Spiegelreflex digitaal

Plaats reactie
Bernard Holtkamp

22-06-2007 14:29

Natuurlijk zal de **D meerwaarde hebben tegenover de 350D.
Neem alleen maar het aantal frames per seconde.
Ook zijn grote en niet te vergeten de bekende draaiknop i.p.v. de kleine knopjes van de 350.

En zo zijn er nog wel wat meer rick.
Dus een **D is zeker een behoorlijke up grade!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-06-2007 14:40

Als ik hem aanschaf denk ik dat ik de 350D probeer te verkopen, om de kosten wat te drukken. Jammer is dan wel dat ik een nieuwe grip moet halen en nieuwe accu's (want die zijn anders als de 350-400D serie toch?) Want een batterygrip is wel erg fijn!

Owja, meer focuspunten si ook wel een voordeeltje!
Bernard Holtkamp

22-06-2007 15:21

In de **D serie gaan BP511 accu's en die zijn,als je wilt,zeer goedkoop aan te schaffen.

12.50 voor de eerste en daarna 10 euro voor iedere volgende.
Ik gebruik niet anders dan de goedkope en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Wat je ook kan doen(iets wat ik misschien ga doen) is als de 40D uit is een 30D kopen.
Ze zijn nu al te koop voor rond de €900 en daar gaat nog een cash back vanaf ook.
Dus met het uitlopen er van misschien nog eens een 100 euro goedkoper?

Een optie dus!
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

22-06-2007 16:10

Rick Boerboom schreef:Als ik hem aanschaf denk ik dat ik de 350D probeer te verkopen, om de kosten wat te drukken. Jammer is dan wel dat ik een nieuwe grip moet halen en nieuwe accu's (want die zijn anders als de 350-400D serie toch?) Want een batterygrip is wel erg fijn!

Owja, meer focuspunten si ook wel een voordeeltje!


Van een 350D/400D naar een 30D ( of toekomstige 40D ) zal alleen al qua bedieningsgemak een verademing zijn wees gerust. Als het op batterijen aankomt zou ik daar me zoals Bart ook zegt geen zorgen over maken, voor een prikje koop je namaakbatterijen die nog langer meegaan dan de originele trouwens.

Ik zou echter wel eerst even goed de kat uit de boom kijken wat betreft de toekomstige 40D qua ruis, mijn ervaring is dat de 400D meer ruis heeft dan de 350D en dat is wel wat jammer natuurlijk, hopelijk gaan ze wat ontwikkeling gebruiken van de 1DmkIII in die 40D…

@Rick, een 1D is duur ja maar tweedehands verwacht ik wel nog wat prijsdaling hoor, binnen enkele maanden denk ik dat de 1DII’s voor 1250 a 1600 euro verkocht gaan worden. Maar als je maar één body hebt ben je met een 1D niks, dat ding is veel te zwaar om overal mee te nemen!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-06-2007 16:22

Daarom, want de camera gaat zeker geregeld mee met vissen, ook met penvissen. Ik zie me dan niet met een 1D rondzeulen en een hele kit met lenzen. En financieel wil ik het voorlopig niet te bont maken dus blijft het denk ik bij 1 body.

Gelukkig zijn batterijen (en CF-kaarten ook overigens) dan weer lekker goedkoop tegenwoordig.

Sommige beweren/hopen dat de 40D een verbetering gaat worden wat betreft ruis. Die geluiden gaan dus wel op. Maar inderdaad moet je dat eerst zien natuurlijk! Persoonlijk stoor ik me nogal snel aan ruis dus iets om op te letten.

30D is ook een optie. Alleen spreken een aantal verbeteringen van de 40D ten opzichte van de 30D mij wel aan. Volgens mij zit de nieuwste processor ook niet in de 30D? Dus vandaar ga ik liever in 1x naar de 40D. Al wordt de 30D financieel wel steeds interessanter. Moeilijk allemaal. Eerst maar eens die Canon macro in huis halen.
Bernard Holtkamp

22-06-2007 16:32

Als je de 300 F4 IS had gekocht had je al een redelijke macro gehad rick.

Deze maakte ik een paar dagen geleden met die lens.

Afbeelding

Dit is zomaar een testshot,verder nergens opgelet met instellingen e.d.


40D of 30D.....gaat leuk worden met kiezen.
Voor mij is het wel zeker dat ik de 400D NIET de deur uit doe,lekker een 2e body.
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

22-06-2007 16:34

Even tussendoor,

Past een extreme III CF kaart in de D60?

Gr.
Niels
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

22-06-2007 17:07

niels bennink schreef:Even tussendoor,

Past een extreme III CF kaart in de D60?

