Gezocht waar te koop. Vijver folie blauw.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

04-08-2006 18:05

Hallo,

Wij thuis willen hier de vijver verbouwen. De folie willen we veranderen naar blauw.

Waar kan je dit soort folie kopen. En wat kost het ongeveer?

Met vriendelijke groet

Patrick
david kroese
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-01-2005 18:21
Locatie: swifterbant

05-08-2006 13:45

niet aan beginnen zou ik zeggen, ziet er misschien wel leuk uit maar voor je vissen is het neits.
je vissen zullen niet de rust vinden omdat ze altijd 'gezien' kunnen worden, met zwart folie creeer je rust voor je vissen.

en wil je het toch, ga eens naar een leverancier voor zwembaden die hebben vaak van dit soort spul!
als ik geen een vang, dan kijk ik toch ff in de vijver, die hebben nog een beetje kleur ook!
Gebruikersavatar
Eric Romijn
Berichten: 166
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00

05-08-2006 14:11

Hoi,

Ik zou gewoon ecolan(+- 9.50 per m2) kopen.
Blauwe folie is leuk, maar wordt meestal gebruikt voor zwembaden en zijn niet geschikt voor koi vijvers, omdat hier een stof in zit verwerkt waar je koi's niet tegen kunnen.
Bij een vriend van mij is dit ook gebeurd en de leverancier heeft het bleuw eruit gehaald en zwarte folie er weer in gelast.
Nadat hij veel koi's verloren had.


Kroese:

niet aan beginnen zou ik zeggen, ziet er misschien wel leuk uit maar voor je vissen is het neits.
je vissen zullen niet de rust vinden omdat ze altijd 'gezien' kunnen worden, met zwart folie creeer je rust voor je vissen.


Dit klopt niet als je bij je vijver staat zien de koi's je toch ook?
En komen direct naar je toe.
Er zijn diversen koi vijvers met een glasplaat aan de zijkant.

Wat bedoel je met rust?

GR

Eric
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

05-08-2006 22:55

Hoelang denk je dat het blauw blijft.
Ik gok dat het binnen een half jaar voorzien is van een mooi groen laagje.
david kroese
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-01-2005 18:21
Locatie: swifterbant

05-08-2006 23:47

uit onderzoek is gebleken dat kois het beste leven met een donkere achtergrond, lees zwart of donkergroen, dit omdat ze hierbij vermoedelijk een mate van veiligheid voelen.

zoals je misschien weet komen ziektes van koi vaak door stress.
de koi met stress heeft een paar parasieten zijn weerstand neemt af en je ziekte begint.
een complete uitbraak in je vijver en je kunt gaan behandelen, quarantaine bak, medicijnen, zelfs antibiotica enz enz

om die stress te voorkomen moet je een aantal factoren uitschakelen, je begint met de bouw van een goede vijver (vaak te weinig ruimte) en een gedegen filterinstallatie (vaak te weinig capaciteit) ook je vijverfolie draagt hieraan bij om minder stress, lees dus rust, te creeren.
hiervoor gebruik je dus de zwarte folie.

in de hobby weet iedereen wel die wat langer kois heeft hoe je er mee moet omgaan, welzijn van de vis is gewoon van belang om goed te kunnen vijveren en niet van de ene ellende in de andere te vervallen

het gaat er hierbij dus niet om dat wij toevallig blauw folie mooi vinden om naar te kijken, maar om het welzijn van onze koi's


we willen toch allemaal genieten van onze vijver en niet altijd maar aan het koi-dokteren zijn.


hoop je hiermee antwoord te hebben kunnen geven erik
als ik geen een vang, dan kijk ik toch ff in de vijver, die hebben nog een beetje kleur ook!
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

06-08-2006 00:18

david kroese schreef:niet aan beginnen zou ik zeggen, ziet er misschien wel leuk uit maar voor je vissen is het neits.
je vissen zullen niet de rust vinden omdat ze altijd 'gezien' kunnen worden, met zwart folie creeer je rust voor je vissen.

en wil je het toch, ga eens naar een leverancier voor zwembaden die hebben vaak van dit soort spul!


we zijn er toch al over uit dat het toch niet blauw gaat worden. Ook al ziet het er inderdaad mooi uit. Maar voor de vis is het niet beter alleen voor jezelf dus.

En aan alg hadden we ook al gedacht.

mvg patrick
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

06-08-2006 00:18

thanx david voor je uitleg,
Plaats reactie