 4 extra accu's en daarmee maak je minimaal 2500 platen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-08-2007 10:14

Canon begint een beetje op Fox te lijken wat dat betreft :lol:

Losse modderpoten, losse (degelijke) tentharingen, losse winterskin. Eigenlijk heb je het wel nodig, maar het zit er lekker niet bij.

Nu moet ik zeggen dat ik die batterijtray nog nooit gebruikt heb. Ik heb hem wel altijd gebruiksklaar met batterijen en al bij me, maar het is nog nooit voorgekomen dat het nodig was. Nadat ik drie keer met een lege accu stond op pijnlijke momenten gebeurt het me niet meer dat ik zonder voldoende accu van huis ga! Maar inderdaad voor vakanties kan het handig zijn. Batterijen zijn overal te koop en universeel.

Een oude grip is dus a: goedkoper en b: heeft wél een batterij tray. Dat wheaterproof geloof ik wel bij zo'n gripje dus ik denk dat ik toch die oude grip probeer te bemachtigen.
Bernard Holtkamp

24-08-2007 10:18

Dan zou ik maar snel gaan zoeken rick want de meeste hebben de oude al niet meer.

Misschien de 2e hands markt goed in de gaten houden?
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

24-08-2007 12:12

12 MP full-frame voor de Nikon, Canon is zojuist klaar met de ontwikkeling van een full-frame sensor met 50Mega pixels

Groetjes,

Bas


:o Wat heb je in vredesnaam aan zo,n hoge resolutie :o Ik neem aan dat deze camera alleen voor de echte zeer professionele fotografen is te verkrijgen :o
Zo,n hoge resolutie lijkt mij meer dan overbodig voor hobbyisten in ieder geval. Waar zouden wij het voor nodig hebben, voor het betere cropwerk is het misschien nuttig en voor het afdrukken op zeer grote formaten :o Maar 5 MP zou al voldoende zijn om op a3 af te drukken :o Dus waarom 50 MP :o Het lijkt erop dat de merken onder elkaar gewoon elkaar willen overtreffen en dat het er nu alleen maar om gaat dat ze beter zijn dan de anderen :lol: 8)

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Bernard Holtkamp

24-08-2007 12:23

Het gaat in dit geval niet alleen om de afdruk hoor.

En die 50 MP sensor is voorlopig nog niet in een spiegelreflex te vinden,hij is net pas ontwikkeld.

Denk dat het eerst richting beveiligings camera's e.d zal gaan.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-08-2007 13:01

Ik vraag me ook af in welke mate je verschil ziet tussen 8mp en 10mp of tussen 10 en 12..
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

24-08-2007 13:07

Rick Boerboom schreef:Ik vraag me ook af in welke mate je verschil ziet tussen 8mp en 10mp of tussen 10 en 12..



Veel verschil tussen foto’s van m’n 1D met 8.2 en 5D met 12.8mio pixels is er niet, toch niet op A3 afdrukken, eens groter begin je wel serieus verschil te zien in de details. Het grootste verschil zit er hem in dat je met een 5D echt heel diep kunt gaan croppen voor je veel verlies begint te krijgen.
Het echt grote verschil van die 5D is het dynamisch bereik dat toch echt wel beter is en waardoor de beeldkwaliteit eigenlijk gewoon fantastisch goed is. Daarom werk ik ook liever en liever met de 5D als ik de snelheid tenminste niet echt van doen heb.

tja en 12mio pixels op een compactsensortje van 5 bij 7mm is vragen om ruis hé...
Laatst gewijzigd door Ryan Debacker op 24-08-2007 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

24-08-2007 13:08

Inderdaad Rick, ik denk zelfs dat je veel scherpere en kwalitatief betere foto,s kunt verkrijgen uit een goede 6 MP camera dan uit een 10 MP kwalitatief mindere camera. Zeker als je nagaat dat de resoluties in sommige van de camera tegenwoordig boven de resoluties van mijn beeldscherm gaan zien de foto,s van een mindere resolutie er beter uit dan de hele hoge resolutie foto,s. Voor mij heeft 50 MP zeker geen nut in ieder geval :lol:
Dat is mijn kijk erop, maar inderdaad als je aan de binnenkant van een bushokje een foto van jou wilt op laten hangen zul je 50 MP misschien een klein beetje nodig gaan hebben, maar dan denk ik dat je aan 10 of 12 ook al ruim voldoende hebt.

Kevin.

P.S. BJ jij zegt dat die 50 MP er niet alleen voor de afdruk zijn, welke doeleinden zijn er dan nog meer voor ??
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-08-2007 13:30

Hele grote afbeeldingen als posters en extreme uitvergrotingen zijn er ook om van een afstand te bekijken. Druk je neus maar eens op een poster. Dan zie je ook niet bepaald veel detail meer. Dus ik denk dat je met een 8MP al heel veel kunt bereiken qua uitvergrotingen.
Volgens mij is het steeds opvoeren van het aantal pixels bij sglr camera's ook een commerciele tactiek.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

24-08-2007 14:17

Ja Rick het is gewoon een onderlinge strijd om meer te kunnen en beter te zijn dan andere merken om op die manier naar voren te komen en dus meer artikelen te verkopen. Zo zie ik het een beetje, eigenlijk is het best een leuk spelletje want op deze manier komen er wel steeds betere camera,s op de markt met meer functies e.d. :)

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

24-08-2007 21:37

Juiste beelduitsnede bepaald meer dan crop :P



Gr :wink:


Nov kan t varken weer naar de slager :P :P :P :P :P
Bernard Holtkamp

06-09-2007 08:04

Voor wie nog op zoek is naar een goede en complete set:

http://www.dslrwereld.nl/index.php/topic,485.0.html


Gr Bart
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-09-2007 08:23

Bart, je moet inloggen op die site.
Bernard Holtkamp

06-09-2007 09:19

Ja.

klopt.

En als je inlogd dan ben je gelijk lid van een hele mooie site.
Zeer gemoedelijk en....affijn lees maar.

8) :lol:
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

06-09-2007 16:01

b j van houten schreef:En als je inlogd dan ben je gelijk lid van een hele mooie site.
Zeer gemoedelijk en....


Sluikreclame! :lol:

<--- 1000 :P
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

06-09-2007 16:09

O ja?

Mooi toch 8)

Zie als laatste nieuwe gebruiker daar een bekende nick name verschijnen :lol:

Freestijler!