Gr.
Niels


Hangt af van wat de capaciteit is van die kaart Niels, ik vrees dat ie niet meer dan 2Gig gaat slikken ? ( bij een 1D is dit in elk geval zo )
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

22-06-2007 17:32

Ik heb er een van 1GB en 1 van 2GB, zou waarschijnelijk dus wel kunnen.
Maar de Ultra II zou er beter in passen?

Groet,
Bernard Holtkamp

22-06-2007 19:09

Denk dat die ultra II er zeker in past maar dat je niet de voledige snelheid kan gebruiken van die kaart.

Misschien even een vraagje aan Canon stellen?
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-06-2007 15:21

Mochten er kandidaten zijn :

Ik heb hem pas heel kort overgenomen van een partikulier en kan nu eigenlijk al niet meer zonder de 10x aangenamere zoeker dan de 30D... dus mag deze er uit voor wat meer pixels... da's dan ook echt het enige nadeel van dit toestel :o

In werkelijk uitmuntende staat , slechts een goede 48.000 clics en weinig of geen bruikssporen, geen krassen in schermpjes enkel onderaan wat schade zoals te zien op de foto's.
Alles zit er bij wat erbij hoort, nekstrap, doos, lader , zelfs de plastic zakjes enz...

Voor 750 mag ie eruit ! ( eventuele thuisbezorging kan afhankelijk van de ligging )

Afbeelding

Afbeelding
Bernard Holtkamp

24-06-2007 08:30

Als je die 30D nu weg doet ryan dan zou ik wel eens ernstige belangstelling kunnen hebben.
Was van plan om deze week een 30D met grip te kopen want ik mis nu gewoon in veel situatie's een 2e body.

Voorop gesteld dat het dus wel met een grip is!
Bernard Holtkamp

26-06-2007 18:00

En dus een nieuwe gekocht :oops:
Bernard Holtkamp

27-06-2007 07:55

Je blijft lachen met die aanbiedingen op MP.

Nu staat er weer eentje met een 30D te koop en dan met de volgende tekst:

Beschrijving



BRANDMERK hET NIEUW CANON EOS 30D LICHAAM MET CANON 17-85mm IS dE USM ZOOMLENS, dE CANON WERELDWIJDE GARANTIE EN 2 CONCERTEN HOGE SNELHEID PERSEN dE FLITS HERINNERING KAART, dE HOGE SNELHEID USB LEZER, KLEINE TAFEL HOOGSTE DRIEVOET, DRAAGT dE BERG STOFFEERDE hET GEVAL, hET UNIVERSEEL SCHERM BESCHERMERS, hET LUXUEUS 5 STUK SCHOONMAAKBEURT PAKKET, UNIVERSELE HERINNERING KAART SCHOONMAAKSTER, hET KONICA MONSTER FOTO PAPIER, dE WIJDE PROFESSIONELE RIEM, hET UV FILTER PAKKET EN MEER

En dit klopt ook?

Woonplaats: Rotterdam, Buitenland

Hier de volledige adv. http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... pagina.htm


Je blijft lachen :lol:
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

27-06-2007 10:17

b j van houten schreef:En dus een nieuwe gekocht :oops:


Proficiat met je koop Bart, je zal er geen spijt van hebben, pas op dat je 400D niet stoffig gaat worden, de handling en bediening van een 30D is zoveel beter! Voorlopig hou ik de 30D nog even bij denk ik. Eerst de 1D verkopen en proberen een goede mkII te vinden voor een faire prijs. Een 30D focused beter in low light dan een mkII normaalgezien en aangezien ik vrij veel concertfotografie doe heb ik deze nog nodig. Als de prijzen van de 5D zakken dan ga ik de 30D misschien wisselen voor zo eentje zodanig dat ik een 5D naast een 1D heb, het beste van 2 werelden dan :D
Bernard Holtkamp

27-06-2007 11:55

Thanks ryan.

Ben er vandaag voor het eerst even mee wezen spelen en moet wel even wenen hoor.
Belichtingcompensatie e.d gaat even wat anders nu en dat is wel even wennen.
Verder.......het WOUW gevoel nu :lol:

En ook alles werkend met RAW en VISTA 8)
En daar ben ik helemaal blij mee!!

Hier van de eerste platen,in RAW en daarna de nodige bewerking gedaan als kleuren e.d.
Als lens de 300 F4 gebruikt.
Dit is maar een test hoor,verder niet op compo e.d gelet.
Afbeelding

Gr Bart

O ja de 400D blijft voorlopig erbij als 2e body maar mocht hij stoffig zijn over een maand of 2 dat staat hij hier zo te koop :wink:
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

27-06-2007 17:24

Hoi.

