Nieuwe Camera

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

08-12-2006 13:23

Mannen,

ik sta op het punt een nieuwe camera aan te scahffen en wel de EOS 400d

Ik heb nu een kleine compact camera maar ben toch niet echt blij met de mogelijkheden. Nu heb ik een analoge Eos en die beviel altijd erg goed maarja is niet digitaal he.

Weten jullie waar ik het beste deze camera kan gaan kopen, bij wie is hij volgens jullie het goedkoopst en toch een betrouwbaar bedrijf?

Dan zou ik verder ook graag wat tips willen hebben over wat voor soort boeken over digitale fotografie het beste zijn voor onze hobby.

Ik hoop dat jullie me een handje kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Bernard Holtkamp

08-12-2006 14:08

Bart,

Alvast gefelisiedingest met het besluit op een slr te kopen.

Ik zou als ik jou was hem kopen bij een speciaal zaak.
Die hebben meer kennis in huis dan bv zaken als mediamarkt die dan wel leuk stunten met prijzen maar vaak in staking gaan op het gebied van after sales.
En dat is iets wat zeer belangrijk is.

Een zeer goede zaak in deze is bv fotokonijnenberg in Den Ham.
Niet duur met een zeer goede service maar ook zeer goede adviezen.
http://www.fotokonijnenberg.nl

Een andere goede is FOKA in rotterdam.
Vaak net iets goedkoper dan knijn maar net zo goed.
http://www.foka.nl


Vergeet niet een grip bij de 400D te kopen want die heb je zeker nodig als je zoals ik een stel grote handen hebt.
En met de 2 accu's in de grip kan je meer dan 1200 platen trekken op 1 lading.

En voor meer info over boeken etc kijk eens op deze site: http://www.eosdigitaal.nl/forum
Hier staat veel om te leren.

Houd er wel rekening mee dat je er met een body en lens er nog niet bent want je zal ook geheugenkaarten moeten hebben en een tas en nog andere kleine zaken die ook het nodige kosten.
En dan spreek ik nog niet over het feit dat je al heel snel meer lenzen wilt hebben.

Wil je meer weten?
Gewoon vragen.

Gr Bart
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

08-12-2006 15:34

Bart,

Bedankt voor je snelle reactie.

Knijnenberg is inderdaad niet veel duurder dan de goedkoopste wat ik gevonden heb. scheelt maar 40 euro.

Ik begin eerst maar eens met de camera en de standaard kit lens en zie dan wel verder. Ik geloof best wel dat je snel wat meer lenzen e.d. wil hebben maardaar is marktplaats ook goed voor denk ik.

Eerst maar eens onderde knie krijgen hoe je een redelijke knappe foto kan schieten. Is het eigenlijk heel anders dan analoge spiegelreflex?


Dat forum is inderdaad interresant

Bedankt voor je info
Bernard Holtkamp

08-12-2006 16:10

Bart je schrijft ook dat je een analoge eos hebt,welk type en wat voor lens zit daar bij?

Is misschien te gebruiken op een 400D als het een EF lens is.

En als je al ervaring heb in het analoge dan zal je niet veel moeite hebben met het digitale denk ik.
Een verschil weet je,je ziet gelijk of het goed is of niet en dat kon niet met een analoge.
Gr Bart
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

08-12-2006 16:45

Ik heb even gekeken, het is een Eos 3000 met een 38-76 mm EF lens. Ook gewoon de standaard lens.

Ik denk dat ik inderdaad niet zo heel veel problemen zal ondervinden echter zal ik veel expirimenteren en daarom wil ik wat meer basis kennis over diafragma waardes en sluitertijden e.d.

Hoe ervaar jij het digitale fotograferen en wat vind je van de standaard kit lens?

Hoe maak jij je foto's van je vissen??
Bernard Holtkamp

08-12-2006 18:19

Hoe ik het digitale ervaar is een heel lang verhaal.

Maar om 1 punt er uit te halen is het bewerken van foto's.
Wat je in het analoge tijdperk niet kon zoals iso waarde en kleur aanpassing is nu zeer eenvoudig wel te doen.
Je zal zien als je in RAW gaat schieten dat je veel en veel meer kan dan dat als je in JPG schiet.
Een van de dingen is bv je ISO waarde veranderen van bv zon naar schaduw.
Je ziet dan een groot verschil in 2 opname's.

ga maar eens zoeken op dat gebied en je zal zien dat er een wereld voor je open gaat.

Als ik vis fotografeer,met nadruk op ALS, dan gebruik ik het liefts een pime lens zoals de 50 MKII 1.8 van canon.
Een verschikkelijk goede lens,zeer scherp en mooie kleuren.
En...kost maar 87 euro gemiddeld en dat is niet duur voor een lens die L kwaliteit levert.

Die 38-76 kan je ook gebruiken op die 400D want het is een EF lens.
Gewoon die lens er een paar keer opzetten en kijken wat het opleverd is de beste manier om te zien of hij bruikbaar is
De kitlens word vaak afgekraakt maar dat slaat nergens op.
Je kan er zeer mooie plaatjes mee maken en dat kan je zien op bv het eosforum.

Veel plezier

Bagt
Plaats reactie