Leuk speelgoed allemaal :P
Ik kijk elke keer weer naar een andere lens,maar wat een hoop verschillende lenzen en wat een prijzen.
Die camera van Ryan ziet er ook aantrekkelijk uit,maar merk toch elke keer dat ik toch even moet gaan sparen :D

Franca :wink:
Bernard Holtkamp

28-06-2007 07:34

Sparen moest ik ook hoor franca :wink:

En een betere lens betekend wel dat je wat dieper in de portomoknip moet duiken.

Voor wat jij er veel mee doet is dan misschien een 70-200 L F4.0 een optie.
En die zijn er op de 2e hands markt al voor rond de 400 euro.
Misschien sparen er voor :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

10-07-2007 23:11

voor de sony gebruikers onder ons....., volgens mij zijn ze daar niet helemaal lekker in japan met die prijzen.
dacht dat nikon duur was maar sony spant toch de kroon.

http://www.dslr.nl/?cat=reviews&act=artikel&id=827
Bernard Holtkamp

11-07-2007 07:41

2200 euro :o

Koop je dus bij canon de IS 2.8 versie voor en houd je nog geld over voor bv een goede image tank.

Dat gaat erg hard sparen worden hans :wink:
Bernard Holtkamp

11-07-2007 07:50

Ryan Debacker schreef:
b j van houten schreef:En dus een nieuwe gekocht :oops:


Proficiat met je koop Bart, je zal er geen spijt van hebben, pas op dat je 400D niet stoffig gaat worden, de handling en bediening van een 30D is zoveel beter! dan


Ging deze week al in de fout,wilde toen ik de groothoek op de 400D had even de belichting compenseren en zocht me rot naar het draaischijfje.

En die zit er niet op een 400D :oops: :oops:

Heb trouwens wel een paar stofjes op de sensor van de 30D.
Daar is bij ingebruik name de 300 op gegaan en er niet meer af geweest dus heeft het er voor ingebruikname er op gezeten.
Word eens tijd dat canon nieuwe produkten eens schoon gaat afleveren want dit hoor ik nu te veel van mensen met een nieuwe *D of**D

Hoorde het zelfde van mensen met D200 dus niet een probleem van canon alleen :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-07-2007 08:19

Nee hoor Bart, hoef ik niet voor te sparen...is simpelweg gewoon niet voor mij weggelegd.
Daarbij ben ik dus wel gewoon tevreden met wat ik heb , en daar zal ik het mee moeten doen :wink:

Maar hoe dan ook, wat een idiote prijzen zeg!, en strategisch lijkt het me een blunder van formaat van sony.
Hun sterkste punt was de anti shake in de body, dan mag je verwachten dat de lenzen goedkoper zijn dan de duurdere lenzen met ingebouwde anti shake :-?

Die canon's liggen gewoon stof te happen in de magazijns...zijn ze soms onverkoopbaar :lol:
Bernard Holtkamp

11-07-2007 08:31

Onverkoopbaar?

Ze zijn niet aan te slepen hans 8)

Trouwens voor die 2200 koop je bij canon de 30D met grip en de 70-200 F2.8(zonder IS!!).
En die lens staat zeer hoog aangeschreven.

Maar zeker een slechte zet van sony en zeker als ze een stukje van de slr markt willen afsnoepen want aspirant kopers gaan nu volgens mij nog meer uitwijken naar Canon en Nikon.

De tijd zal het ons leren.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-07-2007 10:43

Zonder rood randje voor mij geen witte toeter 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-07-2007 12:12

Ik kan niet zeggen dat ik op m’n 30D meer of minder last heb van stof dan op m’n vorige camera’s…Eigenlijk heb ik helemaal niet veel last van stof alhoewel ik meer en meer met primes begin te werken en dus veel wissel, de keren dat ik dan eens stofjes heb los ik dit in 90% van de gevallen op dmv de combinatie blaaspeer en stofzuiger wat echt heel erg goed werkt, als het nodig is gewoon met een sensorswab en eclipse en klaar is kees.
Vorig weekend de laatste shoot gedaan ( golftornooi ) met de 1D en de 30D en het verschil in kwaliteit tussen die twee is echt wel om van te huilen… Van op het moment dat de 5D’s wat betaalbaar beginnen te worden gaat de 30D in de verkoop zeker weten, die heeft in vergelijking met de 1D echt een zoekertje die er uitziet als een sleutelgaatje… En gisteren is de 1DmkII binnen gekomen :D en de 1D opgehaald door een gelukkige ! Jammer dat die 1D’s zo onpraktisch zijn qua gewicht , daarom dat ik als tweede toestel liever een 5D zou hebben. ( wat wel als implicatie zal hebben dat ik zal moeten afscheid nemen van m’n geweldige goede EF-S 17-55 en 10-22…) De 17-40 zal dan weer die plaats moeten invullen. Als lichtsterke breedhoek ben ik even aan het uitkijken naar een 24 1.4L of 35 1.4L, iemand toevallig ervaring met deze lensjes ?